English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Arsenal
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2004 15:18    Post subject: Rosenborg - Arsenal Reply with quote

V


Den første Champions League-kampen på Lerkendal to år nærmer seg med stormskritt! Cool

Det blir deilig å høre CL-hymnen på ny i RBK-sammenheng (hvorfor i h*lvete hadde TV3 reklame under hymnen før kampen i Aten?).

Ser at Ørjan er hos en heksedoktor på Fauske. Me lyt sjå korleis det går... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 27.09.2004 15:54    Post subject: Reply with quote

It ain't Rosey Very Happy Henry har ihvertfall respekt for oss Cool
Frode er optimist

Gleder meg som en liten unge som feirer 10 julaftener på engang. Very Happy
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 27.09.2004 16:50    Post subject: Reply with quote

håper RBK klarer ryste hele fotball ENGALND Wink
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 27.09.2004 17:06    Post subject: Reply with quote

dette må bare bli fest:p jeg har droppet å fære på klassetur for å være jemme å se kampen på tv:p
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2004 17:21    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
It ain't Rosey Very Happy Henry har ihvertfall respekt for oss Cool


Har sett det før; engelske media driter i å kreditere kilder: Henry: - RBK burde ha scoret fire mål (VG)

I alle fall: The Sun omtaler RBK nærmest som et 2. divisjonslag uten fulltidsspillere:

"The Gunners striker lines up on Wednesday against the Norwegian champions — a part-time side which includes a carpenter, two doctors, a DJ and an ambassador against racism."

Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 28.09.2004 20:29    Post subject: Reply with quote

Gud som jeg gleder meg til kampen i morra! Very Happy Har vært i godt humør i hele dag! Rosenborg t-skjorta er et must på skolen i morra! Tenk så moro det hadde vært og gått seirende ut av banen Very Happy Måtte alle Rosenborg fans ha en kjempe flott kveld i morra!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2004 20:36    Post subject: Reply with quote

Første jeg gjør når jeg kommer ut av dusjen i morra tidlig er å slenge på meg rbk-trøya, capsen og skjerfet. Så er det bare å gå rundt å vente Very Happy Gleder meg som f.... Very Happy

Så skal jeg sørge for å dra i gang litt stemning på Øvre Byggern, skal love deg det blir liv. Folk skal ikke få sitte på rævva. Very Happy
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2004 22:15    Post subject: Reply with quote

Og husk å slå alle nordmenn i Arsenal drakt både før og etter kamp. La dem få vite hvor mye de stinker. Hater dem!
Ha på minst et skjerf i morra alle mann og ihvertfall legg igjen varmekjeledressen hjemme. Ha eller på en Rosenborg genser og skjerf så holder dere varmen og stå opp å syng for RBK!
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2004 23:16    Post subject: Reply with quote

utdrag fra The Sun:

“It was a good aspect of our first victory against PSV Eindhoven and we need to do the same against Rosenborg.”
However, the Norwegians’ captain Erik Hoftun has warned Arsenal they could be in for a major shock tomorrow night.
Hoftun, 35, has played more than 60 matches in Europe as Rosenborg have qualified eight times in the last nine years.
And he insists his side will not be overawed having recorded wins over Real Madrid, Celtic and Galatasaray in the past.
Hoftun said: “It will be a tough match against one of the best clubs in the world.
“But we have beaten great teams before and can do it again, even though it’s Arsenal.
“In the Norwegian League people always expect us to win and by many goals.
“Now we can have low expectations and concentrate on doing our best.”

mer
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 29.09.2004 00:49    Post subject: Reply with quote

Bliver helt sikkert en god kamp imorgen glæder mig utroligt meget. Ærger mig også gevaldigt over at jeg ikke fik billetter, men man kan jo ikke vinde hver gang som man siger. En ting er ihvertfald sikkert der bliver liv på den norske sjømannskirke imorgen.
Har satset 100kr på RBK så nu SKAL de bare vinde Wink
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 09:30    Post subject: Reply with quote

Det her blir bare knall Very Happy Kommer til å gå hvileløst rundt omkring fram til et par timer før kamp. Nesten overbevist meg selv til å tro at det her kan vi jammen meg greie!!

RBK Vinner

Tror litt av medisinen kan ligge her:
Skal "Banke" Jens Lehman Laughing
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2004 10:27    Post subject: Reply with quote

Fra The Independent:

Arsenal's opponents tonight. Rosenborg have been Norwegian champions for the past 12 seasons - and will soon wrap up a 13th title - and although they may not be the force who beat Real Madrid and almost defeated Milan in the late Nineties when they reached the last eight.

Rosenborg, in their ninth Champions' League campaign, could have sold out their 23,000-capacity Lerkendal stadium four times over, Wenger said. Because of the appeal of the English Premiership, it is the most popular fixture in the history of the Troillungen (Troll Kids) as Rosenborg are known.

They are not a small side, however. Physically imposing they set a stiff test, especially as Arsenal are favourites. "They will not take any risks and it is down to us to open them up," Wenger said. Patience paid off in the opening group match against PSV Eindhoven - Rosenborg lost away to Panathinaikos - and Wenger said that another victory "would go a long way to getting us out of the group stages".


Imidlertid skuffer de med antatt Rosenborg-lag:

Rosenborg (probable, 4-4-2): E Johnsen; Russell, Riseth, Hoftun, Stensaas; Strand, Winsnes, Solli, Olsen; F Johnsen, Braathen.

Ærlig talt: RBK har ikke spilt 4-4-2 siden bortekampen mot Juventus i 1998. Og at en (halv)skadet Olsen starter, tviler jeg sterkt på! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 11:11    Post subject: Reply with quote

så er det vel mer sannsynlig at Dorsin starter istedet for Stensaas, selv om stensaas har viktig rutine.

Så må vi huske at RBK ikke har tapt på hjemmebane i CL siden september 2001 Very Happy

Edit: Leser i VG at Braaten allerede har begynt å sutre over lite spilletid.
Savner utvikling i RBK
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent, jeg klarer ikke konsentrere meg skikkelig, jeg sitter å trykker på F5 knappen hvert minutt på de største nettsidene i håp om å få flere nyheter anngående kampen i kveld. Dette er tortur, men fy faen som jeg gleder meg til i kveld.
Tenk å få høre hymnen igjen *frysninger*

Kjører arsenal over oss, eller klarer vi å gi de skikkelig motstand. Dette er det store spørsmålet. Problemet er at jeg ikke klarer å finne ut av det, og dette plager meg.
Hvordan er kvaliteten på den engelske ligaen i forhold til den norske??

Håper for guds skyld at strand og berg blir klar. Dette er viktig. Sannsynligheten for å gjøre en bedre kamp med de to er hakke større.

Så til en del ting jeg setter spørsmålstegn ved. Hvis det blir slik at midtbanen blir tynn. Hvorfor ikke sette Frode Johnsen ned og kjøre inn braaten på topp??

En annen ting. Hvorfor Mikke og ikke Ståle??
Her mener jeg Ola gjør en stor feil hvis han ikke kjører inn stensaas. Han har mer erfaring pluss at han er ivrig på å komme fort fremover. Stor fart har han også. Dorsin har også gjort en del feil som jeg ikke er helt tilfrets med. Det er viktig at RBK setter fart fremover i denne kampen. Hvis Arsenal begynner å presse, presse og atter presse er jeg stygt redd for at det blir mange mål på lerkendal (i arsenals favør).


Jaja.. som dere ser så babaler jeg bare i vei.. Spenningen er så sterk at dette er en av de mest ueffektive dagen på jobb.
- hermsty som er i ferd med å slite ut F5 knappen
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 12:38    Post subject: Reply with quote

hermsty wrote:
Jeg er spent, jeg klarer ikke konsentrere meg skikkelig, jeg sitter å trykker på F5 knappen hvert minutt på de største nettsidene i håp om å få flere nyheter anngående kampen i kveld. Dette er tortur, men fy faen som jeg gleder meg til i kveld.
Tenk å få høre hymnen igjen *frysninger*



Jeg sitter å gjør akkurat det samme. Har ikke fått gjort stort på skolen idag, sitter bare her å dirrer Laughing
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 29.09.2004 12:51    Post subject: Reply with quote

VG skriver at Ola By vil starte med Brattbakk på bekostning av Braaten i kveld.

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=247427

Hvis dette er tilfelle, har jeg mistet det meste av tillit til By Rise. I kveldens kamp skal for faen RBK stille med sitt meste mannskap de har tilgjengelig, og der hører ikke Brattbakk til blant de 11 beste.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2004 13:02    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke noen stor grunn til å vrake Brattbakk etter Sogndal-kampen? Han hadde målgivende pasning, frispark i tverrliggeren og fullt av andre målsjanser.

Og; det er tross alt i Champions League(-kvalik) at han scorer for tida!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 29.09.2004 13:26    Post subject: Reply with quote

Her er jeg totalt uenig.

Brattbakk viste i Sogndal-kampen at han ikke har målteften i orden. I tillegg er han ikke i stand til å komme rundt på kanten og slå innlegg. Dette fører til at han trekker inn i midten og bredden i spillet uteblir.

Braaten har et helt annet register å spille på, og holder etter min mening et helt annet nivå enn Brattbakk.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.09.2004 13:35    Post subject: Reply with quote

Brattbakk for alle penga.

Rent bortsett fra den ganske labre målteften har han gjort en god jobb i år, synes jeg. Mot Sogndal jobba han som en helt, og alle vet at han vanligvis ville skåret opptil flere på de mulighetene. Han har skåret før i år, han skårer på trening, han trener hardt og mye... og han har skåret tre i E-cup-sammenheng i år.

Jeg støtter fullstendig Storflor - Johnsen - Brattbakk. Dette blir morro.

Braaten/Helstad inn i det 80.

Men det spørs vel på hvor mange bytter som er igjen. Om Ørjan og Roar starter, er det vel vanskelig å tro at de holder hele kampen.


Espen Johnsen
Basma - Hoftun - Riseth - Stensaas
Strand - Berg - Winsnes
Brattbakk - Johnsen - Storflor


Bytter: George for Strand, Solli for Berg, Braaten for Brattbakk.

(Mulig Dorsin får starte igjen, håper ikke det.)
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 29.09.2004 14:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
Brattbakk viste i Sogndal-kampen at han ikke har målteften i orden. I tillegg er han ikke i stand til å komme rundt på kanten og slå innlegg. Dette fører til at han trekker inn i midten og bredden i spillet uteblir.


Braaten er god men overhode ikke stabil nok. Ikke tvil i mitt hjerte (eller hode) om at Brattbakk bør starte i dag!

Jeg er litt mer usikker på Stensaas/Dorsin, jeg skulle egentlig gjerne sett Stensaas fra start, synes fortsatt han er et sterkere alternativ. Men vi får se.

Ellers irriterer jeg meg grønn over at byen midt på dagen i dag er
full av nordmenn som vandrer rundt i Arsenal-trøyer. Sto to stykker og venta på grønn mann og snakket ivrig om hvordan Henry ville sette Kong Erik fullstendig ut av spill.

Vi får vise dem hvem som er sjefene på Lerkendal!

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 14:28    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
Ellers irriterer jeg meg grønn over at byen midt på dagen i dag er
full av nordmenn som vandrer rundt i Arsenal-trøyer. Sto to stykker og venta på grønn mann og snakket ivrig om hvordan Henry ville sette Kong Erik fullstendig ut av spill.


De må få lov til å holde med hvem de vil Smile Det er bare de selv som taper på det!
De eier jo ikke nasjonalfølelse.
Det er på mange måter viktig at RBK gjør det bra. Ikke minst for Norsk fotball generelt!

sander a wrote:
Brattbakk viste i Sogndal-kampen at han ikke har målteften i orden. I tillegg er han ikke i stand til å komme rundt på kanten og slå innlegg. Dette fører til at han trekker inn i midten og bredden i spillet uteblir.


Jeg mener Brattbakk er det rette alternativet. Han er god når det gjelder, og han kjemper stort. Han beviste dette på Songdal-kampen, selv om han uheldigvis ikke klarte å putte.
Det som er med Brattbakk er at han plutselig kan finne på å putte, og da er det ingenting som kan stoppe han.

Skulle ønske jeg kunne sett Braaten i denne kampen også. Han er en superreserve (selv om han ikke liker den tittelen).
Men ikke vent til det 80minutt med å sette han inn.
Ola bytter sine spillere alt for sent. Send han inn på banen i det 70 og jeg er fornøyd.

Stensaas bør starte!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 29.09.2004 14:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ola bytter sine spillere alt for sent.


Han er nå ihvertfall bedre der enn Eggen var Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 14:41    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
Han er nå ihvertfall bedre der enn Eggen var


Fortsatt ikke bra nok! Dette begynner å bli ett iritasjonsmoment!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 15:11    Post subject: Reply with quote

Da er det klart!

Ørjan spiller ikke Crying or Very sad Crying or Very sad
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2004 15:16    Post subject: Reply with quote

Roar spiller ihvertfall. heldigvis
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb