English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 251, 252, 253 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 30.10.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg vil hvertfall ha Bosz. Om vi kan få et år med fantastisk angrepsfotball så tar jeg imot med åpne armer. Tidsperspektivet for en trener i Rosenborg er uansett ikke veldig stort. Har han suksess blir han fort hentet av andre, i motsatt fall får han sparken. Vi kan ikke gå rundt å være redde for å få en fantastisk trener fordi sjansen er stor for at han blir plukket opp av en større klubb ganske raskt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.10.2018 09:51    Post subject: Reply with quote


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.10.2018 10:01    Post subject: Reply with quote

Relativt idiotisk å ikke ville ha en god trener fordi han kan forsvinne etter hvert. Skal vi slutte å kjøpe gode spillere fordi de kan forsvinne og?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 30.10.2018 10:18    Post subject: Reply with quote

Greia med Bosz er også at han er en trenertype som er i stand til å legge langvarige spor i klubbene han trener - akkurat som Marcelo Bielsa.

En trener som våger det andre ikke gjør kan skape et paradigmeskifte i en klubb i lang tid. Det er jo det Eggen har gjort for oss. Uten han hadde vi vært fornøyd med andreplasser, Perry, Janne og 4-4-1-1.

To år med sinnsyk offensiv fotball er etter min mening akkurat hva vi som en klubb behøver.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 30.10.2018 10:48    Post subject: Reply with quote

Eurosport-"ekspert" Christian Gauseth ser ingen grunn til at RBK ikke skal vurdere Geir Bakke som ny sjef. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.10.2018 10:48    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Per nå er vel Kåre Ingebrigtsen den klart beste treneren med norsk pass. Det å ta et lag opp fra grøfta og til gjentatte seriemesterskap er en helt vanvittig prestasjon. Det er alltid noen raringer med "men, men, men, men"-mentalitet. Resultatene taler imidlertid sitt tydelige språk.


Solskjær har to seriegull og et cupgull med Molde, i tillegg til flere medaljer av lavere valør. Jönsson tok Stabæk opp fra undergrunnen til gull og sølv i Eliteserien (og sølv i cupen), og tok to bronser med Rosenborg. Rekdal har gull og sølv i serien med VIF, samt ett cupgull med VIF og to med AaFK. Mons Ivar Mjelde har gull og sølv i serien, og et cup-gull med Brann.

Resultatene taler sitt tydelige språk; det er tull å bruke store penger på en utlending når vi har så mange sterke kandidater i nærheten som garantert koster vesentlig mindre.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 30.10.2018 11:00    Post subject: Reply with quote

I mitt hode blir det relativt håpløst når enkelte sammenligner KI sine trenerprestasjoner med TS sine.

Men moro for diskusjonen kanskje...

Det er en viss forskjell på å trene B/G, Ranheim, RBK og Viking (assistent), kontra B/G, RBK, Gent, Club Brugge, Olympiakos, Heerenveen og Lierse.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 30.10.2018 11:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:


Solskjær har to seriegull og et cupgull med Molde, i tillegg til flere medaljer av lavere valør. Jönsson tok Stabæk opp fra undergrunnen til gull og sølv i Eliteserien (og sølv i cupen), og tok to bronser med Rosenborg. Rekdal har gull og sølv i serien med VIF, samt ett cupgull med VIF og to med AaFK. Mons Ivar Mjelde har gull og sølv i serien, og et cup-gull med Brann.



Du har glemt Ronny Deila. Med seriegull og sølv, samt et cupgull med Godset, og to sterke seriegull og et cupgull med Celtic. Og nå har han stabilisert VIF. Sterke resultater som bør gjøre han til soleklar kandidat for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 30.10.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på litt slengsuksess, og kontinuerlig suksess og kontinuerlig over-tallerken-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 30.10.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Relativt idiotisk å ikke ville ha en god trener fordi han kan forsvinne etter hvert. Skal vi slutte å kjøpe gode spillere fordi de kan forsvinne og?

Tja, jo. Jeg er overbevist om at en frisk og rask Nils Arne Eggen kunne tatt over dagens spillerstall og gjort det rimelig raskt om til et lag som ville vært overlegen i norsk serie.
Jeg tror også at samme mann over tid ville kunne fått dagens spillerstall til å prestere i Europa. Det ville neppe skjedd i år (hvis han hadde kommet inn for Kåre), kanskje heller ikke av vesentlig grad til neste år.

Så derfor er det ikke helt uvesentlig hvor lenge en kan forvente å ha treneren i klubben, samtidig som en også selvsagt øker kostnaden med å fjerne en som ikke fungerer dersom treneren knyttes lengre og tettere.

Når det er sagt, helgardere seg for at ikke et mer fristende tilbud dukker opp kan en aldri. Men jeg håper klubben bruker erfaringene fra Hareide og Hamrens exit til å gjøre det litt mindre fristende å stikke når tilbudene dukker opp, samt at en har en plan for å finne erstatter raskt dersom treneren likevel skulle dra.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.10.2018 12:04    Post subject: Reply with quote

Så vil skal unngå å hente en trener som Peter Bosz fordi hvis han, og da også klubben, gjør det bra kan han forsvinne til en større klubb? Vi får huke inn Perry igjen da, om det er der ambisjonene ligger. Eggen er ikke i form til å trene oss igjen, hadde han vært det hadde han trent oss i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 30.10.2018 12:12    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Tja, jo. Jeg er overbevist om at en frisk og rask Nils Arne Eggen kunne tatt over dagens spillerstall og gjort det rimelig raskt om til et lag som ville vært overlegen i norsk serie.
Jeg tror også at samme mann over tid ville kunne fått dagens spillerstall til å prestere i Europa. Det ville neppe skjedd i år (hvis han hadde kommet inn for Kåre), kanskje heller ikke av vesentlig grad til neste år.


Du bommer litt med sammenligningen her. Dersom en trener forsvinner etter 1-2 år, så kommer jo det som en konsekvens av at allerede utløste de forbedringene i din Eggen-sammenligning må vente på.

Hvorvidt vi skal ha tålmodighet til å godta mellomsesonger er en litt annen diskusjon, men der har vel styret nå uttalt (om ikke direkte) at vi krever tydelig utvikling hvert år, uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 30.10.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Siden Solskjær er nevnt, slik snudde han kampen mot Start etter en svak førsteomgang:
Quote:
For i garderoben ga Solskjær spillerne – og spesielt Cibicki – en ordentlig skjennepreken.

– Ole Gunnar kjørte jo over meg i pausen. Han skrek skikkelig til meg. Jeg er fortsatt sur på han, det skal jeg ikke lyge på. Jeg måtte tåle mye.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 30.10.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Så vil skal unngå å hente en trener som Peter Bosz fordi hvis han, og da også klubben, gjør det bra kan han forsvinne til en større klubb? Vi får huke inn Perry igjen da, om det er der ambisjonene ligger. Eggen er ikke i form til å trene oss igjen, hadde han vært det hadde han trent oss i høst.

Når det er sagt, helgardere seg for at ikke et mer fristende tilbud dukker opp kan en aldri. Men jeg håper klubben bruker erfaringene fra Hareide og Hamrens exit til å gjøre det litt mindre fristende å stikke når tilbudene dukker opp, samt at en har en plan for å finne erstatter raskt dersom treneren likevel skulle dra.

Jeg har tro på at en strategi for å beholde en trener som f.eks. Bosz, som er tenkt ut FØR han evt. står der med tilbud i hånda kan minke sjansen for at han takker ja til noen tilbud.
Det å håpe at noen med styringa i klubben også tenker slik er ikke å si nei til Bosz.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 30.10.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:

Du bommer litt med sammenligningen her. Dersom en trener forsvinner etter 1-2 år, så kommer jo det som en konsekvens av at allerede utløste de forbedringene i din Eggen-sammenligning må vente på.

Så en mann som har trent Dortmund blir bare aktuell for andre den dagen RBK spiller strålende fotball igjen?
Bosz vil garantert stå på lista til klubber i Europa som sparker treneren sin ved slutten av sesongen, om ikke før.

Men igjen, en plan for å beholde, og en plan for å erstatte hvis han drar.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.10.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Altså, vi signerer jo en tidsbegrenset kontrakt med Bosz, eller hvem som helst, og hvis noen med mye penger i banken på død og liv vil ha ham etter kort tid, så vil jo det settes en høy prislapp på det. Og da vil vi jo ha vist at det ikke er noen karrieredød å ta jobb som RBK-trener.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 30.10.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Hei! selv om jeg ikke er en ivrig forumer, så har jeg følgt med her i 10år, vil bare si at det er STORE sjanser for at det blir Peter Bosz, jeg kjenner en som jobber i rbk uten at jeg selvfølgelig kan si noe om det, og nei jeg er ikke en ny Messi ( no offence) Det som kan stoppe denne annsettelsen er at han får et tilbud som vi ikke kan matche økonomisk/sportslig, så jeg håper på at ingen managere i store ligaer får sparken i nær framtid. Det på brakka jobber i god tro om at dette faktisk går i orden.


Surprised Tommel'n opp!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
LeMond
Proff


Joined: 26 Jun 2010
Posts: 344

PostPosted: 30.10.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Zorac wrote:


Solskjær har to seriegull og et cupgull med Molde, i tillegg til flere medaljer av lavere valør. Jönsson tok Stabæk opp fra undergrunnen til gull og sølv i Eliteserien (og sølv i cupen), og tok to bronser med Rosenborg. Rekdal har gull og sølv i serien med VIF, samt ett cupgull med VIF og to med AaFK. Mons Ivar Mjelde har gull og sølv i serien, og et cup-gull med Brann.



Du har glemt Ronny Deila. Med seriegull og sølv, samt et cupgull med Godset, og to sterke seriegull og et cupgull med Celtic. Og nå har han stabilisert VIF. Sterke resultater som bør gjøre han til soleklar kandidat for oss.


For ikke å snakke om han kommentatoren på Eurosport som tok døbbel med Molde..
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 30.10.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Hehe, raider-kongen bu-hu - jeg ble ikke årets trener, ja.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 30.10.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

@hatemolde:

Du har vel ikke hørt noe om hvor fort en eventuell ansettelse kan være på plass?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 30.10.2018 14:02    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

Så en mann som har trent Dortmund blir bare aktuell for andre den dagen RBK spiller strålende fotball igjen?
Bosz vil garantert stå på lista til klubber i Europa som sparker treneren sin ved slutten av sesongen, om ikke før.

Men igjen, en plan for å beholde, og en plan for å erstatte hvis han drar.


Jeg tror nok det vil være en klar sammenheng mellom hvordan en trener gjør det med RBK i Europa og hvor attraktiv han vil være for andre klubber ja. Men selvsagt vil enhet RBK-trener være med i vurderingen når andre klubber skal skaffe seg ny trener, det er jos elv Kåre Ingebrigtsen et bevis for.

Jeg er ikke fundamentalt imot at man må kunne ha gjort seg noen tanker for hvordan man kan beholde en suksessfull trener så lenge som mulig, men jeg synes ikke det skal stå i veien for å skaffe seg en best mulig trener. Vi skal heller ikke ukritisk tilby konkurransedyktig lønn (men vi skal kunne strekke oss) når utenlandske klubber fra en mye større fotballøkonomi kommer på banen. I tillegg synes jeg også det er grenser for hvor kritikkverdig det vil være ovenfor styret og administrasjonen i klubben hvis det viser seg at en storfisk drar videre etter 2 år.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 30.10.2018 14:52    Post subject: Reply with quote

Får vi en storfisk som ny trener så vil en klausul være innbakt i kontrakten om en større klubb ønsker vår trener, må kjøpe treneren vår ut av kontrakten og det er ikke for småpenger.
Solbakken i FCK har jo en utkjøpsklausul på rundt 30 mill., var det vel, da NFF forhørte seg.
Tror ikke vi vil få en mindre kompensasjon om Bosz var trener i RBK og at Napoli vil ha ham. Snarere tvert imot.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.10.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Er slike (kontraktfestede) klausuler lov i Norge, da?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 30.10.2018 16:59    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:

1)Jeg tror nok det vil være en klar sammenheng mellom hvordan en trener gjør det med RBK i Europa og hvor attraktiv han vil være for andre klubber ja. Men selvsagt vil enhet RBK-trener være med i vurderingen når andre klubber skal skaffe seg ny trener, det er jos elv Kåre Ingebrigtsen et bevis for.

2)Jeg er ikke fundamentalt imot at man må kunne ha gjort seg noen tanker for hvordan man kan beholde en suksessfull trener så lenge som mulig, men jeg synes ikke det skal stå i veien for å skaffe seg en best mulig trener. Vi skal heller ikke ukritisk tilby konkurransedyktig lønn (men vi skal kunne strekke oss) når utenlandske klubber fra en mye større fotballøkonomi kommer på banen. I tillegg synes jeg også det er grenser for hvor kritikkverdig det vil være ovenfor styret og administrasjonen i klubben hvis det viser seg at en storfisk drar videre etter 2 år.


1) Har aldri skrevet at suksess med RBK ikke genererer interesse. Heller ikke at det å være RBK-trener generelt ikke gjør det. En mann som Bosz vil være interessant fra dag 1 for mange i Europa.

2)Jeg har heller ikke sagt at det er kritikkverdig om en trener får et bedre tilbud etter 2 år og velger å dra.
Men, jeg håper at vi er bedre forberedt på slikt enn vi var da Hareide og Hamren dro.
Både preventivt, så kanskje ny trener velger å se RBK som et bedre alternativ også, men spesielt reaktivt når det skjer.
Valget av By Rise i 2003 var lite gjennomtenkt. Ikke bare fordi historien forteller oss det, men bl.a. fordi han var uten
erfaring som hovedtrener.
I 2010 hadde vi ingen permanent løsning for å erstatte Hamren, selv om vi visste det lenge.
Nå burde den midlertidige løsningen fått tilbud om fast jobb, men det er en annen sak.
At vi den gang fikk en midlertidig løsning som tilførte mer enn både forgjenger og etterfølger er så, den tror jeg ikke vi får flere ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 30.10.2018 17:25    Post subject: Reply with quote

Litt skuffende å høre Sagbakken si at han vil være så forsiktig med å komme med info om trenersituasjonen, sammenliknet med når han får nyss om aktuelle spillere.

Eneste interessante de sier på podcasten er at "det er en grunn til at vi ikke har skrevet om Wieghorst og Sollied" - hvilket jeg antar betyr at de ikke har vært aktuelle.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 251, 252, 253 ... 772, 773, 774  Next
Page 252 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb