English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 22.12.2018 18:52    Post subject: Reply with quote

I mangel av annen strategi så velger jeg å være positiv til Horneland inntil evt det motsatte blir bevist. Det som er hevet over enhver tvil er at styret med Koteng i spissen har foretatt ett gedigent mageplask i trenerjakten. Den skyggelisten de har snakket om vedr trenere har sannsynligvis vært mer ei ønskeliste enn ei liste over realistiske kandidater. Med Horneland så er de nå nede på C lista over kandidater...
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.12.2018 19:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo ingen annen ting å gjøre enn å stille seg bak Horneland 100% selv om jeg mener den er feil, er jo ikke Horneland sin feil at klubben har stelt seg slik.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 22.12.2018 19:48    Post subject: Reply with quote

Horneland skal selvfølgelig få støtte..men for en nedtur..ikke det vi har ventet oss.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 22.12.2018 19:53    Post subject: Reply with quote

Flaut.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.12.2018 19:57    Post subject: Reply with quote

Om Haugesund ikke vil slippe Horneland, kan han ikke bare gjøre som Bergdølmo og pensjonere seg for så å komme ut av pensjonstilværelsen for å trene Rosenborg Razz
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Notorisk toilprat
Junior


Joined: 19 Dec 2018
Posts: 19

PostPosted: 22.12.2018 19:58    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan man ikke forvente seg en sånn drittansettelse. Vi fortsetter jo bare der vi slapp før Kåre. Vi hadde griseflaks med hva han og NAE klarte å utrette sammen de første sesongene, ellers har vi jo bare ansatt defensive trenere som hater postulatene og spillestilen som ligger i klubben, og vil spille sin egen dårlige nordeuropeiske variant av fotball. Det eneste som er forferdelig er hvor mye dette har kostet oss økonomisk nå, med sluttpakken til Kåre, rettsaken og sikkert også sparkingen som Kommer av horneland når han har fått satt sitt preg på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 22.12.2018 20:01    Post subject: Reply with quote

Ingenting er avgjort enda og jeg skal være den første til å bøye meg i støvet dersom styret har klart å lure en storfisk inn portene på Lerkendal uten at noen har fått det med seg.

Dersom det blir Horneland derimot skal han selvsagt få støtte og muligheten til å prøve seg. Er han en bedre trener enn Kåre? Det tviler jeg litt på. Kanskje han er bedre på papiret men bedre for Rosenborg? Blir mildt sagt meget overrasket om Horneland klarer overgå Rosenborgs 2015-sesong eller kvalifisere til europa ved å slå ut et lag av Ajax' kvalitet over to runder. Jeg er litt redd for at dette blir veldig likt Perry eller Janne, men den som venter får se.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 22.12.2018 20:07    Post subject: Reply with quote

Velkommen til Horneland! Har trua på han jeg! Virker som en bestemt type, det er vel akkurat det ei overbetalt, lat spillergruppe trenger.

Han KAN fotball, har fått MYE ut av H.sund og kan få MYE ut av RBK.

Så driter vi i om det blir 123, 567 eller 433: Assa... det handler ikke om tall, det handler om vilje til å score mål! . Vilje, innsats, tæl. Trumper de fleste taktikker.

Han driller inn litt offensiv samhandling ila vinteren, så kan vi også hevde oss i EU. Kjøp no inn en høyreback, en smart midtbanespiller og en/noen raske bein der framme, ja - da kan vi faktisk nå langt!

'Herre' bli bra!

(Ja, edit: Træn no for guds skyld litt styrke og da, for mange pingler der ute!)
_________________
Fa(a)n siden ca 1976


Last edited by Dr.Ible on 22.12.2018 20:08; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 22.12.2018 20:08    Post subject: Reply with quote

Notorisk toilprat wrote:
Blablabla


LItt merkelig at brukeren din ble opprettet samme kveld som Skitvesten fikk juleferie. Tilfeldig? Trokke det...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.12.2018 20:25    Post subject: Reply with quote

Dr.Ible wrote:
har fått MYE ut av H.sund


Først en real nedtur og så tilbake der de var da han tok over. Det gir en 3+ i karakterbok mi. Middelmådig.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.12.2018 20:27    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:

Dersom det blir Horneland derimot skal han selvsagt få støtte og muligheten til å prøve seg.


Hvorfor det egentlig? Det beste er å betrakte han som en sunken kostnad, og fortsette letinga.
Back to top
View user's profile Send private message
Notorisk toilprat
Junior


Joined: 19 Dec 2018
Posts: 19

PostPosted: 22.12.2018 20:29    Post subject: Reply with quote

Dr.Ible wrote:
Velkommen til Horneland! Har trua på han jeg! Virker som en bestemt type, det er vel akkurat det ei overbetalt, lat spillergruppe trenger.

Han KAN fotball, har fått MYE ut av H.sund og kan få MYE ut av RBK.

Så driter vi i om det blir 123, 567 eller 433: Assa... det handler ikke om tall, det handler om vilje til å score mål! . Vilje, innsats, tæl. Trumper de fleste taktikker.

Han driller inn litt offensiv samhandling ila vinteren, så kan vi også hevde oss i EU. Kjøp no inn en høyreback, en smart midtbanespiller og en/noen raske bein der framme, ja - da kan vi faktisk nå langt!

'Herre' bli bra!

(Ja, edit: Træn no for guds skyld litt styrke og da, for mange pingler der ute!)


Hva har han gjort egentlig? 4.plass med FKH? Alle som følger norsk fotball vet at det er lite som skiller lag nummer 2 og 16 på tabellen. Hvem som er i toppen er helt tilfeldig fra sesong til sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 22.12.2018 20:32    Post subject: Reply with quote

Var tilsynelatende ikke ambisjoner Koteng hadde i sekken til supporterne. Ser frem til å la meg bli overbevist om at dette var en geni-ansettelse. Litt lunken, men støtter selvfølgelig opp om.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.12.2018 20:41    Post subject: Reply with quote

Den største fordelen med Horneland er at man kan dra nytte av hans enorme spillernettverk!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 22.12.2018 20:47    Post subject: Reply with quote

Her ligger det an til servering av rause porsjoner med humble pie om noen måneder.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 22.12.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Ingenting personlig mot Horneland som sikkert er både en dyktig trener og en fin fyr, men jeg merker at jeg har svært vanskelig for å stille meg bak dette hvis det blir løsningen. De to siste treneransettelsene under Koteng har vært en mislykka reject og assistenten til Viking. Jeg hadde forventa en viss bedring, men dette er i samme tralten.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 22.12.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Bananskrue wrote:

Dersom det blir Horneland derimot skal han selvsagt få støtte og muligheten til å prøve seg.


Hvorfor det egentlig? Det beste er å betrakte han som en sunken kostnad, og fortsette letinga.


Fordi flesteparten av oss er supportere, og ønsker at laget skal gjøre det bra.

Føler meg trygg på at Horneland kommer til å få til langt mer med RBK enn Kåre, så det er jo langt ifra noen nedgradering som enkelte antyder.
Det har vært så dårlig til tider at jeg er søren ikke sikker på om lagget hadde gjort det bedre eller verre UTEN trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.12.2018 21:25    Post subject: Reply with quote

Du føler deg altså trygg på at Horneland kommer til å vinne alt og spille feiende flott fotball? Det får'n si, bra noen har trua da. Gi oss en dyp analyse av Horneland da.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 22.12.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

Hvem pissa i grøten din?

Det er flere år siden vi spilte feiende flott fotball, så det føler jeg ikke er relevant lenger. Men jeg ser ikke hvorfor vi ikke skulle vinne serien og cupen med Horneland. Ikke fordi Horneland nødvendigvis er en så fantastisk trener, men hvem mener du det er som skal utfordre oss?

Poenget ligger i at Kåre var en høyst middelmådig trener. Vi har en generelt god stall, med et par svakheter og noen få styrker. Og basert på hvor aktiv Horneland er på feltet under trening og på sidelinjen under kamp så tror jeg det vil ha en veldig positiv effekt på laget.

Horneland kommer med noe KÃ¥re aldri har hatt. Attityd. Og jeg ser ikke for meg at han er typen som surner i motgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 22.12.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

La oss kalle en spade for spade. Horneland er en nobody som de fleste ikke har hørt om med en CV som inneholder Haugesund og Norge gutter 19. Det er helt absurd at han engang er nevnt i forbindelse med jobben og han er selvsagt på ingen måte i nærheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 22.12.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
La oss kalle en spade for spade. Horneland er en nobody som de fleste ikke har hørt om med en CV som inneholder Haugesund og Norge gutter 19.

At du er ignorant til hvem Horneland er får stå for din egen regning.

Konesseur wrote:
Solid resultatoppgang til et nivå over tallerken. Det betyr god nok trener, og det sportslige nivået vil dras opp over tid.

Mener du at gode resultater fører til bedre sportslige prestasjoner? Jeg mener isåfall det motsatte.

Kåre kom inn med en ny giv, humør og motivasjon. Bare se hva som skjer i United nå med Solskjær. Mener noen seriøst at Solskjær er en bedre trener enn Mourinho? Selv om Mourinho nok ikke har utviklet seg på noen år, så tviler jeg egentlig på det.

Det finnes en rekke Norske trenere som ville vunnet serien og cupen med Rosenborg med det laget Perry holdt tilbake.

Kåre falt igjennom når hans fotballkunnskaper og pedagogiske evner ble satt på prøve. Man kan bare komme så langt med godt humør.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 22.12.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hva som har skjedd her i denne prosessen om det stemmer at Hornyland er hovedtrener permanent..

All informasjon jeg hadde tilgang på hele veien tilsa at Horneland var tiltenkt en rolle på feltet men ikke overordnet, det hadde vi hentet ute i den store verden.

Føler meg nærmest helt overbevist om at planen har grunnstøtt uventet og vi har endt opp med Horneland som permanent løsning pga det.

Kjenner jeg er utrolig skuffet, men man kan jo ikke slokke den hvite å sorte flammen man har inni seg av den grunn.

Håper dette blir bra men håper VIRKELIG at der kommer frem hvordan prosessen har blitt kjørt, for her lukter det muggen og råtten og gjæra fisk!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 23.12.2018 02:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 22.12.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

@stubbelur. Ok, så hvem er han og hvorfor nevnes han for denne jobben?

Last edited by Montana on 22.12.2018 21:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 22.12.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Ikke for mange og lange Kåre-diskusjoner i Horneland-tråden. Alt det der er sagt før. Jeg sletter nye runder.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 22.12.2018 22:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Føler meg nærmest helt overbevist om at planen har grunnstøtt uventet og vi har endt opp med Horneland som permanent løsning pga det.

Det tror jeg og. Og jeg tror vi i utgangspunktet ikke ønsket han som hovedtrener, men pga. manglende alternativ så har det blitt slik. Men det trenger ikke å bety at Horneland blir dårlig for oss.

@Montana
Jeg er ikke her for å belære andre, jeg er her for å diskutere. Google er like tilgjengelig for deg som for meg.

Konesseur wrote:
Javel, det er bare å mene at dårlige resultater fører til bedre sportslige prestasjoner.

Slutt å gjør deg dummere enn du allerede er. Du skjønner godt hva jeg mener.

Ja, det er klart at det sportslige tjener på at vi får høyere inntekter. Men det er bedre om vi spiller så godt at vi fortjener å spille i europa, enn at vi tilfeldigvis flakser oss inn dit hvert år, for da kan vi stole litt mer på at vi faktisk får til det neste år også.

@haavarl
Man må kunne ha diskusjoner hvor man setter Horneland opp mot Kåre, vel?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 335, 336, 337  Next
Page 9 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb