English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 391, 392, 393 ... 582, 583, 584  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vår Herre
Proff

PostPosted: 24.12.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Problemet (blant andre) med Riise er vel at han ikke er en fotballtrener. Det ville vært ti ganger bedre med Ivar Morten Normark.
Troillongen
Junior

PostPosted: 24.12.2018 13:15    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Hvis vi skal ha inn Horneland, ville det vært total bommert å få inn Mini til å fronte oss i Media?

La Horneland drille løs på feltet, mens Mini er tar seg av alt av intervjuer og blesting, pep-talker og påser at varemerkene "offensiv samhandling" og "Alt skal i lengderetning" settes øverst.

Jeg har nevnt muligheten for Mini på kommunikasjon mot media tidligere i tråden, og synes det hadde vært lurt å få ham inn der, i alle fall om vi får en trener uten karisma på det området.

Da NAE var i klubben ville enhver kommunikasjonssjef havnet i bakgrunnen, men når det gjelder trenerjakten mener jeg det er viktigst å få inn en som skjønner klubbens og supporternes ønske om offensiv gladfotball. Går heller på kamper der vi taper 3-4, enn kamper der det blir 0-0, selv om jeg selvsagt er mest fornøyd om vi vinner 4-3 eller 4-0.
Back to top
View user's profile Send private message
Chuck Bendtner
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

Positiv til JAR Tommel'n opp!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.12.2018 13:24    Post subject: Reply with quote

Very Happy

Nei.
IskaldDahls
Junior

PostPosted: 24.12.2018 13:24    Post subject: Reply with quote

Med hans erfaring, tror jeg ikke det trengs så alt for mye trenererfaring.

Mange som jeg heller ville hatt en JA, men kan ikke si det frister mer med Horneland, kjedelig type spør du meg.

Ser mer positive ting med JA når vi kommer mot internasjonal motstand enn det jeg gjør med Horneland.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 13:27    Post subject: Reply with quote

Jeg ville heller hatt Mini som trener, sportsdirektør, styreleder og kone enn Riise inn som noe som helst i klubben. Makan til elendig forslag.
Back to top
Ril
Senior

PostPosted: 24.12.2018 13:30    Post subject: Reply with quote

tobbis1 wrote:
Jeg tror tiden er inne for å la Tom Norli få prøve seg i RBK,gjerne sammen Horneland.Superdyktig fotballfaglig og kanskje har han lært å ikke brenne alt kruttet første mnd.Dyktig også på utvikling,husker hva som skjedde med Midtsjø etter et år med Norli i Sandnes

Grisen Nordli har ingenting på Lerkendal å gjøre, han bør heller sendes på tunga.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.12.2018 13:30    Post subject: Reply with quote

Riise-forslag er sånn som får meg til å gå "heldigvis ble det Horneland".
Macha
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

Ril wrote:
tobbis1 wrote:
Jeg tror tiden er inne for å la Tom Norli få prøve seg i RBK,gjerne sammen Horneland.Superdyktig fotballfaglig og kanskje har han lært å ikke brenne alt kruttet første mnd.Dyktig også på utvikling,husker hva som skjedde med Midtsjø etter et år med Norli i Sandnes

Grisen Nordli har ingenting på Lerkendal å gjøre, han bør heller sendes på tunga.

Hvorfor?
Back to top
tobbis1
Junior

PostPosted: 24.12.2018 13:59    Post subject: Reply with quote

Norli har visstnok alltid en klausul i sine trenerkontrakter om at han kan gå hvis RBK kommer på banen,det må jo bety at han er kjempemotivert for jobben.Det er jo et mye bedre utgangspunkt enn at vi skal prøve å overtale en negativt innstilt type kanskje ved x antall mill i overpris.(type Bakke)Slik situasjonen er nå har vi lite å tape på å la Norli få en sjanse.Vi kan jo ikke ha bare Horneland som kvier seg for å gå på foreldremøter,skal han sende kona på pessekonferanser før CL -kamper også?
Back to top
Mr.koteng
Junior

PostPosted: 24.12.2018 14:06    Post subject: Reply with quote

Har alle her inn gjort det samme som meg og begynt å trøste drikke eller? JAR er da ikke vits å nevne på dette forum en gang! Men la oss håpe det er Grindhaug og ikke horneland som kommer😝
ola.
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 14:34    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Ril wrote:

Hvorfor?

#metoo
Back to top
IskaldDahls
Junior

PostPosted: 24.12.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Jaja, får se hvilket tapsprosjekt det blir med Horneland nå.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

Vi har en spiss som er dømt for grov vold mot en drosjesjåfør, så at Nordlie visstnok sendte slibrige tekstmeldinger for 3-4 år siden er vel ikke nødvendigvis diskvalifiserende. Derimot har han en historie som viser at han sliter voldsomt på omgivelsene og ikke fungerer i en klubb mer enn i korte perioder. Ikke noe å satse på for vår del.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

Er kanskje det denne klubben trenger, en som sliter på omgivelsene både på toppen og i bunnen. Men jeg tror ikke Nordli kommer.

Jeg føler meg heller mer klar for Zornigger jeg, Zornigger og Horneland hadde funket for min del.
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 24.12.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

At John Arne Riise i det hele tatt nevnes her på forumet må kunne tilskrives kognitiv kollaps. En mann med mindre selvinnsikt skal man lete lenge etter.

Horneland fremstår som messias i forhold.
Bukowski
Proff

PostPosted: 24.12.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie som eneste trener - nei takk. Tom Nordlie som likestilt halvpart en en trenerduo med Horneland - spennende. Er i det hele tatt flere trenere som bør være uaktuelle som hovedtrener, men som kan fungere som parkamerat til Horneland, om nevntes personlige kvaliteter er i nærheten av det folk beskriver. En arbeidsfordeling disse to imellom tror jeg ville naturlig gått seg til på samme måte som med Hansen & Eggen. Dog med Horneland som sjef i kulissene, for å sette standarden når Nordlie blir litt vel høytflyvende.

Uansett, kudos til Kjernen for meget velskrevet åpent brev. Håper som de aller fleste på en løsning der ei storkveite kommer som forsinket julegave og at Horneland er assistent/sidestilt trener/mannen på feltet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.12.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Vi har en spiss som er dømt for grov vold mot en drosjesjåfør, så at Nordlie visstnok sendte slibrige tekstmeldinger for 3-4 år siden er vel ikke nødvendigvis diskvalifiserende. Derimot har han en historie som viser at han sliter voldsomt på omgivelsene og ikke fungerer i en klubb mer enn i korte perioder. Ikke noe å satse på for vår del.

Hadde en hatt et snev av moral så hadde denne spissen blitt sendt på dør og kontrakten hans annulert. Uansett betyr det ikke at vi trenger flere inn i klubben med manglende moral.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 16:22    Post subject: Reply with quote

John Arne Riise og Tom Nordlie. Har dere fått stroke eller?
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.12.2018 16:58    Post subject: Reply with quote

Frank De Boer overtar MLS-klubben Atalanta.
Back to top
IskaldDahls
Junior

PostPosted: 24.12.2018 17:40    Post subject: Reply with quote

Om det blir Horneland nå, så blir det som at vi bytta ut Kåre, med en kjedeligere versjon av Kåre, null forandring sånn sett.

Håper for guds skyld at de har tenkt igjennom dette, og evt har en langtidsplan på dette prosjektet.

Hvorfor ikke heller bruke alle kontaktene Bratseth måtte ha i Tyskland for å hente noen derfra?
orkdal,n
Proff

PostPosted: 24.12.2018 17:45    Post subject: Reply with quote

Det sitter veldig kompetente folk i styret. Har tro på at de kommer opp med en løsning som blir veldig bra. Ellers veldig bra med så stort engasjement rund ansettelsen av ny trener/nytt trenerteam. Håper og tror at styret har en veldig god og langsiktig plan med valget de nå gjør.
Back to top
rail
Senior

PostPosted: 24.12.2018 21:41    Post subject: Reply with quote

IskaldDahls wrote:

Virker uansett mer spennende enn Horneland

Som "la oss se hvor langt ned i sørpa det er mulig å dra denne klubben"-spennende?

En viktigper fullstendig uten selvinnsikt og trenererfaring? Spennende.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.12.2018 22:53    Post subject: Reply with quote

IskaldDahls wrote:
Om det blir Horneland nå, så blir det som at vi bytta ut Kåre, med en kjedeligere versjon av Kåre, null forandring sånn sett.

Jeg mener Horneland er faglig sterkere enn Kåre. Kjedeligere - ja. "Den glade Kåre" som overtok etter Perry var fin. Men det humøret svingte en god del, til tider var Kåre heller sur og ufyselig. En Kåre i motgang var jo akkurat slik forhåndsvarslene fra Glimt-fansen uttalte - grinete og ufin.

Så et litt "kjedeligere" temperament er ikke meg imot.

Uansett hvilken bakgrunn Horneland har så må han bidra til at laget angriper, sånn er det med den saken. Og det kan det jo tenkes at han klarer. Jeg mener, blir det han aleine, så må vi jo nesten bare se hva som skjer. De som gidder å følge med, i alle fall. Jeg skal nå møte opp på de kampene jeg pleier uansett hva som skjer.

(Men allikevel uforståelig om Horneland blir eneste mann på topp. Rimer ikke med noen ambisjoner. Og et kjedeligere navn enn det Kåre var.)
Messi
Veteran

PostPosted: 25.12.2018 03:30    Post subject: Reply with quote

Da jeg skrev B & B (Bosz og Bakke) hadde jeg inntrykk av at det kun var lettere formaliteter som igjensto. Sånn var signalene fra Brakka. Men RBK hadde ingen hast, og det var god tid til Jul. Nå er Bosz i Leverkusen, og Bakke sittet med en enda bedre kontrakt i Sarpsborg. Neste drømme duo var Hjulmand og Horneland, nå sitter de kanskje igjen med Horneland. Sånn går det når man har god tid... Bosz burde vært signert i September, da alle storklubben så lyst på tilværelsen, ikke nærmere jul, når storklubbene begynner å sparke trenere. Da betaler de lett 4x Rosenborg-lønn, for å løse sine problemer. Å slippe litt på gassen da Coolen hadde litt boost, er noe av det dummeste som er gjort på brakka etter 1999..

Når skal Koteng begynne å forstå at dynamikken i næringslivet og internasjonal fotball ikke er den samme? At Bjørnebye vil jobbe under Koteng er for meg en gåte.. Å jobbe i en tvangstrøye som er trangere en t-stjorten på Kotengs kropp må gi sterke klaustrofobiske følelser? Eller er lønna for bra..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 391, 392, 393 ... 582, 583, 584  Next
Page 392 of 584

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb