English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 01.01.2019 18:04    Post subject: Reply with quote

Joda, økonomien var sur da Kåre tok over. Skikkelig sur. Så sur var den at jeg hadde mine tvil om at vi kunne få en ny gullalder. Spillersalg var dessverre helt nødvendig.

Evt. salg av Trondsen hadde ikke noe med dette å gjøre for da var vi allerede i en annen økonomisk situasjon.

Det er sterke sammenhenger mellom hovedtrener, sportslige prestasjoner/resultater og økonomi. Kanskje vil en umerittert trener klare brasene, men vi har et veldig godt kort i Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 01.01.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

du har en egen tråd du kan diskutere Kåre med deg selv. slutt å bruk alle aktive tråder til trollingen din.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.01.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Det er sterke sammenhenger mellom hovedtrener, sportslige prestasjoner/resultater og økonomi. Kanskje vil en umerittert trener klare brasene, men vi har et veldig godt kort i Kåre.


Gode grunner til å tro at du må være i nær familie med Kåre. For makan til fremsnakking av en middelmådig trener med messiaskompleks (som fikk nøyaktig det han fortjente) har rbkweb neppe opplevd tidligere. Og med en slik utholdenhet, dag etter dag. Innlegg etter innlegg. Vil også tro du må har gått kokkelinje eller tilsvarende med ditt engasjement for bestikk og servise.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 03.01.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Ser ut som at Horneland er en 24/7-trener. Han har vanskelig for å slippe taket også når han ikke er på treningsfeltet.
SÃ¥ ekstrem var vel ikke KI.


Jo, dette har jeg lest en plass.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.01.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
KitWalker wrote:
Ser ut som at Horneland er en 24/7-trener. Han har vanskelig for å slippe taket også når han ikke er på treningsfeltet.
SÃ¥ ekstrem var vel ikke KI.


Jo, dette har jeg lest en plass.

... Som også er en god grunn til at vi ga KI en stor fot i rævva.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.01.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

Kåre mistet jo helt gnisten og lysten på treningsfeltet og i trening for øvrig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.01.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Ja, det var sånn sett rak motsetning til beskrivelsen av Horneland; der haugalendingen sies å slite med å slippe tak selv utenfor treningsfeltet, slet Kåre etter rapportene mer og mer med å ta tak (også) på treningsfeltet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.01.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Eventuelt gjorde han etter hvert en betydelig innsats for å slippe å ta tak.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 04.01.2019 12:35    Post subject: Reply with quote

Jobber på Telenorbygget og Kåre var på besøk i dag. Har han mistet all arbeidslyst og finner seg en pampestilling i konsernet?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 04.01.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Kan jo hende de har rekruttert han som telefonselger? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 04.01.2019 16:16    Post subject: Reply with quote

Det må da minst være som team leder? Kan ikke forstå at 29 gull på tre år skal kvalifisere til noe annet?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 04.01.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

mannen har jo fortid som bilselger. helt middels bilselger, faktisk.
så spranget fra bil til mobil er ikke så stort. kun 2 bokstaver....
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.01.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

Onecall har jo begynt å selge brukte mobiler, så kanskje Telenor skal bygge opp noe lignende?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.01.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

"Heilt ny telefon ja!" "Bare blitt brukt te å skriv 'møtes?' tre-fire ganga, røverkjøp!".
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 05.01.2019 14:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur, kan du en gang for alle forklare hva som var så fantastisk med Kåre-fotball? Jeg har bare hørt deg snakke om resultater.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 05.01.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Det viktigste kriteriet for fremgang er å holde sportslig nivå over tallerken over tid. 100% innfridd under Kåre. Dette betyr at avstanden til de andre lagene øker og vi gjeninntar tronen som uovervinnelige i hjemlig serie.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.01.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Så med andre ord, hvis Horneland gjør det samme burde du være 100 % fornøyd.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.01.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det viktigste kriteriet for fremgang er å holde sportslig nivå over tallerken over tid. 100% innfridd under Kåre. Dette betyr at avstanden til de andre lagene øker og vi gjeninntar tronen som uovervinnelige i hjemlig serie.


Jeg tror alle her inne har fått med seg at du er uenig i sparkingen av Kåre, og dette med sportslig nivå over tallerkenen (som du mener ble 100% innfridd).

Men hvis dette ble innfridd under Kåre, så må jo dette også ha blitt innfridd under Coolen som ledet oss til the double og gruppespill i Europa League? Så hvorfor har du ikke klaget like mye på at Coolen ikke fikk fortsette? Han leverte jo like bra som Kåre har gjort når vi ser på resultater, og var i alle fall ikke noe særlig dårligere spillemessig sammenlignet med det siste 1,5 året Kåre hadde ansvaret.

Selv om jeg skulle sett deg slutte å mase om dette med Kåre og sportslig nivå over tallerken, da jeg tror alle her inne er veldig lei av det (jeg kommer ikke til å blokkere deg forresten, jeg velger å la moderatorene styre hvem som skal få poste her inne og ikke) så hadde det i mine øyne gitt deg litt mer troverdighet om du hadde messet mer om Coolen også, mtp at han leverte akkurat like bra som Kåre hadde gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 05.01.2019 16:35    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Men hvis dette ble innfridd under Kåre, så må jo dette også ha blitt innfridd under Coolen som ledet oss til the double og gruppespill i Europa League? Så hvorfor har du ikke klaget like mye på at Coolen ikke fikk fortsette? Han leverte jo like bra som Kåre har gjort når vi ser på resultater


Det har dels med utgangspunktet å gjøre. Økonomien var i grøfta da Kåre kom og han leverte allikevel tross tvangskrav om spillersalg og stramt innkjøpsbudsjett. Coolen kom til dekket bord.

Dels synes jeg vi er på vei under tallerken utover høsten.

Grunnen til at jeg ikke har ønsket Coolen i stedet for Horneland er vel at jeg aller helst ønsker Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.01.2019 16:37    Post subject: Reply with quote


_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 05.01.2019 17:05    Post subject: Reply with quote

Ser du ikke at Kåre var på vei til å dra oss under tallerken en god stund før han helt riktig måtte gå? Det var ingen verdens ting som tilsa at han var på vei mot å snu utviklingen med stadig kjedeligere spill som gav få målsjanser og stadig dårligere målsnitt?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.01.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
waterfalls wrote:

Men hvis dette ble innfridd under Kåre, så må jo dette også ha blitt innfridd under Coolen som ledet oss til the double og gruppespill i Europa League? Så hvorfor har du ikke klaget like mye på at Coolen ikke fikk fortsette? Han leverte jo like bra som Kåre har gjort når vi ser på resultater


Det har dels med utgangspunktet å gjøre. Økonomien var i grøfta da Kåre kom og han leverte allikevel tross tvangskrav om spillersalg og stramt innkjøpsbudsjett. Coolen kom til dekket bord.

Dels synes jeg vi er på vei under tallerken utover høsten.

Grunnen til at jeg ikke har ønsket Coolen i stedet for Horneland er vel at jeg aller helst ønsker Kåre.


Du synes vi var på vei under tallerken på høsten? Hvorfor?
Coolen ledet oss opp fra 2.plass til seriegull, til cupgull og snudde kampen mot Valur og tok oss til gruppespill i Europa League.

Hva synes du da om våren? Hvor vi var på etterskudd i ligaen og lå an til å ryke mot Valur? Når Coolen presterte bedre på høsten enn våren, og allikevel var på vei under tallerken så fortsatte han vel i så fall bare trenden?

Det blir i mine øyne useriøst og usaklig å si at vi var på vei under tallerken på høsten, hvis man ikke ser på det som en fortsettelse av vi var på samme vei allerede på våren.

Kåre kom kanskje ikke til dekket bord, men etter at økonomien stabiliserte seg så har han jo om noe prestert dårligere enn når det var dårligere stilt. Omtrent like sportslige resultat i alle de 3 hele sesongene han fikk, men dårligere spill på banen. Ja spill på banen er en mer subjektiv faktor, mens resultat er en objektiv faktor. Siden den objektive vurderingen er veldig lik (oppnådde resultat) så kan man se på andre ting. Og når det virker som et stort flertall har felles subjektiv oppfatning så er det grunn til å tro at det finnes sannhet også i den subjektive oppfatning som gjør den mer legitim når man skal foreta en objektiv vurdering.

Det er da kanskje også et tegn på at vi ikke var på positiv vei? Til tross for bedre muligheter til å hente spillere og dermed et bredere utvalg av erstattere, så føler jeg vi i beste fall stod på stedet hvil. Hvis økonomi skal være en faktor som er på å bestemme hva vi kan forvente så synes jeg ikke vi kan dømme Kåre bare på bakgrunn av at når han kom hadde vi dårlig økonomi, vi må også se på hvordan vi utviklet oss under bedre økonomi. Og som sagt, jeg klarer ikke å se at vi ble markant bedre under Kåre med bedre økonomi enn vi var under Kåre med dårlig økonomi.

Synes derfor vi heller ikke man kan bruke det at vi har god økonomi nå mot Coolen bare fordi den var dårlig når Kåre kom. Sammenligner vi de under nåværende situasjon med god økonomi, så klarer jeg ikke å se at den ene skiller seg særlig ut når det kommer til sportslige resultat eller spillet på banen.

Og etterhvert som vi blir bedre bør vel nivået på tallerken også endres? Når man er middelhavsfarer så er ligagull over tallerken, ikke sant? Men når man vinner ligagull hvert år så må vi kanskje ha gruppespill i Europa for å være over tallerken? Og hvis det også skjer ofte, så er kanskje cupgull er avansement fra gruppespill det som skal til for å levere over tallerkenen?

Poenget mitt er at under Kåre så har kravet om hva som er godkjent og forventet blitt høynet, fordi han gjorde en strålende jobb. Men det betyr ikke at Kåre ikke skal bedømmes etter de nye kravene. Skal vi ta det neste steget må vi sette høyere krav og forventninger til de som har ansvaret, selv om de tidligere har tatt oss fra forrige nivå og opp til det nåværende. Vi kan ikke bedømme basert på situasjonen som var når de fikk ansvaret.

Derfor har jeg samme krav til Horneland når han nå får ansvaret som jeg hadde til Kåre før 2018. Men de kravene er strengere enn jeg hadde før 2015.

Ble kanskje litt rotete dette, men håper du forstår hva jeg mener Smile
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 05.01.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

waterfalls, jeg synes ikke det var rotete men veldig klart og tydelig og veldig enig i det du skriver også. Problemmet med Konesseur er at han tenker "Kåre, jeg vil ha Kåre tilbake, ja ja så klarte Coolen seg bra på høsten men jeg vil ha Kåre tilbake, hva? H&E??? hmmm, nei jeg vil heller ha Kåre, (mai 2019) joda, så har vi vunnet stort i mange kamper og leder serien men vi vant da med Kåre også, og vi vant jo med mange mål i flere kamper med Kåre også (høsten 2019), o.k så har vi prestert veldig bra i C.L. kvalikk og er nå bare en kamp unna gruppespill men det hadde Kåre også klart nå i 2019 siden vi ikke har så store skadeproblemmer, så skal vi huske på at H&E kom til dekket bord, det gjorde ikke Kåre, (enda noen uker senere) slutt å gnåle om at H&E fikk oss inn C.L. noe Kåre ikke klarte, han fikk jo ikke muligheten til det siden han ble sparket men hadde helt sikkert klart det også, mest sannsynlig hadde nok Kåre fått oss minst videre fra gruppespillet, tror til og med til en kvartfinale, og vi skal huske på at alle de pengene vi nå drar inn i C.L. kan vi takke Kåre for, da han kom hadde vi ikke økonomi til noe som helst så alt godt nå og fremover kan vi takke Kåre for."

Så hadde jeg vært deg waterfalls, ikke prøv å overbevise en fanatiker, det er større sjanse for at han hjernevasker deg først.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.01.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

FanFraSør

Jeg har lest en del av Konesseur sine innlegg siden Kåre ble sparket, og har egentlig kjent på at jeg ikke gidder å blande meg. Men så fant jeg noen punkter hvor jeg plutselig fikk lyst til å utfordre Konesseur på, og da blir det noen innlegg fram og tilbake. Så takker jeg for omtanken, samtidig som jeg føler meg trygg på at jeg skal berge unna å bli hjernevasket. Gir meg fort om jeg merker liten fremgang i diskusjonen (noe jeg ikke forventer så mye av gitt Konessurs begeistrelse for Kåre, og at jeg mener det var riktig å ta avskjed med Kåre).
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 06.01.2019 23:50    Post subject: Reply with quote

Styrelederen i FK Haugesund har i media fremstått som moralsk indignert over at det angivelig har vært kontakt mellom deres trener og en annen klubb. Så forarget ble han, og klubben som arbeidsgiver, at de terminerte den sist inngåtte kontrakten med treneren.

Så tar de kontakt med Kåre Ingebrigtsen, en trener som angivelig selv skal ha hatt kontakt med en annen klubb mens han var under kontrakt med RBK, senere fikk sin kontrakt terminert (dog primært på grunnlag av utilstrekkelighet), og som gikk til sak mot klubben fordi kontrakten ble terminert.

Ser for meg Kaldheims samtale med Ingebrigtsen.
Kaldheim: - Tror du vi kunne vært en god match?
Ingebrigtsen: - Kun med uoppsigelig kontrakt fra FKHs side, mens jeg og mine representanter derimot skal kunne snakke med andre klubber dersom vi føler for det.
Kaldheim: - Flott. Vi tar kontakt med deg når vi har presset noen lønnsmidler ut av RBK.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 271, 272, 273  Next
Page 272 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb