English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Østbø
69%
 69%  [ 23 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
3%
 3%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
3%
 3%  [ 1 ]
Bendtner
18%
 18%  [ 6 ]
Akintola
3%
 3%  [ 1 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 33

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 20.03.2019 21:11    Post subject: Bodø/Glimt - Rosenborg Reply with quote

FK Bodø/Glimt - Rosenborg BK


vs.


Dato: 31.03.2019
Kl.: 20:00
Stadion: Aspmyra
TV: Eurosport Norge
Twitter: @RBKfotball, @Ole_Saga
_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 01.04.2019 14:00; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 24.03.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Glimt leder 1-4 over Tromsø, etter 55 min. Blir artig å se hvordan Glimt fremstår neste helg når vi møter dem.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2019 17:33    Post subject: Reply with quote

Flyttet innlegget ditt hit.

Personlig mest interessert i hvordan vi framstår. Håper at Meling blir skadefri. Ut i fra Horneland-skepsisen til Søderlund vil jeg tro laget blir som følger:
André Hansen

Vegar Hedenstad - Even Hovland - Tore Reginiussen - Birger Meling

Anders Konradsen - Gjermund Ã…sen
Mike Jensen

David Akintola - Nicklas Bendtner - Pål André Helland
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 24.03.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Enig i det, men tenker på om årets treningskamper er et lite "blaff" fra Glimt, hvem vet. At Meling blir skadefri er et must, Valsvik gjorde seg ikke bort mot Molde, men mangler nok mye offensivt. Søderlund har dessverre mistet veldig mye de siste ukene, dette er nok positivt for Bendtner, men ikke særlig positivt for Søderlund.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 24.03.2019 23:26    Post subject: Reply with quote

Glimt er stinne av selvtillit etter oppkjøringen. Dette kommer til å bli en kamp hvor Glimt gir oss en leksjon i klassisk 4-3-3 (!) med et midtbaneanker som fungerer (!), hvor vi ligger bakpå og som best vi kan forsøker å skalke lukene for siden å kanskje score på en dødball eller kontring, akkompagnert av akking og uffing av oss supportere her på forumet. Mulig vi rasker med oss et poeng eller kanskje til og med tre, men det kommer ikke til å se pent ut. BB: Andre Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 25.03.2019 09:04    Post subject: Reply with quote

Skal vi virkelig ikke få inn en back til før seriestart?
Hvordan i alle dager kan de forsvare dette?
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 25.03.2019 10:51    Post subject: Reply with quote

Litt bakvendtland for tida. Glimt scoret nesten ikke mål i fjor, og nå har vi mistet hele sentrallinja. Allikevel har vi kjørt over nesten alle lag vi har møtt, og det ser ut som om en ny gyllen årgang er på vei opp. Så spørs det om vi får flere av talentene til å blomstre samtidig. Usikker på om det blir 6. eller 16.plass. Ser ut som det er et gunstig tidspunkt å møte RBK på. Tipper de gule byr på festfotball, men taper 0-1 på en feil idømt straffe.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

– Det vil vise seg. Det vet jeg ikke akkurat nå. Men vi jobber hardt for å få det til.

Slik svarer trener Eirik Horneland på direkte spørsmål om Nicklas Bendtner blir klar til serieåpningen borte mot Bodø/Glimt søndag om en uke.

Svaret kan tyde på at Bendtner vil glimre med sitt fravær når jakten på et nytt seriegull starter på Aspmyra.

Les mer: Kan ikke love at Bendtner er med til Bodø

– Jeg er ganske sikker på at et par dager med litt behandlig og hvile, så skal det være helt bra. Jeg gikk av i tide før det smalt skikkelig. Så det er ikke noe skade egentlig, bare en overbelastning, sa Reginiussen til Eurosport etter kampen.

Les mer: RBK-profil av banen en uke før seriestart: – Gikk av før det smalt skikkelig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2019 18:06    Post subject: Reply with quote

Birger Meling, Anders Konradsen, Erik Botheim og Anders Trondsen trente ute mens lagkompisene restituerte innendørs. Og det er gode nyheter omtrent for samtlige.

Meling og Konradsen er tilbake og tilgjengelige til serieåpningen, mens Botheim melder seg klar selv.

Dermed gjenstår kun Anders Trondsen. Den viktige midtbanemannen venter fortsatt på en ny utredning på Østlandet, og kampen mot Glimt kommer etter alle solemerker for tidlig.

Les mer: Bendtner taus etter vrakingen i generalprøven

- Jeg har kranglet litt med en hamstring den siste uka, men i dag var det bra. Forhåpentligvis blir det ei god uke. Da er jeg klar, lover Konradsen overfor NRK.

Les mer: Meling og Konradsen i rute

Overfor Eurosport bekrefter Horneland langt på vei at Bendtner ikke starter på søndag. Oppdatert tips blir dermed:

André Hansen

Vegar Hedenstad - Even Hovland - Tore Reginiussen - Birger Meling

Anders Konradsen - Mike Jensen
Gjermund Ã…sen

David Akintola - Alexander Søderlund - Pål André Helland
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

All tvil rundt friskmelding av Meling tilsynelatende borte. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 29.03.2019 09:12    Post subject: Reply with quote

Faen, Konradsen ble klar...

@2mas: linken går bare til en side som sier sendingen starter kl 13:00, skulle den være til et intervju?
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 29.03.2019 10:25    Post subject: Reply with quote

Horneland har disponert spillerne veldig fornuftig fram mot seriestarten og har alle mann friske og raske,viser en helt annen kløkt enn forgjengeren.Dette er utrolig lovende for en super start mot BG!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.03.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Jøss, er jeg vitne til et snev av posivititet på RBKweb? Rareste jeg har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 29.03.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Hahaha, jeg tenkte "ironi" jeg. Dog kan jeg ha tatt feil, men det var mest naturlig å tenke det.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.03.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg glemte å ta forbehold om det faktisk. Beklager, men personlige glipper som det skjer både titt og ofte fra denne kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 29.03.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Det var ikke ironi,jeg mener oppriktig at Horneland har gjort en glimrende jobb med med hard trening ,men samtidig unngå skader.PAH har vel satt ny rekord i antall dager uten skade.Det er vel bare Trondsen som er skadet nå og det tror jeg kan skyldes det forrige regimet som hadde en lei tendens til sette inn spillere før de var 100%restituert etter skader.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Folk skriver noe positivt.
Resten tolker det som ironi.

SÃ¥nn harre blitt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 29.03.2019 17:12    Post subject: Reply with quote

Vi stiller knallsterkt lag mot Bodø og kommer til å knuse vinterens formlag!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2019 19:16    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt på Aspmyra blir Hornelands første tellende kamp som RBK-sjef. Det er noe haugalendingen ser fram til.

– Vi gleder oss veldig nå og vi har mye å vise fram denne sesongen. Guttene har smilet på plass på trening og det er bra fokus, så vi ser at det nærmer seg seriestart. De begynner å bli klare, forsikrer Horneland.

Også Horneland har fått med seg Glimts fantastiske form gjennom vinteren, med åtte seire og kun ett tap på ni kamper.

– Jeg tror Glimt er stolte av den gode sesongoppkjøringen de har hatt. De har scoret mye og sluppet til lite. De er et lag som jobber hardt og er samlet hele veien, så får vi se om vi har de verktøyene som skal til for å bryte de opp, smiler RBK-sjefen.

Les mer: Bendtner nekter å snakke med pressen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 29.03.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

Seriestart-nerver, usikkerhet på eget spill/taktikk, manglende taktikktrening og høyt variable prestasjoner i oppkjøringen. Dette er faktorer jeg er redd kan bli avgjørende når vi møter et glimt lag som ser ut til å ha bra selvtillit før sesongstart. Tror dette blir en tøff batalje og at vi maksimalt får med oss ett poeng fra denne kampen. Litt "Hawai-fotball" gjør at vi får noen mål og ender opp med 2-2.
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 29.03.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

Bodø-Glimt på Aspmyra har enkelte sesonger vært vanskelige kamper. De har gjort en god figur i treningskampene, mens RBK har gjort tilsvarende dårlig inntrykk. Nå er det derimot alvor, og da skal RBK slå dette Glimtlaget ganske greitt. Lenge siden et Glimtlag har vært såpass svakt på pairet. Solgt noen av sine desidert viktigste spillere i Opseth og Bjørnbak. Et lag med Geir Andre Herrem som spiss, skal ikke score mot Rosenborg. Dette Glimtlaget kan fort rykke ned, så denne kampen skal være grei skuring for Rosenborg. Tipper på en komfortabel seier.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.03.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

Nekter å være positiv, da blir bare fallhøyden større. Jeg forventer det absolutte lavmål, hvis ikke føler jeg at jeg jinxer alt og alle. Er allerede dritnervøs.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.03.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å vite hvor vi står. I oppkjøringa har vi hatt ganske høye topper og veldig lave bunner, og det har svingt voldsomt. Samtidig har jaggu ikke konkurransen vært særlig å skryte av. Vi har møtt de to antatt største konkurrentene i ligaen, og jeg ble ikke skremt av noen av dem; mot Brann skapte vi mer på de siste ti hvor vi var brukbare enn det bergenserne gjorde gjennom hele kampen, og vi var direkte ræva i brorparten av de første 75 minuttene. Mot Molde var det mye likt, dog noe mindre "polarisert"; vi var i hvert fall fullt på høyde kampen sett under ett, selv om vi var svake i lange perioder.

Alt sette betyr imidlertid ingen ting nå. Det er nå det begynner, og oppkjøringa forsvinner i bakspeilet som et dry run. I Bodø er det blanke ark og den første tellende testen for the Hornelands. Jeg er mest av alt spent. Og Satan så deilig der er at Eliteserien endelig er igang igjen! RBK
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 30.03.2019 08:12    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til å komme igang igjen! Men Bodø-Glimt har visst helt fantastiske resultater i pre-season, men vi teller ikke treningskamptabell. Nå det gjelder
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 30.03.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

Om det er lov å si, så har jeg blitt gjesteskribent for ærbekå.no og har lagd en liten preview før oppgjøret.

https://www.xn--rbek-toab...g-bodglimt
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
Page 1 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb