English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
6%
 6%  [ 6 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 6 ]
Valsvik
16%
 16%  [ 14 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
20%
 20%  [ 18 ]
Jensen
19%
 19%  [ 17 ]
Konradsen
5%
 5%  [ 5 ]
de Lanlay
6%
 6%  [ 6 ]
Botheim
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
17%
 17%  [ 15 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 87

Author Message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 06.05.2019 07:40    Post subject: Reply with quote

Hansen 5 - Gode redninger, men feil som kunne ført til mål i mot
Hedenstad 4 - Færre ballmist enn på lenge - oftere med oppover... Årets kamp!
Hovland 3 - lager unødvendig corner, mangler oversikt over hvor motspillere er - som gjør at han panikk-klarerer flere ganger. Somler med ballen.
Reg 5 - Grei kamp
Valsvik 4 - pluss for assist, redning på strek, samt overraskende mange raid. Men har jo mindre ballkontroll enn en gjennomsnittlig 8-åring...
Trondsen 2 - Stygg takling, dårlige pasninger, treg og ubesluttsom
Mike 7 - BB - pluss for mål, energisk og på hele kampen.
Lundemo 6 - lite feil, gode involveringer og avskjæringer.
Konradsen 5 - mer på, og mindre panikkmodus på Konradsen i dag - en sterk femmer
De Lanlay 4 - god med ballen, men det kommer ikke så mye konstruktivt ut av det... alt endte til slutt opp med ballmist eller pasninger som endte tilbake til stopperne (våre).
Botheim 3 - Energisk i starten, men ble etterhvert helt borte.
Meling 5 - Gjør en god kamp. Lider litt av ballkontrollen til Valsvik... Hadde han hatt seg selv som sparringspartner på venstre back, hadde venstresiden vært fantastisk...

Søderlund 1 - Vant han en eneste duell? Hadde han en eneste pasning som traff? Grusomt! Når Ceide er gjennom, presterer han å slå pasning som er tre ganger så hard som den burde vært. 6-divisjon over den.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 06.05.2019 07:51    Post subject: Reply with quote

Hansen 5 - Ingen redninger som han ikke skal ta i dag. Fortsatt dårlig igangsetting.

Hedenstad 3 - Lykkes med svært lite.
Hovland 3 - Litt bedre i dag, men det sier mest om de tidligere kampene.
Reg 6 - Går forann som en hærfører i dag. Rydder opp bak, tar med seg ball fremover, bryter forann, presser høyt. Ved ett tilfelle oppe ved cornerflagget og presser.
Valsvik 5 - Vanskelig å sette karakter på, men redning på strek og assist må være godkjent. God i duellspillet, elendig med ball.
Trondsen 3 - Lykkes ikke med mye i dag.
Mike 6 - Mål og går forann i krigen. Positiv kamp.
Lundemo - 7 BB. Rosenborg tar over kampen når Lundemo kommer inn. Går i hver eneste duell og klarer i motsetning til resten av laget stort sett å få ballen til medspillere.
Konradsen 5 - God i duellspillet, ellers lite bidrag.
De Lanley 5 - Jager og presser. Grei kamp.
Botheim 4 - Får bare 4, men gjør en god kamp forutsetningene tatt i betraktning. Minst like god som konkurrentene, og kan bli svingod for oss når han kommer i gang.
Meling 6 - Et aktivum og en ressurs for laget uansett hvor han spiller. God defensivt og offensivt.
Søderlund 2 - Enten taper han duellen, eller så lager han frispark, eller vinner duellen og header ballen til motstander. Får ikke til å spille opp medspillere. Rosenborg falt et hakk når han kom inn. Det mislykkede fremspillet til Ceide er bare trist.

Ceide - Positivt innhopp. Litt nølende men kan utfordre og prøver seg noen ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 06.05.2019 08:53    Post subject: Reply with quote

Hansen 4
Hedenstad 2
Hovland 2
Reg 3
Valsvik 4
Trondsen 2
Mike 4
Konradsen 4
De Lanley 4
Botheim 3
Meling 4

Lundemo 6 BB
Ceide - Denne gutten MÃ… starte neste kamp
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 06.05.2019 09:39    Post subject: Reply with quote

Hansen 5

Hedenstad 4
Hovland 3
Reg 5
Valsvik 5

Trondsen 3
Mike 6
Konradsen 5

De Lanley 4
Botheim 4
Meling 6

Lundemo 6
Ceide - Godt innhop. Fortjener sjangsen fra start.

Herlig å se at vi matchet intensiteten, og vel så det, til S08. Synes ikke denne kampen sto noe tilbake for det vi ble servert av Kåre og Rini sist sesong. Selv om det selvfølgelig ikke er der lista skal ligge.
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 06.05.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

Naaerdetnok wrote:
Har man tid til å sikte bestandig? Var ikke nøkkelen til Eggen terping på oppsatte situasjoner slik at man instinktivt tok gode valg? Og var det ikke derfor resten av forballNorge jamret over at vi alltid hadde marginene med oss (altså flaks eller dommerhjelp)?


Ikke bestandig, men slik jensen sa at han "sikter ikke" hørtes det for meg ut som at standard taktikken hans er å bare klemme til uansett situasjon. Er jo gøy det, men da skjer det mye rart!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.05.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

Jensen har vell også tridligere sagt at i sånne posisjoner så bare drar han til.
Helt klart en del av spillet han kan jobbe litt med, for han har hatt flere sånne det ikke har blitt mål på, men DET BLE MÅL I GÅR RBK RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pessimistus
Junior


Joined: 27 Jul 2018
Posts: 21
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Hansen 5 - Riktig plassert, ser enkelt ut. En merkelig retur, dog skifter ballen noe retning i forkant. Vil sette igang raskt, men velger ofte feil tidspunkt/sted i mine øyne.

Hedenstad 4 - Faktisk ikke så verst. Kommer ofte framover, men har dessverre null timing og presisjon. Mange feilvalg. Første kampen på evigheter der han ikke er rundingsbøye defensivt.
Reg 5 - Sterk og god, men for ofte klareringer uten mål og mening. Klassisk stopper. Gjør jobben til Hedenstad enklere, det er tydelig.
Hovland 2 - Hjelpes...
Valsvik 6 (BB) - Avgjørende foran begge mål med redning på strek og assist i fryktelig uvant posisjon, i tillegg til å vinne alt av dueller. Jobber utrettelig, men keitete med ball uten at det fører til noen kriser. Litt langt unna i presspillet når kantene skal slå inn, spesielt i første omgang.

Trondsen 2 - Fortsatt til gode å se han prestere i RBK-drakt. Hodeløs takling, igjen.
Mike 5 - Morsomt å se han så ivrig (ikke krakilsk) igjen, selv om det går altfor sakte med ball i bein. Fører seg inn i skumle brudd gang på gang. Mangler oversikt. Pluss for mål. Følte nok litt press når "stjernene" ble benket, og det med grunne.
Konradsen 5 - Herlig vilje, duellsterk, vinner mange baller. Svak med ball i beina, men innstillingen er deilig å se og gir mange plusser.

De Lanley 4 - Alltid "nesten" med Yanni. Nesten forbi, nesten godt innlegg, nesten god overlap, nesten, nesten, nesten.
Botheim 4 - Starter godt, smart i duellene mot sterkere stoppere. Faller litt igjennom etterhvert, men positiv. Burde vært mer ego i 2 situasjoner der han bør avslutte selv.
Meling 4 - Alright. Spiller bakover uansett hvor på banen han befinner seg.

Lundemo 5 - Meget solid. Virket rett og slett raskere enn før. Raskere til å orientere seg, raskere i press, raskere i dueller, raskere med ball.
Søderlund 0 - Evneveik. Rett og slett. Gjør ingenting rett.
Ceide - Stilig innhopp. Fart, finter og energi. Pinglete i duellspillet, selv om det er forståelig. Ser gjerne mer til ham framover.

Horneland 5 - Tøft laguttak som kunne slått begge veier. Men vi vant, og da var han vel et "geni" da. Liker personlig energien på sidelinja.

(edit: glemte en spiller)
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 06.05.2019 14:14    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:

Herlig å se at vi matchet intensiteten, og vel så det, til S08. Synes ikke denne kampen sto noe tilbake for det vi ble servert av Kåre og Rini sist sesong. Selv om det selvfølgelig ikke er der lista skal ligge.

Uten å hevde hverken at Kåre eller Rini burde fått fortsette eller at Eirik bør få fyken kan en vel konkludere med at toppnivået både før og etter 19.juli 2018 var høyere enn det som ble prestert i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 06.05.2019 14:35    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Whoppa wrote:

Herlig å se at vi matchet intensiteten, og vel så det, til S08. Synes ikke denne kampen sto noe tilbake for det vi ble servert av Kåre og Rini sist sesong. Selv om det selvfølgelig ikke er der lista skal ligge.

Uten å hevde hverken at Kåre eller Rini burde fått fortsette eller at Eirik bør få fyken kan en vel konkludere med at toppnivået både før og etter 19.juli 2018 var høyere enn det som ble prestert i går.


Til og med de dårlige kampene i fjor vel var bedre enn dette (tross tre poeng). Mulig hukommelsen spiller meg et puss, men det var ikke mye underholdning eller fint spill i går. Strengt tatt var det temmelig nitrist. Forsøk å se kampen med nøytrale øyne og ingen kan mene at dette var noe som lignet underholdning.

Jeg hadde ikke troen på Horneland da han starten, men ga det en sjanse og håpet i det lengste. Nå har jeg mistet all tro på ham dessverre. Dette kommer aldri noensinne til å ta seg opp tror jeg. RBK kommer aldri til å spille fin eller underholdende fotball under ham (tror jeg, håper jeg tar feil).
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.05.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Uten å mene å ta noe fra noen av poengene dine, Robin, se lsk 0 - 0 RBK fra i fjor høst. En av flere kamper fra den sesongen som van-fucking-vittig triste...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.05.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

herregud OrionPax, må du vekke sånne minner Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.05.2019 17:40    Post subject: Reply with quote

Beklager. Smile Men ser mange har klaget på at vi er dårligere enn noensinne, og jeg mener det er en del kamper fra både 2018 og år som 2013, 2014 som ikke ville gi fra seg den "æren" uten kamp.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.05.2019 20:10    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at man kan se seg blind og bli historieløs når følelsene tar over styringa, men jeg hennviser videre til Valencia kampen jeg som i relativt ikke fossil tid er en fasit på hvordan vi skal ta overganger og spille på entøtsj.

den kampen sitter brent inne i hodet som noe av det beste jeg har sett av RBK i min levetid.
(All respekt til sterkere resultater).
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.05.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Bare én siste ting før jeg forsøker å glemme denne kampen for alltid: jeg blir faktisk litt matt av å lese at folk begynner å bruke positivt ladede adjektiver om den andreomgangen vi leverte mot S08. Etter min mening var det til å krympe seg av selv når det gikk 'bra', en total fallitterklæring fra trenerteamet, at selv mot et Sarpsborglag fullstendig uten offensiv slagkraft, og som notorisk mistrives på naturgress, var vi redusert til polballer mot De Lanlay og Meling, og masse knoting og takling og jordfresing i nedslagsfeltet der ballen av og til trillet vår vei.

Vi hadde ikke ett eneste brukbart angrep hele kampen, og så sitter folk og er fornøyde, fordi vi av og til klarer å klore til oss ballen og tuppe den inn i neste mølje. Med trolig det teknisk svakeste laget vi noen gang har sendt utpå gressteppet. Det synes jeg er trist.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 06.05.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Helt enig, zaphod. Godt innlegg Tommel'n opp!

Folk har virkelig blitt blendet av målet vi snublet inn.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.05.2019 07:27    Post subject: Reply with quote

Tviler på om noen ble blendet av det målet, du. Gode gamle klabb og babb på dødball.

Det jeg derimot var fornøyd med var viljen til å kjempe gjennom hele kampen. Husker borte mot Sarp i snøværet i fjor; de kjempet oss rett og slett i senk. Nå var vi på talefot innsatsmessig.

Stygg fotball foreløpig, men intensiviteten er økt. Det er et sted å starte. Helt greit at Saltstøtte Bendtner og Trelegg Søder får se hvor lista må ligge. (Uten at Botheim akkurat ble banens beste.)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb