English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.05.2019 15:34    Post subject: Reply with quote

Du holder jevnt for lav kvalitet. Utgift er en utbetaling man er forpliktet til. Det har ingenting med denne konteksten å gjøre. Det har ikke noe med noe betaling å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

De fleste er vel enige om en ting, det mest brukte ordet for det siste året er: sirkus. Hoder kommer til å rulle noen steder.. men kan noen minne meg på hvilken stillingstittel Alstad har?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 24.05.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Du holder jevnt for lav kvalitet. Utgift er en utbetaling man er forpliktet til. Det har ingenting med denne konteksten å gjøre. Det har ikke noe med noe betaling å gjøre.


Du har helt rett. Var litt upresis der. Kostnad er ordet. Og den blir 50 mill så fort de "investeres"
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.05.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Det er lov å mene at all investering i toppidrett er det samme som å kaste penger ut av vinduet.

Jeg er i hvert fall av den oppfatning at toppidrettsatsing hever den sportslige kvaliteten på tvers av all sportslig aktivitet i klubben. Jeg vurderer det å investere 50 millioner kroner i toppidrett, og derigjennom ta en kostnad på rundt 3 millioner kroner gjennom 33 år er vel investerte midler da inntektene vil være det mangedobbelte i samme periode.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 24.05.2019 16:43    Post subject: Reply with quote

Jeg sa ikke bortkastet. Jeg påpekte at det vil påvirke regnskapet med 50 mill nå, ikke over 33 år som du tror.

Så spørs det om regnskapet tåler det nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.05.2019 16:52    Post subject: Reply with quote

Når noe er kostnadsført i regnskapet er det ingenting verdt.

Overhode ikke noe problem økonomisk for klubben å investere 50 millioner kroner i toppidrett. Det motsatte, legge ned toppidrett, er derimot farlig, for det kan bidra til usunn drift.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 24.05.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Neida ingen pproblem. De hadde ca 30 mill ved årsskiftet. Så det er bare å låne 20 til, pluss en reserve selvfølgelig.

Så satser vi. Så får vi en ppar dommeravgjørelser mot oss, elle skader, eller uheldig trekning så vi ikke går til e-cup. Gjerne et par år etterhcerandre.

Da blir det flott klubb da..
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.05.2019 17:54    Post subject: Reply with quote

Det er helt normalt å låne penger til å investere i anleggsmidler. Soliditeten er grei. For øvrig, urelatert, må det foretas grep for å styre mot sunn drift, men det er mer en selvfølge mer enn noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 24.05.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Sportslig satsing er ikke anleggsmiddel. Det er en kostnad. Stadion er anleggsmiddel.

Vil være geeit om du slutter å komme med påstander innen områder du ikke kan. Økonomi og regnskap har du bevist over 10 år at du ikke kan og ikke forstår så det er like greit at vi ikke diakuterer.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 25.05.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Neinei PerO, ikke stopp nå Very Happy

La konesur få kjøre seg selv i grøfta nå. Underholdning Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 25.05.2019 19:07    Post subject: Reply with quote

Sitter ikke akkurat på hendene og venter på storhandel og millioner som flyr ut døra nå i sommer. Bendner forsvinner og Hansen/Meling/Trondsen/Samuel begynner vel å se på neste steg i karrieren nå når klubben surrer rundt i halvsvime. Skjer det noe med de sistnevnte blir de vel erstattet med et eller annet, men ref vintervinduet og antall backer som forsvant ut så er jeg ikke helt sikker på det heller. Det virker for meg som om klubben og styret har vedtatt at dette blir et mellomår og at vi bare skal komme oss best mulig igjennom året med Horneland ved roret. Så lenge vi ikke ligger an til å rykke ned i oktober sitter han trygt tenker jeg...

RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 25.05.2019 19:23    Post subject: Reply with quote

Han sitter selvfølgelig trygt om vi ligger an til nedrykk ved sesongslutt og. Selv med nedrykk vil Tove hevde at han gjør en fantastisk jobb. Horneland er fredet, fordi han ønsker å være autoritær i spillergruppa, og ikke en jovial kompis. Det er sånn som koteng liker. Koffer får spælleran bruk snus? Nei sei det svarer Horneland, mens han lydig legger til at det blir slutt på mobilbruk også. Som Kåre sa, Koteng er fornøyd nå som han både er fysisk trener og strateg i tillegg til styreleder.
Back to top
View user's profile Send private message
Bosse
Junior


Joined: 06 Apr 2004
Posts: 22

PostPosted: 25.05.2019 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har brukt lørdagskvelden til og se igjen "Hvit tornado - Rosenborgs Europaeventyr" som Viasat 4 sendte for et par år siden.

Det er trist og se hvordan klubben er i dag, sammenliknet med klubben som var i Champions League åtte år på rad, fra 1995 til 2002.

Rosenborg stilen - offensiv og kreativ tankegang som handler om og gå på banen for å score mål selv - tok Rosenborg til kvartfinale mot Juventus vinteren 1997, etter og ha slått AC Milan på San Siro.

Første gang Rosenborg klarte og kvalifiserte seg til Champions League vant Rosenborg 3-0 hjemme mot Besiktas. Nils Arne Eggen sier før returkampen i Tyrkia "vi er nødt til å score mål". Hvor mange trenere ville ikke gått til denne kampen med en defensiv innstilling, med 3 mål å gå på? Og etter at Besiktas tar ledelsen roper både Eggen og Hansen at "vi må angripe". Brattbakk scorer et meget viktig mål, og gir laget grunn til og tro at det er mulig. Rosenborg taper kampen, men vinner avansement.

Eggen var opptatt av at spillerne skulle bruke det de var gode på, og bli bedre på det. Det de ikke var så gode på skulle de ikke bli dårligere på, men ikke bruke så mye tid til og trene på heller. Det er viktig og ha ulike og komplementære ferdigheter for og sammen skape et godt kollektiv. Alle hadde sine roller i et system, og de som ikke fulgte systemet ødela for hele laget. Det forstod spillerene.

For meg virker som om dagens trenerteam har en litt annerledes tankegang angående dette.

Det er interessant og høre spillerne fortelle om hvordan Eggen snakket ned og ufarliggjorde motspillere. Hvordan Rosenborgspillerne fikk et inntrykk av at de selv var bedre enn det de kanskje egentlig var.

At dagens spillere, på et lag som har vunnet syv av de åtte siste titlene i Norge, på tre-fire måneder har fått dårlig selvtillit, det forstår jeg ikke. Hvem har fortalt de det?

Uansett om det var kvartfinale mot Juventus, treningskamp mot Byåsen eller trening på Lade. Det handlet hele tiden om å gjøre mer enn det som er forventet.

Resultatene hittil i år er langt fra forventet. Men det som bekymrer meg mest er hvor langt unna samhandling, innsats og offensiv tankegang det er i spillet. Spillerne virker rådville og faller ned på motstandernes nivå, og det mot lag som Rørvik og Mjøndalen.

Fotballen har på grunn av penger endret seg ganske mye de siste årene, og det har blitt vanskeligere og kvalifisere seg til Champions League i dag. Men Rosenborg hadde på 90-tallet også mye dårligere forutsetninger enn lag i de store ligaene. Derfor handlet det om å skape et kollektiv, som sammen ønsket og skape resultater.

Dette handler ikke bare om spillere. Men om hele klubben. Har styret, administrasjonen, sportslig ledelse, og herunder trenere og spillere, et mål om og skape noe sammen. Utenfra virker det ikke slik. For meg virker det som en maktkamp som er skadelig for klubben.

Styreleder Ivar Koteng sa etter semifinalen mot Start i 2018 at Rosenborg så ut som et 5.divisjonslag. Han hadde et poeng, men skulle ikke sagt det i media. Alexander Søderlund og Pål Andre Helland svarer på dette med at det er 5.divisjonsnivå fra styret og ned.

I dag tror jeg alle tre har rett.

Denne filmen viser hvordan Rosenborg ble gode på banen og fikk et respektert navn i Europa. Sannsynligvis vil det være umulig og få til dette igjen. Spillere vil lokkes av andre klubber som har bedre lønnsbetingelser enn det Rosenborg kan tilby, og det vil da være vanskelig og beholde stammen i laget.

Men det jeg ønsker og se er et Rosenborg som går på banen for og underholde, og det gjøres først og fremst med og score mål. Og jeg ønsker et kollektivt Rosenborg hvor alle drar i samme retning.

Jeg skulle ønske styret bruker et styremøte til og se denne filmen. Kanskje får den de til og tenke. For dagens Rosenborg er veldig langt vekk fra den offensive innstillingen laget hadde under Eggen.

Rosenborg skal ikke ta hensyn til andre lag, andre lag skal ta hensyn til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.05.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Styret har mistet den røde tråden, glemt alt som var og hvorfor. De har sluttet å drømme og tro. Nå skal vi være fornøyd med poleball og å unngå nedrykk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 26.05.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

Å komme seg til CL er enklere enn folk tror. Må bare finne en trener som ikke bruker trege vinger og spisser, og samtidig parkere bussen. Vi la jo oss grusomt lavt og hadde Gytkjær som spiss. Sier alt om RBKs forsøk på å komme seg til CL.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.05.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

Snakker du damefotball eller håndball nå Mikkelsen?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.05.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Du får sende en søknad da, om det er så enkelt. Så får vi se hvor lett det faktisk er. Er jo bare å spille dritbra og score mer enn motstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.05.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

Bosse wrote:

At dagens spillere, på et lag som har vunnet syv av de åtte siste titlene i Norge, på tre-fire måneder har fått dårlig selvtillit, det forstår jeg ikke. Hvem har fortalt de det? .


Selvtillit er ferskvare. Og du har både den bevisste logiske selvtilliten, og de ubevisste.

De bevisste kan du relativt lett påvirke selv, og trenere kan lett påvirke den. Hos noen, ser man at den delen dominerer og dårlige resultater påvirker aldri negativt, ofte tvert i mot, de går på enda mer.

Så har du den andre ytterligheten, de som alltid glitrer på trening og vet at de er best, men aldri lykkes i konkurranse.

Hos oss tror jeg nå vi er i den situasjonen at bevisst og logisk, vet alle i troppen at de er gode nok til å kjempe i toppen, nær sag uansett spillestil og trener.

Men de har misslyktes så mange ganger i kamper i år, at når de kommer på banen så slår det ubevisste inn. De binder seg litt, nøler litt og dermed mislykket.

Det fine med at de vet at de egentlig er gode, er at når/hvis det slipper og de greier å treffe i kamp som på trening, så kan det snu fryktelig fort.

Spørsmålet er om den utløsende faktor blir at de lykkes i kamp, eller miljøskifte i form av trenerskifte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bosse
Junior


Joined: 06 Apr 2004
Posts: 22

PostPosted: 26.05.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at selvtillit er ferskvare. Jeg skulle ordlagt meg litt annerledes, hvorfor har ikke trenerteamet klart og få spillerne til og beholde selvtilliten de hadde. Det hadde vært interessant å vite hvilken inngang trenerteamet hadde da de tok over laget. Manglende selvtillit synes jeg vi har sett helt siden januar.

Jeg vet ikke hva som skjer på treninger eller i garderoben. Men jeg tror ikke det skapes selvtillit av at det gjøres så mange bytter fra kamp til kamp, også formasjon, eller tidlig i kampene. Jeg tror det hadde vært best og fått i gang et lag som kan spille seg til gode opplevelser, og så dra med seg resten av troppen. Spesielt fremover trenger laget gode opplevelser. De må få lov til og prøve, uten frykt for og bli byttet ut ved pause. Bytter skyldes også skader, men det har vi slitt mye med de siste årene.

Det kan umulig skapes selvtillit for vingene når den eneste venstrebacken Rosenborg har i troppen starter to kamper som ving. Han er også mye bedre i rollen som back.

Foreløpig virker det som at oppgaven er for stor for trenerteamet, og i stede for og samle en splittet spillergruppen så har de splittet den enda mer. Horneland og Emberland har, på grunn av at de ikke har tidligere resultater og vise til, hatt behov for og vise hvem som bestemmer. Jeg tror det har ført til at spillerne ikke forstår hvilken rolle de har i troppen. Også har de vist usikkerhet med formasjonsbytter.

For meg virker det som om Horneland og Emberland tvinger alle spillerne til og passe inn i sitt system. Istedenfor og se hvilke ulike kvaliteter spillerne besitter og skape et kollektiv ut av det. Men da er vi tilbake til styret og manglende kompetanse i forbindelse med ansettelse av trener.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.05.2019 14:48    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si. Men flere har vel pekt på at de kanskje prøvde å endre for mye og til en stil vi ikke har spillere til.

Og at de undervurderte hvor innarbeidet stil laget hadde.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 26.05.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
.....Og at de undervurderte hvor innarbeidet stil laget hadde.


Eller for å snu på det, hvor innarbeidet uvanene var.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.05.2019 18:43    Post subject: Reply with quote

Bosse wrote:
Men jeg tror ikke det skapes selvtillit av at det gjøres så mange bytter fra kamp til kamp, også formasjon, eller tidlig i kampene.


Dette er det jeg mener når jeg sier at Horneland forsøker å innføre fryktkultur i troppen. Gjør noe feil - byttes ut tidlig. Si noe feil - ute av laget. I tillegg gjøres det bytter i siste liten og uten å forberede spillerne. Noen vil sikkert kalle det 'å holde folk på tærne', men i realiteten er det å sørge for at spillerne ikke helt vet hvor de har treneren.

Jeg sier ikke at han er Vlad Tepes og får spillere til å gråte og vurdere selvmord til daglig, men han sidestiller lojalitet med lydighet, og har lav terskel for å ydmyke spillere hvis han blir irritert. Da kunne vi like gjerne hentet Rekdal.

Det er omtrent oppskriften på å forsterke usikkerhet dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.05.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

Veldig blanda følelser nå. Veldig happy for at vi slo Brann i dag. Deilig seier. Men samtidig så betyr dette mer tid for Horneland i sjefstolen. Er nok halvannen måned til nå minst.

Bare å krysse fingrene for at det vi så i dag er starten på noe bra, at på tross av fotballen Horneland vil spille så klarer vi å heve oss og kan være med å kjempe på flere fronter utover.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 26.05.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Vi er bare 10 poeng bak Molde, med en kamp mindre spilt. Jeg har ståltro på serie gull ennå jeg RBK
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 26.05.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Snakker vi tidenes comeback i ES?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 68, 69, 70  Next
Page 46 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb