English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 31.10.2006 15:25    Post subject: Reply with quote

Flere enn meg som tror Høgmo kommer til å ha veldig interessante ting å fortelle når/hvis han en gang i fremtiden vil gi et intervju om hvordan tiden i RBK var?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 31.10.2006 15:26    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ absolutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2006 15:26    Post subject: Reply with quote

Skulle ikke forundre meg om det kommer en bok fra det holdet om ikke altfor mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Limax
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 217
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2006 15:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Limax wrote:
Ifølge 100% fotball fikk Høgmo tilbud om en annen rolle i klubben.

Jeg greier ærlig talt ikke å finne denne påstanden? I hvilken artikkel står det?


Du har egentlig helt rett i at det ikke står klart, jeg tolka kanskje dette sitatet feil:

"Rune Bratseth og jeg hadde en veldig fin samtale. Vi var åpne, og jeg sa at jeg sto overfor et veivalg. Det har vi også snakket om tidligere. Jeg fikk full backing om jeg ville fortsette, og han sa at dersom jeg ville gjøre noe annet, ordner vi det også. Etter et godt familieråd valgte jeg å sette en naturlig strek, sier Høgmo."

http://fotball.aftenposte...e68173.ece

Det kan jo gjelde arbeid utenfor RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2006 15:48    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror det var snakk om annen bedrift, ja. Har ikke fått sett RBK-TV-klippet pga. stor trafikk, men VG Nett har følgende avskrift:

- Hvis jeg ville fortsette, fikk jeg full backing på det. Om ikke, skulle vi ordne det også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aurum
Junior


Joined: 19 Jul 2006
Posts: 17
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2006 15:48    Post subject: Reply with quote

Synd at Høgmo forlater klubben, vi har bruk for hans innovative evner og nyskapning. Han skal ha skryt for den opprydningsprosessen han satte i gang, og for å ha berget oss fra nedrykk i fjor høst. Hadde ønsket meg ham i en annen posisjon i klubben, men skjønner veldig godt at presset han har opplevd ble for tøft. Håper utskiftingen av trenere endelig er over, og at vi får en god og stabil periode med Tørum som hovedtrener.
Lykke til videre Høgmo !
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2006 15:56    Post subject: Reply with quote

Alt tyder i alle fall på at det denne gang er treneren sjøl som har bestemt seg for å gå, ikke omvendt. Høgmo kunne helt klart å ha vært nyttig i rollen som utviklingssjef e.l.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1387

PostPosted: 31.10.2006 16:09    Post subject: Reply with quote

Høgmo har fått bestemme sjøl, men det oser lettelse av de spillerne som uttaler seg og av Bratseth. Lettet fordi Høgmo tok avgjørelsen selv, og fordi han valgte å gå.

Får håpe vi går inn i en periode med stabilitet på trenersiden, Tørum har fått en veldig god inngang i klubben og har opparbeidet seg ganske mye velvilje hos både spillere, supportere og ledelsen i klubben.

Det er tydelig at Tørum ikke bør involvere seg i like mye som Høgmo gjorde, det er umulig uten at jobben med spillerne lider. De må legge en ny kabal og få ryddet i arbeidsoppgavene i landskapet rundt Tørum, Bratseth og en eventuell ny stilling, slik at man slipper slite ut en person i året. En kan si hva en vil om sykmeldinger og permisjoner, men klubben, oppgavene og kravene vokser og staben må holde tritt. Se bare på det antallet personer som nå er involvert i det sportslige, det trengs jo snart en hel stilling bare for å organisere alle sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 31.10.2006 16:26    Post subject: Reply with quote

"Etter å ha sittet i møte med klubbledelsen, valgte Høgmo å gi seg som rosenborgtrener i formiddag. Avgjørelsen skal ha blitt tatt allerede før helgens gullkamp mot Viking på Lerkendal."

Avgjørelsen BLE tatt før kampen mot Viking.. Bratseth var på advokatkontoret og skrev under papirene på søndag..
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 31.10.2006 16:49    Post subject: Reply with quote

Per-Mathias Høgmo er en stor mann! En av de aller største! Det er tydlig at han, i tillegg til å ville prøve noe annet, har satt klubbens beste foran seg selv i denne saken! Det er som Mini sier; "Han hadde hatt alt å tape og minimalt å vinne på å komme tilbake", og Høgmo er ikke dummere enn at han sannsynelgivis skjønte akkurat det på egenhånd.

Litt synd at han ikke går over i en administrativ rolle i klubben, det hadde passet både han og klubben bra, men jeg både skjønner og respekterer valget hans.

Nå spørs det om du ikke har fått et nytt punkt til lista di, Harald! Dette må jo uten tvil være noe av de størsteog viktigste Høgmo har gjort for klubben!

Når det er sagt, så ønsker jeg Tørum lykke til, for med de forventningene han kommer til å få nå, blir jobben alt annet enn enkel!
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 31.10.2006 17:08    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende at dette kom nei... Synd han velger å forlate klubben helt. Takk for innsatsen Høgmo Smile
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 31.10.2006 18:09    Post subject: Reply with quote

Takk for at du valgte å gå PMH. Har aldri hatt noe tro på han som hovedtrener for en klubb som rbk men aldri tvilt på at han er en klok mann noe han nå beviser. Hadde PMH gjort så utrolig mye riktig som noen vil ha det til så hadde han vært hovedtrener den dag i dag. En treners hovedoppgave er å prestere ute på treningsfeltet og ikke minst gjøre de riktige tingene både før, under og etter kamp. Der ble det stryk. RBK har hele tiden hatt en utrolig god stall på papiret i norsk målestokk derfor skulle det bare mangle at de ikke skulle gjøre det bra før eller siden. Det er her PMH sviktet, at han ikke klarte å få dem til å prestere før men siden, når han var ute av bildet. Uansett spiller det ingen rolle hvor fantastisk han var eller ikke, han er ute av bildet og det er det viktigste for meg, ikke fordi jeg ikke liker han personlig men fordi rbk kommer først. Tørum kommer til å vinne og tape kamper, det viktigste er at laget ikke faller sammen til et nivå hvor de har problemer selv med middelmådige 1 div lag over lengre tid, slik de hadde i sommer under cupen. Takk for det du gjorde av positive ting men mest av alt takker jeg deg for at du går av egen fri vilje PMH.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 31.10.2006 18:26    Post subject: Reply with quote

Håper at Høgmo lykkes i den nye jobben han velger, og ønsker han lykke til..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
crashpink
Junior


Joined: 25 May 2006
Posts: 51
Location: trondheim

PostPosted: 31.10.2006 19:30    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Høgmo er trener neste år, fatter ikke at folk tviler på dette enda....


eat your words Cool
_________________
arsenal vinner premier league!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 31.10.2006 19:36    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Høgmo er trener neste år, fatter ikke at folk tviler på dette enda....

Jo mer hovmod, jo større fallhøyde, min venn.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3215
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2006 19:57    Post subject: Reply with quote

Syns høgmo har gjort mye bra.

Andreomgangene har vært av beste sort i år og har i stor grad medvirket til at sluttresultatet ble som det ble. dette er vel feks høgmo som skal krediteres med sitt fokus på fysiologisk oppfølging og ukentlige blodprøver.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2006 20:06    Post subject: Reply with quote

Ja, Høgmo har gjort mye bra. Syns vel at jeg nesten ble i overkant rosende, men her er noen av mine tanker: Høgmo la grunnlaget

Altså lar jeg tvilen om hvorvidt han kunne ha ledet RBK til seriegull, komme ham til gode. Rolling Eyes

Men som jeg skriver, virker han ikke som en like god motivator som f.eks. Tørum, og rent sportslig er det nok ikke så dumt at det ble som det ble.

For øvrig:

- Høgmo har mange gode egenskaper når det gjelder organisering. Men han er mer en managertype, som styrer i bakgrunnen. Han er ikke like aktiv som andre trenere ute på feltet, sier Mini.

- Hvorfor tror du egentlig Høgmo valgte å trekke seg?

- Det er mulig han ikke følte seg psykisk klar for presset som ligger i å være hovedtrener for Rosenborg. Hadde han kommet tilbake som hovedtrener ville det blitt stilt store spørsmål ved tap, og han hadde fått et mye større press på seg.

Les mer: Mini: - Det måtte skje
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3215
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2006 21:00    Post subject: Reply with quote

Esten o sæther mener Høgmo er den beste treneren i Norge.

http://www.dagbladet.no/s...81404.html


Er forøvrig enig i at det nok er det beste at Tørum fortsetter som hovedtrener men synd at det ikke var plass til Høgmo i en annen rolle i klubben. Tommel'n opp!
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.10.2006 21:01    Post subject: Reply with quote

Virker for en gangs skyld som Rosenborg har optrådd veldig bra i et trenerskifte/avgang. Synes hele greia gikk så lett og uproblematisk som overhodet mulig.

Skryt også til Høgmo, som gjorde det han gjorde, samtidig som han ungikk å lage problemer ved å ikke melde sin avgang før serieslutt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2006 21:12    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:

Andreomgangene har vært av beste sort i år og har i stor grad medvirket til at sluttresultatet ble som det ble. dette er vel feks høgmo som skal krediteres med sitt fokus på fysiologisk oppfølging og ukentlige blodprøver.


Men er dette et resultat av at vi er så mye bedre trent enn andre lag, eller er det et resultat av en annen og mindre kraftkrevende spillestil, samt større entusiasme og ork?

Gjennom hele sesongen har vi både hatt andreomganger der vi har virket veldig pigge, men også avslutninger på kamper der spillerne har sett helt ferdig ut.

Hjemme mot Brann f.eks og borte mot Lyn hadde vi ingenting å gi mot slutten.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 31.10.2006 21:13    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være negativ mot ledelsen, men dette var meget enkelt for dem. De trengte ikke å ta noen avgjørelser selv, bare vente til etter sesongen (seriegullet var sikra) før Høgmo trakk seg.. Det som er spennende er hva som skjer på denne tiden neste år, om Tørum ikke har en like god sesong bak seg. Da ser man hva som bor i denne klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 31.10.2006 21:37    Post subject: Reply with quote

Gjøres ting riktig fremover så ser jeg ingen grunn til at rbk skal komme i samme situasjon neste høst. RBK skal være så mye bedre enn de ande andre lagene bortsett fra 2 - 3 andre lag at med pr nye klassespillere i klubben skal top 3 alltid være et minimum med gull som eneste egentlige mål. Eneste gangene RBK skall falle ned til 2 - 3 plass er da andre klubber overgår seg selv og vinner 19 - 20 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 31.10.2006 21:49    Post subject: Reply with quote

Først vil jeg gi skryt til TIL for gode innlegg.
Deretter vil jeg si at jeg ble meget overrasket når jeg fikk denne nyheten. Zorac ble glad for at alt virket så smertefritt, men skal jeg være ærlig så tror jeg ikke det har vært det. Kanskje kommer bevise på det ved at Høgmo kommer til å innrømme det kanskje ved en bok eller ved et intervju. Uansett ønsker jeg ham alt godt han har gjordt mye riktig med RBK den tiden han har vært her. Synd at Høgmo ikke fortsatte i RBK som utviklingssjef el., han har mye kopentanse vi kunne benytte oss av. Men har full forståelse ved at han eventuelt ville takket nei til et slik tilbud også, for han ville ha blitt dritet på med meldinger om at han aldri har vært god nok for RBK...

Lykke til Høgmo!

Kanskje du vil joinet RBK igjen ved Bratseths bortgang (ikke missforstå).
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7428
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 31.10.2006 22:14    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen, Høgmo! Du reddet oss tross alt fra nedrykk, og la grunnlaget for årets seier.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2006 22:38    Post subject: Reply with quote

Å si at Høgmo reddet oss fra nedrykk i fjor blir etter min mening feil å påstå. Perry trakk seg fordi vi var ute av medaljestriden, men vi var langt unna nedrykk.

Det var etter at Høgmo tok over vi fikk fire strake tap og havnet i nedrykksstriden for alvor. Det mest riktige blir vel da at Høgmo reddet oss fra en nedrykksstrid han selv hadde et delansvar å sette oss i.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82, 83  Next
Page 81 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb