English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2019?
CL-gruppespill
25%
 25%  [ 69 ]
EL-gruppespill
37%
 37%  [ 99 ]
Ryker i kvalifiseringen
36%
 36%  [ 98 ]
Total Votes : 266

Author Message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 06.08.2019 22:44    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
hatemolde wrote:
også?? sier bare hva som er forskjellen på når det satses på spillerkjøp og man bruker pengene sine smart! mens vi har brukt 15 mill på Hovland og Valsvik!

FCK har brukt 15 millioner på vesentlig dårligere måte enn Hovland/Valsvik, bare sånn at det er sagt. Det er veldig klassisk på dette forumet å rosemale andre klubbers kjøpsstrategier, men det er vel få klubber i Norden som har kastet flere millioner i dass enn danskene. De brukte blant annet 25 millioner på Pieros Sotiriou og 20 på Pape Diouf, for å nevne et par. De har også andre kjøp i samme prisklasse som har floppet fullstendig.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 06.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
hatemolde wrote:
Micmac wrote:
hatemolde wrote:
FCK med råsterkt 1-1 i serbia. Der ser man hva som oppnåes når det satses på spiller kjøp!


De har vært svake, og straffen var filming


også?? sier bare hva som er forskjellen på når det satses på spillerkjøp og man bruker pengene sine smart! mens vi har brukt 15 mill på Hovland og Valsvik!


Ja, la oss bruke over 100 mill på spillere, slik som København har gjort i dette vinduet.


la oss heller tro på julenissen og prøve å utvikle helland og søderlund til å bli bedre. Så kan vi heller konse på 3 plass og null CL!
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 06.08.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke penger å bruke til å kjøpe spillere i klassen FCK handler. Enkelt og greit!
Ikke rart det er høy kredittgjeld her i landet, når vi har slike som deg..
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 06.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

da får vi være nøktern og satse på at Søder får xfaktor, fart og teknikk over natten og satse på at det er godt nok. En ting er å kaste penger som fulle skjømenn, mens en annen ting er å dra utnytte den største muligheten siden Tampere i 2007.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 06.08.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
da får vi være nøktern og satse på at Søder får xfaktor, fart og teknikk over natten og satse på at det er godt nok. En ting er å kaste penger som fulle skjømenn, mens en annen ting er å dra utnytte den største muligheten siden Tampere i 2007.
når vi har offensive kanter, og Meling som blir med hver gang, så trenger ikke søder fart. Vi spiller jo han ikke i bakrom heller
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.08.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
50prosenNT wrote:
Men ja, de har vanvittig med penger. Har handlet for 100 mill og solgt for det dobbelte i år. Helt annen liga en oss dessverre!

Gotta spend money to make money Sad


helt enig! bare synd at SIB og rbk ikke tørr å satse


Tull og tøys! Vi har jo satset over evne de siste tre årene - Bendtner, Hovland... - men ingen fare, vi skal roe ned satsningen litt nå som målene er oppnådd og pengene brukt opp. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 06.08.2019 23:24    Post subject: Reply with quote

Både Dinamo Zagreb og Ferencvaros har høyere nivå enn oss. Siden Zagreb har noen gode enkeltspillere, vil jeg foretrekke å møte Ferencvaros.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 07.08.2019 01:10    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen, men statistikken på vglive tilsier klasseforskjell og ran. Om ferencvarosi vinner blir jeg sjeleglad.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 07.08.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Highlights fra kampen mellom Dynamo Zagreb og Ferencvaros:

https://www.youtube.com/w...21PzvkzOWg

Hele kampen:

https://www.youtube.com/w...HcRy5aNnJs

Jeg har bare sett highlights-videoen selv. Hvis noen har tid til å se igjennom hele kampen så hadde det vært fint om dere la inn noen kommentarer her

Smile
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2019 09:41    Post subject: Reply with quote

Det målet til Zagreb var sexy. Får håpe vi slipper å møte han Olmo. Hadde nok gjort stopperne våre sjøsyke
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
stian1991
Junior


Joined: 26 Apr 2015
Posts: 71

PostPosted: 07.08.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Jeg har bare sett highlights-videoen selv. Hvis noen har tid til å se igjennom hele kampen så hadde det vært fint om dere la inn noen kommentarer her

Smile


Så hele kampen i går, ble ikke veldig skremt av noen av lagene. Zagreb åpnet klart best, men la seg veldig dypt å gav initiativet til ferencvarosi etter målet. Ferencvarosi hadde mange feilpasninger i løpet av kampen samt at høyrebacken de brukte virket "shaky". Selv at ferencvarosi hadde mye ball, kom de egentlig aldri til de store mulighetene før målet. Etter 1-1 til Zagreb over spillet igjen og hadde flere muligheter til mål. Noe udyktighet og uflaks gjør at resultatet ble 1-1.

Tror fortsatt Zagreb går videre, med mindre ferencvarosi hever seg 2 hakk på hjemmebane.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 07.08.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

Er det noen som veit hvor mye av pengene spillerne og de ansatte stikker av med? Selvsagt fortjener de en bonus, men det fÃ¥r da for i f i h være mÃ¥te pÃ¥! Har sett igjennom regnskapet for i 16 da vi ikke kom i noe gruppespill, fikk da utbetalt 18 MNOK fra Uefa og lønnskostnadene var pÃ¥ 95 MNOK. I 18 derimot fikk vi 78 MNOK fra UEFA og lønnskostnadene var pÃ¥ 148 MNOK og hadde dermed steget med vanvittige 64.2 % sammenlignet med 16, ene og alene pÃ¥ grunn av mye høyere utbetaling fra Uefa . SÃ¥ klubben sitter igjen med 15-20 % av det RBK presterer i Europa? Det er isÃ¥fall sÃ¥ jævlig tragisk og trist at jeg gleder meg mindre til kampen i dag! 😥

Disse bonusordingene er så jævlig svakt av, Tove er det vel ? Blir fysisk uvell og fly forbanna! Det her må vi faen meg forandre!!!


Last edited by Mestalla on 07.08.2019 17:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 07.08.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

Lønnsordningene er noe vi har drivi med siden Eggen satt ved roret (før Toves tid). I en viss grad støtter jeg det, men det er ikke bærekraftig å ha høye grunnlønninger + ekstreme bonuser. En av de må ned.

*KI skulle få 3 mill for CL, 1 for europaligaen. Det kom frem i rettsaken.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 07.08.2019 17:37    Post subject: Reply with quote

Så høye bonusordninger er jo helt spinnvilt. De burde først bli store etter avansement fra gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 07.08.2019 18:08    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet burde de iallefall være noe koblet sammen med prestasjonen i selve gruppespillet. At nesten hele fortjenesten ryker når vi kvalifiserer oss og får omtrent 0 poeng i selve gruppespillet blir for dumt. Kanskje de hadde gidda løpe litt mer om det lå noen millioner ekstra i å vinne en og annen kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 07.08.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Det med Bonus/Grunnlønn er ikke i positiv utvikling for klubben.
sakte men sikkert har det blitt justert oppover på begge fronter (ikke så rent sakte hele veien heller)
- Grunnlønn blitt økt da utsiktene til CL/EL ikke var like gode
- Bonus økt for å være mere attraktiv i tilfelle vi når CL/EL

Egentlig burde vi fase ut de best gasjerte og komme ned på bakken igjen slik at klubben kan ha en mere fornuftig progresjon.

Gjerne belønne spillere med bonus, men da bør vi gå igjennom grunnlønns politikken.

hva skal de yngre ha? hva skal de etablerte ha? hva skal de beste ha? til vilken pris (bokstavelig talt) vil vi beholde A og B.

Jeg er enig i at vi må betale for kvalitet, men lønningene våre er unaturlig høye i dag, selv med bonusordninger.

En spiller som ikke er ubestridt førstevalg og som tjener alt for godt bør erstattes med en ny billigere i utfordrerposisjon.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 07.08.2019 18:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke bonusene er verken bedre eller dårligere nå enn de alltid har vært. Er det ikke rundt 20% av inntektene fra ecup som fordeles på spillerne? Rett og rimelig, synes jeg. Jeg skal iallefall ikke klage om hver eneste spiller får en million ekstra om de klarer å spille oss til CL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 07.08.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Dersom det er snakk om 20% er jeg helt enig i at dette er fair. Men er det virkelig så mye som da går med på andre kostnader (reise osv)?

Inntrykket mitt er at lønnskostnadene øker med mye mer enn 20% av e-cup inntekter de årene vi kvalifiserer oss, og at vi stort sett sitter igjen med langt mindre enn man skulle tro, men kan hende inntrykket er feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 07.08.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

Var kjello som skrev 20% i et innlegg (tror jeg), så da stoler jeg på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 07.08.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Fra sist EL:

RBK tjener 80 millioner på Europa – så stor bonus får spillerne
RBK-spillerne får over 20 millioner i Europa-bonuser.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 07.08.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Var kjello som skrev 20% i et innlegg (tror jeg), så da stoler jeg på det.


Kjello pleier jo å ha rett i 102% av tilfellene, så satser på at dette stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2019 21:47    Post subject: Reply with quote

Jeg vet det var slik før i tida. Typ på 90-tallet og til godt utpå 2000-tallet. Tror faktisk det var gjeldende i 2007 også.

Men om det fremdeles er tilfelle. Skal jeg ikke si med sikkerhet.

Men jeg noterer meg at lønnskostnadene var knappe 9 millioner høyere i 2015, enn i 2016. Og da mener jeg at inntektene var knappe 50 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 397
Location: Tromsø

PostPosted: 07.08.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Hvordan er ståa for oss om vi ikke tar gullet i år?
Hvor mye poeng mister vi og hvor mye poeng må vi ha for å feks være seedet inn i 3 runde/play off til en eventuell Europaliga neste sesong?
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 07.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Har sett igjennom regnskapet for i 16 da vi ikke kom i noe gruppespill, fikk da utbetalt 18 MNOK fra Uefa og lønnskostnadene var på 95 MNOK. I 18 derimot fikk vi 78 MNOK fra UEFA og lønnskostnadene var på 148 MNOK og hadde dermed steget med vanvittige 64.2 % sammenlignet med 16, ene og alene på grunn av mye høyere utbetaling fra Uefa . !!

Det dukket vel opp en danske med en relativt ok grunnlønn mellom de to regnskapene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 07.08.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Klarer vi EL og kanskje CL og blir kvitt dansken med god grunnlønn blir jo det økonomiske friheten veldig bra neste år! Kanskje vi får inn noen god talenter og kan sikte oss inn på jevnlig europa spill i noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 47, 48, 49  Next
Page 22 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb