English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bjørn Maars Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 23.08.2019 16:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har på følelsen at enkelte glemmer at vi spiller i Elite/Serien der gjennomsnittlig tilskuertall ligger på under 7k, vi spiller fotball på isbaner og plastikkgress og vi er en klubb som kan skilte med lite internasjonalt omdømme "det siste tiåret".

Jada, vi bør være mer frempå i ung og lovende-avdelingen, og undertegne kontrakter med spillere med mer "flair", men samtidig vi kan ikke forvente at halve det spanske landslaget har et ønske om å spille på Lerkendal med RBK på brystet.

BMJ er en forsterkning på en plass vi mangler alternativer. Et lån virker veldig greit for begge og kanskje alle parter.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 23.08.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette kan være en veldig god løsning jeg. Et klart steg opp fra Botheim og han vil passe bra inn i spillestilen. Jeg mener også at han blir undervurdert av mange her, men det vil tiden vise.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13677
Location: Namsos

PostPosted: 23.08.2019 16:49    Post subject: Reply with quote

VG skriver at han antagelig kommer til Trondheim i morgen.

Så blir vel presentert i pausen i Stabæk-kampen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 23.08.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Positiv til spilleren og at det er lån! Blir spennende å se hvilke kvaliteter han har og hvordan han passer inn i klubben, og i Eliteserien.

Har en opplevelse at han er undervurdert som spiller og ifht hvilke kvaliteter han innehar, håper det stemmer Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 23.08.2019 16:54    Post subject: Reply with quote

Scoutingen i RBK må være ganske tynn da man ikke greier å finne et annet alternativ enn det jeg har spilt inn fra sofaen. Dersom man har opsjon er dette bra. Om vi låner uten klar opsjon så spiller vi Akintola og Johnsen i form for klubber på vårt nivå og det er leit.

Spilleren i seg selv er jeg positiv til. Han er på det nivået som er reelt for oss å opererere på. Han vil score masse mål i eliteserien og EL om man treffer med leggene. Han er også lojal til spillestil og jobber hardt under Lagerbäck og vil gjøre det samme under Horneland.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

[ ] God mot oss, kjøp!
[x] Spilt på landslaget, kjøp!
(Evt. lån.)

Utrolig kjedelig valg, men hadde ikke forventa mer. FÃ¥r vel gi fyren en sjans.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 23.08.2019 17:12    Post subject: Reply with quote

Liten risiko, og AZ vil trolig selge uansett om han gjør det bra for oss. Liker sjeldent lån men fin overgang inn i en travel periode.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 23.08.2019 17:12    Post subject: Reply with quote

Halve forumet masa på Ohi før han dro til Molde og han sjekker begge de boksene dine..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.08.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Halve forumet masa på Ohi før han dro til Molde og han sjekker begge de boksene dine..

Fikk jeg velge en av Molde spissene, så hadde valget falt på Leke James!
Back to top
View user's profile Send private message
zinedinestrand
Proff


Joined: 01 Jul 2012
Posts: 397
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2019 17:20    Post subject: Reply with quote

Skjønner meg ikke på klagekoret her inne, vi er Rosenborg i Trondheim med svært begrensede midler sammenlignet med de aller fleste klubber vi liker å sammenlikne oss med. Vi henter mest sannsynlig en poengproduserende, norsk landslagsspiss på lån, dvs uten særlig risiko, som nok raskt vil bli en del av gruppa uten å måtte forsere språk- eller kulturbarrierer og som vil kunne bidra fra dag 1 om nødvendig. Selv om engelsken jo er bedre enn norsken. Klart ikke verdens mest sexye overgang, men vi har jo nå sett hvordan det kan gå når man henter inn en spiller med langt større lønnsslipp - og forsåvidt nivå - enn lagkameratene. Uansett ganske sikker på at han egenskap for egenskap er en bedre spiller en Søder, spesielt på hodet og med ballen i beina. Synes dette er positivt og hiver meg på de som ønsker han velkommen!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Maars Johnsen har vært det helt store på landslaget, men har ingen kjennskap til han i klubbsammenheng. At han passer bedre inn i vår spillestil enn en Botheim-lookalike med tattiser er jeg dog overbevist om.

Her inne lever visst mange fortsatt i troen på at Trondheim er en verdensby og ikke et tettsted oppunder polarsirkelen. De spillerne og trenerne vi har prøvd oss på i større ligaer de senere årene har jo svart nei nei nei og atter nei.
Hvis vi ikke har smurt så mange millioner på kontrakten at det ville vært latterlig å si nei (Bendtner).

LÃ¥n med opsjon gir jo lav risiko.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
elaberg
Senior


Joined: 05 Apr 2013
Posts: 190
Location: Øvre Årdal

PostPosted: 23.08.2019 17:31    Post subject: Reply with quote

Såg han kom inn for AZ i kampen i går. Betyr det i såfall at me ikkje kan bruka han i Europa i haust?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.08.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Kan bare svare for meg selv, selvsagt, men jeg tror de fleste ønsker Maars velkommen. Det er ikke Maars som er problemet, men evnen sportslig ledelse har til å finne gode spillere. At vi spiller i Eliteseien, og at Trondheim er en liten by i verdenssammenheng gjør det ikke umulig å hente svært gode spillere, i vår målestokk. Vi har klart det før (Sapara, Dockal, Eguren, Stadsgaard, Jim Larsen, Prica og Annan) Spilte vel i Eliteserien/Tippeligaen den gangen også. Ikke er Trondheim blitt mindre og har flyttet seg geografisk heller. Jeg er skuffet, men skal selvsagt ønske Maars velkommen, og heie på han når han ikler seg RBK-drakt, akkurat som jeg ønsket Hovland og Valsvik velkommen og heier på de når de spiller i RBK-drakt.

Last edited by Ratatosk on 23.08.2019 17:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 23.08.2019 17:37    Post subject: Reply with quote

Veldig bra. SIB på jobb!
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 23.08.2019 17:40    Post subject: Reply with quote

En stor bjønnsterk jævel på 1,95 som er god i lufta, godt skuddbein og med stor arbeidskapasitet. Rutinert og ikke cup-tied til kommende kvalik-kamp. Vi spiller i en høkkertliga uten godt rykte i utlandet og her kommer det en Horneland kan snakke norsk til i tillegg.

Just what the doctor ordered for å si det sånn. Det her er minst like bra som Frode Johnsen, Sigurd Rushfelt og Søder som alle tre har hatt gode perioder i klubben. Haker av på nøyaktig alle boksene mine. De som hyler over manglende fart må ta seg en bolle, det er ikke han karen her som skal løpe fra motstanderne og legge inn i boksen, det er de karene på kanten. Han her skal knøvle stopperne og sloss ballen i mål med en eller annen kroppsdel som ikke er armene.

Og han er på lån, forhåpentligvis med opsjon på kjøp. Så om det av en eller annen grunn ikke skulle fungere så er det bare å sende tilbake dit det kom fra.

Merker jeg fikk veldig troa på det her! RBK
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 23.08.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

elaberg wrote:
Såg han kom inn for AZ i kampen i går. Betyr det i såfall at me ikkje kan bruka han i Europa i haust?


Nei, kan brukes i gruppespill selv om han har spilt kvalikkamp for annen klubb slik jeg har forstått det.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 23.08.2019 17:47    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
elaberg wrote:
Såg han kom inn for AZ i kampen i går. Betyr det i såfall at me ikkje kan bruka han i Europa i haust?


Nei, kan brukes i gruppespill selv om han har spilt kvalikkamp for annen klubb slik jeg har forstått det.

Når det i tillegg var EL og ikke CL så kan han i tillegg brukes til uka, noe vi trenger.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 23.08.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Kan ikke spille til uka. Måtte vært påmeldt ved midnatt på tirsdag før første kamp mot Zagreb.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 23.08.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Macha wrote:
elaberg wrote:
Såg han kom inn for AZ i kampen i går. Betyr det i såfall at me ikkje kan bruka han i Europa i haust?


Nei, kan brukes i gruppespill selv om han har spilt kvalikkamp for annen klubb slik jeg har forstått det.

Når det i tillegg var EL og ikke CL så kan han i tillegg brukes til uka, noe vi trenger.
Vi kan kun bruke de spillerne vi meldte på før bortekampen, så nei, han kan ikke spille for oss til uka.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 23.08.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Dessverre kan han ikke brukes mot Dinamo Zagreb - for det måtte han vært påmeldt 24 timer før første kamp.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Macha wrote:
elaberg wrote:
Såg han kom inn for AZ i kampen i går. Betyr det i såfall at me ikkje kan bruka han i Europa i haust?


Nei, kan brukes i gruppespill selv om han har spilt kvalikkamp for annen klubb slik jeg har forstått det.

Når det i tillegg var EL og ikke CL så kan han i tillegg brukes til uka, noe vi trenger.


Fyfaen. Så latterlig lavt nivå.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 23.08.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Hjertelig velkommen til Rosenborg Bjørn!

Nå håper jeg du bøtter innpå med mål.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 23.08.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Fyfaen. Så latterlig lavt nivå.

OK, ble litt ivrig her. Hadde bare i bakhodet at vi kunne etterpåmelde to stk etter at kvaliken startet.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 23.08.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

Traust valg, men relativt sikkert. Jevnt over god spiller og vil tilføre oss og TL. Synes han på mange måter er bedre enn Søderlund, spesielt teknisk og blikk. Samtidig er Søderlund i gryende form og viser selvtillit og en arbeidsinnsats man sjeldent får av en spiss. Tror det blir vanskelig for Johnsen å spille ut Søderlund nå.

Jeg mener likevel vi må ha en klassespiller på midtbanen og stopperplassen, at spissplassen burde blitt nedprioritert akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.08.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

Etter det TV 2 Sporten erfarer er Maars Johnsen nå på vei til Trondheim for å signere for Rosenborg.

Les mer: TV 2 erfarer: Maars Johnsen på vei til Trondheim for å signere for RBK

Mr. Johnson har forresten egen tribunesang allerede.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16  Next
Page 6 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb