English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 25.08.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Sevenseven wrote:
Vi svidde av noen mill. På feilkjøp i storhetstiden også.


Det gjorde vi, men vi tjente også ganske hinsides med penger, og det er vanskeligere å kritisere en trener (for det var han som handlet spillere den gangen) med 14 gull (de fleste på rad), CL deltakelser på rekke og rad gjennom et ti-år, og som evner å spille ut flere av verdens beste fotballag med 5+ trøndere i 11'eren.


Hvis du leste at jeg kritiserte Eggen så leste du feil. Mitt poeng er at det finnes folk her inne som sitter for mye på transfermarket og FM, og er totalt historie løs. Alt var ikke bra på overgangsmarkedet før Bjørnebye. Må si det er helt mangel på selvinnsikt på de enkelte i hylekoret
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 25.08.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

Enig med Montana. Hvilken sportsdirektør gjør en bedre jobb i Norge? Vi har Norges på papiret beste lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 25.08.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

At vi, med mest ressurser, har det på papiret beste laget er på ingen måte et argument for at SIB gjør en bedre jobb enn andre i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 25.08.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke nødvendigvis poenget at han gjør en så fantastisk jobb. Men mye av kritikken er unyansert og ubegrunnet. Folk var forbannet på SIB pga at han vistnok egenhendig kjørte gjennom Horneland ansettelsen, men har tilgode å se noen gi valget skryt nå som det går bra, skryt får kun Horneland selv. Folk slaktet SIB fordi de trodde Tagseth glapp, men har tilgode å se noen gi SIB ros når han endte hos oss. I det hele tatt er det en veldig ensidig negativ vinkling og mangel på nyanser hos mange.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 25.08.2019 23:40    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke en eneste sportssjef som gjør en bedre jobb. Host opp noen du heller vil ha da Danserud. Om sib skal sparkes trenger vi en ny. Da må vi nesten gå for noen bedre. Så hvem er det?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.08.2019 06:49    Post subject: Reply with quote

Det må kunne gå an å si seg misfornøyd med jobben SIB gjør uten å måtte navngi hans erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 26.08.2019 07:15    Post subject: Reply with quote

Berntsen i Sarpsborg har ihvertfall gjort det temmelig bra, problemet til 08 som andre småklubber er at de blir for grådige. De raserte stallen i vinter/fjor sommer, kan ikke selge unna hele laget og bli overrasket av nedrykksspøkelset. Han har reist rundt og hentet totalt ukjente og billige spillere fra alle verdens avkroker, i sterk kontrast til Stig "9 til 4" Inge, og solgt for pene summer.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.08.2019 07:34    Post subject: Reply with quote

SIB har kjøpt dyrt. Vi er alltid på etterskudd. Vi mangler spillere med tempo, kreativitet og pasningsferdigheter. Jeg savner en rød tråd i vår spillerlogistikk. Hovland og Valsvik er 2 eksempler på dyrt og ingen videresalgspotensiale. Vi er en selgende klubb og dermed må vi finne spillere som vi kan utvikle og selge dyrt. I tillegg må vi få frem flere fra Salmar akademiet.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 26.08.2019 07:52    Post subject: Reply with quote

Samtlige importer har blitt hypet opp og ikke prestert. Rasmussen eneste suksess i form av at han ble videresolgt, uten at han presterte noe ekstremt i tiden her.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.08.2019 07:54    Post subject: Reply with quote

Orker ikke gå gjennom argumentet "kom med et bedre navn" igjen. Det er ikke supporternes oppgave å finne beste kandidater til en jobb. Og om supporter X ikke klarer å navngi en bedre sportslig leder, så betyr det ikke at SIB er den beste.

Fakta er at vi kjøper dyrt, vi kjøper heller poteter enn ekstremferdigheter, vi kjøper heller norske som har passert 23, vi har ikke erstattere klare når vi selger/mister, vi har ikke en rød tråd i type spiller vi ønsker oss. spissjakten har gått fra treg til hurtig, høy til lav, bakrom til oppspill, klinisk til sløser, driblefant til fyrtårn. Null plan.

Etter tidenes satsing fra sportslig avdeling er troppen nesten ikke verdt 1 krone, vi har 2 salgsobjekter, aldrende stall uten ekstremferdigheter og ingen plan for å rette på det.

På toppen av det hele er vi nå igang med korttidslån av spillere istedenfor å kjøpe.

Det er bare fjas. Nå føcker jeg med fam
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 08:04    Post subject: Reply with quote

MD72:

Det er helt greit at ikke en supporter kan forventes å skulle navngi en etterfølger som er riktig for klubben.

Men hvis man fremstiller klubbens ansatt som en udugelig leder som må sparkes fordi han ikke kan jobben sin, så bør det være mulig å komme opp med en del eksempler på andre som faktisk gjør jobben bedre.

Jeg kan ikke se noen nå, og har ikke gjort det på mange år. Flo og Berntsen har blitt gudeforklart, men når tiden får gått litt, så viser det seg at denne gudegaven var en heldig generasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.08.2019 08:11    Post subject: Reply with quote

Det er klin umulig å sammenligne SDer fordi vi har en helt unik standing i norsk fotball. Kan ikke sammenligne hva glimt eller S08 gjør, ei heller Engen. Fordi vi har mulighet til å hente fra helt andre hyller i markedet, vi har mer ressurser, spillere ønsker seg alltid helst til oss, osv.

Og nei, det burde ikke være noe minimum å komme opp med et bedre navn. Om Hoftuns Brutto/netto . flause hadde vært lest gjennom av en jurist, så hadde jeg sagt han måtte gå på dagen. Uten å ha navnet på en bedre jurist.

Om det viser seg at Koteng har drapstrua Kåre eller naboen sin, så sier jeg fjern han. Helt uten å ha et bedre navn på hånden for styreleder.

Jeg kjenner ikke en eneste søppeltømmer, men om søpla mi aldri blir hentet eller søppelmannen bare smører søpla utover gårdsplassen, så sier jeg han ikke kan jobben sin og må erstattes. Uten å ha peiling på hvem som eventuel har en bedre søppeltømmer-CV.

Det er nemlig IKKE mimn oppgave å ha oversikt over markedets beste, jeg har ikke lest noens CV. Men det betyr ikke at jeg ikke kan påpeke når en jobb utføres for dårlig og derfor ønsker endring.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 08:27    Post subject: Reply with quote

MD72:

For å bruke ditt eksempel. Brutto/netto var ikke lest av en jurist, men av adm dir. Jeg tror jeg kan liste opp 100 stk adm dir, som enten overlater slikt til jurister, eller har forståelse nok til å lese slik korrektur.

De er ikke nødvendigvis riktig for RBK, men de gjør en bedre jobb enn Skutle gjorde i det tilfellet.

Man må forvente at en Adm dir som Skutle ikke bommer på slikt når han sitter i ro og fred hjemme eller på kontoret og korrekturleser.

Så selv om du ikke kan finne en SD som er bedre for RBK, fordi det er en o0mfattende jobb å kartlegge, så må det forventes at man vet om noen som gjør bedre jobb iallefall på sitt nivå.

Jeg ser fortsatt ikke noen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 26.08.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Søppeltømmeren kan være på Champions League nivå, men om kommunen har stengt pengekrana, en kollega spiser opp lønnsbudsjettet slik at det er begrenset med handlingsrom til å fylle tomme stillinger og det er organisert slik at han ikke har noen reel makt til å ta nødvendige søppeltømming-beslutninger så løser det lite å bytte han ut.

Last edited by Montana on 26.08.2019 08:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 26.08.2019 08:45    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Stig "9 til 4" Inge.


Typisk eksempel på en totalt ubegrunnet og konstruert kritikk her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.08.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

Nei, det er IKKE forventet. Og særlig ikke SD, da de er ekstremt vanskelig å sammenligne. Mulig man kunne sammenlignet posisjonen til 3-5 klubber i norden, sånn ca. Og med det sammenlignet jobben som er gjort av SD. Men det er svært vanskelig. Jeg vet ikke engang hvem som sitter som SD i de 3-5 beste klubbene i Norden.

Men jeg vet at vår spillerlogistikk over tid har vært for dårlig. Og det må endres.

Uforståelig for meg at skal forventes at jeg har bedre koll på markedet enn styret vårt for å uttale meg. Helt bakvendt tankegang, stort sett brukt av et styre/ledere under press, som gjerne går til 4-års alderens argument. "kom med et bedre forslag selv da!"
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.08.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Søppeltømmeren kan være på Champions League nivå, men om kommunen har stengt pengekrana, en kollega spiser opp lønnsbudsjettet slik at det er begrenset med handlingsrom til å fylle tomme stillinger og det er organisert slik at han ikke har noen reel makt til å ta nødvendige søppeltømming-beslutninger så løser det lite å bytte han ut.


Klart det kan være en haug av andre grunner. I vårt tilfelle, kanskje "alle andre" i klubben gjør en rævva jobb, og med det setter vår uber-glimrende SD i en posisjon hvor han ikke kan gjøre jobben sin.

håper jo ikke det er slik, men klart det kan hende.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.08.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Man trenger jo ikke å vite om andre, bedre sportsdirektører for å kunne se at SIB ikke er god nok i stillingen. En klubb med Rosenborgs posisjon i det Europeiske fotballmarkedet burde i langt større grad solgt unge spillere til utland for profitt. Det har vi ikke gjort særlig av etter SIBs inntreden. De unge spillerne vi har solgt for vesentlige summer var lokale spillere som var i klubben før SIB kom inn. Spillerne som hentes er ikke av den profilen Rosenborg bør handle med tanke på videresalg, og i så måte har spillerlogistikken, samt stallsammensetninga stagnert kraftig.

Se også hvordan vi er stilt på begge(!) sidebackene. Hedenstad har vært lagets desidert svakeste punkt fram til denne sesongen, altså i 2 år, uten å ha blitt enten erstatta eller satt i en større konkurransesituasjon ved å hente en konkurrent til høyrebacken. Det er SIBs ansvar, og da altså hans feil at det ikke er blitt gjort. Det samme gjelder til en viss grad på venstreback, selv om Meling er en markant bedre spiller enn Hedenstad. Vi er utrolig utsatt på sidebackene våre fordi SIB ikke har evna å enten se behovet, eller rett og slett ikke klart å hente de han har forsøkt seg på. Jeg tror faktisk ikke SIB er så elendig at han anser sidebackene våre som "godt anspent". Jeg tror heller at hans, la oss kalle det sportslige rekkevidde, på _ingen_ måte holder vann. Vi vet at vi forsøkte oss på Birk Risa, som isolert sett er greit med tanke på alder og egenskaper. Det samme gjelder Bjørkan i Glimt. Når det kom fram at vi hadde prøvd oss på Aasbakk tror jeg veldig mange ble mutte. Det caset føler jeg på veldig mange vis illustrerer hvor snevert perspektivet til SIB er. Det samme gjelder spissjakten vår. Vi prøvde oss på Wadji, Gueye, for å nevne noen. Igjen er det Eliteserien det går i.

I tillegg er han svak på å være i forkant av spillere ut. Vi har aldri erstatta Selnæs, som så klart er en forbanna vanskelig spiller å skulle erstatte, men likevel. Det ser ikke ut til at han har prøvd så veldig, bortsett fra at vi plutselig prøvde oss på Chirivella(?) for en rekordsum. Jeg vil også påstå at det forsøket illustrerer hans svake perspektiv. Han holder seg til det han kjenner, i dette tilfellet Liverpool. Utover det har det vært slapt på sentral midtbane-fronten. Trenerjakten i vinter kan også tilskrives de samme problematiske egenskapene. Det er i Norge det skal handles, samme faen. Det holder rett og slett ikke

Jeg syntes også han er unødvendig passiv i overgangsmarkedet. Den holdninga om at Rosenborg må vente til etter de store, mellom-store og mellomste gutta har spist kake vitner om ikke orker å prøve seg med mindre alt ligger til rette for at vi lander spilleren han ønsker. Hvorfor ikke prøve seg, også eventuelt feile? Det sies at det verste man kan få er et nei, og SIB virker å være livredd det ordet.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 26.08.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

Her er jeg enig i mye kamerat Ola, men man kan jo samtidig spørre seg hvor mye innflytelse hovedtrener har hatt på strategiene. Den back jakten på overgangsvinduets siste dag ser helt latterlig ut utenfra, men er det et soloraid av Bjørnebye? Kanskje Bjørnebye ønsket å handle back for mange måneder siden, men fikk beskjed av hovedtrener at han ønsket å jobbe med stallen han hadde og se om noen andre kunne omskoleres før man foretok seg noe, for alt vi vet. Kanskje han hadde en chilensk back klar, men Tove sa at den lønna han krever får vi ikke frigjort før Bendtner drar?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.08.2019 09:07    Post subject: Reply with quote

Velkommen tilbake i godt gammelt slag MD Very Happy


Forøvrig enig.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.08.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

Jeg kan overhodet ikke tenke meg at hovedtrener/Horneland satte foten ned og hadde lyst til å tvangsomskolere spillere som uttalte at de ikke hadde lyst. Og scenariet med den chilenske backen er i så fall dårlig håndverk, da har han ikke forstått rammebetingelsene.

Poenget er at Bjørnebye har en lederstilling der han i hovedsak måles på spillerlogistikken, sitat Koteng. Det er hans eget ansvar å sørge for at han har de verktøyene, det budsjettet, den støtten han trenger for å levere det han skal. Så klart er det ikke alt som er enkelt, og sikkert masse som faller i fisk uten at Bjørnebye kan klandres helt for det, men det er nettopp der han skal være den høykompetente personen som alltid har flere løsninger å falle tilbake på. Han skal være eksperten i faget, ringreven med kontaktene, forhandlerguruen som tryller fram spillere på et nivå og en pris man ikke trodde var mulig. Og han skal faktisk forhandle fram sitt eget handlingsrom basert på sin kompetanse.

Han skal kort sagt overgå forventningene over tid, og det må sies at forventningene lå brakk i grøfta og pustet inn gjørme etter Hoftuns regjeringstid. Vi skal ha en meget kompetent person til denne jobben hvis vi skal betale millionlønn, ellers fins det sikkert tusen entusiaster, som brenner for klubben, som lever og ånder fotball, som kunne gjort en lett amatørmessig jobb til en brøkdel av lønna. Og hatt alle muligheter for å utvikle seg, i motsetning til denne mannen som har jobben uten engang å være særlig fotballinteressert, ikke egentlig noen gang har prestert noe i den rollen, og dermed kun kan selge inn et personlig profesjonelt nettverk som ikke synes å være i bruk.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.08.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

I FCK har de kuttet ut SD. Der styrer Ståle alt og med hjelp fra adm. Det kan vi sikkert i RBK også. Da kan vi bruke mer penger på speidere slik at vi får bedre oversikt over spillere.

For øvrig enig med Miami D.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.08.2019 09:20    Post subject: Reply with quote

I FCK har Solbakken en helt annen stilling enn det Horneland har hoss oss, i hvert fall så langt. Om Horneland får alt ansvar for å plukke spillere for så å forsvinne om ett år eller to sitter vi igjen med en stall som potensielt ikke passer neste trener i det hele tatt. Derfor mener jeg det er bedre å ha en sportsdirektør til å sørge for at de store sportslige linjene blir ivaretatt, både når det kommer til spillerstall og til treneransettelser.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 09:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Nei, det er IKKE forventet. Og særlig ikke SD, da de er ekstremt vanskelig å sammenligne. Mulig man kunne sammenlignet posisjonen til 3-5 klubber i norden, sånn ca. Og med det sammenlignet jobben som er gjort av SD. Men det er svært vanskelig. Jeg vet ikke engang hvem som sitter som SD i de 3-5 beste klubbene i Norden.

Men jeg vet at vår spillerlogistikk over tid har vært for dårlig. Og det må endres.

Uforståelig for meg at skal forventes at jeg har bedre koll på markedet enn styret vårt for å uttale meg. Helt bakvendt tankegang, stort sett brukt av et styre/ledere under press, som gjerne går til 4-års alderens argument. "kom med et bedre forslag selv da!"


Er det stort over 4-års stadiet å si "jeg liker ikke de han kjøper så han må sparkes" hvis man ikke har anelse om den jobben han gjør er bedre eller dårligere enn den andre gjør?

Jeg kan ikke se en eneste grunn til å sparke noen, hvis vi ikke vet at erstatteren gjør en bedre jobb.

MEN, kritikk at spillerlogistikken kan fortsatt fremføres, og bedringer kan skje, hvis kritikken er saklig og velbegrunnet.

Spillerlogistikken er avhengig av de strategiene klubben har, og omfatter i det grunnleggende styrets ønske om hvilken type klubb vi skal være, og den er avhengig av samarbeidet mellom trenerapparatet, speidere og SD.

Vi får aldri klubben til å utvikle seg stabilt til å bli en bedre og bedre klubb, hvis løsningen på ethvert problem er å sparke en eller flere ansatte.

Gi klubben heller kritikk for de faktiske manglene og be dem løse det, i stedet for å forlange at noen skal sparkes.

Hvis styret oppfatter faktisk kritikk av utviklingen, og er enige, så vil de stille krav til bedring. Kommer ikke den bedringen, vil de også sparke den/de ansatte som hindrer utviklingen. Det har de bevist flere ganger.

Akkurat som vi supportere ikke er de riktige til å finne erstattere, så er vi heller ikke de riktige til å avgjøre hvem i klubben som er årsaken til dårlig utvikling når mange personer er involvert i prosessene.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Poenget er at Bjørnebye har en lederstilling der han i hovedsak måles på spillerlogistikken, sitat Koteng. Det er hans eget ansvar å sørge for at han har de verktøyene, det budsjettet, den støtten han trenger for å levere det han skal. Så klart er det ikke alt som er enkelt, og sikkert masse som faller i fisk uten at Bjørnebye kan klandres helt for det, men det er nettopp der han skal være den høykompetente personen som alltid har flere løsninger å falle tilbake på. Han skal være eksperten i faget, ringreven med kontaktene, forhandlerguruen som tryller fram spillere på et nivå og en pris man ikke trodde var mulig. Og han skal faktisk forhandle fram sitt eget handlingsrom basert på sin kompetanse.


Men hvem kan vurdere hvor godt han gjør denne jobben? Hvem ser valgene trener gjør, med eller mot SD's anbefaling? Hvem ser hvilke spillere som var klare, men så snudde det i siste øyeblikk? Hvem vet hvilke plan a, b, c og d som er lagt men som lykkes eller ikke lykkes?

Svaret er faktisk at det er det antagelig bare Tove og styret som har forutsetning til å vurdere.

Som supportere ser vi bare sluttresultatet, men vi har ingen anelse om hvorfor det ble slik.

Så igjen, kritiser resultatet, men ikke heng det direkte på en person. For hvis styret/Tove vet at dere henger dette på feil person, så blir all kritikk bare ignorert og ikke vurdert.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 102, 103, 104  Next
Page 67 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb