English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 26.08.2019 20:37    Post subject: Reply with quote

Dette byner å lukte farlig likt forrige overgangsvindu, herr Bjørnebye. Meldingene om diverse avslag på bud tikker inn, og snart kommer vel noen panikkaktige og like hodeløse bud som vi såg i mars (a la Aasbakk). Gruer meg allerede

På tide å få inn en ny sportslig leder
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.08.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Fordi andre klubber avslår budene våre? Eller at spillerne avslår kontraktstilbud pga lønn? Akkurat det er ikke bare Bjørnebye sin skyld, han har økonomiske rammer å forholde seg til og når vi vet at den totale lønnskostnaden skal ned så kan vi ikke tilby fete lønningsposer til spillere som er tiltenkt å være reserver. Ei heller kan vi hente inn spillere med fete lønningsposer som skal være førstevalg og i tillegg beholde de vi har allerede. Da må noen av de som er førstevalg selges. Og overgangssum og lønn henger ofte sammen, henter vi en spiller for 15 millioner forventer han en lønn som viser at han er verd 15 millioner, da holder det ikke med 1,5 million i året. Da må det beløpet nesten 3 dobles ser jeg for meg. Vi har råd til å betale overganssummen, men vi har ikke råd til en slik lønnskarussell.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 26.08.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

1. Fordi han tydeligvis ikke har pondus til å hanke inn spillere som forsterker oss.

2. Fordi han må stilles ansvarlig for å ikke ha lappet sammen de mest sårbare punktene i troppen, som gjør at Horneland har hatt lite å spille på. De mest åpenbare posisjonene her er back og spiss hvor vi praktisk talt har spilt uten backuper i et halvt år. Vi har hatt griseflaks som har unngått skader. Nå har vi nettopp lånt Maars som hjelper på bredden, men det kan diskuteres om han er en forsterkning, og dessuten er det en midlertidig løsning

3. De samme posisjonene - spiss, høyreback og også stopper - er svake ledd på banen, det er åpenbart for alle. Okay prestasjoner i en flytperiode bør ikke lure noen, vi har sett nok de siste årene til å fastslå at normalnivået er for dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 26.08.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

waterfalls Tommel'n opp! Takk for at du bruker hodet til å analysere dypere enn SIb er dum og må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 26.08.2019 23:09    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Fordi andre klubber avslår budene våre? Eller at spillerne avslår kontraktstilbud pga lønn? Akkurat det er ikke bare Bjørnebye sin skyld, han har økonomiske rammer å forholde seg til og når vi vet at den totale lønnskostnaden skal ned så kan vi ikke tilby fete lønningsposer til spillere som er tiltenkt å være reserver. Ei heller kan vi hente inn spillere med fete lønningsposer som skal være førstevalg og i tillegg beholde de vi har allerede. Da må noen av de som er førstevalg selges. Og overgangssum og lønn henger ofte sammen, henter vi en spiller for 15 millioner forventer han en lønn som viser at han er verd 15 millioner, da holder det ikke med 1,5 million i året. Da må det beløpet nesten 3 dobles ser jeg for meg. Vi har råd til å betale overganssummen, men vi har ikke råd til en slik lønnskarussell.


Hvilket betyr at SD må jobbe smartere, bygge seg et bedre nettverk, hente spillere tidligere (der leverer de dog til en viss grad, men sliter litt med å få gode talenter til å blomstre på sr-nivå), utvikle kontakt og få oversikt over andre markeder, inngå samarbeid med andre klubber etc, og dermed er du igjen tilbake til at Bjørnebye ikke leverer innenfor sine gitte rammer. Nå er selvsagt ikke alt Bjørnebye skyld, men man kan heller ikke relativisere bort at han som SD, om han liker det eller ikke, sitter på mye ansvar her. Jeg tror ikke han har det som skal til, han virker å mangle den nødvendige ståpåvilje og forhandlingsevne, og selv om han var en god fotballspiller, finnes det nok andre som vil løse oppgaven som SD minst like bra..
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 27.08.2019 01:04    Post subject: Reply with quote

Vil bare presisere at jeg tror det er mulig for at SIB kan gjøre en enda bedre jobb, men jeg er ikke der at han MÅ gå. Litt fordi han nå bør få sjansen til å samarbeide med Horneland og se hvordan det går (Horneland virker som en type som vet hva han vil ha), men også fordi jeg er ikke overbevist om at den neste som tar over jobben vil gjøre en så mye bedre jobb at det er verd å betale ut Bjørnebye fra kontrakten sin (hvis det er juridisk mulig). Det var jo flere her inne som ropte på TKK når Hoftun skulle erstattes, men jeg tror ikke det er mange som roper på han nå. Så SD-jobben er nok ikke enkel, og vi ligger på et vanskelig sted i hierarkiet for øyeblikket siden vi nok er en attraktiv klubb frem til økonomien skal forhandles. Når mange ser at de kan få bedre betalt andre steder som er på et sportslig nivå som er nogenlunde likt, så velger de selvsagt pengene.

Men balansen i troppen er for dårlig, vi trenger en venstreback (fordel om han kan bekle høyre når nødvendig) og en stopper først og fremst. Skal vi ha en midtbanespiller så er det en som kan gå inn å ta den sentrale posisjonen som er mest prekært. Derfor bekymrer det meg at vi ryktes til to spillere som er typisk indreløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2019 05:26    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
waterfalls Tommel'n opp! Takk for at du bruker hodet til å analysere dypere enn SIb er dum og må gå.


Er det inntrykket du har av kritikerne? At argumentene deres er "sib er dum og må gå"?

Eller kan det hende du kun godtar "analyser" som støtter opp om din mening?

Argumentet med at vi ikke har råd til lønn må i så fall bevises med noen former for utsagn. Sib har signert det som omtales som nordens dyreste kontrakt med Bendtner. Vi var etter Caulker og en rekke andre profilerte. Ingenting tyder på at det ikke er midler til lønn.

Derimot kan det jo hende at sportslig avdeling har brukt opp en altfor stor andel midler på 1/få spillere, og med det gitt seg selv et elendig handlingsrom....
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.08.2019 07:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Aristoteles wrote:
waterfalls Tommel'n opp! Takk for at du bruker hodet til å analysere dypere enn SIb er dum og må gå.


Er det inntrykket du har av kritikerne? At argumentene deres er "sib er dum og må gå"?


Dessverre så er nivået faktisk så lavt eller lignende på deler av kritikken. Gjelder jo ikke alt såklart.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.08.2019 07:45    Post subject: Reply with quote

sib er dum og må gå
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2019 08:01    Post subject: Reply with quote

Jeg syns først og fremst at RBK tilsynelatende mangler en strategi på overganger. Det har vært innhentig av unge talenter fra utlandet uten særlig hell, norske etablerte "stjerner" uten hell, skandinaviske spillere i utlandet uten suksess med blandet hell.

Se på Glimt nå - de har hentet rollespillere som funker strålende. Minner svært mye om RBK 95-99.



Sakset fra twitter under.

Bodø/glimts XI forrige klubb:

Rovanium Pallosaura

RBK (2), Odd, Bryne, egenutviklet

Mjølner, egenutviklet(berg), Brønnøysund
-
SønderjyskE , Sogndal, Elverum.


Hvorfor klarer ikke RBK, med desidert høyest budsjett å gjøre dette, bare bedre? Scoute skandinavia etter spillere med egenskaper LAGET rbk savner?
Jeg bryr meg ikke om spillerene heter Olsen, Andersson eller noe mer eksotisk som Adegbendro - bare de leverer på banen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.08.2019 08:07    Post subject: Reply with quote

Du er spot on, fjellgeit. Jeg har lurt på det samme i flere år.

Nå er klubben nødt til å gå til en slik strategi og klarer ikke klubben det er den ferdig på toppnivå. Vi kan ikke betale 15 mill per erstatter.

SIB er ikke rett mann til å få til en slik strategi. Han er altfor lite på, ser altfor lite kamper og derav null kontroll på 1 divisjon og det man ikke ser på VG.no.

Klubbens ser ikke dette selv og det er jo typisk. Det er trist å se at med så høy lønn får man ikke bedre enn det tullet vi holder på med, men det er jo RBK i et nøtteskall. Betale dyrt for inkompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2019 08:13    Post subject: Reply with quote

fjellgeit wrote:
Adegbendro


Rolling Eyes
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2019 09:06    Post subject: Reply with quote

jeg vet svært lite hva som skjer på forskjellige møterom på brakka, og kan derfor ikke uttale meg om hvordan SIB og de andre jobber. Jeg har, som de fleste her inne sett resultatene fra spillerlogistikken. Uten å skrive en lang begrunnelse syns jeg også det er en del svake salg i senere tid. Selnes for 30-40 millioner - så kommer det rykter om at Fulham vil betale over 100 bare måneder etter? Er det standingen til norsk ES som er for lav, eller er det våre folk som er svake til å forhandle?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2019 09:34    Post subject: Reply with quote

fjellgeit wrote:
Er det standingen til norsk ES som er for lav, eller er det våre folk som er svake til å forhandle?


Svaret er ja på begge deler, dessverre
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2019 09:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ingenting om hva som sies på styrerommet.
Jeg vet ingenting om hva som sies i møtene i sportslig avdeling.
Jeg vet ingenting om hvilke faste eller flytende rammer sportslig avdeling forholder seg til.
Jeg vet ingenting om hvilke krav og beslutningsmyndighet som ligger til trener.
Jeg vet ingenting om hva som sies på spillermøter.
Jeg vet ingenting om hva som sies mellom styret, sportslig leder og trener.
Jeg vet ingenting om detaljerte kampplaner trener legger for hver enkelt spiller.

Og dette gjelder nok de aller fleste på forumet. Betyr det at vi ikke kan eller bør skrive en mening om det vi syns ikke fungerer? Da blir det et nitrist forum.

Vi har som supportere det privilegiet at vi kan anta, synse og mene, helt uten å måtte stå ansvarlig for de meningene. Og vel vitende om at våre meninger på et forum ikke gjør dramatiske endringer for folks ansettelsesforhold. Heldigvis
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.08.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Du kan skrive hva du vil, samtidig som andre kan mene at mye av kritikken, og ikke nødvendigvis din, er altfor lettvindt og ubegrunnet. Dersom vi får fram mere fakta så er det lettere å synse om hva vi kan spesifikt bli bedre på. Men for all del. Det er jo bare å slenge ut at SIB jobber fra 9-4 og er totalt uinteressert i fotball. Det er bare at det ikke fører debatten noe framover og virker mest sutrete.
Back to top
View user's profile Send private message
enur81
Senior


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 131
Location: Moss

PostPosted: 27.08.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
fjellgeit wrote:
Adegbendro


Rolling Eyes


Jeg tror dessverre det er tilfellet om vi ikke går til CL i kveld Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 27.08.2019 11:29    Post subject: Reply with quote

fjellgeit wrote:

Se på Glimt nå - de har hentet rollespillere som funker strålende. Minner svært mye om RBK 95-99.


Hvor strålende har dette fungert når Glimt rykker ned til OBOS neste høst?

Man må se slike ting i langt større perspektiv enn en sesong her og der. I Norge er man supereksperter på å genierklære både sportssjefer og trenere fordi de en sesong leder det laget som tilfeldigvis har litt mer flyt enn de andre og kjemper i toppen.

Selvsagt skal SIB ha et kritisk søkelys på jobben sin, og RBK som klubb på sitt eget rekrutteringsarbeid. Går det an å se på hva som gjorde at såvidt mange fra juniorfinalen i 2009 ble veldig gode? Etter den tid har kanskje ikke rekrutteringen i RBK vært like god, selv om det er kommet opp noen til. https://www.innherred.no/...598868.ece

Men at LSK lykkes med et par signeringer fra Afrika blant en drøss dårlige signeringer og kjemper mot nedrykk, eller at Sarpsborg selger for millioner og deretter står i fare for å rykke ned betyr ikke at jobben som gjøres i de klubbene er så enormt mye bedre enn i RBK som tross alt har fire gull på rad og har spilt gruppespill i Europa flere hyppigere de siste årene enn siden midt på 2000-tallet.

Ropet etter å speide i Langtvekkistan kommer fra tid til annen, men sannheten er at RBK alltid har lyktes best med å ta ut høyere potensial i spillere fra middelhavsfarere i eliteserien samt å få opp egne juniorer.

Er det noen andre klubber i Norge som har hatt flere spillere på sine juniorlag de siste ti årene, som nå spiller toppfotball i Norge eller utlandet, enn RBK?

Enig med Montana i at en diskusjon bør baseres mer på fakta.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 27.08.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Montana og kristobal Tommel'n opp!

Ja 1972 Miami Dolphins mitt inntrykk er at mye av kritikken er slik(ikke alt). Sib er dum å må gå. Jeg mener også at vi har mer å gå på i forhold til spillerlogistikken. Det kommer vi nok alltid til å ha.
Men det kan være greit å tenke litt mer over ting. I forhold til feks. backsituasjonen i klubben så tror jeg ikke Horneland vurderer den som noen krise. Vi har mange spillere som kan spille både høyre og venstre back ved behov. Å klandre SIB for at det ikke er handlet inn en back-up back gir i så måte ikke spesielt mening.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2019 12:12    Post subject: Reply with quote

Nei, hvis Horneland ikke øsnket back så forklarer det fravær av backhandling. Men:

Vi leide ut backup back. Og brukte de siste 4 dagene av vintervinudet på å panisk legge inn bud på halvparten av backene i norsk liga. Så det er åpenbart at SIB/noen øsnket back inn på det tidspunktet. Og da kan man spørre seg om hvor taktisk planlegging som foregår, når man har 3 mnd vindu og 6 mnd fra siste kamp, og ender med å panikk-by i alle retninger siste uke og helt frem til timen før vinduet stenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.08.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Noen som er gira på å være med og starte "Sib er dum å må gå"-klubben?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.08.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

1972MD Tommel'n opp! men så er spørsmålet, hvorfor ble hendelsesforløpet slik? Fordi arbeidstiden til SIB sluttet kl 4 eller lå det noe annet bak?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.08.2019 12:19    Post subject: Reply with quote

Det er jo umulig å si nøyaktig hvorfor, men at han har gjort en for dårlig jobb er det vel liten tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 27.08.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

HINSIDES!!!!

40% av inntektene går til bonuser, uavhengig av EL eller CL. Dvs. Kommer vil til CL, mottar spillere og støtteapparat bonus på 80 millioner!!!! Greit at vi vil ha bonusbaserte kontrakter; men dette er langt forbi helt hinsides blåst!!!! Og noen lurer fortsatt på om Bjørneby må gå???
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
1972MD Tommel'n opp! men så er spørsmålet, hvorfor ble hendelsesforløpet slik? Fordi arbeidstiden til SIB sluttet kl 4 eller lå det noe annet bak?


Har ingen som helst tro på at SIB bare stempler ut etter 7.5 times arbeidsdag og går hjem. Det er bare fjas Smile

Men jeg tror at en slik stilling krever så mange ferdigheter, og på toppen krever at man lever og ånder fotball og Rosenborg (nærmest til det usunne) - for å lykkes. Og det tror jeg ikke SIB gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 102, 103, 104  Next
Page 70 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb