English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 30.09.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

Mitt største problem med Horneland er at han kamp etter kamp klager på at ting ikke er som det skal og ting er for dårlig men det gjøres jo faen ikke en dritt med å endre på det som er for dårlig. Når spillet ikke er godt nok gang etter gang så må han se på hvem som ikke spiller godt nok og heller sette disse på benken. Det hjelper ikke en dritt å klage på at ting ikke funker om du bare gjør det samme om og om igjen og håpe på at ting blir bedre. Selv syns jeg ting så bedre ut på midtbanen når Mike var ute med kort. Hovland har hatt noen mentale blundere som ikke hører noen steds til, men spiller kamp etter kamp som om det er skulle vært selveste Rio Ferdinand som sto bak der. På spissen har vi en Søder som ikke har imponert noen over lang tid, men som fortsatt får spille uansett posisjon fordi, jeg veit ikke. Vi har to spisser som vi ikke roterer på som er så og si klin identiske spillemessig. Maars burde få lov til å prøve seg på spissen med to kanter rundt seg som hører til der da Maars i det minste virker som han har noe mer å stille med en jobber hardt og jævlig god til å skyte rett på keeper.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 03.10.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Small time trener = Small time klubb
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 03.10.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Faktum er at Horneland tok over en suveren 3 dobbel seriemester og har gjort oss til ligaens 4 beste lag. Spillet er bedriften og underholdningsverdien det samme. Vi har knapt skudd på mål mot noen og det er ikke en gang mulig å se hvordan vi ønsker å spille. Horneland må på hode å rævva ut fra klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 03.10.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

NFF-gubbe uten forståelse for godfot’n og ekte Eggensk 4-3-3.

- Ser seg fornøyd med en stall uten backup i kritiske posisjoner.

- Svak taktisk med spillerdisponering og alt for sene bytter.

+ Eneste pluss er selvkritikk og tilsynelatende vilje til å gjøre sitt beste.

Problemet er at dette er mismatch med hva RBK står for. Noe jeg fryktet fra starten av, ble i tvil om under den gode perioden i vår/sommer, men nå er overbevist om.

Takk og farvel, Eirik.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 03.10.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Sitter Horneland som trener ved sesongstart neste år har vi et gigantisk problem. Kun den hardeste kjernen gidder å se på dette. Latterlig det han har gjort med laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 03.10.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Tviler veldig sterkt på at Horneland fortsetter neste sesong. Det ville vært galskap. Da går man med vilje inn for å knekke klubben helt.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 03.10.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Horneland sitter garantert neste sesong.

Bjørnebye er den som må erstattes.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 03.10.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

Tror (jeg gjør faktisk det) at både SIB og Horneland er ferdig etter sesongen. Alle ser at dette langtfra fungerer, klubben taper enorme inntekter når publikum uteblir etc.

Neste år tror jeg en ny giv. Med ny trene og ny sportsdirektør får man igjen optimisme. Forhåpentligvis også noen forsterkninger...
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 03.10.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

For å si det slik Aristoteles ville sagt det så er det faen ikke mulig å klandre Bjørneby for måten vi spiller på. Vi er regjerende seriemester og har de samme spillerne som i fjor. Det er en ny faktor og det er nissen ved roret. Hva har Horne gjort bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 03.10.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Hva har Horne gjort bra?


Eneste positive jeg vil dra frem er hvordan han fremstår og svarer på spørsmål i media. Ellers er det bekmørkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 03.10.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
For å si det slik Aristoteles ville sagt det så er det faen ikke mulig å klandre Bjørneby for måten vi spiller på. Vi er regjerende seriemester og har de samme spillerne som i fjor. Det er en ny faktor og det er nissen ved roret. Hva har Horne gjort bra?


Han kan definitivt klandres for at vi har Horneland som trener så til syvende og sist så er Bjørnebye ansvarlig for uføret klubben har havnet i.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 03.10.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

Helt seriøst:

Hvis vi hadde de tre angrepsspillerne til PSV tilgjengelige hos oss, så tror jeg faktisk ikke Horneland ville brukt dem i startoppstillingen.

For lite volum og for lite pust. I tillegg er de jo jævlig hurtige og flinke med ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 03.10.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke si at Horneland må sparkes, men jeg blir forundret over at vi ikke har funnet bedre trenere selv i egne rekker. Nå er jeg klar over at eks-spillere ikke nødvendigvis er synonymt med gode trenere, men når jeg hører Bergdølmo og Skammelsrud snakke om fotball så slår det meg at de har en utrolig interessant fotballfaglig kunnskap og kompetanse. Spesielt Bergdølmo hadde utrolig mange interessante ideer og tanker fra tiden i Ajax i Rasmus & Saga, og fremstår mye mer moderne enn Horneland i hvordan han ser for seg et fotballag under hans ledelse. I tillegg har vi altså to (om ikke flere?) nederlandske trenere i akademiet og 2. laget som har trenerutdannelse fra Nederland. Også ender vi altså opp med NFF-skolerte og umerriterte Horneland fra Haugesund. Jeg tror det er mange trenere i vår egen klubb som kunne gjort en like god eller bedre jobb enn Horneland i år.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.10.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Bergdølmo har prøvd seg et par steder som trener og ikke fått gjennomslag for sine ideer. Vi får følge med hans gjerning med FFKs juniorer nå. Skammelsrud har såvidt prøvd seg i RBK-systemet, uten spesielt mye hell. Tror ikke trenerkarriere er noe for ham.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.10.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
For å si det slik Aristoteles ville sagt det så er det faen ikke mulig å klandre Bjørneby for måten vi spiller på. Vi er regjerende seriemester og har de samme spillerne som i fjor.


Du KØDDER nå sant? Selv om du jo mener at den gjengen som sullet rundt og ble pisset på, spiller for spiller, i kveld, og så ut som et norsk VG-lag fra nittitallet i en showkamp mot dagens PSG, er bedre enn de vi hadde ved inngangen av 2015, (ja, tro det eller ei) så er det jo én liten ting:

Bjørnebye var primus motor for å hente Horneland. Det er Bjørnebye som kjente ham fra før, og som var kvalitetssikringen på den signeringen. De to er bundet til den samme masta.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 03.10.2019 23:17    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke laget bedrer seg kraftig, må nesten Hornis forsvinne i vinter, sammen med Bjørnebye som tidl. talere nevner. Nesten umulig å argumentere for at de kan fortsette da det ikke lenger er utvikling å spore. Det beste er kanskje nesten at vi ender på 4. plass i ES for å understreke at det ikke er godt nok, men at Odd vinner cupen og vi allikevel får Europa-kvalik for neste trenerteam.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 04.10.2019 00:39    Post subject: Reply with quote

Horneland er ikke fornøyd med spillergruppa, det er bare noe han MÅ si i media. Vi har jo sett at dette laget kan spille veldig bra fotball, men det er noe fryktelig galt med innstillinger og holdninger når det virker som de har null ønske om å vinne Europa League, men bare er skuffa over at det ikke ble CL. De går inn i disse kampene som om de var treningskamper mellom eliteseriekampene. Mens se på PSV, Lask, Sporting, hvordan de viser hvor mye EL betyr for de og hvor mye de har lyst til å vinne.

Jeg tror faktisk stallen ikke har lyst til å vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 04.10.2019 01:43    Post subject: Reply with quote

Man sparker ikke sportsdirektører bare fordi de ansetter feil trener zaphod81. Vi banket Bate og Maribor. Vi har gode spillere, men de presterer elendig. Med ny trener som vil angripe og skjønner seg på hvordan man skal spille offansiv og god fotball så vinner vi serien med nøyaktig de samme spillerne neste år. Fortsett med Horneland og du får samme sorgen for tomme tribuner neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 04.10.2019 03:29    Post subject: Reply with quote

Aristoteles, nå er vel zaphod81 helt enig med deg i at Horneland ikke er den rette treneren for RBK men han mener også at Bjørnebye må bort og ikke bare fordi han har ansatt feil trener. Argumentene for hvorfor Bjørnebye må fjernes er mange og gode og kan leses i Bjørnebye tråden. Der er det en rekke punkter som er listet opp og argumentert godt mens de som ikke er enige ikke har vært i nærheten av å kunne begrunne hvorfor Bjørnebye har gjort en god jobb og derfor fortsette og til og med få en ny og lengre kontrakt.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.10.2019 05:32    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Man sparker ikke sportsdirektører bare fordi de ansetter feil trener zaphod81. Vi banket Bate og Maribor. Vi har gode spillere, men de presterer elendig. Med ny trener som vil angripe og skjønner seg på hvordan man skal spille offansiv og god fotball så vinner vi serien med nøyaktig de samme spillerne neste år. Fortsett med Horneland og du får samme sorgen for tomme tribuner neste år.


Bate og maribor er på nivå med Haugesund og Odd. De er ikke bedre. Slutt å tro at vi er så forbanna gode. Nå har vi hatt tre trenere som ikke he fått det til. Er det bare treneren som er problemet? Det bør være slutt for SIB i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.10.2019 05:34    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Horneland er ikke fornøyd med spillergruppa, det er bare noe han MÅ si i media. Vi har jo sett at dette laget kan spille veldig bra fotball, men det er noe fryktelig galt med innstillinger og holdninger når det virker som de har null ønske om å vinne Europa League, men bare er skuffa over at det ikke ble CL. De går inn i disse kampene som om de var treningskamper mellom eliteseriekampene. Mens se på PSV, Lask, Sporting, hvordan de viser hvor mye EL betyr for de og hvor mye de har lyst til å vinne.

Jeg tror faktisk stallen ikke har lyst til å vinne.


Jepp, det er holdninger på sentrale spillere. Bonusen bør inndras ved vesentlig mislighold av kontrakt . Jeg mener vi er der nå! PSV er ikke bedre enn Zagreb! De spilte vi rundt i 70 minutter på innsats og holdninger!
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 04.10.2019 05:35    Post subject: Reply with quote

Fredninga av Horneland = RBKs verste feilgrep gjennom tidene?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.10.2019 06:39    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Faktum er at Horneland tok over en suveren 3 dobbel seriemester og har gjort oss til ligaens 4 beste lag. Spillet er bedriften og underholdningsverdien det samme. Vi har knapt skudd på mål mot noen og det er ikke en gang mulig å se hvordan vi ønsker å spille. Horneland må på hode å rævva ut fra klubben.


Syltynt argument. For alt vi vet kan det jo være at Emberland, Jamtfall, Henriksen, Schwabe, Leffa og/eller Øien påvirker dette laget mye mer enn vi tror. Så lenge vi ikke har fasit er det lite vits i å spekulere. Det er jo så mye vi ikke vet, mener jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.10.2019 07:28    Post subject: Reply with quote

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes nå at selv om jeg ville hatt en annen trener, så kan vi ikke bare holde på å sparke trenere hele tiden.

Og jeg synes at det er spillerstallen og spillerlogistikken som er den største feilen i klubben akkurat nå, selv om jeg gjerne ville hatt en Pavel Vrba eller noen lignende. Nedturen startet før Horneland selv om vi klarte å karre oss til the double.

Horneland virker dog å være svak på samhandlingstrening, på å gjøre gode spillerbytter til rett tid og til å slippe til talentene mer konsekvent. Synes vi ser få tegn til fokuset på å få automatisert angrepsmønstrene våre, samtidig som materialet til å gjøre kreative saker er for dårlig. Vi mangler jo spillere med overblikk og evnene til å tre gjennom folk, samtidig som antall løp inn i boks og bakrom er for få. Vi behøver et bedre forsvar rett og slett, vi behøver backup backer, vi behøver midtbanespillere med motor og kreativitet, og vi behøver en annen spisstype enn de vi har.

Det eneste plusset er at vi har noen spennende unge spillere som banker på døra i Ceide, Tagseth, Johnsen osv.

Denne gjenoppbyggingen som er nødt til å komme nå kan ta tid tror jeg. I og med antall spillere som må inn/ut i klubben. Antar Horneland blir sittende et år til og at vi kommer til å slite neste år også med mindre SIB plutselig får til noe bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 04.10.2019 07:33    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Horneland sitter garantert neste sesong.

Bjørnebye er den som må erstattes.


Det enkleste er vel å erstatte Horneland og Bjørnebye med samme person (altså ha en manager). Horneland kan vel kanskje fortsette som assistent, evnt.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 335, 336, 337  Next
Page 196 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb