English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sporting Lisboa
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
11%
 11%  [ 6 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 2 ]
Reginiussen
5%
 5%  [ 3 ]
Hovland
5%
 5%  [ 3 ]
Meling
13%
 13%  [ 7 ]
Jensen
3%
 3%  [ 2 ]
Lundemo
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
9%
 9%  [ 5 ]
Ã…sen
41%
 41%  [ 21 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 51

Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2019 23:12    Post subject: Reply with quote

@ Zorac

Takk!

Kongsvinger var det ja. Haha se for deg vilken syk tiltemodus det er skrevet i da. Til skrekk og advarsel for de her inne som lar det gå ei kule varmt innimellom.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 07.11.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

Varen er levert og den heter Mandalskameratene. 4.4 i odds på glimt. Løp og kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

@Mustrum: Det der er senador 2023 når vi har gått fra Horneland, via Lars Arne Nilsen, og endt opp med Leif Gunnar Smerud.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2019 00:30    Post subject: Reply with quote

Ræva kamp. Kan vi gå tilbake til start? Det er så mye ved denne klubben som må byttes ut. Hvor begynner man?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2019 02:35    Post subject: Reply with quote

Det trengs utvilsomt en stor opprydningsjobb i denne klubben, både på trener/ledersiden og i troppen. Laget er jo totalt blottet for energi og glød.

Selv om Sporting for all del er et høyst habilt lag, så er de ikke bedre enn at vi bør ha en klar ambisjon om å slå dem, spesielt på hjemmebane. Etter CL kvalikken røk har det jo nesten virket som spillerne kunne tenkt seg ferie. Det sier meg at vi har alvorlige problemer i forhold til motivasjon og tenningsnivå i denne spillergruppen, med denne treneren.

Fortsetter vi i samme gate kommer Brann til å toppe tilskuertabellen i 2020, og vi graver oss et hull vi vil slite voldsomt med å komme ut av med det første.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 08.11.2019 08:04    Post subject: Reply with quote

Orket ikke å se målene før nå. Fra tribunen så riktignok Hovland noe passiv ut på 2-0 ,men når jeg så det igjen så er det rett og slett sjokkerende dårlig. Dette er rett og slett benken neste. Hvis Valsvik vurderes som dårligere enn Hovland og Serberic såpas langt bak at utlån var eneste mulighet så sier det enten noe om vurderingsevne til trener eller innkjøpene til SIB. Eller begge deler..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.11.2019 08:25    Post subject: Reply with quote

Hovland på 0-2 er faktisk så urimelig dårlig at jeg faktisk sitter og småhumrer når jeg tenker på det, til tross for elendigheten. Det er den samme humoren for fotballinteresserte som sesong 1 av Tufte IL.

Jogger seg altså i posisjon laaaangt unna Fernandes, og venter til mannen med kanskje verdens beste skuddbein akkurat nå er dypt inne i vår sekstenmeter før han fullstendig dukker unna skuddfinta (prøvde mer å unngå å bli skutt på enn å blokkere skuddet), og havner i pølsebua. Som den mest pinglete gutten på gutter 12-laget.

Egentlig er hele prestasjonen til Hovland litt sånn marerittmat, men ikke uten en viss komedie. Hadde det ikke vært for at jeg blir så sint der og da, kunne jeg nesten ønsket velkommen det klippekortet hans. Fomlingen hans var egentlig det mest fornøyelige vi viste i går.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 08.11.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Leser at Mike Jensen mener at "vi gjør én liten feil og da blir det mål". Jeg håper endelig ikke det er dette han mener. På 0-2 så gjør vi ikke "en liten feil" - vi gjør i hvert fall to store feil. Først gir Lundemo vekk ballen i en situasjon der han ikke er presset og har full oversikt fremover - det er ikke en "liten feil" etter min mening - det er en "stor feil". Så rygger Hovland langt inn i 16-meteren og går på en enkel finte, mens han selvsagt skulle ført mann og ball utover mot sidelinja - igjen så er det ikke en "liten feil", men en "stor feil".

Problemet er ikke at vi innimellom gjør en liten feil, men at det er store feil på løpende bånd. Hvorfor?? Jeg har ikke vært en del av hylekoret her på forumet, men nå mener jeg at Valsvik må få prøve seg i neste kamp - vi kan ikke fortsette å gi bort gratismål på denne måten.

Lundemo gjør også en slett innsats på 0-1 - ikke en "liten feil" det heller etter min mening - han gjør jo ingenting der han står...

Og når vi ikke er giftige foran mål heller så blir det tap. Frustrerende.

Edit: Noen er nevnt i dette innlegget, men det betyr ikke at jeg mener resten av spillerne er frifunnet.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 08.11.2019 11:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

Noen snakket om å lage et skriv / underskriftskampanje for å fjerne Horneland/SIB i løpet av kampen.
Er dette i gang?

#makeRBKgreatagain
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 08.11.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Håper da virkelig det... Men de bør nå sette Koteng først på den lista
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Nå fikk jeg stålsatt meg nok til at jeg orket å se målene. Herregud, det skal jo ikke være mulig å være så tafatt og dårlig, på hjemmebane, i europacup. Har spillerne virkelig så lite motivasjon eller er det Horneland-skipet som har begynt å ta inn garderobe-vann?

Sporting skulle hatt straffe også ja, skandale av dommeren å ikke dømme der. Straffe og rødt kort faktisk. Og den Basse-pasningen Hovland serverte Sporting i det 81. minutt er jo komikk på Monty Python-nivå om det ikke hadde vært for at det er så gjennomført tragisk at vi stiller med en spiller som er fullstendig blottet for all fotballforståelse og ferdigheter uke ut og uke inn. Sykt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.11.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nå fikk jeg stålsatt meg nok til at jeg orket å se målene. Herregud, det skal jo ikke være mulig å være så tafatt og dårlig, på hjemmebane, i europacup. Har spillerne virkelig så lite motivasjon eller er det Horneland-skipet som har begynt å ta inn garderobe-vann?

Sporting skulle hatt straffe også ja, skandale av dommeren å ikke dømme der. Straffe og rødt kort faktisk. Og den Basse-pasningen Hovland serverte Sporting i det 81. minutt er jo komikk på Monty Python-nivå om det ikke hadde vært for at det er så gjennomført tragisk at vi stiller med en spiller som er fullstendig blottet for all fotballforståelse og ferdigheter uke ut og uke inn. Sykt.


Jepp , vi har vært sånn i lang tid. Det var tafatt i fjor også....
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.11.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Det komiske med den straffesituasjonen er jo at han til og med lager den situasjonen helt selv ved å miste ballen til Vietto. Det er altså en gigantisk feil etterfulgt av en klønete nedpløying som det er komplett uforståelig at ikke dommeren blåser på. Feil på feil.

Og det ser vi igjen senere: Hovland spiller Hansen i trøbbel rett foran eget mål med en veldig dårlig pasning, som sistnevnte med litt vanskeligheter klarer å spille tilbake igjen, og da spiller Hovland for sikkerhets skyld ballen i beina på Vietto. Dobbelfeil igjen, og man må jo begynne å lure på om det fins mer enn én notorisk gambler fra saftbygda.

Den konspirasjonsteorien svekkes jo heller ikke av at Hovland var tre gullhår unna å miste ballen til Vietto igjen på midtbanen, på nøyaktig samme måte som før straffesituasjonen.

Angående det med feil, så virker det som det er ALT for høy aksept for sånne feil i spillergruppa. Det skjer hele tiden, forferdelige avgjørelser i standardsituasjoner, forferdelig utførelse av enkle tekniske momenter og pasninger, og hadde jeg vært trener eller medspiller hadde jeg vært konstant illsint. Men nå tas det med et skuldertrekk eller til og med en tommel opp. Selv Mike Jensen, som fikk fryktelig mye kritikk for å kjefte på Helland for dårlige valg ca. 2016, ser ut til å ha blitt apatisk. Hvor er skumle-Tore når Hovland gjør nesten-brølere?

Jeg forventer at spillerne stiller krav til hverandre like mye som treneren stiller krav til de, men det er jo ofte sånn når man bygger ned kvaliteten og teknikken, og satser på duellstyrken. Da er det ikke like tydelig hvor lista ligger for valg og utførelse, og de som mestrer og kan det føler ikke de kan stille de samme kravene til spillere som ikke har nivået til å rette seg etter tilbakemeldingen. Det er jo dessuten helt tydelig langt nede på prioriteringslista, langt bak løpsmengde og lojalitet til planen. Men vi må løfte oss veldig på disse parameterne dersom spillergruppa skal kunne hjelpe en trener til å lykkes, for slik det er nå vil selv en dyktig trener slite veldig med å få implementert idéene sine i gruppa innenfor rimelig tid. Selvjustis er enormt viktig, og den ser ikke ut til å finnes akkurat nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 08.11.2019 16:42    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Trondsen må vente på at Samuel subber etter på den kontringsmuligheten.


Det er pga klare instrukser fra Hornaland. Han har sagt klart fra til Samuel at han ikke må løpe som en gal fremover på kontringer men holde litt igjen og avvente og se om vi får brudd i mot eller ikke slik at han kan hjelpe til hjemover dersom vi mister ballen på kontringer.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 08.11.2019 17:31    Post subject: Reply with quote

Se på Mike Jensen rett før første målet. Når ballen går ut til høyre, så jogger Jensen over for å gå i press. Mens ballen går så må han for i svarte flytte seg over så fort som overhodet mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb