English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 785
Location: Trondheim

PostPosted: 01.12.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

Kommer Selnæs hjem etter nedrykk i Kina? Han har vell pængpungen full nå
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Erik
Proff


Joined: 05 May 2014
Posts: 423

PostPosted: 01.12.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

Lurer på om vi har Onni Valakari i kikkerten, spesielt nå som Tromsø rykka ned. Tipper han går til utlandet (som han jo strengt tatt allerede er).
_________________
Det står då før svarte faen ingen mål i skauen!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.12.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Espejord er vel også en interessant spiller som rykket ned i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 01.12.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Denic, Hovland, Lundemo, Akintola, Søder og Maars ut. Gir Jensen en sesong til på sympatikvota.

Serbecic inn i midtforsvaret (Tore og Valsvik rullerer), Reitan gir en god Hedenstad konkurranse, Tørseth Johnsen og Tagseth inn på midtbanen sammen med Trondsen, med Mike og Åsen på annenfiolin, Levi og Helland dekker høyrevingen, Adegbenro og Ceide venstre. Botheim får tillit på topp, men trenger en ny spiss å rullere med og Meling er vel fort på vei vekk så må ha inn en der.
Billig, slagkraftig og ruster oss for generasjonsskifte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 01.12.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel nettopp "en sesong til på sympatikvota" som har ført klubben inn i denne situasjonen rundt spillerstallen...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.12.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Kommer Selnæs hjem etter nedrykk i Kina? Han har vell pængpungen full nå


Nei, han har vel uttalt at han kommer til å fullføre kontrakten såfremt det ikke lefles med den lønnen han ble lovet når han signerte. Og jeg hadde også tatt to år til for 60 (seksti!) millioner ekstra på konto. Det blir jo en årslønn på skal vi se...conversion rates, kinesisk nyttår+60 mill delt på to...hmm. Den var vrien gitt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.12.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Denic, Hovland, Lundemo, Akintola, Søder og Maars ut. Gir Jensen en sesong til på sympatikvota.

Serbecic inn i midtforsvaret (Tore og Valsvik rullerer), Reitan gir en god Hedenstad konkurranse, Tørseth Johnsen og Tagseth inn på midtbanen sammen med Trondsen, med Mike og Åsen på annenfiolin, Levi og Helland dekker høyrevingen, Adegbenro og Ceide venstre. Botheim får tillit på topp, men trenger en ny spiss å rullere med og Meling er vel fort på vei vekk så må ha inn en der.
Billig, slagkraftig og ruster oss for generasjonsskifte.


Jeg ville modifisert litt:
-Levi vil jeg satt øverst på "takk for innsatsen"-lista, kunne tenkt meg at Ceide og Helland kan gjøre seg opp om høyrekanten. Så gjør ikke Åsen seg bort hvis han må steppe inn på kant ved behov.
-Litt hipp som happ for meg hvem vi eventuelt skulle få vekk av Hovland/Valsvik, Hovland er mye bedre hvis han klarer å luke vekk konsentrasjonsviktene sine.
-Søderlund tror jeg det er fornuftig å la være her en sesong til med Daddy's Boy som backup mens Botheim går på lån for å få 20+ kamper annetsted.

Vi har ganske mange ungdommer som bør få muligheten til å fases inn, men vi kan ikke kaste innpå alle samtidig hvis vi har tenkt å vinne flere fotballkamper enn vi gjorde i år, så en del bør nok beholdes som førstevalg selv om vi isolert sett kunne tenkt oss å få de faset ut nå, straks og med en gang.

Men synes det skal sitte langt inne å diskutere kontraktsforlengelser med flesteparten i stallen som har passert fylte 25. Med få unntak bør vi også la disse dra sin vei hvis det tikker inn forespørsler på de.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 01.12.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Hent inn Patrick Berg sentralt. Så har vi Johnsen, Trondsen og Tagseth på indreløperne.
Bjørkan er spennende, kan han ta ett høyere nivå så er han erstatteren til Meling.
Søder og Maars ut, så har man Botheim og en Daddys Boy som bør får muligheten i bakhånd. Ett kjøp av en ny kvalitetspiss er hovedpri.
En ny kvalitetstopper bør inn skal de løfte seg og unngå mange baklengs, billige baklengs neste år. Valsvik eller Hovland bør da selges.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 01.12.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Serbecic inn i midtforsvaret (Tore og Valsvik rullerer)


Serbecic er vel på lån frem til sommeren?
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 02.12.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi bør forvente massive utskiftninger med det første. RBK har en del halvgamle spillere med relativt høye lønninger. Selv om RBK kunne tenkt seg å solgt så må det finnes en kjøpende klubb.

Hvis vi går ut i fra at Akintola, Maars Johnsen og De Lanlay forlater klubben så ser det slik ut per første januar 2020:


Regner da ikke med Helmersen (skademareritt), Skarsem (lite som tyder på at han har en fremtid i RBK) eller Serbecic (lånt ut til sommeren?). Har tatt med angrepstrioen fra RBK2 og Heggem, da disse fort blir aktuelle ved skader. Har også tatt med keeper Sandberg.

RBK har ikke et problem med bredde i troppen (kvalitet er en annen diskusjon), med unntak av på venstreback. Horneland har tydeligvis ingen problemer med å slenge hvilken som helst venstrebent spiller som Åsen eller Trondsen på venstrebacken hvis Meling er utilgjengelig, så det virker ikke som de prioriterer ny venstreback per nå.

Horneland ønsker å slanke troppen ned til 18-20 mann. Hvordan kan han oppnå det? Av de spillerne som har kontrakt med RBK i 2020 så er det mest sannsynlig at Denic forlater RBK. Tørset Johnsen, Haltvik, Nyenetue, Brattbakk, Heggem, Ogbu og Sandberg blir nok først og fremst RBK2-spillere i 2020.

Da ser det slik ut:


Her har vi allerede 20 spillere. Da er Horneland i utgangspunktet fornøyd skulle man tro, så hvis RBK skal forsterke så vil det sannsynligvis medføre at noen av disse må ut. Hvilke av disse spillerne er det realistisk at RBK får sendt videre? Kanskje Levi hvis en eller annen svensk klubb er villig til å legge penger på bordet, men virker som han er ønsket på Lerkendal. Meling, Trondsen og Adegbenro er jo forøvrig salgsobjekter med tanke på nivå og alder, men det virker rolig rundt disse. Tviler på at noen av de drar med det første. Helland ut har jo blitt spekulert i hele år, men han ønsker jo selv å bli værende, og hvem skulle han gått til?

Spillere på utgående kontrakt i 2020:
- Hedenstad
- Meling
- Lundemo
- Reginiussen
- Helland
- Søderlund
- Reitan
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.12.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

Det der går jo bare ikke. Vi trenger kun et par skader, ergo et par tilfeldigheter for å komme i komplett krise. Og er det en spiller jeg ønsker meg fra B/G er det egentlig Boniface. Snakk om talent.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 02.12.2019 10:13    Post subject: Reply with quote

Komplett idiotisk å ha en så tynn tropp hvis det er ønskelig at vi skal kjempe på tre fronter.

Horneland har så mange rare ideer det er svært vanskelig å få noe bra ut av.

Sentral midt er det i tillegg et skrikende behov for oppgradering, hvis ikke Trondsen er den som skal satses på der. Lundemo holder absolutt ikke mål.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 02.12.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

Horneland innser nok at hans 18+2 ikke holder med dagens spillere. Kan ikke proklamere kraftige kutt i antall samtidig som man bruker "tynt bemannet" som unnskyldning på motgang.

Relativt store endringer blir det nok, og jeg er positiv til det. Vi har gjennom Bjørnebyes regime økt lønnskostnadene for mye, samtidig som vi ikke har økt kvaliteten i troppen. Det er ikke bærekraftig.

Hedenstad
Hovland/Valsvik
Jensen/Konradsen
Lundemo/Trondsen
Helland/De Lanlay
Søderlund/Maars
Akintola

Disse representerer ikke value for money, de fleste av dem har ikke lenger noen verdi i potensielt salg heller. Det er uholdbar stallsammensetning.

Helmersen med sitt skademareritt blir 22 før sesongstart. På tide å avslutte.
Levi blir 24 før sesongstart, må satses på eller selges.

Øvrige lånespillere i Reitan, Ogbu, Serbecic og Skarsem må vurderes. Noen på vei inn i en alder der man må satses på eller slippes, andre har en utenlandskvote som gjør at de skal være forsterkninger når/om de kommer tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 02.12.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Hvis Levi blir prioritert over Ceide, kaster jeg dassen ut av vinduet!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.12.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det er utopi at vi skal kunne få tak i noen spillere fra Bodø/Glimt etter denne sesongen.

Hva skal vi kunne tilby dem, som de ikke allerede har? De kan gå fra et sølv-lag til et bronse-lag? De kan lokkes med Europa-liga... eh... nei, det skal de jo allerede spille selv...

Det eneste måtte kanskje være litt høyere lønn? Det at vi har Horneland som trener virker kanskje heller ikke som noe fluepapir?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 02.12.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Jeg ser for meg at Faye Lund og Reitan som i utgangspunktet skal komme tilbake, ønsker å bli i de klubbene de er utleid til nå. En grunn, de blir satses på og slipper benken.
Skarsem og Heggem tror jeg nok Ranheim får for en billig penge, med en bra videresalgsprosent.
Ogbu blir nok solgt eller leid ut igjen.
Visst det viser seg at Serbesic tar store steg i Sarajevo, så tror jeg han er tilbake som rbk’er i sommer.

Søderlund drar, inn kommer en klassespiss.
Meling drar, inn kommer Bjørkan.
Lundemo og muligens Konradsen drar, inn kommer Patrick Berg.
Jeg tror også denic drar visst det er hans ønske, men jeg mener Horneland ønsker han videre.
Delanley, Maars Johnsen og Akintola drar nok, så en ving utenom Levi kommer nok inn.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 02.12.2019 13:12    Post subject: Reply with quote

Var vel et Kåre-prosjekt, men Lundemo som stopper er nå avblåst?
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.12.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Hvis Levi blir prioritert over Ceide, kaster jeg dassen ut av vinduet!


Kjerringråd mot drittfotball?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 02.12.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at vi bør utnytte den unike situasjonen vi har på stopperplass med Tore inn i sitt siste år. Han bvør spille sammen med en lærling så han får lært bort til den neste generaasjonen.
Derfor hadde jeg håpet Tore og Besim skulle være stopperne våre neste år, evt Tore og Heggem.

Men ser ikke sånn ut :/

unasett så har vi så mye midtbanespillere atr vi MÅ selge noen før vi eventuelt henter noe nytt, og så kommer det helt an på om Tagseth skal prioriteres som Anker eller indreløper.

Skal han prioriteres som Anker og vi henter Berg blir det helt feil med mindre Tagseth da blir lånt ut til Glimt for å øve seg der.

Og Indreløperplassene er så godt forspendt at jeg tror ikke det kommer noen med mindre vi finner en case ala Sapara.

Spiss må vi ha, det er udiskutabelt. Søder forsvinner nok og det samme gjør Maars.

Så er det spørsmål rundt venstrebacken.

Men som sagt det må forsvinne en haug med spillere før vi signerer noen nye.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.12.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Om vi kan få tak i noen fra Glimt tror jeg først og fremst avhenger av hvem andre som har disse i kikkerten og hvorvidt de opererer med blodpris i god norsk tradisjon etter å ha tatt medalje og solgt et par stykker for pene summer. I beste fall med Bodø-briller så kan de kanskje få etablert seg i sjiktet der Haugesund er nå, sånn passe stabilt inne på topp seks. Mer sannsynlig med nedre halvdel enn medalje neste år tror jeg. Mer lønn og større sjanse for medalje og gruppespill i europa i svart og hvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.12.2019 19:40    Post subject: Reply with quote

Hva er det som tilsier at Søderlund skulle forsvinne?

Er han ønsket av en storklubb? Tvilsomt...
Er han i det hele tatt ønsket av noen annen klubb? Neppe...
Har han falt i unåde hos Horneland? Ikke som jeg har registrert...
Er han på utgående kontrakt? Nei, kontrakten går ut 31.12.2020

Jeg tror Søderlund blir her i 2020, iallfall første halvår. Jeg vil ikke bli kjempeoverrasket dersom det kommer en nyhetssak fra klubben snart, hvor de i pur glede forteller at Søderlund har signert ny kontrakt ut 2022.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 02.12.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva er det som tilsier at Søderlund skulle forsvinne?


Vel, han var jo 95% klar for en annen klubb når vi hentet Maars.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 02.12.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Hvis Levi blir prioritert over Ceide, kaster jeg dassen ut av vinduet!


Realistisk scenario: Ceide spiller nesten ingenting, samtidig som Horneland skryter av hvor god han har vært på trening de siste to månedene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.12.2019 19:50    Post subject: Reply with quote

Jepp, det sies så, og jeg har ingen grunn til å betvile det, men spørsmålet er jo om han har spilt så godt at 95%en har økt til 100% i løpet av høsten?

Jeg kan ikke forstå det, men sier som min bror bruker å si: man kan aldri være garantert å ikke treffe på en idiot med ræva full av pæng Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...


Last edited by Hentesveis on 02.12.2019 19:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 02.12.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Espejord er vel også en interessant spiller som rykket ned i dag.


Ja, pøser jo inn mål denne Espejord. 14 mål på 73 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 92, 93, 94  Next
Page 24 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb