English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.12.2019 09:55    Post subject: Reply with quote

Sterk netopisme for tiden, rett og slett. Ganske trist. Har uansett et slags desperat håp om at Dorsin viser seg å være en bedre SL enn det både vi og styret er klare over. Om han begynner med å forsake å sparke Horneland er det en god start.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 04.12.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Dorsin er en bra mann for fremtiden. Men et dårlig valg for nåtiden etter mitt skjønn.


I stedet for å fylle på med erfaring og tyngde velger man heller å gå for et ubeskrevet blad - nok en gang.


Der ute er det kandidater som Jesper Janson, Trouls Bech og Bosse Anderson. Alle med stor suksess og solid CV i sekken.


Dette er trenerjakten all over again. Vel og merke bedre med Dorsin som SD enn Hornet som trener. Men likevel ikke bra nok synes jeg. Det skal godt gjøres å argumentere for at Dorsin er et bedre valg enn noen av de nevnte ovenfor. Er "kjenner klubben" og "gammel helt" kriterier gode nok for ansettelse i kritiske roller i Rosenborg?


Det er ikke rart det går dårlig når rekrutteringsprosessene fører feil folk inn i de viktigste rollene.


For å endre på disse dårlige og gjentagende prosessene må man fjerne ugresset med rota. Det er åpenbart for meg at styret ikke er i stand til å ta gode beslutninger og legge opp effektive strategier.

I den grad man kan si at et styre kan rasere en klubb er vi jammen ikke langt unna.

Jeg mener de som er på gjenvalg må vrakes og resten bør trekke seg.

Ivar Koteng
Leif Inge Nordhammer

BÃ¥rd Benum
Rune Bratseth
Synnøve Farstad
Vegard Heggem
Marit Collin
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 04.12.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Ser ut til å være forbløffende stor enighet om en lunken, avventende holdning til Dorsin (kunne vært bedre, kunne vært verre), gjelder det samme for min del. Men det er ett punkt jeg synes bør legges mer vekt på, som er i Dorsins favør: han har vært ute av huset og gresset på den andre siden av gjerdet, og han har gjort det i en bransje som oser av kynisme, utspekulerthet og ekstrem resultatfokus (positivt). Erfaring derfra, kombinert med jusutdannelse, bør kunne holde til å gravlegge frykten for at vi har en sportslig leder som kan gjøre så banale feil at det koster en formue.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.12.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker meg ikke en sportslig leder med ekstremt resultatfokus. Jeg ønsker meg en med ekstremt utviklingsfokus og kompetanse på klubbutvikling. Det er der det skorter hos Dorsin, det er der det skortet hos Bjørnebye, det er det der skortet hos Hoftun. Klubben har ingen egen spisskompetanse på sportslig utvikling over tid.

Den siste (eneste?) vi hadde med utviklingsfokus var kanskje Høgmo, da han hadde både SL- og hovedtrenerjobben.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

Hadde inntrykk av at det stort sett var div ifbm utvikling Bjørnebye brukte tida på (hva brukte han ellers tida på?). Der skortet det i hvertfall på spillerlogistikken
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.12.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Enig i det, men så lenge rollen som SL ikke blir revidert og formet på ny i en litt annen kontekst, så ender vi opp med hummer og kanari fra den samme sandkassen også denne gangen. Uforståelig at man ikke griper begjærlig etter mulighetene for fornyelse (i ordets rette betydning) som har oppstått etter feilskjærene i 2018 og 2019. Om det er nå er Dorsin eller en annen med tidligere tilknytning til RBK så driter man i det samme reiret for n`te gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg ønsker meg ikke en sportslig leder med ekstremt resultatfokus. Jeg ønsker meg en med ekstremt utviklingsfokus og kompetanse på klubbutvikling. Det er der det skorter hos Dorsin, det er der det skortet hos Bjørnebye, det er det der skortet hos Hoftun. Klubben har ingen egen spisskompetanse på sportslig utvikling over tid.

Den siste (eneste?) vi hadde med utviklingsfokus var kanskje Høgmo, da han hadde både SL- og hovedtrenerjobben.


Tja, svadageneratorer som Høgmo behøver vi kanskje ikke? Svært sympatisk mann for all del, men med i beste fall middels resultater og med hans ideer om en egen drible-trener, hoppe-trener og søvn-trener ble det noe vel tungrodd over hele prosjektet. "Det enkle er ofte det beste" var det i alle fall ikke.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 04.12.2019 13:01    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Tja, svadageneratorer som Høgmo behøver vi kanskje ikke? Svært sympatisk mann for all del, men med i beste fall middels resultater og med hans ideer om en egen drible-trener, hoppe-trener og søvn-trener ble det noe vel tungrodd over hele prosjektet. "Det enkle er ofte det beste" var det i alle fall ikke.


Vet ikke om man skal adoptere livsmantra fra dagligvarekjeder sånn helt uten videre. Profesjonell idrett er kompleks, og evnen til å ta til seg og kombinere erfaring og kunnskap er det som skiller brøleaper med UEFA-trenerkurs og gode trenere og ledere.

Høgmo mangler naturlig karisma og er dårlig på å tilpasse budskap til mottaker, virker det som, men den jobben han gjorde for RBK skal ikke undervurderes. Husk at han i praksis både var trener og sportslig leder mesteparten av tiden han var her, og at han var viktig i arbeidet med akademiet og profesjonaliseringen av klubben. Ting vi høster frukter av i dag, men som vi på den tiden lå bak på fordi Eggen ikke prioriterte den delen av klubbdriften. Såvidt jeg husker.

I Norge har vi de beste forutsetningene for å drive klubb, men i Europa stiller vi med handicap både økonomisk og mtp tilgang på gode nok egenutviklede spillere. Hvis vi er seriøse om å konkurrere på dét nivået, må vi kompensere på andre måter. Hva skal vi så være best i Europa på? Offensiv samhandling? Blod og innsats? Talentutvikling? Reparasjon av fallerte stjerner?

Jeg savner en tydelig retning, og ansettelser av trenere og ledere mot et spisset mål. Hva i alle dager er Mikael Dorsin best på?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.12.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Ja, det er viktig å skille den gode jobben Høgmo gjorde i modernisering av klubben fra den forutsigbart middelmådige jobben han gjorde som trener. Og å skille det fra oppfatningene man har av han som person. Han skulle jo aldri hatt begge jobbene, og var dessverre ansatt i den av de som kledde ham dårligst, men som SL var han på det tidspunktet nærmest en nådegave sammenlignet med de klubbtraverne som pleide å bekle den rollen. Pleier å bekle den rollen.

Altså, Høgmo er en svadagenerator, og dette var ikke et innspill om å hente akkurat ham, men man ser jo hvor fort endringer kan skje, og hvor lenge de kan vare, hvis de settes i gang av noen som faktisk har både ambisjoner for hva som skal gjøres og et klart bilde av hvordan ting skal se ut. Derfor skulle jeg ønske klubben kunne skjønne at dette er en rolle de bør ha høye ambisjoner for.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
... I den grad man kan si at et styre kan rasere en klubb er vi jammen ikke langt unna.

Jeg mener de som er på gjenvalg må vrakes og resten bør trekke seg.

Ivar Koteng
Leif Inge Nordhammer

BÃ¥rd Benum
Rune Bratseth
Synnøve Farstad
Vegard Heggem
Marit Collin


Hvem er det som "er på gjenvalg"? Vi vet vel ikke noe om hvem som eventuelt innstilles til gjenvalg før valgkomiteen har kommet med sin innstilling på nyåret...

Benum har vel allerede sagt at han ønsker å gå ut av styret, det samme gjelder for Heggem. De andre har, så vidt jeg kjenner til, sagt at de ikke ønsker å uttale seg før de har snakket med valgkomiteen. Bortsett fra Winsnes da, som vel har uttalt at han ønsker å sitte i styret.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Er det ikke også litt skummelt med habilitetsspørsmål når Dorsin har vært agent? Hva om RBK henter spillere som har vært knyttet til Dorsins eller hans tidligere arbeidsgivers agentvirksomhet, det kan jo se stygt ut det også. Det er vel det siste vi trenger akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 04.12.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

Det er ekstra skummelt med tanke på at Dorsin allerede har fått kritkk fra andre agenter.

https://www.nrk.no/tronde...1.13229815
Back to top
View user's profile Send private message
Pillen
Senior


Joined: 15 Mar 2014
Posts: 237

PostPosted: 04.12.2019 19:40    Post subject: Reply with quote

Joachim Jonsson.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 09.12.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Da vart det Dorsin da.

https://www.adressa.no/10...4070b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.12.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Mike Kjølø (hei oppmannen!) og Andreas Ekker har etiske kvaler. Bukken ringte og ville ha havresekken sin tilbake.

Jaggu ble det ikke Micke ja, jeg er forsiktig positiv til å begynne med. Jeg tror dog han har litt mindre tåkefyrstegener i seg enn SIB.


En liten fotnote: vi har bare forsvarere som Sportsdirektører. Bratseth, K. T. Eggen, Hoftun, SIB og nå Micke.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 09.12.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Riktignok (vel, kanskje bare for meg...) huskes vel Dorsin best for de stygge målene og de offensive joggeturene sine. Sånn sett er han hittil den mest offensive sportdirektørene vi har ansatt. Det går i riktig retning!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 09.12.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Usikker på hans kvaliteter, han har mye å bevise. Men velger å være positivt avventende pga. at jeg liker Dorsin.

Velkommen tilbake Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 10.12.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

Rosenborg går den klassiske nisse-skolen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 10.12.2019 01:06    Post subject: Reply with quote

Hei, skinnvest.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 10.12.2019 05:58    Post subject: Reply with quote

Venter med å sparke Horneland til Dorsin er på plass. Kan bli flying start dette.
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 51
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Liker ikke helt denne rollefordelingen mellom hovedtrener, SL og DL. Hvem har øverste ansvar når det kommer til spillerkjøp osv?
Nå trodde jeg vi fikk avklart dette men leser man adressa så virker det som at man er tilbake til den gamle tredelingen igjen.
Blir vanskelig å ansvarliggjøre personer for oss utad når det gjøres på denne måten.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

Internt er det nok klarere enn kommunisert utad. Dette er jo den store verkebyllen vi er satt i etter KÃ¥re-rettsaken.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Vet via bekjente at denne tredelingen var en av årsakene til at Bjørnebye ikke orket mer.
Han hadde mer eller mindre ingen bestemmelsesrett og ønsket at Sportslig leder skulle være mer uavhengig av trener og styre (les: Koteng og Horneland)
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 11.12.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Du måtte selvsagt kjøre inn en konspirasjonsteori mot Koteng her også, til tross for at tredelingen ikke har noe med han å gjøre... Rolling Eyes
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 11.12.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

jeg skjønner tredelingmodellen deres, da. Tror jeg. er den slik jeg tror den er, er den egentlig ganske logisk.

Spørsmålet er om den holder juridisk, i tilfelle de skulle få behov for å forklare hvordan de kan ha tre øverste ansvarlige.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 66, 67, 68  Next
Page 67 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb