English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torbjørn Lysaker Heggem
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 31.01.2019 20:17    Post subject: Torbjørn Lysaker Heggem Reply with quote

Fortjener vel å få sin egen tråd her nå. Som meldt for en del dager tilbake så skal han på lån til Ranheim, som ble bekreftet i dag: http://www.rbk.no/nyheter...il-ranheim

Heggem er en midtstopper som er 99 modell og var dermed ferdig med juniortiden etter fjorårssesongen. Han fikk en kamp for A-laget i fjor og det var et innhopp på slutten av Mesterfinalen mot LSK. Han har ellers vært fast i RBK2 forsvaret de siste 2 1/2 årene.

For de som lurer så er han ingen nær slektning av Vegard Heggem, men det blir sagt at de skal være i slekt et stykke uti. Vet dog ikke om dette stemmer.


Blir interessant å se om han får noen muligheter for Ranheim. Var litt overraskende at han gikk dit i mine øyne, trodde det ville vært mer aktuelt med 1 div.

Det er dessuten som nevnt i saken på RBK.no slik at det har skjedd forandringer i utlånsordningen, som gjør det enklere for yngre spillere å gå på lån. Sånn sett er det jo bare å hente han tilbake igjen dersom det viser seg at han er for langt unna spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Ranheim-trener Svein Maalen har følgende å si om sin siste tilvekst i spillertroppen:

- Vi har litt lite midtstoppere i troppen akkurat nå, så der trenger vi påfyll. Torbjørn er en ung og spennende type som ønsker å utvikle seg i seniorfotballen gjennom spilletid hos oss, sier Maalen.

- Det er først og fremst en fysisk sterk og spillende midtstoppertype som vi nå får inn i troppen, legger han til.

Heggem scoret to mål på 26 kamper for Rosenborgs 2.lag i 3.divisjon forrige sesong og fikk sin debut for A-laget da han kom inn som innbytter for Jonathan Levi i sluttminuttene av fjorårets Mesterfinale på Åråsen.

Han fikk sin debut for Ranheim allerede i treningskampen mot Östersund mandag ettermiddag da han spilte 2.omgang i oppgjøret som endte med 0-2 seier til gjestene fra Sverige.

Les mer: Torbjørn Heggem klar for Ranheim

Er visst rimelig klart at han blir tredjevalg bak Kvande og Furu.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Mot Strømsgodset var 1999-modellen en av banens beste og hadde full kontroll på Strømsgodsets målsnik Mostafa Abdellaoue stort sett hele opgjøret.

– Det var positivt å se at jeg holder nivået og at jeg klarer meg mot så etablerte spisser, sier Heggem til Adresseavisen.

Ranheim-trener Svein Maalen var imponert over det Heggem presterte.

– Heggem framstår solid og viser seg som en god midtstoppertype i vårt type spill. Han er rolig, behersket og god i duellspillet. En spennende type, sier Svein Maalen til Adresseavisen.

Det hersker lite tvil om at etternavnet Heggem står med gullskrift i RBKs historie, etter at Vegard Heggem ble matchvinner mot Milan i åttendelsfinalen i Champions League i 1996.

Torbjørn Heggem forteller at de to er i familie, men at de ikker i nær slekt.

– Vegard er en legende i RBK og det er jo et kult etternavn. Jeg bærer det med stolthet, sier han med et smil.

Les mer: Stoppertalentet imponerte Ranheim-sjefen: – Positivt å se at jeg holder nivået
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Adressa i morra:

- Vi la en plan for at jeg skulle bli så god som mulig om et år, og både jeg og RBK-trenerne mente dette var den beste muligheten. Måten Ranheim driver klubben på er veldig bra for oss trøndere, og konkurransen i Rosenborg er litt for stor.

- Målet er å være etablert i RBK-midtforsvaret innen den tid. Tore Reginiussen har jo ymtet om karriereslutt. Det hadde vært stort å ta plassen hans, sier Heggem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Horneland:

– Heggem har en fin størrelse, er veldig seriøs og veldig sterk mentalt. Han har egentlig råmaterialet som skal til for å bli en fin stopper. Så skal vi sakte, men sikkert utvikle dem videre, fortsetter han.

(...)

Heggem mener han har blitt bedre både offensivt og defensivt det siste halvåret.

– Jeg har utviklet det offensive spillet ved å bli bedre til å starte angrep, ta med meg ballen og utfordre bakfra. Og så har jeg blitt bedre på det defensive ved å ha testet meg mot seniorer, sier han.

Selv om unggutten fra vestsida av Trondheim ikke vil tilbake til Lerkendal for å sitte på benken, bekrefter han at planen alltid har vært å dra tilbake til Rosenborg etter sesongen.

– Det tar jeg høyde for, og jeg har ikke lagt noen annen plan enn det.

Les mer: RBK-talentene er usikre på framtida på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 04.07.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett Heggem men i og med at han kun har 2 kamper for Ranheim vil han vel neppe få spilt mye om han blir i RBK neste sesong
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

Spydde han av nervøsitet - slik som i Sarpsborg - eller av smellen i hodet i dag, mon tro?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 30.09.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Får mye spilletid og ser ut til å gjøre det ganske bra (6 i Adressabørsen etter VIF-kampen). Mye prat om Ogbu og Serbecic her inne, men Heggem er muligens nærmere troppen neste år?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

Kvalitetsmessig tipper jeg han ligger mellom Serbecic og Ogbu akkurat nå. Han har jo vært litt rotasjonsspiller på Ranheim, men har fått mye tillit i det siste, og ser ut til å være fast på laget.

Så jeg tror fort du kan ha rett. Jeg tror ikke han er best av leiesoldatene våre, men det kan godt være han er nærmest å være i troppen til neste år.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2019 13:46    Post subject: Reply with quote

Heggem er en god stopper. Ok hurtighet, fin med ball og bra duellspiller. Relativt farlig på offensiv dødball og sterk i duellspillet når motstandere slår høyt og langt.

Men jeg har et begrenset antall kamper å vurdere ham på. De som husker godt husker sikkert også den forderdelige feilen han gjorde i fjorårets juniorfinale da han mistet ballen før Sogndals utlikning.

Verdt å merke seg er det også at han i første halvdel av sesongen hadde oppkast i mer enn halvparten av kampene han startet i eliteserien. Tror dette var snakk om nervøsitet. Spesielt ille var det mot Brann da han kastet opp to ganger og ble byttet ut før pause.

Tror som mange andre at Serbecic er et lite hakk over foreløpig, men samtidig ganske sikker på at Heggem er et veldig godt prospekt som framtidig midtstopper i Rosenborg.

Som Ranheimsgutt og livslang RBK-supporter synes jeg den beste løsningen her hadde vært å låne ham ut til Ranheim i et år til - uavhengig av om det er snakk om OBOS eller eliteserien.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 30.09.2019 16:40    Post subject: Reply with quote

Hvordan er han sammenlignet med Skogen da? Synes i utgangspunktet vi har flere meget spennende stoppere for fremtiden dersom de klarer å ta det siste steget opp til førstelaget.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Har vel knapt nok sett Skogen spille, så det kan i hvert fall ikke jeg uttale meg om.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.09.2019 19:40    Post subject: Reply with quote

Var på kvarten mot Fram, og syntes det var veldig lite kreativt fra midtstopperene (og Dønnem) den kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Da fikk du sikkert også med deg at Torbjørn Heggem spilte venstreback. Han er langt bedre som midtstopper.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.09.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Det har du jo helt rett i, Foosnæs kom inn sent i kampen, så da var jo den observasjonen ganske uinteressant Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.01.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt og nytt utlån til Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 09.01.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Virker som en fornuftig vei å ta, vil antakelig være gode muligheter for å spille seg inn på stopperplass i 2021 med Tore sannsynligvis pensjonist samt at Hovland og Valsvik har vel så mye som Horneland å bevise iløpet av 2020 når det gjelder å bli satset på videre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.01.2020 22:04    Post subject: Reply with quote

Enig. Jeg kjenner ikke nivået all verden, men antar det ikke er helt håpløst når Ranheim ønsker å ha ham videre.

Forlenging av kontrakt med umiddelbart utlån viser både en kort- og langsiktig plan for utvikling. Det er en meget fornuftig plan for en man har tro på, men som fortsatt trenger å ta noen steg. Så slipper vi kanskje en eventuell Sørloth-situasjon igjen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2020 00:19    Post subject: Reply with quote

- Torbjørn har hatt en spennende reise, fra kun å ha spilt 3.div og fikk i fjor muligheten til å spille på øverste nivå. Han ble etterhvert en sentral brikke i Ranheim med så mange minutter som han fikk. Et slikt eksempel på hvordan klubben skal være, sier trener Svein Maalen om forlengelsen av leiesoldaten.

- Han gjorde sakene bra, han stort sett spilt midtstopper, men fikk også noen kamper som venstreback. Han skal ha mye av ærend selv. Det er en målrettet og ambissiøs spiiler med en passe dose tålmodighet, legger Maalen til.

Les mer: LÃ¥neavtalen med Heggem forlenges

FÃ¥r tro at leiesoldaten ikke tar skade av at Ranheim forlenger ham.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker det utelukkende er en fordel med forlengelse. Duellspill er viktig for en stopper.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.01.2020 10:48    Post subject: Reply with quote

Kanskje fordel med lengst mulig steg når han må løpe så mange ærender også?

Greit med nøktern økonomi, men å bruke spillere som personlig assistent er vel i overkant.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 10.01.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

😂
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 971

PostPosted: 10.01.2020 14:31    Post subject: Reply with quote

Med salg av Foosnæs og Furu så vil det bli mer eller mindre klippekort på Heggem i Ranheim 2020, enten på stopper eller venstreback. Fast spill i Obos er meget bra for utviklingen hans. Skal ikke se bort fra at han blir aktuell for A-stall i 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 03.07.2020 19:24    Post subject: Reply with quote

2 (!) skåringer så langt i dag for Ranheim Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2020 20:54    Post subject: Reply with quote

Nope, Vglive driver med gjøn. Mål av Kvande, Heggem og Ivar Sollie Rønning.

Dog: Assist på 2-1-scoringen til Rønning, så assist og scoring stemmer bra. Spiller dog venstreback for Ranheim nå. Synes han er bedre som stopper. Er også høyrebent så blir en litt rar posisjon for ham. Får dog trent venstrebenet sitt godt!
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb