English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - LYN
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2004 20:41    Post subject: RBK - LYN Reply with quote

Håper det blir Brattbakk fra start mot Lyn! Å gå forbi Petter Belsvik og vinne seriemesterskap i siste serierunde hadde vært noe! Storflor har langt fra overbevist i det siste så sjansen burde være tilstede. Braathen burde tatt straffen med den roen han har. Blir vanskelig å komponere angrepsrekka men kanskje er Brattbakk - Johnsen - Braathen noe å satse på. Johnsen kommer nok til å være lysten på å revansjere straffemissen mot B/G. Og håper for all del at Ørjan Berg kommer tilbake fra skade tidsnok. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 24.10.2004 20:49    Post subject: Re: RBK - LYN Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Storflor har langt fra overbevist i det siste så sjansen burde være tilstede. Smile


no har vell hele rbk sugd i det siste! storflor er vell noe av det positivet med rbk i det siste ?

dessuten va seieren i bodø ufortjent
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 24.10.2004 22:17    Post subject: Reply with quote

Det blir utrolig nervepirrende dette. Utgangspunktet er greit, vi må slå Lyn med like mye eller mere enn det VIF slår Stabæk med.
Eneste jeg frykter litt er hvis Stabæk gir opp mot slutten. Men Stabæk er jo veldig opp og ned, slått både RBK og Brann borte for så å tape hjemme mot Molde!!!!!
Får uansett satse på en reprise av 2002-kampen hjemme mot Lyn.
Uansett, 6 dager til de siste neglebitene forsvinner Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 24.10.2004 22:27    Post subject: Reply with quote

storflor ut av laget????????? helt på jorde eller??? sniffet kokain?????????? han er jo det eneste brae i laget nå... mn man kan stille spørsmålet om frode skal starte... uansett så er det enda et spørsmål om vi burde la brattbakk starte bare for at vi har et stort hår om at han skal avgjøre det hele....?? jeg vet nå ikke helt... mn jeg mener han værtfall fortjener plassen mer enn frode... mn helstad igjen fortjener å plassen...
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2004 22:47    Post subject: Reply with quote

Storflor - Helstad - Braaten

Synes det er vår beste for øyeblikket!
Frode er helt ute av form for tiden!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2004 23:52    Post subject: Reply with quote

Litt spøkefullt ment det første innlegget mitt i denne tråden. Smile

Jeg vet bare at det skal enormt mye til om Frode Johnsen ikke starter en kamp. Karen er toppscorer i eliteserien og selv om han har hatt en formsvikt i det siste så kommer Ola aldri til å sette han ut nå. Dessuten er han enormt viktig defensivt på dødballer. Hvor mange ganger vasker ikke Johnsen ballen unna på motstandernes hjørnespark! Det kan jo ikke være tre lettvektere som løper foran der...

Litt usikker på hvordan Storflor takler presset i en sånn kamp. Men kampen mot lyn kommer sikkert til å bli en kamp hvor teknikk er viktig så det burde være et argument som taler til Storflors fordel. I Hellas var Storflor kanon, men nå syns jeg han roter seg bort i mye driblerier isteden for å forsøke å gå rett på mål. Kanskje Ola eller Nils Arne burde fortelle ham dette...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2004 08:18    Post subject: Reply with quote

He-he, heftige diskusjoner på Bastionen-forumet foran lørdagens kamp på Lerkendal: "Skal Lyn "legge" seg for RBK, og dermed frata Vålerenga gullet?"

Noen meninger:

Kunta Kinte wrote:
Vel, jeg maa aerlig innroemme at jeg haaper vi taper mot Rbk, og til og meg gaar glipp av RL, fremfor at apene vinner serien.


Kongen wrote:
Selvfølgelig vil LYN til å gjøre alt for å vinne i Trondheim. Lyn er en klubb med ære , tradisjon og stolthet.
Blir flau på medsupporteres vegne når jeg hører snakk om å tape med vilje, legge seg, også videre i årets til nå viktigste kamp.


Kjetil Rekdal avviser at byrival Lyn ikke vil gi alt på Lerkendal til helga for å hindre at VIF blir seriemester.

- Nei, bare tenk på hva slags image de vil få av det. Jeg er sikker på at de vil gjøre alt for å vinne den kampen, sier han til Dagbladet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 25.10.2004 10:46    Post subject: Reply with quote

Det er helt ufattelig at storflor og helstad blir tatt av banen men ikke frode.... sjønner ikke det der, i det heeeeeeeele tatt... men,men... Det jeg er mest redd for nå. er en stor seier til vålerenga... de høvler over stabæk, så vi må være forberedt på å sette 4-5 mål:p men det skal da gå grett Laughing
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 25.10.2004 12:15    Post subject: Reply with quote

Si ikke det, ingen ting er sikkert! Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 25.10.2004 12:22    Post subject: Reply with quote

Går det an å få det mer spennende? Rosenborg mot et defensivt Lyn-lag, Vålerenga mot et Stabæk i nød, neglbitinga har begynt. Jeg har vanskelig for å se for meg at RBK skal kjøre over Lyn, noen storseier tror jeg ikke det blir. Når det gjelder Stabæk er jeg redd de kommer til å rakne om de får seg et par baklengs uten å putte selv, får håpe de får det første målet og legger seg bakpå, så kan Ohr kontre Vålerenga i senk når anledningen byr seg.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 25.10.2004 12:23    Post subject: Reply with quote

Enig først skal både VIF og vi vinne. Først etter det er det tid for å telle opp mål. Jeg tror seieren på Lerkendal ble ei lita sovepute for Stabæk. Hvordan i alle dager kunne de gå på en smell mot Molde? Nå blir det full skjerping på Ullevål. RBK tar gull med alt fra 1-0 til 10-0 Very Happy
Og Rekdal må slippe en tåre både for tapt gull og for å ha hjulpet gamleklubben ned i 1.div da Glimt vinner på røkkeløkka Very Happy
Hørtes ikke det ut som en perfekt start på en morsom lørdagskveld.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 25.10.2004 13:15    Post subject: Reply with quote

jeg tviler på at vålerenga taper mot stabæk... de vinner nok... å mest sannsynli med flere mål.... Evil hofff....
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Skip
Proff


Joined: 06 Sep 2004
Posts: 348
Location: Oslo

PostPosted: 25.10.2004 13:24    Post subject: Reply with quote

Håper Brattbakk starter. Han har sittet på benken fra start i en del kamper nå. Han kan ikke score hvis han bare får komme inn i tilleggstida eller da. Synnets ikke at Helstad skal starte... Har ikke imponert akkurat..
Tror nok at vi slår Lyn, SIF burde gjøre "hele jobben", når de først slår oss på Lerkendal, burde de kunne slå VIF også, uansett vet de at hvis de ikke vinner denne kampen er det en stor sjanse for kvalikk eller nedrykk..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 25.10.2004 13:44    Post subject: Reply with quote

Ut fra sunn fornuft tviler jeg også på det. Men for ca. 9 dager siden tvilte jeg på at RBK kunne rote bort poeng mot Stabæk, og for 8 dager siden trodde jeg ikke særlig på at Vålerenga ikke skulle lede serien etter kampen mot Sogndal.
Og for ei uke siden regna jeg faktisk med at Stabæk langt på vei skulle berge plassen i helga.
I år er det sånn at alle tar poeng fra alle. Og når de har slått både RBK og Brann på bortebane, hvorfor skal ikke Stabæk klare hele topp 3. Enga har et snitt på 1,5 på hjemmebane. De har slått Stabæk bare en gang hjemme og 3 uavgjorte på 7 forsøk.
Statistikken er definitivt på vår side Smile
Så har jo også VIF slitt litt etter landslagskampene, i går kunne HamKam utligna på overtid, bare Arason berga dem.
Tror RBK vil score flere enn VIF. Håper bare forsvaret er skjerpa så vi slipper inn færre/like få.
Men med det dårligste laget til å score mot det beste laget til å forsvare seg, ligger det ikke an til mange bortemål på Ullevål.
På Lerkendal blir det en helt annen kamp. Lyn har også sluppet inn lite, mens RBK er best til å score. Lyn er ikke spesielt målfarlige, men RBK-forsvaret har vært dårlig i høst.
Satser på en reprise av vårkampene, 2-0 til både Stabæk og RBK Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 25.10.2004 13:53    Post subject: Reply with quote

Bratigol-jenta wrote:
SIF burde gjøre "hele jobben", når de først slår oss på Lerkendal, burde de kunne slå VIF også, uansett vet de at hvis de ikke vinner denne kampen er det en stor sjanse for kvalikk eller nedrykk..

Hvis de ikke tar poeng må de håpe på storseier til Molde over Glimt for å komme på kvalik. Uavgjort gir også i beste fall kvalik. Ved seier er er de sikker på kvalik, men for å komme på sikker plass må det bli uavgjort i Molde. Det finnes også en teoretisk mulighet hvis Glimt vinner, men da må Stabæk vinne med 3 flere mål enn Glimt gjør i Molde. Uansett Stabæk kan bare sikre seg kvalikplass/berge plassen uten å stole på utfallet i Molde ved å vinne mot VIF.
For RBK er kanskje derfor at Molde får en par tidlige mål mot Glimt. Da vil sikker plass for Stabæk være umulig, men uavgjort vil gi dem kvalik.
Og Stabæk er flink til rævvafotball.
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 25.10.2004 14:16    Post subject: Reply with quote

Dette blir litt av en kamp.
Håper og tror at RBK er det laget som trekker det lengste stået denne gangen også.

At Stabæk tapte 1-3 mot Molde i helga kom ikke som noe bombe.
RBK hat tapt 6 kamper denne sessongen (Tromsø, Molde, Vålerenga, Odd, Ham-Kam og Stabækk). Av disse er det bare Vålerenga som har vunnet kampen etter seieren mot RBK.
Så jeg tror nok at Vålerenga kan få uventet motstand fra bærumslaget.
De må jo bruke alle "lovlige" midler på å klare seg i tippeligaen, hvis ikke kommer mannen med jåen.

Hvordan RBK klarer seg mot lyn er jeg veldig spendt på. RBK har ikke scoret mange mål i det siste. Johnsen er inne i en tørkeperiode, det samme er Brattbakk. Helstad har ikke fått det til i RBK. Braaten startet bra, men har tapt seg. Så her mener jeg alt er åpent. Å sette ut Øyvind storflor er VÅS. Han er en mann for de store anledningene. Vi trenger masse fart på sidene mot Lyn. Og hvem er vel bedre til det enn Storflor.

Jeg er også bekymret for Forsvaret. Russel spilte en meget god kamp mot Bodø/Glimt. Han imponerte virkelig. Håper også Ståle spiller på venstre kanten. Litt mer erfaring og større fart. Viktig, viktig mot hurtige lyn spillere.
RBK har tapt kamper etter at Berg ble skadet. Ikke bra, ikke bra. Jeg tørr å påstå at han for tiden er den viktigste spilleren i RBK. Her tror jeg resultatene taler for seg selv.

Jeg føler meg ikke så trygg på Rosenborg nå. Det har vært mye turbulent i det siste, jeg tror heller ikke alt er bare fryd å gammen i spillergruppa heller.

Men det jeg tror er at Vålerenga muligens får seg ett sjokk.
Tippeligaen har klart ikke blitt noe bedre. Rosenborg kommer til å vinne. Dette er fordi de har ligget klart i toppen i 12 år på rad. Dette kommer godt med!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 26.10.2004 09:17    Post subject: Reply with quote

Mitt ønske før kampen mot Lyn er at lagutaket blir som følger:

Johnsen
Russel- Riseth- Hoftun- Stensaas
Sollie/Strand- Berg-Winsnes
Brattbakk- Helstad- Storflor

Dette tror jeg er det beste laget vi kan stille nå. Blir Ørjan klar til kampen?
Hvis ikke bruker vi Winsnes som sentral og Solli som venstre indreløper.

Daniel Bråten skal ikke ut på banen. Twisted Evil
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 26.10.2004 09:27    Post subject: Reply with quote

toavo wrote:
Daniel Bråten skal ikke ut på banen.

Har du sniffa bænsin??

Braaten er den på RBK som har mest inne og bør få starte som høyreving. Helstad og Frode er to som bør konkurrere om midtspiss-plassen og Storflor har venstrevingplassen så gæli å! Brattbakk kan komme inn på slutten å ta straffe elr.no.... Ellers får han itj 160 mål!! Sad

Min 1.-ellever:

.....................Johnsen..........................
Russell...Riseth..........Hoftun.....Stensaas

....Strand.......Ørjan...............Solli.........

Braaten.....Frode/Helstad........Storflor....
_________________
Lunna i RBK-buret! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 26.10.2004 09:58    Post subject: Reply with quote

I alle kampene som jeg har sett som Bråthen spille høyreving så har bredden blitt fullstendig borte. Han skjærer inn med en gang og ødelegger for ballførers 3 alternativ. I tilleg er returløpene hans ved ballbrudd, helt fraværende.
Hvordan kan noen mene (ved sine fulle fem) at han kan være et alt.???

PÃ¥ meg virker han umotivert og lat !!!
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2004 10:54    Post subject: Reply with quote

Dersom noen skulle lure:

- Det blir helt sikkert ikke jeg som tar en eventuell straffe på lørdag, sier Frode Johnsen til Nettavisen.

- Det var ikke jeg som skulle ta den mot Bodø/Glimt sist helg heller, for Øyvind (Storflor) og Thorstein (Helstad) har vært faste straffeskyttere etter at jeg bommet mot Odd. Men på søndag var begge to byttet ut da vi fikk straffe, sier Frode.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 27.10.2004 07:29    Post subject: Reply with quote

Heller banemannen enn Johnsen

Blir vel neppe flere straffer fra Johnsen Very Happy
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2004 08:12    Post subject: Reply with quote

Blir BERG klar til lørdag??
Hans skade kan faktisk være det som ødelegger for seriegullet i år + avansement i CL, de små tilfeldighetene som har gått imot oss kunne fort gått andre veien med en slik drvikraft på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 27.10.2004 08:29    Post subject: Reply with quote

Jeg håper også at Brattbakk får sjansen fra start mot Lyn Very Happy Hva kan vel være bedre enn om han blir tidenes toppscorer samtidig som vi blir seriemestere igjen Very Happy
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2004 11:29    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Blir BERG klar til lørdag??


- Ørjan skal trene lett med resten av laget i dag, så får vi se etter det. Men vi er optimistister, sier Perry.

Les mer: Har håp om å få med Berg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zelzeth
Junior


Joined: 27 Oct 2004
Posts: 8
Location: Kirkegata

PostPosted: 27.10.2004 11:39    Post subject: Reply with quote

Jeg er ny på forumet her, men har en formening om hvordan startelleveren på Lørdag bør se ut: (Forutsatt at Berg blir frisk)

----------------------------E.Johnsen-----------------------------

Russell------------Riseth------------Hoftun-----------Stensaas



Strand--------------Winsnes---------------Berg



Braaten-------------------Helstad--------------------Storflor







Brattbakk er et alternativ til Storflor, men ikke fra start. Mener vi må satse på fart og dribleegenskaper på topp og har derfor valgt spillere som kan (av)gjøre ting på egenhånd.

F.Johnsen går rett ut av laget m.t.p hans bidrag offensivt i høstsesongen, samt mangel på fart. Kan være et alternativ på midtbanen m.t.p de defensive kvalitetene som ballvinner og fighteregenskaper.

Også Solli kan bli en joker fra innbytterbenken med sine sugende løp og ballgjenvinninger.


Noen som er enige/uenige?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb