English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 421
Location: oslo

PostPosted: 07.02.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Mange syns det setter en liten krydderspiss på fotballinteressen å ha noen å mislike (kanskje endog h-ordet). Jeg føler det blir færre og færre kandidater for nesten hver sesong, og i år er det all time low - er strengt tatt bare Molde igjen. Lillestrøm har avgått ved døden, Brann ligger på sotteseng, Vålerengen lå klar for obduksjon - ble bare utsatt litt siden noen mente pasienten hadde en rykning i en legemsdel. Selv pipetantene i Nordens Paris har pakket sammen isbjørn-lekedyrene de likte å vise fram på TV, så hva er da igjen? Skal man mislike Sandefjord og Ålesund, liksom?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.02.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm ned, Start opp. Litt sånn paddehatt-opplegg, spør du meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 07.02.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer fint å mislike både Start og Aalesund, null problem. Start på grunn av det åpenbare, Aalesund fordi de har blitt et skikkelig antifotballag. Brann synes jeg egentlig mest synd på (iallefall supporterne), selv om det er litt morsomt når de faller sammen.

Vålerenga kan godt gå litt på trynet, men de trenger ikke å rykke ned. Jeg har ingen sterke følelser verken for eller imot Fagermo, men jeg er lei av gnålet om Intility Arena og hvordan de egentlig er et topplag.

Molde må gå konkurs og bli tvangsflyttet til 4. divisjon, Aker Stadion-tomta solgt for å betale kreditorene, og bli erstattet av Træff som den største klubben i Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.02.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Hadde det ikke vært for for at en viss tullebukk i Dagbladet stadig holder på å tegne disse luftslottene som tidvis har blitt bygget på Valle så ville vi jo mest hatt et minne om en ganske så imponerende supportergruppe med et ganske så middels fotballlag bortsett fra i et par år midt på 2000-tallet hvor de brukte tusenlapper som om de var opptenningsved i en kald vinter i et hus uten elektrisk varme.

Nå er det en noe tam supportergruppering som først og fremst får oppmerksomhet ved å lage kvalm som har et fotballlag som fremdeles er ganske så middels.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 14.02.2020 18:13    Post subject: Reply with quote

https://www.telegraph.co....ays-woman/

Engelsk media <3

tusen takk for at dere gjør det norsk media er for feig til å gjøre!
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 14.02.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Ser fortsatt flere norske medier ikke skriver navnet til Sarr i sakenen sine.
Alle vet jo hvem det er for fuck sake.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.02.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

VG: GJELSTEN SER TIL ROSENBORG: – ALL GRUNN TIL Å HYLLE

Bla bla og,

Gjelsten er klar på at han og Kjell Inge Røkke fortsatt skal støtte Molde FK. Mens de fleste rike onkler holder ut et år eller fem, har de holdt på siden før mange av dagens spillere ble født.

– Vi har vært med i 26 år, og både Kjell Inge og jeg er absolutt med videre. Molde FK har vist en disiplin og spilt på lag med oss i så mange år. Det er grunnen til at vi fortsatt er motivert etter så mange år.

Ifølge VGs opplysninger, har de brukt omtrent én milliard kroner på disse årene. Det har gitt fire ligamesterskap og fire cuptriumfer.


En milliard, penger det også. For det meste temmelig irriterende med slik åndedrett til spesielt dette laget.

Men jeg tenker at når det først kommer pengesterke menn til en fotballklubb så er denne måten å gjøre det på forbilledlig. Fokus på lokal forankring; stor langsiktighet for det meste uavhengig av resultater. Er nok flere klubber som kunne ønsket seg noe mer stabile "rike menn". (Eventuelt rike menn som klarte å være rike veldig lenge. FC Lyn Oslo skulle nok ønsket seg det.)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 21.02.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

man kan si mye om Molde, men måten de har forvaltet pengene på er noe vi kan lære av. eneste vi gjør med mer peng er å øke admin og lønnsbudsjettet som gir litt desperate tider når man ikke har sportslig suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 21.02.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

1 mrd inn i en lite fotballklubb som strengt tatt burde sammenlignes med Sogndal, ikke Vaalerengens, Brann, og LSK når det gjelder budsjett.
Hvor er UEFA FFP? Eller må klubben være i en topp4liga for at UEFA FFP skal gjelde?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.02.2020 14:32    Post subject: Reply with quote

En god del midler har nok gått til anlegg, både Røkkeløkka og annet. Ny stadion kostet over 200 millioner. Infrastruktur er dyrt. Det er ikke en milliard til lønninger og overgangssummer, akkurat. - Men at de har klart å satse langt over det driften har gitt dem evne til, i mange år, er jo åpenbart.

Jondahl wrote:
eneste vi gjør med mer peng er å øke admin og lønnsbudsjettet


Vi har jo også brukt vesentlige midler på vår egen infrastruktur. Er for eksempel ikke lenger tilbake enn 2017 at vi kjøpte oss opp fra 58,75 % til 100 % i Lerkendal stadion.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 21.02.2020 14:42    Post subject: Reply with quote

Den åpenbare forskjellen på RBK og Molde (pluss alle De andre eliteserieklubbene i 2020) er jo at vi har tjent pengene våre selv. FFP gjelder da ikke bare lønninger og spillerkjøp, men totalforbruket av penger sett opp mot inntektene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 22.02.2020 01:04    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/11234718/
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 22.02.2020 01:44    Post subject: Reply with quote

Jeg har lurt litt på det der.. er det ikke straffbart å bevisst oppgi uriktig informasjon til statsadvokaten i en straffesak? Særlig når det er snakk om hvorvidt han selv kan bistå i å kontakte en internasjonalt etterlyst person?

Og er det virkelig den ene statsadvokatens eget mandat å si "Vi har ikke gått inn på det der" hvis det er potensielt straffbart?
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.02.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
https://www.tv2.no/sport/11234718/


Jim Solbakken wrote:

«Molde Fotballklubb har ikke gjort noe galt her, de kunne ikke stoppe spilleren å spille eller avslutte kontrakten hans mens dette var under etterforskning. Dette er slik loven er.»


Så lovverket sier at det er ulovlig for en klubb å sende spillere som er under etterforskning for grov kriminalitet på tribuna i noen uker?
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 22.02.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Men å terminere kontrakten når ankesaken skal opp, slik at han kan få ny kontrakt i Russland uten FIFA-innblanding, er selvsagt helt ok! Særlig når klubb, agent og spiller har gitt muntlige garantier om oppmøte.

Egentlig synes jeg at Kjernen burde presset våre spillere med Solbakken som agent litt mer - tvunget de til å ta stilling til dette. Er dette noe jurist Hansen kan stå inne for, f.eks?

Hvis Rune Hauge var persona non grata under Eggen-tiden, har jammen Solbakken fortjent det nå.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.02.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at Molde informerte påtalemyndighetene om at kontrakten ble terminert uten at de reagerte ved å inndra pass eller gjorde noe annet for å forhindre at han stakk av.

Men Solbakken farer jo med reinspikka løgn når han hevder han ikke var involvert i Sarr sine overganger etter Molde, det er vel kommet frem veldig klare bevis på at han var involvert.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.02.2020 12:36    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Egentlig synes jeg at Kjernen burde presset våre spillere med Solbakken som agent litt mer - tvunget de til å ta stilling til dette. Er dette noe jurist Hansen kan stå inne for, f.eks?


Nå må en vel være ytterst forsiktig når det kommer til det å legge press på parter som har en kontrakt, men Rosenborg som klubb bør i fremtiden styre unna alle som har noe med Solbakken å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 22.02.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må Rosenborg være forsiktig med det? Om Rosenborg tar et standpunkt mot en skitten agent og begrunner saklig at man tar avstand og anbefaler de som benytter han å bytte agent synes jeg det er helt innafor. Så får spilleren selv avgjøre hva han står for.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 22.02.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Hvis det finnes etiske problemstillinger ved en mulig avtalepartner, så handler det om ryggrad og moral når man skal velge å inngå en avtale med vedkommende eller ikke.
mitt forhold til Man Utd er iskaldt, men at de satte foten ned ifb med en potensiell avtale om Haaland, fordi Raiola er en usmakelig fyr, det står det repekt av.
RBK gjorde det samme med Rune Hauge i en årrekke, og KrimJim er ikke det spøtt bedre enn Hauge.
Om en og annen framtidig verdensstjerne glipper for RBK på overgangsmarkedet fordi han har KrimJim som agent, så lever jeg veldig godt med det. Jeg er mer opptatt av at Ballklubben min oppfører seg med anstendighet, etikk, moral, og generell anstendighet, og ikke selger rævva si til Krimjim og andre tvilsomme individer bare for å få inn en spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 22.02.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Nå må en vel være ytterst forsiktig når det kommer til det å legge press på parter som har en kontrakt, men Rosenborg som klubb bør i fremtiden styre unna alle som har noe med Solbakken å gjøre.


Hadde Rosenborg gått ut og frarådet spillere å ha en spesifikk agent hadde jeg blitt veldig positivt overrasket, men det var ikke det jeg mente. Jeg mente at Kjernen burde utfordret spillerene offentlig til å ta avstand til en så tvilsom aktør - spesielt førstekeeperen vår, som ikke kan skylde på uvitenhet.

For meg ble inntrykket av André Hansen ganske dramatisk forverret av at han byttet til Solbakken, med den alderen, yrkesbakgrunnen og medieprofilen han har.

Rosenborg kan jo gjøre som med Hauge - spillere kan ha ham som agent, men han slipper ikke inn på Brakka, og vi deltar ikke i forhandlinger med ham. Så får spillerene selv finne ut om det er for upraktisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.02.2020 15:49    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hvorfor må Rosenborg være forsiktig med det? Om Rosenborg tar et standpunkt mot en skitten agent og begrunner saklig at man tar avstand og anbefaler de som benytter han å bytte agent synes jeg det er helt innafor. Så får spilleren selv avgjøre hva han står for.



https://en.wikipedia.org/...terference
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 22.02.2020 16:42    Post subject: Reply with quote

Du har hele din juridiske fagkunnskap fra å surfe på Lovdata på fritida, og fra amerikanske advokatserier på Netflix?

Hvis du skal legge frem bevis for påstanden om at noe er ulovlig i Norge, er bud #1 å finne en kilde på norsk....

Et lite hint: i Norge gjelder avtalefrihet. Og den er mildt sagt rimelig vidtrekkende.

Om RBK har en policy på at de ikke inngår avtaler eller kontrakter hvor feks Krimjim er involvert på noen som helst måte, så er det innafor.

Om jeg skal selge en eiendom, og du kommer trekkende med en advokat jeg vet har tvilsom forretningsmoral, som kan skape omdømmetrøbbel for emg i ettertid, så kan ingen tvinge meg til å selge til deg, og jeg står fritt til å fortelle deg hvorfor jeg ikke vil selge, og hvilke krav jeg stiller for å selge.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.02.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Så det er fullt lovlig i Norge for RBK å gå til Andre Hansen og kreve at han bryter sin kontrakt med Solbakken?
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 22.02.2020 17:53    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg er noen jusekspert, vil jeg tro at feil agent ikke er saklig grunn til å bryte kontrakten med Hansen, så annet enn å sette ham på benken er det ikke så mye man kan gjøre med den nåværende avtalen.

Men man kan som sagt nekte agenten adgang til Brakka og Lerkendal, i tillegg til å nekte å reforhandle kontrakt før agenten er borte.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 22.02.2020 18:10    Post subject: Reply with quote

Og det kommer man jo aldri til å gjøre.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
Page 2 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb