English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.02.2020 08:10    Post subject: Reply with quote

Og så har FCk dette Parken Sport & Entertainment som genererer en del kroner; og markedet rundt København er jo noe større enn det rundt Trondheim. Forutsetningene er ikke like. Trondheim med omegn er ganske sparsomt befolket ifht våre konkurrenter, klart det har noe å si for økonomien.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.02.2020 09:26    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Folk har vel sluttet for lengst med å håpe på hederlige resultater. Vi ligger svært langt bak lag som fck og har gjort det lenge.

Forøvrig er jeg dypt imponert over det Solbakken klarer å prestere gang på gang med fck. De presterer på en helt annen hylle enn oss.


Jepp, men de har også dyktige folk i motsetning til RBK. I RBK er det bakvendt. Ikke skal man ligge i forkant på teknologisk utvikling, ikke samarbeider man med NTNU, ikke er man best i Norge på spillerlogistikk , talenter får ikke sjansen, rekrutteringsstrategien er «ekte rosenborger» og man klarer ikke å dominere en elendig liga må den pengebruken. Vi kunne vært Dynamo Zagreb i Norge, men vi er ikke i nærheten av noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 29.02.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

StÃ¥le Solbakken 》 RBK
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 02.03.2020 09:41    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Totalpakken i København frister nok mange mer enn Rosenborg, i hvert fall de fra sydligere strøk.

Jeg har sett argumentet med København som geografisk attraktivt tidligere, og det kan nok være mye i det, men jeg tror heller ikke man skal overdrive denne betydningen. Relativt sett små byer med gode fotballag lykkes jo med å rekruttere gode spillere andre steder i Europa også. Manchester og Liverpool er byer på rundt en halv million innbyggere, absolutt større enn Trondheim, men milevis fra verdensmetropolene man kanskje ser for seg som de største spillermagnetene. Det er surt og guffent vær gjennom vinteren, riktignok ikke 20 minusgrader, men den slags hører også med til sjeldenhetene i Trondheim. Milano, for å ta et annet eksempel, er riktig nok en millionby, men etter å ha vært der kan jeg ikke akkurat si at jeg ble imponert. Den byen syntes jeg så direkte møkkete ut. Og da snakker vi altså om en by som i en årrekke har rekruttert verdens desidert beste fotballspillere.

Som nevnt, betydningen er nok der, men jeg mener vi har empiri som viser at geografiske fortrinn langt på vei kan utlignes av at man gjør seg attraktiv på andre områder. Jeg tror senador har mye rett i det han skriver. Vår sjanse til igjen å etablere oss i europeisk mellomskikt ligger i å bli kjent for å være en utviklingsklubb - altså at talenter vil komme til oss for å bli ferdigutviklet som toppspillere, og deretter solgt til større klubber. Da tror jeg vi kan overvinne det beklagelige faktum at vi befinner oss i en del av verden med kjølig klima og få innbyggere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.03.2020 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje ikke gjengs oppfatning av Milano som by er at den først og fremst er 'møkkete' Very Happy Spesielt ikke i de sirkler fotballspillere som er aktuelle for Milan-klubbene ferdes (når de først kommer dit).

Men jeg tror heller ikke Trondheim som by er så innmari lite attraktiv for spillere som ser for seg et mellomsteg i en utfordrerklubb før de tar steget opp i den europeiske eliten. Da er det sannsynligvis verre med alt kunstgresset og kampene med 900 tilskuere på Intility og Fosshaugane i ligaen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 02.03.2020 17:05    Post subject: Reply with quote

Tror lønn og sportslige utfordringer har mer å si. FCK har mye bedre kort på det første punktet, og littegranne bedre kort på det andre punktet.

Hadde vi fremdeles vært fast innslag i CL så hadde vi lett matchet FCK på totalpakke og vel så det tror jeg, delvis fordi inntektene fra CL er så enorme at det ville gjort ganske voldsomme utslag. Men også fordi spillere kan få vise seg fram på den manesjen.

Det skader jo ikke akkurat å selge 50k+ overprisede billetter sånn 30 ganger i året heller.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3344
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2020 18:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at rbk hadde skrudd opp lønnsnivået til fck-nivå eller mer uansett hvor mange CL-millioner som hadde trillet inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.03.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg, uten at jeg kjenner til hvor nivået på lønningene i FCK ligger. For meg virker det som om lønnsnivået i RBK har økt i takt med inntektene når vi har kvalifisert oss til gruppespill i EL. Dersom vi hadde tjent enda mer, for eksempel ved at vi hadde kvalifisert oss til CL, så tror jeg vi hadde sett en enda større økning.

Men det er fullt mulig at jeg tar feil... Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 02.03.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Bonusen for CL er åpenbart større enn for EL. Om de er på nivå med fck sin lønn vet jeg ikke, men antageligvis ikke langt unna. Vi er vektet tungt mot bonuser, fck gir helt sikkert mer i grunnlønn.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2020 19:49    Post subject: Reply with quote

Michael Santos, er blevet tildelt tre spilledages karantæne efter sit sammenstød med en betjent i forbindelse med fejringen, da vi scorede til 2-1 på Celtic Park.

FCK mener, at straffen er for hård, når alle omstændigheder for sammenstødet tages i betragtning. Derfor har vi nu bedt UEFA om den skriftlige redegørelse for sanktionen for at kunne vurdere, om kendelsen skal appelleres.

Læs mere: Santos får karantæne af UEFA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2020 18:49    Post subject: Reply with quote

The Champions League and Europa League could be concluded in Lisbon in a tournament format with the ‘Final 8’ competing before the start of the 2020/21 season.

(...)

With teams keen to have a relaxtion period before the start of next season, the logistics of staging games across the continent is unlikely and so Lisbon could host a ‘Final 8’ knockout tournament.

This means there would be no second legs to games and the expedited process would mean the Champions League final could be held on August 22.

Read more: Champions League and Europa League could be decided by ‘Final 8’ tournament in Lisbon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

A mini tournament for the climax of the Champions League is set to be held in Lisbon, with a similar event for the Europa League being staged in Germany.

The plan, which is due to be confirmed by Uefa this week, would result in clubs involved in the quarter-finals onwards being based in Portugal and Germany in August, according to insiders at European football’s governing body.

Read more: Champions League to conclude with mini tournament in Lisbon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2020 17:16    Post subject: Reply with quote

One additional substitution will be allowed during extra time.

There will also be more player to choose from: a total of 23 players will be allowed on the match sheet instead of 18, something usually only permitted for the final.

Read more: Rule changes for this season's Champions League

Det begynner med europaliga onsdag og torsdag og deretter mesterliga fredag og lørdag. Se hele terminlista i august.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2020 20:09    Post subject: Reply with quote

FCK opp i 2-0 og ser ut til å være på vei til kvartfinale.

Er noen år siden vi var på nivå med dette laget, spørsmålet er om vi noen gang kommer dit igjen?
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 05.08.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

3-0 til FCK Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 05.08.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

3 - 0 imponerende mot et såpass bra lag som Istanbull Bekashir. Gruer meg til Norsk presse og United - FCK....
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 05.08.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Fck er som vanlig på et helt annet nivå enn oss. Begynner å bli ganske lei den nivåforskjellen egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.08.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

Da er vi i gang: Solbakken underholder: Nu skal I høre mine sms'er fra Solskjær
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 05.08.2020 23:02    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Fck er som vanlig på et helt annet nivå enn oss. Begynner å bli ganske lei den nivåforskjellen egentlig.

Enig. FCK har vært langt, langt foran oss de siste 12-13 åra. FCK er også en mye mer profesjonell og bedre styrt klubb som har en forretningside som funker 100 prosent. Samme kan ikke sies om Rosenborg.

FCK har nå spilt i Europa 14 sesonger på rappen, man kan bare bøye seg i støvet.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 05.08.2020 23:06    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
FCK opp i 2-0 og ser ut til å være på vei til kvartfinale.

Er noen år siden vi var på nivå med dette laget, spørsmålet er om vi noen gang kommer dit igjen?


Når var det vi tapte mot de? 2008? 2006? Sykt hvor avgjørende det var.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 05.08.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Var vel i siste sesongen av UEFA-Cupen før turneringen ble Europa League (2008-09) hvor Rosenborg tapte 2-0 til FCK, tillegg så slo de jo oss utav av kvalikken til CL i 2010.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9062
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

Vi spilte 1-1 i 2008. Iversen ga oss ledelsen. Før en noe uheldig involvering i feltet fra Jarstein ga FCK 1-1 sent i kampen. I 2010 vant vi 2-1 hjemme og tapte 1-0 borte. Med andre ord røyk vi på bortemål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 05.08.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

Kommer aldri til å glemme det stolpetreffet til Prica som Bakenga ikke klarte å få i mål på returen. Rett etter så scorer Grønkjær i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 06.08.2020 09:13    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper at City-PSG møtes i finalen av UCL, og at United-Sevilla møtes i finalen av EL. City vinner UCL og Sevilla vinner EL.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Godt gjort av FCK å slå den tyrkiske seriemesteren, men snedig at tyrkerne returnerer til Istanbul med det som omtrent er en halvert tropp. Frigir spillere på rekke og rad. Skrtel, Robinho, Clichy, Elia og Topal for å nevne noen er alle vekke. Tror ikke troppen deres teller mer enn 14-15 utespillere pt.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Next
Page 29 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb