English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 14.04.2020 21:49    Post subject: Spiller liten rolle Reply with quote

Vi slipper uansett å se Horneland på sidelinjen i år. Sesongen 2020 kommer aldri til å bli spilt. Så får tiden vise om Sesongen 2021 kommer i gang.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.04.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
PerO wrote:
O2 målingene under Perry var jo strålende
Kilde? Kan ikke huske at O2 ble nevnt noen gang under Perry.


Hver gang noen hevdet at Perrys lag var for dÃ¥rlig trent, henviste han til at de fysisketestene var helt i toppen i europa. Dette bekreftet de fysiske trenerne ogsÃ¥. Regner med at o2 var en av testene, spesielt siden RBK har samarbeidet med olympiatoppen 😊
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.04.2020 23:24    Post subject: Re: Spiller liten rolle Reply with quote

Lamagu wrote:
Vi slipper uansett å se Horneland på sidelinjen i år. Sesongen 2020 kommer aldri til å bli spilt. Så får tiden vise om Sesongen 2021 kommer i gang.


2021 sesongen kommer neppe i gang uten at det spilles i 2020, da omtrent alle klubbene vil være konkurs.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 14.04.2020 23:55    Post subject: Reply with quote

Dette var en glimrende mulighet til å la Horneland renne ut med Korona-vannet. Bruke lockdown-perioden til en god trenerjakt, få på plass en solid kandidat i god tid til preseason 2021.

Men nei da. Koteng fornekter seg ikke.

De driver ikke med evidensbasert metode på brakka når de skal fatte beslutninger i alle fall. Man ender opp med reserve for reserve som hovedtrener etter fullstendig havari i trenerjakten ledet av nå sparkede Bjørnebye.

Så leverer mannen 2019 - noe av det aller verste vi har sett. Over tid! «Alle» ville ha hodet hans på et fat. I det minste at han satte kurs for haugalandet. Laget hadde et blaff før CL playoff, likt Valencia 2007. Så elendig igjen. Enkeltmannsprestasjoner, glimt av spill, men like fullt over tid fryktelig å se på, og elendige resultater.

Fra før har han ingenting å vise til. Det tilsa også at han ville levere dårlig. Og det var det han gjorde.

Å sparke ham ville vært dyrt, dårlig omdømmemessig, etc etc. Så kom korona....

Styret burde latt dette dø ut av seg selv og sette fokus på 2021 med ny trener og blanke ark.

Jeg synes Rosenborg har en elendig strategi, og det virker som Koteng er feil mann på toppen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 15.04.2020 00:46    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Dette var en glimrende mulighet til å la Horneland renne ut med Korona-vannet. Bruke lockdown-perioden til en god trenerjakt, få på plass en solid kandidat i god tid til preseason 2021


Du er jo helt ute av kontakt med realiteten.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 15.04.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Så leverer mannen 2019 - noe av det aller verste vi har sett. Over tid! «Alle» ville ha hodet hans på et fat. I det minste at han satte kurs for haugalandet. Laget hadde et blaff før CL playoff, likt Valencia 2007. Så elendig igjen. Enkeltmannsprestasjoner, glimt av spill, men like fullt over tid fryktelig å se på, og elendige resultater.


Greit, du skriver «noe», men du husker åpenbart ikke 2000-tallet. «Alle» er feil. Man kan ikke sette mye lit til det du skriver, når du skriver at «alle» ville ha hodet hans på et fat. Blaff? Det var en lengre periode der spillet var svært lovende, mye bedre enn i de foregående sesongene. Det er nok her vi som er optimister så at Horneland kan få til noe.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 15.04.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

Kan. Det er vel så presist som det kan bli akkurat nå mens Covid-19 blomstrer og usikkerheten omkring både denne og neste sesong er stor.

Fantes det egentlig et annet mulig valg enn å peke på Horneland nok en gang, og sverge til håpet om at dette KAN bli bra ? Jeg har mine tvil. Og den tvilen hadde nok vært gnagende selv med andre bak roret på felt og benk. Klubben sliter fortsatt med egen historie og identitet i moderne tid, og ansettelsen av Horneland og Dorsin er begge et resultat av et vaklende fundament som klubben står på. Veien videre synes uklar med ukjent destinasjon.

Stallen har nok blitt litt bedre siden fjoråret, men vi sliter fortsatt med en lite homogen og komplementær tropp som er akterutseilt når det gjelder grunnleggende ferdigheter om vi løfter blikket litt over den nærmeste horisonten. Det kan jo tenkes at det er her skoen trykker mer enn noe annet sted i møter med "tålelig" god europeisk motstand. F.eks slike giganter som LASK Linz Confused

Et løft i forhold til prestasjoner og kvalitet sammenlignet med fjoråret synes pr idag mye avhengig av at aldrende sirkushetser skal blomstre på sine eldre dager. Ja, nesten som fugl Phoenix for PAH sin del, samt at hjerneblødningene ellers fordufter med bruk av effektive botemiddel i den geriatriske avdelingen litt lengre bak på banen.

Joda, dette KAN gå bra. Men i så fall, hvem sin skyld er det ?


Last edited by bæærnt on 15.04.2020 12:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 15.04.2020 11:20    Post subject: Reply with quote

- ingen trener har noensinne klart å jage vekk 10 000 fra Lerkendal raskere enn det Horneland klarte. når utgangspunktet for sesongen var 15 000 så er det ganske skremmende.
- selv om han påstår gjentatte ganger at han har så stor tro på det han holder på med, sa han allerede 16.mai at dette får vi ikke til. måtte senere endre på fundamentet i den måten han mener fotball skal spilles på.
- klubben hadde hvert i økonomisk krise om ikke BATE-backen hadde holdt Søder. styret hadde ikke hatt noe annet valg enn å gi Horneland sparken utpå høsten for å prøve å få publikum tilbake.
- ingen trener har noensinne demonstrert tydeligere hvor grunnleggende feil tankegang de har enn det Horneland gjorde mot PSW.
Et taktisk bytte, forklarer Eirik Horneland om byttet av Tagseth til fordel for Marius Lundemo.
– Vi følte vi trengte litt mer volum på midten.
zaphod81 wrote:

Herregud. Horneland og det der volumet hans. Laget falt sammen totalt, helt eller delvis fordi Horneland heller vil ha tyngre spillere som henger dårligere med langs bakken. Som vanlig. Mad
Hvor lenge skal han få holde på med dette? Det er jo så urosenborgsk som det går an å få det, den der fetisjen for fysisk størrelse og duellstyrke. Ville en spiller som Ørjan Berg blitt satset på mot europeisk motstand under Horneland? Mini? Bent? Brattbakk? Sapara? Er det ingen i klubben som er villige til å ta fram boltepistolen og sende dette prosjektet til slakt?
Hva tenkte de på? Hva slags research har de gjort?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 15.04.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Personlig tenker jeg at dette ikke først og fremst handler om at styret er så fornøyd med resultatene som er oppnådd så langt, men at det smaker litt dårlig hvis kontrakten ikke fornyes basert på en førstesesong preget at at man forsøke å fornye stall og legge om endel prinsipper etter Kåre-perioden, og en andresesong fullstendig ødelagt av koronavirus (potensielt)... Det er en grunn til at kontrakten er forlenget med bare 1 år. Når vi først er der vi er nå, kjenner jeg at jeg ikke har voldsomme problemer med dette, resultatene etter den førstkommende fullstendige sesongen vil nok uansett være helt avgjørense for hans framtid som RBK-trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 15.04.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Eneste logiske og fornuftige avgjørelse.
En gledens dag.

At enkelte her inne tror at man kan kaste seg uti en trenerjakt slik verden er i dag, og kommer til å være veldig lenge, er så absurd at det knapt kan beskrives. Hvordan tror dere egentlig at det hadde gått?

Man kan si mye om de som styrer på brakka, men det er tydelig at det kunne vært enda verre.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 15.04.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

Kan du utdype hvorfor det er feil å bruke lang tid og være grundig i en trenerjakt?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 15.04.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Skal nå ganske mye til for at telefonsamtaler, møter og forhandlinger skal være fullstendig umulig å få til?
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2020 19:28    Post subject: Reply with quote

- Vi ønsker ikke å ha store utbetalinger på kontrakter som vi eventuelt bryter. I utgangspunktet kommer vi til å fortsette med dette, slår Ivar Koteng fast overfor rbkweb.no.

(...)

- Også i framtida vil det dermed bli trenerkontrakter på to år med opsjon om forlengelse med ett år av gangen?

- Ja. Det er det vi tror og ønsker.

- Vil ny forlengelse for Horneland neste år kreve nye forhandlinger?

- Nei, det er først i 2022. Kontrakten er på 2+1+1 år.

(...)

- Ville avgjørelsen ha blitt tatt omtrent nå også med seriestart som planlagt palmesøndag?

- Det er litt tilfeldig. Det er ikke sånn at vi har brukt så veldig mye energi på dette. For vi tror vi må ha kontinuitet i det som vi holder på med. Vi som sitter nærmere, ser resultater som ikke nødvendigvis var så lette å se ute på banen i fjor høst. Vi følte ikke at det var behov for å gjøre en så utrolig grundig jobb.

Les mer: Vil fortsette med korte trenerkontrakter

– Vi vet hvor vi har hverandre, i likhet med hele klubben. Akkurat nå er vi en veldig fin match, selv om vi har noe å bevise utad, sier Horneland.

– Føler du at du har økt tillit etter kontraktsforlengelsen?

– Jeg har følt på god tillit hele veien og veldig god hjelp, det er vi veldig glade for. Så tror jeg at man ikke får tillit uten at den er fortjent. De må se noe i oss, sier Horneland.

Les mer: Horneland etter fornyet tillit: – Vi har klart å snu en vond trend

– Vi har en fantastisk spillergruppe nå, og en bra dynamikk i garderoben. Det kommer vi til å få betalt for. Det legges ned mye hardt arbeid, med høy kvalitet og hvor tilstedeværelsen er god. Jeg synes også at ting er mer helhetlig i hele klubben, svarer Horneland – og legger til:

– Lederne skal ha veldig ros for å våge å stå med oss i en vanskelig tid. Så er det vår jobb å betale tilbake. Jeg er veldig trygg på den veien vi går nå, og jeg er veldig trygg på å lykkes.

Les mer: RBK-sjefen etter ny kontrakt: – Jeg kunne selvsagt fått sparken. Nå er jeg veldig trygg på å lykkes.

Ikke alle støttet sparkingen av Kåre Ingebrigsten i 2018, men en kan likevel trygt hevde at mang en supporter rev seg i håret over manglende utvikling de siste årene under ham. Med signalene som ble gitt den gang, var det naturlig for supporterne å forvente at klubben med sin nye trener ønsket tydelig sportslig utvikling og et høynet ambisjonsnivå.

Så når etterfølgeren Horneland fra starten av tilsynelatende står for en annen fotballfilosofi enn den Rosenborg har vunnet stort på i ei årrekke, forkaster analyseverktøy uten annen forklaring enn at «jeg er mer opptatt av det jeg ser på trening selv, enn de tallene» og så ikke leverer resultater, er ikke det bare en nedtur for mange: Det er også forvirrende å se hvordan styrets prioriteringer og ambisjoner tilsynelatende flytter på seg, uten at det kommuniseres tydelig ut hvordan de tenker.

En dårlig sesong ville vært mye lettere å svelge om en forsto prioriteringene som ble gjort, hva som er tanken bak at A-stallen på tvers av alt som er tenkt tidligere starter kampene i en annen formasjon enn lagets eget akademi, hvorfor toppklubben i teknologihovedstaden ikke skal lene seg på avanserte analyseverktøy, og hva som egentlig skal forbedres.

Les mer: «Vi vet hvor vi har hverandre» sier Horneland om RBK-styret. Men hva med oss andre?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 136

PostPosted: 16.04.2020 08:40    Post subject: Reply with quote

Slapp av, folkens. Vi har det største budsjettet og en rik onkel hvis det skulle bli krise.

Se litt på Bill Hicks inntil videre.

God jul alle sammen Love
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

– Det er ikke noe tvil, selv om han ikke innrømmer det, at fjorårssesongen har tatt steinhardt på Horneland og Karl Oskar Emberland. En sånn sesong til det tåler de ikke og han orker heller ikke en sånn sesong til. Hvis det blir det den umiddelbare suksessen som Koteng og Dorsin tror og håper på, så er det jo også ganske enkelt å forlenge der ganske raskt. Så jeg tror vi har to parter som er relativt enige om dette, sier Jonsson.

Les mer: Horneland-forlengelsen: – Hadde ikke noe annet valg

Midtnytt hadde forresten innslag før helga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 20.04.2020 17:06    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Eneste logiske og fornuftige avgjørelse.
En gledens dag.


FÃ¥r Komiske Ali-vibber.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 20.04.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Kan du utdype hvorfor det er feil å bruke lang tid og være grundig i en trenerjakt?


Det er da ingen her som sier at det i utgangspunktet er feil å bruke lang tid og grundighet på en trenerjakt. Så hvorfor du føler for å få det utbrodert er uforståelig for min del.

Jeg er mer nysgjerrig på hva du egentlig tror kommer til å skje hvis vi hiver ut Horneland når den opprinnelige kontrakten hans utløper. Tror du at vi plutselig klarer å lande en kjempetrener, som kan komme inn på kort tid og umiddelbart løfte laget?
Vi kommer mest sannsynlig til å få to sesonger som blir spilt tett opp mot hverandre. Da er det uendelig mye bedre å bygge videre på det man allerede har startet og se hvor det bærer hen, fremfor å rive ned alt enda en gang og forsøke å bygge det opp igjen på nytt. Bare denne gangen på enda kortere tid og med et enda verre utgangspunkt for neste trener.

Sist gang vi brukte lang tid på en slik prossess, så endte vi opp med Horneland og det var i en verden som ikke var nedstengt pga. corona. Hva får deg til å tro at vi skal få til en bedre løsning nå?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2020 21:45    Post subject: Reply with quote

En av grunnene er at Bjørnebye ikke er der til å styre inn kompisen sin i rollen.

Dessverre har det vist seg at RBKs ledelse gjerne plukker sine egne eller forhåndsvalgte alternativer, så er jo ikke sikkert vi ender opp med noen kanon neste gang heller.

Men det er vanskelig å se for seg at noen trenere som finnes kan gjøre det spesielt mye verre enn Horneland med landets desidert største og beste klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 20.04.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Nå er vi i april. Sesongen 21 starter nok ikke tidligere. Det er et år til. Forrige trenerjakt var fryktelig dårlig gjennomført. Det kan vi slå fast fordi vi endte opp med Horneland.

Mulig de hadde uflaks, mange mener de hadde trenere som Hjulmand så og si i boks. Kanskje var det panikk som gjorde at de ansatte Horneland og ikke lot Coolen få en ekstra runde.

Uansett, en god trenerjakt skal ikke trenge å ta tid. Ikke et helt år hvertfall. For å sitere Sollied er det jo mye med timing også..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg tror ikke vi har supporterne med oss helt ennå. Men jeg tror at vi har veldig bred støtte internt, og at spillerne og klubben stiller seg veldig bak oss. De ser at det er noe som vokser frem, og så må vi klare å flytte det ut i match og vinne nok kamper og spille god nok fotball til at supporterne henger seg på, sier han, og legger til:

– Men det har vært viktig for oss å vinne den tilliten og kraften internt, for da skal vi klare å flytte det ut og spille god nok fotball og blir konkurransedyktige nok til at vi får resten med oss.

Flere ganger har man sett eksempler på at det kan ta litt tid å venne seg til nye omgivelser. Takle presset i en større klubb, om enn hvor godt forberedt man føler seg.

– Hva er det viktigste du har lært om Rosenborg på disse månedene?

– At Rosenborg gjerne er den eneste klubben i Norge som har en veldig forkankret filosofi og kultur, og den kan du ikke rokke ved. Du må jobbe med det filosofiske og kulturelle som ligger i bånn. Der fikk vi oss en dyrbar lærepenge. Men vi har stått gjennom det, og jeg tror vi skal klare å utvikle Rosenborg innenfor den formen Rosenborg skal utvikles i.

Les mer: Fikk dyrbar lærdom i fjor: – Tror ikke vi har supporterne med oss helt ennå

Han var altså gjest på Indre bane i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 24.04.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at en av de viktigste egenskapene til en RBK trener er at vedkommende "står oppreist i media".
Resultatene og spillestil blir for meg underordnet.

Derfor er jeg optimist foran den kommende sesongen.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.04.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

Jeg og Koteng misforsto hverandre i forrige uke: Kontrakten til Horneland er på bare 2+1 år. Allerede fra 1. januar 2022 vil forlengelse i utgangspunktet kreve helt nye forhandlinger, men det er en "generell bestemmelse" i nåværende kontrakt om at også videre forlengelser skal være ettårige.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Med ressursene, den kunnskapen og det erfaringsgrunnlaget klubben har til rådighet, er det ingen grunn til at Rosenborg ikke skal være den klubben som har trent best i koronapausen. Om Horneland og hans team har vært innovative, kreative og offensive, skal spillerne komme fysisk sterkere tilbake på første ordinære treningsøkt.

Om det ikke er tilfelle, har klubben bommet.

(...)

Presset mot Eirik Horneland vil bli større enn noen gang. Han er nødt til å bevise fra første kamp og har faktisk ikke en eneste unnskyldning om Rosenborg svikter for andre år på rad.

Hvis Horneland er den han har utgitt seg for å være, tror jeg han ikke bare elsker å komme i gang med fotballkamper om en måneds tid.

Les mer: Presset mot ham blir større enn noen gang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1227

PostPosted: 13.05.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Eurosport Norge én time torsdag kl.20; 'Trenerhjernen'.

På playern ligger første prgrm med Glimts Kjetil Knutsen.
-Intet ekstra fra den kanten spør du meg, spørs om det blir noe mer fra EH enn det en har hørt på pod tidligere.
EN stillte med 3, deriblant Skullerud.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2020 22:03    Post subject: Reply with quote

Var tilsynelatende episoden med Fagermo som ble sendt da - trass i at Horneland sto i TV-guiden?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 335, 336, 337  Next
Page 283 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb