English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 460, 461, 462 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 21.06.2020 00:24    Post subject: Reply with quote

Her er det sikkert mange som er uenige, men hadde vært interessant å se hvordan Kåre Ingebrigtsen hadde gjort det nå. Føler situasjonen er farlig lik 2014. Kanskje han kan komme inn med litt humør og angrepsfotball?
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 21.06.2020 00:35    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Enig.
De må gå eksternt ut, hyre folk som har oversikt over trenermarkedet.

Jeg kan komme med et forslag: André Bergdølmo.

SÃ¥ kan dere bare kappe av meg hodet anytime Smile


Jeg å ønsker meg Bergdølmo.
Han har høstet skryt der han har trent før, samt at han har mye fotballfaglig å komme med. Han henter mye av sin innspirasjon fra Nederland.
Egentlig litt merkelig at Bergdølmo ikke har fått sjansen i en toppklubb enda..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 21.06.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

I Kåre sitt tilfelle så tror jeg vi rett og slett har et tilfelle av at kjærlighet har gjort veldig mange blinde for at begrensningene hans ble kamuflert av Sælnes, Midtsjø, Bendtner (den høsten han var virkelig god) og et par til.

RBK anno 2018 under Kåre var verre enn det Horneland har vist de siste tolv månedene.

Å hente Kåre inn nå ville vært omtrent like tåpelig som å prøve prosjekt Perry om igjen.

En humørspreder som kan angrepsfotball ville vært knall, men jeg synes vi skal stille krav til at en faktisk kan faget sitt også, noe Kåre har bevist at han ikke gjør.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 21.06.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

Men har han trenererfaring?
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 21.06.2020 01:10    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Jeg å ønsker meg Bergdølmo.
Han har høstet skryt der han har trent før, samt at han har mye fotballfaglig å komme med. Han henter mye av sin innspirasjon fra Nederland.
Egentlig litt merkelig at Bergdølmo ikke har fått sjansen i en toppklubb enda..


Å høre Bergdølmo prate fotball på Rasmus & Saga i fjor, var mer interessant for meg enn hva laget har gjort de siste årene. Yes, please.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 21.06.2020 01:23    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Det største problemet med å sparke Horneland er jo at det er den samme gjengen som brukte 6mnd på å lete, og ikke fant noe bedre enn Horneland sist, som fortsatt er ansvarlige for å finne ny trener. Med tanke på prosessen sist, er det vanskelig å se for seg at det skal gå så mye bedre denne gangen.


Heggem er ute av troikaen Winsnes-Bratseth-Heggem, og i tillegg var Bjørnebye sentral i ansettelsen.

Nå har vi Dorsin som ny sportslig leder. Det er mulig det kan påvirke prosessen i positiv retning. Dorsin opplevde Nils Arne under hans vikariat, og vet hva slags fotball supporterne ønsker seg.

Ettersom trener-rettssaken ga hovedtreneren nesten allmektig makt over sportslig avdeling, så trenger vi også en hovedtrener som ikke bare er erfaren og som takler presset gitt forventningene, men også som er moderne. En som ikke er redd for å ta i bruk nye verktøy og som utvikler klubben innenfor rammene av toppidrett.

Kunne tenkt meg en Hareide eller Hamrén som sportslig leder, med for eksempel Maalen som assistent ute på feltet. Både Hareide og Hamrén har vel uttalt at de har noe uoppgjort med Rosenborg, gitt at de begge forlot klubben til fordel for landslagsjobber.

Det vi heller ikke trenger nå er et nytt vikariat ut året, som da Henriksen ledet laget våren 2008. Det gikk ikke bra. Vi trenger rette mann inn nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 21.06.2020 03:34    Post subject: Reply with quote

Gode trenere Hareide og Hamrén, men er tvilende til om de kommer til å stå for noe RBK fotball. Begge de to har jo tidligere kjørt mye 4-4-2. Spesielt Hamrén. I så fall mer positiv til Hareide, men han kjørte 4-4-2 i Helsingborg og Malmö. Kjørte 4-3-3 i Viking men der gikk det ikke noe bra.

Skal man få inn noen som kan å spille 4-3-3 så må man nesten ta en sjanse på Maalen eller Knutsen og satse på at de klarer å styre en så stor klubb og klarer å få til spillestilen de viser i Ranheim og B/G nå. Ellers så må man se til utlandet etter en som står for 4-3-3 fotball, men de klart jo ikke å finne noen før Horneland ble ansatt, så da gjør de vel ikke det nå heller..
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 21.06.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

Vi må gå all in på Hareide nå. Eneste ledige trener som har alt det vi behøver; karisma, autoritet, humør og en proven track record. Om han spiller 4-4-2 eller 4-3-3 gir jeg i grunn ganske blanke i sånn som ting er stilt nå. Ville ikke Dino som oppspillspunkt med Børven som poacher vært et utfyllende spisspar? Smal midtbane for å utnytte vingbacker (noe á la det vi spilte med borte mot Valencia med Koné og Ivers på topp, forøvrig den beste kampen RBK har spilt noensinne).
Back to top
View user's profile Send private message
Crannypack
Junior


Joined: 20 Jun 2020
Posts: 32

PostPosted: 21.06.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke ha noen hareide.

Forøvrig er børven et oppspillspunkt og trenger ingen svak dino til å utføre dette for seg. Børven er ikke stor og sterk, men han er smart og plasserer seg bra, og er god med ballen og er mye mer en lagspiller som like gjerne gir en assist som å avslutte selv. Disse to spillerne kan ikke spille sammen, det er enten eller.

Uansett, sånn som rosenborg spiller nå klarer de aldri utnytte disse styrkene til børven
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 21.06.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

Vi skal se at under Horneland, så blir Skjelbred og Børven to udugelige spillere.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 21.06.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

Er det noen som egentlig vet noe om Trond Sollied i dag? Bor han fortsatt i Belgia, eller har han flyttet hjem igjen? Sollied sammen med Maalen hadde vært knall, om Sollied er mentalt klar for en ny jobb vel å merke.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 21.06.2020 11:07    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Forbløffende at så mange ikke bryr seg om at Hareide står for trist fotball.


Ikke overraskende i det hele tatt. Haareide sin triste fotball er så mye mer moro enn hva Horneland tilbyr at det kommer til å se ut som fotball total. Alt er bedre enn det vi har nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 21.06.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Hareidefotball ville vært en åpenbaring nå sammenlignet med Horneland fotball. Autoritær leder, har tidligere resultater å vise til, masse erfaring og noe uoppgjort i RBK som han tidligere har nevnt . Er hundre prosent sikker at han er motivert for dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 21.06.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Den «grundige prosessen» sist endte med Horneland, så hva kan man egentlig håpe på? Mulig Bergdølmo er en god mann, men han er rimelig fersk i treneryrket. Har bagasje fra Ajax-systemet, som selvsagt er bra. Tror han må ha med seg noen i såfall. Kanskje Maalen er interessert i å danne en trenerduo!
Skullerud er vel en 4-3-3 mann, men har ikke lykkes noe særlig i andre klubber enn sesongen i Molde. Fagermo er utelukket. Coolen reist til Nederland. Knudsen i B/G bør ikke være et alternativ. Det er stor forskjell på å trene RBK og B/G.
Tror vi burde gått for en utlending som spiller slik fotball som vi ønsker. Da kan man ta med seg nye impulser, og har forhåpentlig et bedre spillernettverk enn Allsvenskan og OBOS!
Back to top
View user's profile Send private message
Crannypack
Junior


Joined: 20 Jun 2020
Posts: 32

PostPosted: 21.06.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Hareide er en trener på omtrentlig samme niv å som horneland, og fotballfilosofisk er de ikke så forskjellige heller. Mye pælm, kriging, forsiktighet i hareides lag og. han er ekstrem til å ri på andres suksess og slå til der han ser får muligheter til å misslykkes, så å skulle snu sitasjonen i rosenborg er han helt uegnet til.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 21.06.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

Var ikke enkelte i Danmark misfornøyd med Hariede for å stå for kjedelig fotball?
Er keen på en trener som står for ballbesittelse. Sandefjord treneren (og Bohinen) virker som de eneste trenere jeg kunne ønsket meg hit dersom det hadde vært en trener fra norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 21.06.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
I Kåre sitt tilfelle så tror jeg vi rett og slett har et tilfelle av at kjærlighet har gjort veldig mange blinde for at begrensningene hans ble kamuflert av Sælnes, Midtsjø, Bendtner (den høsten han var virkelig god) og et par til.

RBK anno 2018 under Kåre var verre enn det Horneland har vist de siste tolv månedene.

Å hente Kåre inn nå ville vært omtrent like tåpelig som å prøve prosjekt Perry om igjen.

En humørspreder som kan angrepsfotball ville vært knall, men jeg synes vi skal stille krav til at en faktisk kan faget sitt også, noe Kåre har bevist at han ikke gjør.


Heh, hat gjør blind. Kåre fikk det til å se lett ut lenge og det var det som ble hans bane da forbausende mange forventet at man skulle ta det neste steget etter at man hadde solgt Svensson, Selnæs og Midtsjø uten å fullverdig erstatte disse. Han avsluttet vel med 3 strake seire i serien også, en seiersrekke som Horneland bare kan drømme om.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.06.2020 12:09    Post subject: Reply with quote

Crannypack wrote:
Hareide er en trener på omtrentlig samme niv å som horneland, og fotballfilosofisk er de ikke så forskjellige heller. Mye pælm, kriging, forsiktighet i hareides lag og. han er ekstrem til å ri på andres suksess og slå til der han ser får muligheter til å misslykkes, så å skulle snu sitasjonen i rosenborg er han helt uegnet til.


Haha, har du spist noe du ikke tåler?
Hareide er omtrendt på samme nivå som Horneland, okei?

Du har ikke fått med deg at Hareide er dobbelt så gammel, har trent klubber mer enn dobelt så lenge og faktisk tatt en og annen pokalen :p

Er fullstendig klar over at Hareide fotballen ikke var Rosenborgsk nok sist han var her, men det er nok mye nærmere Eggensk enn det man så i går.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 21.06.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Det er milevis mellom Hareide og Horneland når det gjelder kvalitet på trenervirket og som leder av en prestasjons-gruppe.

Det er en myte at det er bare for hvem som helst å trene et lag når spillerne er gode nok. Det er derimot langt mer krevende da de beste stiller helt andre krav til sine ledere, de våger å stille spørsmål ved valg og retning og respekten som kreves for å styre en slik gruppe er større. Utfordringer vi så omgående Horneland hadde med blant annet Bendtner og sannsynligvis spillere som Jensen.

Vil anbefale de som har Viaplay å se det store intervjuet med Åge Hareide hvor han forteller om hans tilnærming til landslagsjobben for Danmark og hvordan han involvere spillerne i strategivalg og får dem med seg. Det er en helt annen approach enn Horneland sin kommunikasjonstrategi som er å ikke involvere eller å kommunisere enn får vite det igjennom laguttak. Som vi ofte ser at spillere er undrende og etterspør kommunikasjon i avisen til Horneland.

Det er kanskje ikke så rart at spillerne ser ut som de ikke har noe engasjement eller glede. Det er et prosjekt de ikke føler noe eierskap og sier de noe så vet de at Horneland som den svake lederen han er kan finne på å straffe dem ved å redusere spilletiden. Bedre da å gjør minimum og ikke stikke seg for mye ut.

Hamren er en annen løsning om ikke en skulle gå for Hareide.
Vi som klubb trenger noen inn nå som vet hva det innebærer å spille og prestere i en skandinavisk toppklubb. Hva kreves av initiativ, og evner til å ta kontroll over kampen og styre sin egen skjebne.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 21.06.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Igjen ropes det på en genial mann som skal komme og redde oss. Det er dette som er det mest tragiske: at Rosenborg ballklubb med sine ressurser, sine tradisjoner og sine verdier skal være avhengig av en sterk mann, samme hvem det måtte være, som skal redde oss ut av uføret.

Vi trenger ikke et random navn med meritter, vi trenger å bygge kultur. Jeg skammer meg for å si det, men se på Molde: De bytter trenere, de selger spillere, og fremdeles beholder de en sterk identitet og et jevnt høyt nivå. Vi må stikke fingeren i jorden og innse at her er det ikke noe quick-fix. I stedet for å lete etter mannen som skal redde oss, må klubben bestemme seg for hva den vil og finne et team kan jobbe mot dette. Og vi må gjøre det raskt før Molde stikker fra, som vi gjorde på nittitallet. Å drømme om en redningsmann a la Eggen, er å dekke over de reelle problemene.

Horneland er åpenbart ikke mannen for oss. Alt tyder på at han jobber mot det som er kjernen i klubbkulturen, og det synes. Finn en trener som kan vår type fotball, drit i meritter og etabler et team som kan støtte opp under dette prosjektet. Det vil sikkert ta tid, men det er det som skal til.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 21.06.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Det jeg ser som Hareide sin forsè er evnen til å håndtere spillerne, motivere og sette krav. Jeg synes det bortsett fra et par gode perioder de siste tre-fire årene så har laget vært veldig preget av at en ikke tør å ta sjansen på at ballen kommer hvis en tar initiativ, ikke tør å ta sjansen på å bli dratt av hvis en går inn helhjertet i presset, ikke tør å ta sjansen på at motstander kan spille seg igjennom hvis vi står høyt (dette har nok også en viss sammenheng med at hvis vi skal stå høyt så kreves det et mer aggressivt press enn det vi har).

Dette er slikt som Hareide i utgangspunktet har sin styrke i å ta tak i, og han har så mye erfaring og autoritet at jeg tror han på kort sikt ville vært veldig rett mann å få inn akkurat nå. Men dersom han skulle sitte i jobben i 2021 så ville jeg hatt inn en assistent som er en feltets mann som er skolert i Eggen sin godfot-teori og sverger til hurtig og attraktiv angrepsfotball i lengderetning.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 21.06.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Eneste kandidaten med norsk pass som jeg har tro på, er p.t. Bergdølmo.
Ble veldig lysten på å se han som eliteserietrener, og gjerne i RBK, etter først å ha hørt Rasmus og Saga Podcaster med Bergdølmo, og etter det lest meg litt opp på hva han har gjort i de klubbene han har vært trener i.
Trener filosofien hans, som det høres ut som han baserer på eggen og Ajax (Bergkamp var vel treneren hans der), høres ut som hånd i hanske for et RBK som vil fremstå som fremoverrettet, angrepsvillig, og med gjenkjennbare spillemønstre basert på gode relasjoner, rolleforståelse, og knallhard jobbing.
Ajax modellen, hvor rollene er viktigere enn spilleren, var nok grunnen til at vi kunne rundspille Ajax og slå de ut av Europa for første gang på over 50år, mens de neste år fremsto som et av Europas 4 beste klubblag. Feks gikk Frenkie De Jong og Matthijs de Ligt rett inn på laget, visste hvilke roller de hadde og hva de skulle gjøre, og fungerte umiddelbart i sine posisjoner.
Og det er jo langt på vei slik det var under Eggen i gullalderen også.
Bergdølmo er den eneste norske treneren jeg har hørt snakke om sin trenerfilosofi, som likner på eggen og Ajaxmodellen i en slik grad at jeg blir litt entusiastisk.

Og, hva har vi å tape på å ansette en mann som kjenner eggenfotballen, kjenner Ajax filosofien, og bekjenner seg som troende til begge, når alternativene folk trekker fram er en haugalending som lager gråstein av gull, en forfylla 60åring uten fotball jobb på mange år, en fyr på snart 80 år som aldri har skjønt hva underholdende og morsom fotball er, eller en avdanka fot all spiller og middelmådig trener som er berømt for å ha scora på et straffespark?

Make RBK great again!
Spark Horneland!
Avsett Koteng.
Fjern gymlærer Bratseth (jepp, hadde han som gymlærer på 80tallet).
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 21.06.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Ta en titt på Sandefjord i kveld, folkens. Cifuentes er svaret på alle våre problemer.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.06.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Eller Bodø-Glimt. DET er lag, det.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 21.06.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Hareide på kort sikt for å rydde opp, med Bergdølmo som assistent. Bergdølmo på lang sikt, tar over etter et par år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 460, 461, 462 ... 772, 773, 774  Next
Page 461 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb