English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 308, 309, 310 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Flere ting som skurrer med fremstillingen her.

For det første: når det likevel skulle være ordinært styremøte i dag med bl.a. sportslig status på agendaen - hvorfor skulle da Horneland kalle inn Koteng, og etter hvert også administrasjonen m/Tove osv. for å "selge inn sine tanker og ideer" på en søndagskveld?
Horneland understreker i TV2-saken at det som øverste sportslige leder er hans ansvar å "formidle at de har en tydelig kurs".
Vi hørte at Dorsin da han ble ansatt som sportsdirektør på spørsmål om rangordning svarte at det er han som er øverste sportslig ansvarlige i klubben.

Mistenker at Horneland har fått nyss i at Dorsin har gjort sonderinger rundt Hareides situasjon, og at det er tolket som en mistillit som han vil legge åpent for styre og administrasjon.

Dorsin selv sier at han ikke ønsker å gå inn på om de sonderer terrenget etter ny trener.

Så her ligger det nok en del mellom linjene. Om ikke kjemien er på topp mellom klubbmannen Dorsin og Horneland, så er det nok liten tvil om hvem som vinner maktkampen - om ikke alternative trenerkandidater sier nei og prestasjonene blir helt fantastiske på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 22.06.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Nå er det mulig jeg legger my i ingenting her, men sånn jeg leser Horneland på TV2's intervju så virker det som at han vil gå over i en annen rolle.

Syltynt, men alt tilsier at han ikke er hovedtrener neste uke hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 22.06.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Da Kåre ble sagt opp var avgjørelsen tatt av styret førsiste kampen som han ledet. Tørums skjebne var vel også beseglet før Valencia-kampen.

Håper Horneland får en sms med «møtes?» morgenen etter Bodø-kampen. Uansett resultat. Og at styret forhandler ferdig kontrakten med Hareide de neste dagene.
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 22.06.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Crannypack wrote:

Dette er ikke noen ryggradshandling, dette er en sleip og feig måte å vinne tid på å få holde litt lenger på en jobb han vet han ikke er kvalifisert til.


Jøsses, Du maler det svart hvitt med en gang.
Jeg har selv stått i en lignende situasjon der jeg med et verv ikke klarte å utføre en god nok jobb. Da tok jeg initiativ til å være åpen og ærlig så tidlig som mulig med de rundt den rollen jeg hadde.
Vil på ingen måte si at det er sleipt eller feigt å gå til et slikt steg for å se om det finnes andre ting som kan gjøre "verden" bedre for alle parter. Integritet heter det!
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 22.06.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
https://www.tv2.no/sport/11510969/

Han blir nok ikke å trekke seg nei...



Merkelig sak. De snakker lenge med Horneland hvor han bekrefter en prosess uten å i noe som helst håndfast, kunne like gjerne latt vær å kommentere det. Her skaper de bare mer spekulasjon. Så da leser jeg ut av det at han tenker å trekke seg, men det formelle og erstatter er ikke på plass enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.06.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Tror man skal være forsiktig med å dra alt for bastante slutninger før man ser hva som kommer ut av dette styremøtet.

Om Horneland har sagt opp så må det uansett behandles av styret før man kan offentliggjøre noe. Samtidig så er det greit å ha en plan på hva som skjer fremover før man innkaller til pressekonferanse. Det tar seg dårlig ut å annonsere en treneravgang uten at noen har peiling på hva som skjer.

I forhold til Bodø-kampen så kan det jo også godt hende at de er enig om at Horneland leder laget til erstatter er klar f.eks. Mange mulige scenarioer.
Back to top
View user's profile Send private message
Crannypack
Junior


Joined: 20 Jun 2020
Posts: 32

PostPosted: 22.06.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Du er ikke en sjarlatan for at du vil stå i jobben din. Men å se han for den tåkefyrsten han er slutte og samtidig slutte å glorifisere dette pratmakeriet hans er egentlig bare på sin plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnufs
Senior


Joined: 02 Jan 2008
Posts: 105
Location: Eidsvoll

PostPosted: 22.06.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Crannypack wrote:
(…) dette er en sleip og feig måte å vinne tid på å få holde litt lenger på en jobb han vet han ikke er kvalifisert til. Hornelands mantra har alltid vært at han står i det, men handlingene hans er det raket motsatte. Det er å vinne tid å late som han står i det, mens han smisker med styret og andre overstående for å vinne tid. (…) denne klovnen


Selv om du ikke vil ha Horneland som trener så trenger du ikke å så tvil om hans motiver. Du klarer sikkert også å beskrive ham på en mer anstendig måte enn "denne klovnen". Mye, kanskje alt, tyder på at Horneland ikke er riktig mann for hovedtrenerjobben, men intet tyder på at han er den sjarlatanen du beskriver ovenfor.

Enig. Horneland ser overhodet ikke ut til å være noen lykkelig match som RBK-trener, men jeg ser ikke noe som forsvarer at man hverken omtaler ham som "klovn" eller stempler ham som en dårlig trener.

Tvert imot har han vist imponerende rakhet, etter å ha stått 18 måneder i en storm hvor han i realiteten aldri ble levnet en sjanse av supporterne og ble nærmest idioterklært av et nær samlet miljø fra den dagen han signerte. At han ikke funker i RBK er en ærlig sak, på samme måte som at trenere som Høgmo og Jönsson - i utgangspunktet gode ansettelser - har mislyktes før ham.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.06.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Igjen, har jeg forsvart Horneland noe sted? Han er selvfølgelig ansvarlig for at han ikke har løst det problemet han ble ansatt for å gjøre. Det har tvert i mot blitt verre, og det er han ansvarlig for.

Men når det er sagt, så er det interessant å analysere hva som er problemet, og hva hans etterfølger må løse. Og det viktigste der er tempoet slik jeg ser det. Og vi vet både fra treninger (iflg de som har vært der) og de gode kampene at spillerne kan det.


Ja men hva er tempoet da? Og hvorfor får vi ikke tempo i kampene? Og i hvilken grad er det Horneland sin feil? Hvorfor er resultater og målproduksjon så mye dårligere enn forgjengerne? For tempoet har da i alle fall ikke gått ned siden Kåre 2018, og vi løper da mer, det trenger jeg ikke noen ZXY for å se (høhø). Gjør han noe annerledes enn de da? Står han for noe annet, fotballmessig? I så fall: hva? Jeg er dundrende enig i at det er interessant å analysere, men ikke som en bot som svarer 'men hva med rammebetingelser?' på alle spørsmål.

Jeg sier altså ikke at du 'forsvarer' Horneland, eller noen, egentlig, men det blir likevel en slags hvit ridder-greie gjennom ansvarspulverisering forkledd som nyansering hver gang noen får mye kritikk. Hoftun var kanskje Nordens dårligste sportsdirektør, men kunne jo egentlig ikke lastes for noe spesifikt. Horneland er 'selvfølgelig ansvarlig', men likevel framstiller du det som om det negative vi ser er et problem han arvet, selv etter å ha kvittet seg med atten spillere og hentet inn nye gjennom tre, snart fire overgangsvinduer, og formodentlig jobbet strukturert med de gjenværende i atten måneder. Sitter det i laminatgolvet i garderoben? Er det mugg?

Og kan man i så fall klandre muggsoppen når det er fuktig inneklima som er den virkelige synderen?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 22.06.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

De store mediene har også vært relativt stille her

Hadde det vært noe sannhet i ryktet, hadde det blitt slått stort opp i alle aviser.. nå nevnes det at Horneland er i møter, ved en litem notis nesten..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Crannypack
Junior


Joined: 20 Jun 2020
Posts: 32

PostPosted: 22.06.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
Crannypack wrote:

Dette er ikke noen ryggradshandling, dette er en sleip og feig måte å vinne tid på å få holde litt lenger på en jobb han vet han ikke er kvalifisert til.


Jøsses, Du maler det svart hvitt med en gang.
Jeg har selv stått i en lignende situasjon der jeg med et verv ikke klarte å utføre en god nok jobb. Da tok jeg initiativ til å være åpen og ærlig så tidlig som mulig med de rundt den rollen jeg hadde.
Vil på ingen måte si at det er sleipt eller feigt å gå til et slikt steg for å se om det finnes andre ting som kan gjøre "verden" bedre for alle parter. Integritet heter det!


Ja, jeg har forstått det sånn at det er mye selvmedynk i glorifiseringen av horneland. Mange som kjenner seg igjen i det å være utilstrekkelig og søke hjelp til å få til ting, men Rosenborg har ikke råd til dette, og vi må slutte å forsvare inkompetanse med at det er integritet til å prøve å øke den. Dette er bare avledning. Fyren er avslørt og må snarest vekk herfra, helst i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnufs
Senior


Joined: 02 Jan 2008
Posts: 105
Location: Eidsvoll

PostPosted: 22.06.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og kan man i så fall klandre muggsoppen når det er fuktig inneklima som er den virkelige synderen?

LaughingLaughingLaughing
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kan det være aktuelt at du får med deg en ekstra trener inn som en del av et team?

– Da er vi inne på prosess, og det ville vært uklokt av meg nå. Jeg tror vi skal være såpass åpne om at vi er veldig ukomfortable med den sportslige situasjonen, og derfor setter vi i gang grep for å bli betydelig bedre, sier Horneland.

Synes det ligger veldig i kortene at det er en ny trener på vei inn. Om det Horneland og Koteng m.fl. snakket om handlet om at Horneland skulle fortsette som hovedtrener hadde han vel sikkert avvist dette tvert. Det er i hvert fall tydelig at dette er et scenario som har blitt diskutert.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 22.06.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

De har iallefall ikke dempet spekulasjonene og det kommer til å bli totalt uholdbart uten en rask avklaring. Vi vet nok mye mer iløpet av uken.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 22.06.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

Inntrykket mitt er at det ligger en tung prestisje i Hornelandansettelsen blant ledelsen i RBK, og at en evt. sparking sitter langt inne hos Koteng og co.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 22.06.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Enig.

Jeg har vært, og er, veldig motstander av fotballen vi har spilt og produktet vi har levert under Horneland. Derfor også den massive kritikken.

Men jeg synes fyren Horneland er magisk. Ærlig, hardtarbeidene og lojal.
På mange måter representerer han mange av verdiene i klubben, bare med unntak av det sportslige - som er hans hovedoppgave.

Derfor kjenner jeg at jeg blir oppriktig irritert når folk går på person og kaller han "klovn", "idiot" og andre ukvemsord.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 22.06.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Har en litt ekkel følelse av at dette kan ende med kaldt vann i årene, litt som forrige gang Horneland møtte styret i en tung periode. Horneland spør om han har tillitt, sier noe fornuftig og så blir de enige om at de sammen skal klare å løfte laget dit det hører hjemme..


Begynner nesten å grine bare av tanken. Men tror alle, inkludert Horneland selv, ser at dette ikke funker. Orker bare ikke mer.
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 22.06.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Crannypack wrote:
Ja, jeg har forstått det sånn at det er mye selvmedynk i glorifiseringen av horneland. Mange som kjenner seg igjen i det å være utilstrekkelig og søke hjelp til å få til ting, men Rosenborg har ikke råd til dette, og vi må slutte å forsvare inkompetanse med at det er integritet til å prøve å øke den. Dette er bare avledning. Fyren er avslørt og må snarest vekk herfra, helst i går.


Er du i slekt med Koteng eller?
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2020 13:31    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og kan man i så fall klandre muggsoppen når det er fuktig inneklima som er den virkelige synderen?


Hva hvis muggsoppen er Horneland og stallen inneklimaet?

Skjønner ikke hvor du vil med å krangle slik. Horneland er ansvarlig. Ligger "feilen" hos spillerstallen skulle han gjort noe med den. Er feilen i treningene eller stilen skulle han gjort noe med det. Ansvarlig er han uansett.

Og, jeg er helt uenig med deg når du sier at det ikke går tregere enn i 2018. Jeg har sett RBK siden tidlig70 tall, og laget nå, er det seigeste jeg har sett noen gang. Spillerne virker livredde for å spille en kjapp pasning. De må dempe, legge til rett, kanskje føre litt og se seg om før de spiller ballen. Tror ikke noen av de 3 siste trenerne ber dem om det.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 22.06.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Alt handler om å redde ansikt her. Tipper vi får beholde Norges desidert beste trener i en assistentrolle så Koteng og styret slipper unna det verste ubehaget.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 22.06.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:

Men jeg synes fyren Horneland er magisk. Ærlig, hardtarbeidene og lojal.
På mange måter representerer han mange av verdiene i klubben, bare med unntak av det sportslige - som er hans hovedoppgave.


Veldig godt sagt. Han framstår veldig stødig i TV2-intervjuet og svarer veldig godt. Han framstår som en mann med bunnsolid integritet. Bare synd han ikke får laget til å spille bra.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 22.06.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Møtet i går var ekstraordinært. Det gjør man ikke for å drodle om faglige ideer for hvordan man skal gjøre Rosenborg bedre.

Alt tyder på at store endringer er o ferd med å skje.

https://mobile.twitter.co...4511474689
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 22.06.2020 13:36    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Clasiker wrote:

Men jeg synes fyren Horneland er magisk. Ærlig, hardtarbeidene og lojal.
På mange måter representerer han mange av verdiene i klubben, bare med unntak av det sportslige - som er hans hovedoppgave.


Veldig godt sagt. Han framstår veldig stødig i TV2-intervjuet og svarer veldig godt. Han framstår som en mann med bunnsolid integritet. Bare synd han ikke får laget til å spille bra.


Stødig og ærlig, det holder for meg.
Nå håper jeg at han får bli, at han får arbeidsro med det nye prosjektet sitt. Når Koteng har blitt overtalt er jeg også overtalt.

Han kalles ikke norges Klopp uten grunn?
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

Liker Horneland godt og har inderlig håpet at han ville lykkes, men han har verken fått resultatene vi trenger eller den offensive, attraktive fotballen vi forlanger. Håper fremdeles på at vi på et magisk vis begynner å spille morsom fotball, men Horneland ved roret, men utenom noen treninger og treningskamper, og Hornelands uttalte tanker om fotballen han ønsker å se, er det ikke mye som tyder på at det vil skje.

Man begynner jo å lure litt på hva som er årsaken til at så lite stemmer i kamp. Vi slo Glimt to ganger i oppkjøringen, men de har allerede etter to kamper scoret ti flere mål enn oss (tenkte å først skrive ti ganger så mye, men det ville vært en matematisk forbrytelse). Skal Horneland ha all skylden for at RBK, sammen med S08, er det eneste laget som ikke har scoret mål på to kamper? Eller er det andre monner som også drar laget ned i dass?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Skjønner ikke hvor du vil med å krangle slik. Horneland er ansvarlig. Ligger "feilen" hos spillerstallen skulle han gjort noe med den. Er feilen i treningene eller stilen skulle han gjort noe med det. Ansvarlig er han uansett.


Og han har jo faktisk gjort alt dette. Stor turnover i stallen siste 18 mnd, han har fått fjerne og hente det han vil. Endret på treningene, fjernet teknologi, fokusert på kondisjon og løpsstyrke. Han har endret spillestilen totalt.

Horneland har gjort alle endringer som kan gjøres, og vi er verre stilt enn når han tok over.

Det eneste grepet som er igjen er å fjerne Horneland selv. Lander vi på en løsning med Hareide som manager over dem så gir jeg opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 308, 309, 310 ... 335, 336, 337  Next
Page 309 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb