English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 309, 310, 311 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
frank wrote:
Clasiker wrote:

Men jeg synes fyren Horneland er magisk. Ærlig, hardtarbeidene og lojal.
På mange måter representerer han mange av verdiene i klubben, bare med unntak av det sportslige - som er hans hovedoppgave.


Veldig godt sagt. Han framstår veldig stødig i TV2-intervjuet og svarer veldig godt. Han framstår som en mann med bunnsolid integritet. Bare synd han ikke får laget til å spille bra.


Stødig og ærlig, det holder for meg.
Nå håper jeg at han får bli, at han får arbeidsro med det nye prosjektet sitt. Når Koteng har blitt overtalt er jeg også overtalt.

Han kalles ikke norges Klopp uten grunn?



Det holder selvsagt ikke! Vi ble dramatisk dårligere da han overtok, etter det har vi blitt gradvis dårligere i 18 mnd. Han kan ikke få bli, han har fått 18 mnd han aldri skulle fått, klubben tåler ikke enda et nytt Horneland-prosjekt, og jo; Han kalles definitivt Norges Klopp fullstendig uten grunn! Det finnes ingen likhetstegn utenom at begge(som alle) erkjenner at man må løpe mye i toppidrett. 0 klikhetstegn utover det. Horneland er Norges Roy Hodgson - møkkafotball som tar ca. like mye poeng helt uavhengig av kvaliteten på spillerstallen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.06.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

Men i den analogien må man jo også forutsette at muggsoppen selv har fått det konkrete ansvaret for å bedre inneklimaet, men verken sitter med nok ventilasjonsfaglig kompetanse eller ønsker å knytte til seg den kompetansen.

Ad tempoet: Ok, men der kan vi jo være uenige på sak, i det minste. Du tenker altså på hvor mange touch hver enkelt spiller bruker?

Jeg syntes faktisk, spesielt mot Kristiansund, at det ble noe nesten krampaktig oppjaget over det. Mye jaging og pasninger på tvers, men uten noen særlig plan for hvordan de pasningene får oss framover. Mange som kvitter seg med ball til første og beste alternativ. Og dette syntes jeg var tilfelle også i vinter, i de beste av oppkjøringskampene våre. Vi mangler roen med ball til å finne bedre pasningsalternativer, og de gangene vi klarer å få ballen litt høyere i banen har det som regel vært innom et balltap og gjenvinning.

Mot Molde gikk det treigere, men det tror jeg også skyldes litt at vi hadde ballen så lite, og aldri klarte å vinne den i gode posisjoner. Sånn sett syntes jeg egentlig vi kledde å ha en ballspiller som Trondsen på den ene indreløperen, som fikk mye ballkontakt i brukbare posisjoner, men vi hadde ikke bevegelser han enkelt kunne utnytte, og han er heller ikke en spiller som finner rommene ingen andre ser. Da blir det mer stopp med ballen.

Og jeg er uansett dundrende uenig i at dette er treigere enn Kåre 2018, for det gikk såpass i sirup at man begynte å kaste ting veggimellom. Lundemo med tre touch til Hovland med fire, til Reginiussen med tre touch. Tilbake til Hovland. Innom Meling eller Hedenstad. Repeat. Mens indreløperne sto stille på 20 meter og ventet på at Even 'Pirlo' Hovland skulle tre pasninger gjennom to ledd.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Han har sakt opp, alt tyder på det. Han sitter til ny trener er klar Mulig han blir ass... han sier de diskuterte hva som kan gjøre RBK bedre på kort sikt Dorsin vil heller ikke kommentere om de sonderer terrenget for ny trener.
Ingen kaller inn hele styret og admin en søndag kveld for å diskutere en prosess som kan gjøre RBK bedre hvis den prosessen bare er å trene mere, legge om formasjon, kjøpe nye spillere...En eller annen av de som var på møtet i går klarte ikke å holde seg og måtte ut med bomben...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 22.06.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett verre konspirering siden Kin Jong Un var pÃ¥stÃ¥tt dødssyk rundt pÃ¥ske. 😂
Folk går jo helt bananas her, og den ene teorien er villere enn den andre. Ganske underholdende lesning faktisk. Men jeg tror 99% av dere kommer til å bli fryktelig skuffa når dere etterhvert innser at det ikke skjer en pøkk.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 22.06.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ende opp med en kvasiløsning her, der det kommer inn en ny trener og Horneland blir assistent. Horneland må ut av klubben. Skal han fortsette i klubben ved å bli "sparket" nedover så er ikke problemet løst. Han er fortsatt i klubben. Selv om alt det han har gjort de siste 18 månedene har ført til at klubben er blitt dårligere.

Horneland må helt ut. Og ny trener + ass.trener inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.06.2020 12:58    Post subject: Reply with quote

Han har vel tilbudt seg å trekke seg, som han gjorde i fjor. Men RBK har ikke noen erstatter så Koteng takker pent nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 22.06.2020 12:59    Post subject: Reply with quote

Det dummeste med dette er at man får et kraftig dilemma inn mot B/G kampen. Skal man håpe på seier, noe jeg alltid gjør, for å henge noenlunde med, eller skal man håpe på tap, slik at Horneland slipper å stange mot veggen lenger. Han ble reddet av noen få gode perioder i fjor, mellom annet Europaleague. Spillet ble derimot ikke bedre, og man havnet tilbake i gamle dårlige mønster. Det er vel overhengende fare for at dette skjer igjen, selv om man skulle slå B|G, og Horneland får fortsette. Mitt største ankepunkt er likevel spillerlogistikken. Hvilke spillere vil egentlig Horneland ha? Kjøpene er verken fugl eller fisk. Bare middelmådigheter, med begrenset register og relativ høy alder. Med unntak av Zachariassen. Fysikk er viktigere enn ballferdigheter. Trodde det var Bjørnebye som var problemet, men virker ikke som om det er noe særlig bedre nå. Børven blir også hjelpeløs, når man bruker han på samme måte som Søderlund. Skjelbred bør komme raskt tilbake fra Tyskland!
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 22.06.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Han har sakt opp, alt tyder på det. Han sitter til ny trener er klar Mulig han blir ass... han sier de diskuterte hva som kan gjøre RBK bedre på kort sikt Dorsin vil heller ikke kommentere om de sonderer terrenget for ny trener.
Ingen kaller inn hele styret og admin en søndag kveld for å diskutere en prosess som kan gjøre RBK bedre hvis den prosessen bare er å trene mere, legge om formasjon, kjøpe nye spillere...En eller annen av de som var på møtet i går klarte ikke å holde seg og måtte ut med bomben...


spesielt ikke når det er styremøte dagen etter.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 22.06.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Hver gang noen messer om "mer tempo" tenker jeg på alle gangene Kåre i pausepraten mente vi måtte ha "høyere tempo og presisjon", og vi fikk se backfireren, relativt upresset, sende ballen veldig fort fram og tilbake mellom seg. Både tempo og presisjon gikk i været!

At han også la til "så må vi bli mer treffsikre foran mål" hjalp dessverre ikke.

Finnes det eksempler på trenere fra en fotballkultur over steinaldernivå som snakker om "høyere tempo" på den måten som er så populær her til lands?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 22.06.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Har ikke lest noen innlegg her hvor noen ønsker at han skal få fortsette.
Alle ønsker ham tydeligvis ut.

Dersom han ikke fjernes kjapt, forsvinner siste fnugg av håp om et minimum av hjerneaktivitet og puls hos medlemmene i styret.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Men jeg synes fyren Horneland er magisk. Ærlig, hardtarbeidene og lojal.
På mange måter representerer han mange av verdiene i klubben, bare med unntak av det sportslige - som er hans hovedoppgave.

Derfor kjenner jeg at jeg blir oppriktig irritert når folk går på person og kaller han "klovn", "idiot" og andre ukvemsord.

Helt enig. Kan absolutt like den stabile og ærlige framtoningen uavhengig av hvilken vei vinden blåser (skjønt den har blåst mer i ansiktet enn i ryggen), i motsetning til de humørsvingningene vi såg hos en viss tidligere trener med initialene KI
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.06.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Ja, og det er jo nettopp greia. Hva er balltempo i seg selv, liksom, uten at du har en klar plan for hvordan du bruker det til å åpne rom?

Det er jo virkelig ingen vits i at for eksempel Tagseth smeller ballen lynraskt til Trondsen på backen så lenge Lundemo samtidig er såre fornøyd med å 'være dekket opp' der han står sentralt, Adegbenro er trygt plassert i pasningsskyggen, og Valsvik ikke akkurat kommer galopperende på et offensivt løp bak bevegelsen til Tagseth. Da er det klart at det blir stopp, og det hjelper veldig lite om Trondsen da innser dette veldig raskt og spiller støtte umiddelbart.

Så kan man selvfølgelig dermed hevde at det dreier seg om løpsmengde, greit nok, men jeg tror ikke problemet er manglende vilje eller ork til å bevege seg. Initiativene bakfra kommer ikke fordi man ikke synes det er trygt å sette laget i ubalanse ved å sende fram en spiller i det ledige rommet, og vi har dessuten ingen innøvd plan for å håndtere selv de standardsituasjonene vi konstruerer selv.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

Miami:

Helt riktig. De har gått seg inn i ei blindgate, og ingen vet veien ut. Da må noen skiftes ut, og da blir det treneren, ikke hele stallen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2020 13:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, og det er jo nettopp greia. Hva er balltempo i seg selv, liksom, uten at du har en klar plan for hvordan du bruker det til å åpne rom?


Jeg synes faktisk mye av det vi gjør nå, har mer for seg enn det vi så under Kåre på slutten. Mot KBK f.eks var det mye gode bevegelser og tanker synes jeg, men når det går så tregt som det gjør for tiden, rekker alltid forsvaret å forskyve, og det uten at de blir slitne en gang.

Mye av bearbeidinga mot KBK ligna på det vi så under Eggen, men under Eggen gikk det så fort at du visste at det laget som parkerte bussen var utslitt etter 70. KBK tok jo heller mer over i 2. omgang. Det er litt hva jeg mener med at tempo er et av hovedproblemene.
Back to top
View user's profile Send private message
pav
Junior


Joined: 22 Jun 2020
Posts: 2

PostPosted: 22.06.2020 13:45    Post subject: Hornis Reply with quote

Liker å tenke basalt: Vil gjerne at Horneland skal lykkes, tror spillerene også vil det. Men hvis magefølelsen til spillerne ikke tror det, hjelper det ikke å ville Wink
Ganske tydelig at ingen tror spesielt på det som skjer nå....
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 22.06.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del ser ikke helt at tempo er et hovedproblem, snarere et symptom. Hadde vi hatt en plan i angrepsspillet med klart definerte oppgaver hadde ting også gått fortere, utover det som så ut til å være game plan; spill på Adegbenro. På fot, og for seint, fordi vi ikke har midtstoppere istand til å fordele ball (må spille gjennom sentralt må vite) og midtbanen vår er markert ut/ikke i stand til å utnytte rom.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 22.06.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Okei,

Oppsummert så kontakter altså Horneland Koteng og ber om et møte. Der vil Horneland komme med forslag og ønsker til hva som kan gjøre RBK betydelig bedre. Koteng og etter hvert hele styret og admin synes dette forslaget var en veldig god idé.

Hva kan dette forslaget være:
- «Jeg foreslår at dere ansetter Hareide som hovedtrener»?
- «Ja, det var en god idé!»
= Neppe.


- «Jeg foreslår at dere henter inn en annen som hovedtrener, mens jeg blir assistent.
- «Ja, det var en god idé!»
= Kanskje.

- «Jeg gir meg nå.»
- «Ja, det var en god idé!»
= Neppe

- «Vi kjøper masse klassespillere»
- «Ja, det var en god idé!»
= Neppe

- «Jeg tar noen ekstra møter med Nils Arne.»
- «Ja, det var en god idé!»
= Neppe

Jeg tror han har tilbudt seg å fortsette som assistent, men ikke vært konkret i hvem han ville hentet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.06.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Under Eggen? Det ligner jo ikke i det hele tatt på måten vi spilte på under Eggen, og hovedgrunnen til det er at indreløperne kun involverer seg/involveres i den ytterste korridoren i det oppbyggende spillet. De klarer altså ikke å true noe rom innover i banen, og vi er påfallende uinteresserte i den særdeles lavthengende frukten det burde være å klare å hekte på Islamovic sentralt - det man jo må anta han er kjøpt inn for å gjøre, for hvis ikke må man virkelig lure på hva de tenkte på da de kjøpte en røslig, langsom, hodesvak tilbaketrukket spiss som aldri har scoret mye mål.

Effekten er at det lille vi får til på egen hånd gjennom spillemønsteret er å komme til noen pressede innlegg nede ved cornerflagget - en trussel man kan mistenke at KBK i utgangspunktet er godt komfortable med å håndtere. Alt annet, det vi egentlig skaper som lukter ordentlig scoring, handler jo om individualister som plutselig får ballen og dribler tre mann alene.

Jeg er for så vidt enig i at noe av det vi så i vinter og i fjor sommer har mer potensiale enn den varianten av Kåre der han skulle finne opp kruttet på nytt med de høye indreløperne, for der føltes det etter hvert som vi vant kamper på seiersrutine og stjernefaktor alene. Problemet er at selv de 'lovende' stiene vi går opp ikke ser ut til å lede noe sted, og vi er på mange måter tilbake til Janne og Perry, der vi måtte ha fire spillere til å kombinere oss frem til et innlegg.

Så vi sitter igjen med et lag som er bedre trent, hakket mindre blasert, men også dårligere organisert offensivt, og uten nevneverdige lederegenskaper, vinnervilje eller seierserfaring blant spillerne. Og det i et lag som kanskje allerede slet med mangel på effektive ledere på banen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er liten tvil om at Horneland nå jobber på oppsigelse, på en eller annen måte. Han innkaller selv til et møte, ingen vil egentlig si hva som ble sagt der, Koteng og styret er fullstendig tause om det, Dorsin svarer noe vagt og nesten overraskende uklart. Med andre ord, ingen freder treneren, noe som er svært urovekkende om de faktisk har 100 % tillit til prosjektet. Ønsker de Horneland videre må de nesten også være tydelig på det, så han får arbeidsro. Bare det å ha et ekstra styremøte dagen før et planlagt møte er spesielt, i stedet for å for eksempel utvide det planlagte møtet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Vi klarer ikke legge noe press over tid på motstanderen. Vi ender opp med å legge oss ultralavt på Lerkendal mot Obos lag..
Det er uforstålig at det blir slik.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 22.06.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Tror du er inne på noe, Rayman. Det gir mening. Horneland innså vel hvor høna sparket og ønsket en mer fredelig avslutning enn å få fyken.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Under Eggen? Det ligner jo ikke i det hele tatt på måten vi spilte på under Eggen, og hovedgrunnen til det er at indreløperne kun involverer seg/involveres i den ytterste korridoren i det oppbyggende spillet. De klarer altså ikke å true noe rom innover i banen, og vi er påfallende uinteresserte i den særdeles lavthengende frukten det burde være å klare å hekte på Islamovic sentralt - det man jo må anta han er kjøpt inn for å gjøre, for hvis ikke må man virkelig lure på hva de tenkte på da de kjøpte en røslig, langsom, hodesvak tilbaketrukket spiss som aldri har scoret mye mål.


Her var jeg upresis. Jeg skulle skrive når vi presser mot et lag som ligger kompakt. Mot KBK i de periodene, spilte vi mye rundt fra side til side for å mørne, slik vi ofte gjorde under Eggen. Men det gikk så tregt, at ikke ble de slitne og ikke oppsto det luker for å komme gjennom. Med det tempoet vi forskjøv under Eggen, og forsåvidt i perioder etterpå også, så slet vi ut forsvaret, og vi scoret omtrent alltid etter 70, uansett hvor lite vi skapte tidlig i kampen. Det klarer vi ikke lenger.

Vi ligner ikke på Eggen på vei frem, det er jeg enig i.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 22.06.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

Spennende tweet fra Mini på twitter. Kan virke som Horneland får Glimt-kampen også er det Åge!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hawken
Junior


Joined: 08 May 2017
Posts: 50
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 22.06.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

Håper alle her inne skjønner at styret har ingen intensjon om å sparke Horneland etter to serierunder. De signerte jo på nytt med fyren så sent som i midten av april. Å gå tilbake på den avgjørelsen så kort tid etter ville de aldri funnet på. Så Horneland sitter garantert trygt i en stund til, så lenge han selv vil selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Hawken: Den forlengelsen var koronarelatert, og for å holde roen. Den har ingen betydning for vurderingene i dag.

Ingen seriøse styrer har intensjon om bare å la treneren prøve i 2 kamper. Det vil normal alltid gå 4-5 kamper før de begynner å vurdere å bytte, og det skjer sjeldent før etter 10-15 kamper.

Men, det kan skje f.eks at treneren mister garderoben, eller selv ikke ser noen vei ut av uføret. Da blir det sak, som nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 309, 310, 311 ... 335, 336, 337  Next
Page 310 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb