English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 312, 313, 314 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:24    Post subject: Reply with quote

RBK har alltid vært gutteklubben grei etter NAE forlot klubben i gullalderen, karman slår tilbake på rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Proff

PostPosted: 22.06.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Gnafs wrote:
Trivelig fyr eller ikke er irrellevant, det fungerer ikke på fotballbanen.

Nå er du urimelig kravstor synes jeg Very Happy
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:28    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Dette er profesjonell idrett på topp nivå. Ingen kan fortsette i jobben sin hvis man ikke får det til bare forde man vil dem vel??. Da hadde vi hatt 300 ansatte som ikke kunne noe men som var hyggelig og greie.

Personlig skulle jeg ønske at flere i arbeidslivet innså selv at de er forfremmet et nivå langt og tok et steg tilbake. Næringslivet (idrett) mister mange dyktige personer fordi det oppfattes som et prestisjenederlag å ta et steg tilbake til det man behersker godt.

Uten at det skal tas som at jeg vil ha Horneland som å se. For jeg vet ikke om han er god som det. Det får andre vurdere.

Men hvis det er hans nivå, får jeg veldig stor respekt for han hvis han legger bort prestisjen og gjør det.

Last edited by PerO on 22.06.2020 18:37; edited 2 times in total
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

Bare basert på hva jeg har lest har jeg inntrykk av at Horneland egentlig har lyst til å være ass. og bidra på treningsfeltet med øvelser og lignende, i tillegg til å lære av en mer merittert trener. Det var vel en slags ass.-rolle han ble forespeilet i utgangspunktet, og som han var interessert i.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Horneland er like mye tåkefyrste som JJ, han er bare flinkere til å sminke sannheten med floskler og ting supporterne vil høre.

Burde aldri ha fått sjansen, få det bort!
PerO
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
RBK har alltid vært gutteklubben grei etter NAE forlot klubben i gullalderen, karman slår tilbake på rbk.

RBK var gutteklubben grei før Eggen begynte som spiller. Har antagelig vært klubbens største force i all tid, selv om vi mangler en god innavla leder akkurat nå.

Last edited by PerO on 22.06.2020 18:38; edited 1 time in total
Back to top
Xerxes
Junior

PostPosted: 22.06.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Det forbauser meg at så mange ikke ser at Horneland faktisk tar ansvar for de sportslige resultatene, han ser at han ikke får dette til slik han og vi alle vil... Hva om han har lagt fram en løsning der han selv trer til side eller går over i en annen rolle, og legger til rette for at en ny trener blir ansatt? (Og ikke som Kåre, blir sur og krever erstatning...) Hva kan vi da kritisere ham for?

Jeg tror faktisk på Horneland når han sier at han ønsker klubbens beste, for en mer rakrygget og ærlig trener har vi vel aldri hatt. All skittkastingen jeg har sett i denne tråden burde vi holdt oss for gode til. Mannen er dønn ærlig, og å ikke lykkes er en ærlig sak, og ingen grunn til alle de grovt nedsettende kommentarene som vi har sett den siste tiden.

La oss nå vente å se hva som kommer, det forbauser ikke meg om Horneland selv har sett behovet for nye trenerkrefter og er åpen for dette. Om det gir en løsning der Horneland er en del av løsningen eller ikke er det bare tiden som vil vise.

Last edited by Xerxes on 22.06.2020 18:48; edited 4 times in total
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg må le litt av Koteng da:
- Jeg kommer ikke til å svare på noen spørsmål før etter møtet
*Blir stilt et spørsmål*
*Svarer på spørsmålet*

Laughing

Det er John Arne Riise-nivå på den kjeften der!
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:45    Post subject: Reply with quote

Noen som er i nærheten av Brakka?
Styremøtet må jo begynne å nærme seg slutten nå etter snart 2 timer.
Spesielt med en fastsatt agenda...
Veldig interessant å vite om Hornet og co drar etter Styremøtet eller om de blir igjen en stund... RBK Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ibejnar
Junior

PostPosted: 22.06.2020 18:45    Post subject: Reply with quote

Kæmpe respekt for en så ærlig træner, der selv beder om et møde med ledelsen for at opnå forbedringer. Men som jeg ser det er det hele spillestilen der skal revurderes. Rosenborg er en kæmpe klub og SKAL da være spilstyrende med teknisk god fodbold. Pt. formår man jo ikke at lave 3 sammenhængende afleveringer og der er slet slet ingen forståelse spillerne imellem, og så er der alt for mange løbetyper og ingen der tør tage bolden og søge direkte muligheder. Jeg håber faktisk Hareide kommer ind over i en funktion - han gjorde et fantastisk arbejde med det danske landshold, der jo ikke tabte en kamp i nærmest flere år - plus han havde alle spillerne bag sig - han var sympatisk og utrolig vellidt. Kommer Hareide ind vil man også se en mere tilskuervenlig teknisk funderet spillestil. Det er jo næsten er smerte for øjnene at se Rosenborg spille pt.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Sjøl mener jeg at to kamper ikke er nok til å hverken hylle eller henge.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Det er 32 eliteseriekamper, ikke 2.
Robin
Rutinert

PostPosted: 22.06.2020 18:50    Post subject: Reply with quote

Lever ennå i håpet... Men hvorfor vil noen beholde ham som assistent? Vil ha ham så LANGT unna RBK som det er mulig. Og så forsøke å glemme den mørke tiden han var her.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:53    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er 32 eliteseriekamper, ikke 2.

Men hvis du trekker fra 2.. I’ll show myself out

Last edited by Macha on 22.06.2020 18:54; edited 1 time in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 18:53    Post subject: Reply with quote

I fjor ja, og 2 i år Smile
Nidarosballklubb
Senior

PostPosted: 22.06.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Helland til Adressa bekreftet vel at ingenting dramatisk har skjedd.

Det eneste som skjedde var at Horneland ba om møte med Koteng og co i går kveld. Noen overhørte dette og tolket det som at det «må» bety at han vil si opp.

Dessverre har dette bare vært tomme rykter Sad
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

Er det samme jeg frykter.

Må ikke glemme at dette er et prestisjeprosjekt for styre og stell. Koteng har messet om tidsperspektivet, forlengelse av kontrakt m.m.

De som hørte at dagen i dag skulle bli meget bra, og til og med hadde konkrete navn på erstattere må gjerne stå frem og dele.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:03    Post subject: Reply with quote

Tomme rykter tror jeg ikke det er, for da ville de ganske sikkert avfeid dette som vås og uttalt tydelig at de har tillitt til Horneland for å unngå støy, fremfor de mer difuse uttalelsene som har kommet. Hvorvidt konklusjonen blir at han forsvinner nå er dog mer usikkert.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:06    Post subject: Reply with quote

Xerxes wrote:
Det forbauser meg at så mange ikke ser at Horneland faktisk tar ansvar for de sportslige resultatene, han ser at han ikke får dette til slik han og vi alle vil... Hva om han har lagt fram en løsning der han selv trer til side eller går over i en annen rolle, og legger til rette for at en ny trener blir ansatt? (Og ikke som Kåre, blir sur og krever erstatning...) Hva kan vi da kritisere ham for?

Jeg tror faktisk på Horneland når han sier at han ønsker klubbens beste, for en mer rakrygget og ærlig trener har vi vel aldri hatt. All skittkastingen jeg har sett i denne tråden burde vi holdt oss for gode til. Mannen er dønn ærlig, og å ikke lykkes er en ærlig sak, og ingen grunn til alle de grovt nedsettende kommentarene som vi har sett den siste tiden.

La oss nå vente å se hva som kommer, det forbauser ikke meg om Horneland selv har sett behovet for nye trenerkrefter og er åpen for dette. Om det gir en løsning der Horneland er en del av løsningen eller ikke er det bare tiden som vil vise.

Det er de som har ansatt og tviholdt på han som fortjener den største kritikken. Samtidig har Horneland takket ja til å være trener for Norges største klubb - ingen har tvunget han, han kan også når som helst si opp stillingen sin - og verken spill eller resultater har vært gode nok. Noe han hele tiden har innrømmet i media, men det er grenser for hvor lenge en trener kan holde på med dette. Han virker som en trener som er blottet for selvtillit, og tro på egne ideer. Et dyr som i skogen viser til hele omverden at han er skadet, blir fort spist opp.

Zeman
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:09    Post subject: Reply with quote

Det møtet drar veldig ut. Noen som har hørt noe? Har vi noen RBKWeber'e utenfor brakka nå?
Bye
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/mariu...88931?s=21
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.06.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

Dette er selvsagt ikke tomme rykter. Hareide svarte akkurat "ingen kommentar" til NRK på spørsmål om han blir ny RBKtrener. Det er kalt inn til ekstraordinære møter, det er styremøte, alle nekter å uttale seg og Hareide verken bekrefter eller avkrefter at han blir ny trener.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

Når Horneland ber om et møte med Koteng, som blir til et møte som også involverer daglig leder og styret, dagen før et styremøte uansett skal finne sted, så ser jeg bare en grunn til at et slikt møte finner sted: et forsøk på å kjøpe seg tid, og å unngå å bli sagt opp allerede nå, etter kun to seriekamper.

Dette med at Horneland er 'hel ved', 'står i stormen', 'svarer ærlig', 'er rakrygget' osv. tolker jeg annerledes. Det ser heller ut til å være hans måte å komme kritikerne i forkjøpet og å kjøpe seg mer tid.

Så lenge det ikke skjer en synlig utvikling til det bedre i spillet, som fører til mange målsjanser, mål og poeng, så er det irrelevant hva Horneland står og gjentar til pressen i etterkant av hver kamp.

Objektivt sett har han nå fått lang nok tid til å vise hva han og assistenten duger til. Det gjelder ikke bare banespill og resultater. I tillegg kommer andre forhold som evnen til å samarbeide med sportslig leder, utvikle unge spillere, utvikle klubben ifht. topp-idrett, og hans involvering i spilleroverganger. Har han kontroll, og utvikles klubben i riktig retning?

Styret får i dag avgjøre om Horneland er den beste de kan få, eller om det finnes andre kandidater som anses som bedre på nåværende tidspunkt. Noen, inklusive ham selv, mener han er løsningen på problemet. Andre, at han er problemet. Sesongen 2019 var forferdelig, og årets har startet der den forrige sluttet. Styret må også tenke på publikums og sponsorenes interesse i produktet de selger, og på tilliten mellom styret og medlemmene. De kan ikke tillate seg at dette går fra vondt til verre i ukene og månedene fremover.

De som formidlet ryktene som fant veien hit til forumet visste nok at noe var på gang. Horneland så selv ut til å lukte lunta etter tapet i Molde, og ville komme kritikerne i forkjøpet. Det ble tolket som at han ønsket å trekke seg, men dagens uttalelser viser vel heller at det er et forsøk på å få en sjanse til. Så får vi se om han lykkes med taktikken sin.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 22.06.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

I går ble Dorsin spurt om han hadde snakket med Hareide. Svaret her er jo enkelt om svaret er nei. Da er svaret nei.

Han valgte å svare at det ville han ikke kommentere. Så får vi skeptikere spørre oss hvorfor det?

- Torgeir Børven
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

Nidaros rapporterer at Horneland har forlatt møtet og nekter å si noe Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 312, 313, 314 ... 334, 335, 336  Next
Page 313 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb