English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 318, 319, 320 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 22.06.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Det har vært 2 spesielle dager. Min egen konklusjon blir at Horneland har informert styret at han ønsker å trekke seg og går av straks RBK har funnet en erstatter enten på kort eller lang sikt. Så har de diskutert forskjellige løsninger/navn på kort og lang sikt.
Goran
Proff

PostPosted: 22.06.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det har vært 2 spesielle dager. Min egen konklusjon blir at Horneland har informert styret at han ønsker å trekke seg og går av straks RBK har funnet en erstatter enten på kort eller lang sikt. Så har de diskutert forskjellige løsninger/navn på kort og lang sikt.

Høres ut som en edruelig tolkning av det siste døgnet.
El Duderino
Senior

PostPosted: 22.06.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
Personlig har jeg notert meg at "El Duderino" ikke er glad i Hareide, men kanskje du skal kline til med et par innlegg til så alle er overbevist?

Det tror jeg ikke går uansett. Det er på tide å bli voksne. Med en gang det er krise, så dukker det opp et stort navn. Så er det løp og kjøp. Så enkelt er det bare ikke. Og, akkurat han har hatt sine sjanser her.
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/0nxA22/hareide-skal-hylles-men-snytes-trolig-for-rekordforsoek

Er det det? Merkelig...

Tips: les hele artikkelen:
PS! Rekken gjelder kamper over 90/120 minutter. I Russland-VM i 2018 tapte Danmark etter straffesparkkonkurranse i 8-delsfinalen mot senere finalist Kroatia. Kampen endte 1–1.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Goran wrote:
Personlig har jeg notert meg at "El Duderino" ikke er glad i Hareide, men kanskje du skal kline til med et par innlegg til så alle er overbevist?

Det tror jeg ikke går uansett. Det er på tide å bli voksne. Med en gang det er krise, så dukker det opp et stort navn. Så er det løp og kjøp. Så enkelt er det bare ikke. Og, akkurat han har hatt sine sjanser her.

Du kommer med faktafeil.
Ved at du sier at Hareide fikk fyken i Danmark pga spillestil..

Sannheten er at mannen blir hyllet, og han ble ikke sparket. Han er Danmarks beste landslagssjef siden midten av 90-tallet.

Gi meg en link på at flere kritiserer for jobben Hareide har gjort i Danmark.

Din fjomp

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 22.06.2020 22:19    Post subject: Reply with quote

Det kan hende Horneland har gått på kompromiss med seg selv i forhold til å måtte prøve å spille en type fotball han ikke står for selv. Han er ingen Eggen 4-3-3 mann i blodet eller hode. Så har nok erkjennelsen vokst frem og han selv ser at han ikke får til denne typen fotball og at han eigentlig vil spille power fotball slik han prøvde i starten.
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:19    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Hareide fikk ikke fornyet kontrakten pga at de ville prøve noe nytt.
En Hjulmand var ledig, og de grep den

Har ingenting med spillestil eller nor slikt å gjøre.
Hareide er svært godt likt i Danmark. Han fikk også det beste ut av Eriksen.. noe forgjengeren slet med

Flere eksperter kritiserte at forbundet ved at de ikke fornyet kontrakten med Hareide..

"Noe nytt", ja, hva tror du det var? Hjulmand spiller totalt annerledes fotball enn Hareide. Ja, Hareide var populær blant tanter og bestemødre i Danmark, men blant fotballtilhengere var han ikke så godt likt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
Sløvsekken wrote:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/0nxA22/hareide-skal-hylles-men-snytes-trolig-for-rekordforsoek

Er det det? Merkelig...

Tips: les hele artikkelen:
PS! Rekken gjelder kamper over 90/120 minutter. I Russland-VM i 2018 tapte Danmark etter straffesparkkonkurranse i 8-delsfinalen mot senere finalist Kroatia. Kampen endte 1–1.

Ser ikke helt at straffebingo forringer den prestasjonen overhodet.
niccolai
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
niccolai wrote:

Hareide er svært godt likt i Danmark. Han fikk også det beste ut av Eriksen.. noe forgjengeren slet med

Flere eksperter kritiserte at forbundet ved at de ikke fornyet kontrakten med Hareide..

"Noe nytt", ja, hva tror du det var? Hjulmand spiller totalt annerledes fotball enn Hareide. Ja, Hareide var populær blant tanter og bestemødre i Danmark, men blant fotballtilhengere var han ikke så godt likt.

Flekk opp link på det..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:22    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
niccolai wrote:

Gjerne dokumenter påstanden om du forventer å bli tatt seriøst.
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 22.06.2020 22:23    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Forstår resonnementet ditt, og kan godt hende det er riktig. Jeg bare sliter med å se hvorfor klubben er tjent med å la en trener som ikke ønsker å fortsette i jobben sin styret laget fremover. Særlig ikke når vi er i motgang, og sjansen for en liten oppsving på kort sikt er tilstede med å la et nytt fjes, en ny stemme og kanskje litt annerledes tankegang på enkelte områder ta over frem til erstatter er klar. Dog usikker hvem i klubben som faktisk er aktuell da, siden assistenten drar sammen med treneren og Coolen er borte. Henriksen muligens da, men har har vel ikke vært noen stor suksess tidligere. Kan jo ha lært litt på 12 år selvfølgelig.

Blir spennende å se hva som skjer hvis vi taper på torsdag i alle fall, da tror jeg det fort er over. Presset er stort allerede.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:24    Post subject: Reply with quote

Irriterende at enkelte faktisk devaluere jobben Hareide har gjort i Danmark , og Malmø

Helt latterlig egentlig.. blir matt

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 22.06.2020 22:24    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:

Jeg så RBK sensommer/tidlig høst i fjor. Beste fotball på flere år.

Det er den beste fotballen vi har spilt under Horneland, men fortsatt var det rævafotball.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:28    Post subject: Reply with quote

Vi var solide i kvalikkampene i fjor. Bortekampene var perfekte med unntak av Zagreb. Var på hjemmekampen mot BATE, det var skikkelig moro. Men tror spillerne presterte godt pga økonomisk bonus. Trist at det er sånn.
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Åh Gud bedre, selvfølgelig var det spillestil som gjorde at han ikke fikk forlenget. Peter Møller kom inn og hentet Kasper Hjulmand, Skandinavias største Pep-elsker, og Albert Capellas, en faktisk tidligere Barcelona-assistenttrener, til landslagene. Hareide gjorde akkurat som han skulle: rette opp driten til Morten Olsen og få Danmark kvala til mesterskap, og nå skal Hjulmand og Capellas ta landet videre. Skal ta dette sitatet opp igjen om fem år, når Danmark er blant Europas åtte beste landslagsnasjoner.
Back to top
Vår Herre
Proff

PostPosted: 22.06.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
Åh Gud bedre, selvfølgelig var det spillestil som gjorde at han ikke fikk forlenget. Peter Møller kom inn og hentet Kasper Hjulmand, Skandinavias største Pep-elsker, og Albert Capellas, en faktisk tidligere Barcelona-assistenttrener, til landslagene. Hareide gjorde akkurat som han skulle: rette opp driten til Morten Olsen og få Danmark kvala til mesterskap, og nå skal Hjulmand og Capellas ta landet videre. Skal ta dette sitatet opp igjen om fem år, når Danmark er blant Europas åtte beste landslagsnasjoner.

Ja, ta det opp igjen om fem år. Så kan vi se RBKs kamper i Obos sammen og si at "jaggu er det bra Horneland fortsatt står ved roret, og ikke Hareide".
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
WillyO wrote:
niccolai wrote:

Flekk opp link på det..

Link på at fotballtilhengerne ikke var altfor happy? Google. Selvfølgelig var det mange som likte ham, men hadde en mann levert samme prestasjoner i Norge, hadde han vært sidestilt med Gud. I Danmark var ganske mange happy for å bytte ham ut.
Back to top
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Vår Herre wrote:
WillyO wrote:

Ja, ta det opp igjen om fem år. Så kan vi se RBKs kamper i Obos sammen og si at "jaggu er det bra Horneland fortsatt står ved roret, og ikke Hareide".

Nice stråmann, jeg avskyr Horneland som pesten.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Siden du da er så opptatt av å deskreditere Hareide, og avskyr Horneland som pesten. Hvem bør ta over RBK ?
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Siden du da er så opptatt av å deskreditere Hareide, og avskyr Horneland som pesten. Hvem bør ta over RBK ?

Det er det sportsdirektørens jobb å bestemme. En god sportsdirektør har et stort nettverk og mange navn som passer en spillestil som RBK vil identifisere seg med. Spør du meg, en barneskolelærer og g8-trener på fritiden, er de første navnene som dukker opp Knutsen i Glimt eller Cifuentes i Sandefjord. Knutsen fordi de spiller offensiv fotball, og Cifuentes fordi jeg elsker den spanske oppbygningsfotballen han har klart å etablere i den elendige troppen deres.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

Hva som tilsier at en spansk unggutt uten erfaring fra topplag er bedre egnet til å snu den negative trenden i RBK enn en rutinert trener med lang merittliste og tidligere suksess i klubben ?

Knutsen er vel neppe spesielt aktuell, all den tid Bodø/Glimt neppe gir fra seg gullkalven sin på nåværende tidspunkt, men han har vel heller ikke noe erfaring fra større klubber med høye forventninger.

Edit:

La meg da poengtere at jeg ikke har noen motforestillinger mot de 2 som sådan. De har imponert i Glimt og Sandefjord. Men de vil møte en ganske annen utfordring i RBK, både i forhold til omgivelsene og at man i større grad møter lavtliggende lag, og ikke får de samme vilkårene i forhold til kontringer f.eks. I mine øyne fremstår det som en mye større gambling enn å bruke en dreven trener til å få klubben opp av grøfta igjen.

Last edited by Sløvsekken on 22.06.2020 22:58; edited 1 time in total
Back to top
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 22.06.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
@ oxbailla: Flott oppsummering, og helt brutalt å se hvordan styret og Horneland sammen har snudd opp ned på klubben. Halvparten av alle navn knyttet til klubben er byttet ut i løpet av 18 mnd, og vi sitter igjen med dårligere prestasjoner enn noensinne.

Takk! Vet ikke om listen er uttømmende - det kan jo være flere endringer jeg ikke har fått med meg. Men det er besnærende at Horneland (som så mange andre trenere) ofte skylder på manglende relasjoner og kontinuitet om ting ikke funker på banen, og så er det ofte nettopp trenerens egne grep som ødelegger muligheten til å få relasjonene til å sitte.

Et ferskt eksempel er Trondsen opp som indreløper mot Molde på lørdag, mens han startet som venstreback mot KFK. I intervjuet på RBKweb sa han at han ikke hadde trent i midtbaneposisjonen i de to siste månedene - kun som venstreback. Da blir det så klart litt mer krevende med relasjonene når treneren bryter opp kontinuiteten.

Et annet eksempel er bruken av Bendtner i fjor, der han var helt ute i kulden før seriestart, ikke en gang i kamptropp, så får han beskjed om å spille åpningskampen kvelden før:

«På dagen før vår første kamp i Eliteserien vil plutselig hovedtreneren snakke med meg. Han har ombestemt seg etter tre måneders forberedelse. Nå vil han spille et helt annet system og la meg starte kampen, en uke etter at jeg ikke var med i troppen en gang. Som 10'er, like bak Søderlund. Det er ikke noe vi har trent på i det hele tatt» skriver Bendtner i boka si.

Dette er bare to eksempler - vi har vel egentlig sett det samme i brorparten av kampene Horneland har ledet i svart og hvitt.
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 22.06.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

La oss si at Horneland enten er ferdig eller skal tre over i en assistent rolle.
Ville det ikke vært det enkleste for alle parter å spille med åpne kort og si at Horneland styrer Rosenborg fram til en erstatter er klar? Så slipper Horneland så mye mas om framtiden og styret framstår åpen og ærlig isteden for som en haug med inkompetente trehau.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Cifuentes spiller vel ikke i nærheten av RBK fotball. Han er vel mer fra Barcelonaskolen med pasningsfotball. Med vår pasningskvalitet vil det bli total buklanding.
Knutsen har EN god sesong bak seg i Bodø/Glimt, en klubb som er fornøyde så lenge de ikke rykker ned. Null press og arbeidsro. Må innrømme at jeg er svært skeptisk til han. Tror egentlig RBK har malt seg litt opp i et hjørne når det kommer til trenersituasjonen. Spillergruppa virker småsutrete, og alt rotet i klubben gjør at folk ikke ønsker å bli en del av det.
Skal du inn her, uten å sakte men sikkert bli spist av spillere, ledere, fans eller omgivelsene ellers, MÅ du ha en viss ballast med deg. Du må være ydmyk og samarbeidsvillig ovenfor prinsippene i klubben, og ha baller til å sette hardt mot hardt når det kommer til sportslige forventninger. Vanskelig å si om den rette personen heter Hareide, Ho Chi Minh eller Brasse Braselianersen! Egenskapene må dog være til stede. Personlig tror jeg det kunne vært lurt med litt nye impulser fra det store utland. Vi har prøvd broren til kompisen til fetteren strategien nok nå.
Back to top
WillyO
Junior

PostPosted: 22.06.2020 22:59    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hva som tilsier at en spansk unggutt uten erfaring fra topplag er bedre egnet til å snu den negative trenden i RBK enn en rutinert trener med lang merittliste og tidligere suksess i klubben ?

Knutsen er vel neppe spesielt aktuell, all den tid Bodø/Glimt neppe gir fra seg gullkalven sin på nåværende tidspunkt, men han har vel heller ikke noe erfaring fra større klubber med høye forventninger.

Hva som tilsier at en norsk gamling uten erfaring fra fotball utenfor Skandinavia er bedre egnet til å bygge den fotballen som vinner flest kamper og utvikler spillere enn en spansk unggutt som er oppfostret på historiens mest suksessrike fotballfilosofi? Ja, in case du ikke forstår det, her gjør jeg meg litt dum med vilje, fordi erfaring og meritter er ikke alt. Lista over fantastiske fotballspillere turned hinsides rævva fotballtrenere er ganske lang, og mange av de mest spennende trenerne som kommer frem på kontinentet hadde ikke særlig til karrierer. I norsk målestokk ref til Knutsen, som ingen visste om for to år siden.

Ja, Cifuentes er blottet for meritter, men han har gått den beste fotballskolen han kan gå. I det korte løp tror jeg Hareide hadde kunne snudd motgangen, kanskje vunnet ligaen og spilt grei fotball. Men for å komme enda høyere opp, trengs det å tenke annerledes. Da er Cifuentes bare ett av navnene som kunne gjort det. Tror JEG, det er sikkert derfor jeg bare er g8-trener Smile
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 318, 319, 320 ... 335, 336, 337  Next
Page 319 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb