English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 464, 465, 466 ... 582, 583, 584  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 21:29    Post subject: Reply with quote

Kan da vell vitterlig fungere fint i tospann med Eirik fordet?

Drillo bevegde seg jo ikke så mye heller, MEN, jeg skal ikke komme med flere antagelser, jeg registrerer at mine spådommer muligens går til skamme og avventer Wink
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.06.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke allverdens håp om at Eggen tar seg et par ukers vikariat hvor han går inn og tar en time eller to på stor bane hver dag hvor han instruerer laget i angrepsmønster?
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 00:05    Post subject: Reply with quote

I de tyngste tider kan det være en god mental øvelse å repetere for seg selv at det kunne vært verre. La oss gå seks år tilbake i tid:

21. Juli 2014

Da var dette hverdagen:
- Hovedtrener er tilfreds med 4.plass og 1-0 på straffe over Sogndal
- Saga må ha med seg Ulseth for å få et videointervju
- ...fordi Perry snakker KUN med Ulseth og vil ikke møte blikket til Saga
- Og Alstad sirkler som en hauk i kulissene

I det hele tatt mye å fordøye i ett enkelt bilde.

Men som vi vet - dagen etter satt han i tussmørket på hytta til nettopp Ulseth og resonnerte over sin egen avskjedigelse, og allerede samme høst spilte RBK bra fotball igjen. Så ting snur! Det er bare litt vondt før det blir bedre igjen. Og til slutt blir allting såre vel.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 02:35    Post subject: Reply with quote

Du må liksom dra opp den støtt og stadig, visse av oss sliter fortsatt med senskader etter den episoden der. Jeg blir både småkvalm og irritert bare jeg tenker på det.

Men snart blir det Perry III og Ullsokken er jo i farta igjen i Nidaros, så det blir nok noen hakk verre før det blir bra igjen tipper jeg. Very Happy
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

Jeg så faktisk Perry på Værnes for et par uker siden. Hasta seg mot flyet til Oslo, tror jeg. Ting kunne faktisk vært verre.
orz
Proff

PostPosted: 23.06.2020 11:05    Post subject: Reply with quote

Kan vi lære av historien i valget av ny hovedtrener? Hvis vi ser tilbake på de trenerne vi har hatt siden årtusenskiftet, og oppsummerer hvem som har lyktes, og deres bakgrunn før de kom til Rosenborg:

Åge Hareide - Suksess. Serie og cupgull første sesong. En hårsbredd unna å kvale til CL i en vanskelig trekning. Kom fra seriegull med Brøndby i Danmark. Hadde også tatt seriegull med Helsingborg. Merritert som spiller med mange landskamper. 16 års trenererfaring.

Ola By Rise - delvis suksess. Seriegull med knapp margin. Kvalet til CL. Kom til jobben med 5 års erfaring som assistent under Eggen, Sollied og Hareide. Merritert som spiller med flere landskamper. Mistet jobben da han mistet garderoben.

Per Joar Hansen (1) - mislyktes Lå en periode i nedrykkssumpa og fikk sparken i august. Kom til jobben etter 1 år som assistent under Ola By Rise og etter å ha trent Sundsvall i knappe 3 sesonger som eneste klubb på toppnivå. Hadde en begrenset spillerkarriere, stort sett ikke på toppnivå.

Per-Mathias Høgmo - både óg Fikk reddet stumpene etter Perry, og kvalet til CL. Gode resultater på høsten. Kom dårlig i gang i sesong 2, før han fikk helseproblemer og trakk seg. Kom til Rosenborg med 16 års allsidig erfaring som trener for aldersbestemte landslag, kvinnelandslaget og Tromsø/Moss. Spillerkarriere på toppnivå, bare 1 landskamp.

Knut Tørum - både óg Kom til jobben etter å ha vært assistent under Høgmo. Fikk sving på RBK etter en dårlig sesongstart. Ledet laget til seriegull. Dårlig påfølgende sesong, og fikk sparken på høsten etter å ha tatt en enkel kvalikrute til CL. Hadde ikke noen års erfaring som hovedtrener i Start og Moss, og assistenterfaring fra Stabæk og kvinnelandslaget.

Trond Henriksen - delvis suksess fikk skuta på rett kjøl igjen. Involverte Eggen i kampplanene i CL og RBK gjorde en god CL-høst med to seiere over Valencia. Midlertidig løsning i påvente av ny hovedtrener.

Erik Hamrén - suksess. Tapte nesten ikke en seriekamp i de to årene ha var her. Fikk ikke laget til CL, men serie- og cuptitler og konsistente resultater over tid taler for seg. Hadde 20 års erfaring som trener bak seg, med seriegull med Aalborg året før han kom til klubben.

Nils Arne Eggen - suksess La totalt om på spillestilen ila 2 uker, og hadde en strålende start. Ledet laget til seriegull, men fikk en formdupp på slutten av sesongen. Tapte knepent mot FCK i CL-kvalik. Enorm erfaring og meritter fra tidligere.

Jan Jønsson - mislyktes To tredjeplasser med RBK. Kom til klubben med 12 års erfaring som hovedtrener for Ljungskila, Landskrona og Stabæk. Ikke erfaring fra storklubber, men gjorde Stabæk til en toppklubb.

Perry 2 - mislyktes 2. forsøk gikk også dårlig. Hadde i mellomtiden fått litt mer erfaring fra Sundsvall, Ranheim, Aalesund og u-21.

Bruttern - suksess Titlene taler for seg selv, men prestasjonene ble gradvis dårligere. Men tok klubben tilbake til toppen etter flere år i ødeland. Begrenset trenererfaring på toppnivå, men hadde vært hovedtrener i noen sesonger for Bodø-Glimt. Merritert som spiller med flere landskamper og perioder i RBK.

Rini Coolen - begrenset suksess Fikk skuta på rett kjøl, og tok seriegull og cupgull etter en ganske bra høstsesong. Var akademisjef da han tok over, men hadde 16 års erfaring som trener, blant annet i Eredivisie. Midlertidig løsning til ny hovedtrener var på plass

Eirik Horneland - mislyktes. Fikk reddet en tredjeplass i siste serierunde i sin første sesong, etter en vanskelig overtakelse i januar. 4 års trenererfaring fra u18 og Haugesund.

Det kan se ut som vi får suksess med følgende typer:
1. De som kjenner klubben veldig godt, som tidligere spiller eller assistenttrener.
2. De som har lang erfaring og meritter å vise til som trener.

Jeg tror vi gjør lurt i å lete etter en trener med erfaring fra toppklubber, som vet hva det vil si å vinne titler og takle forventninger. Det er noe helt annet å være trener for Rosenborg enn Haugesund, Sundsvall eller Brommapojkarna.
[/b]
Back to top
DaddyCool
Junior

PostPosted: 23.06.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Er det nå vi skal grave oss igennom det tjukke laget med tomme ølflasker, nedi Belgia, og grave fram Sollied?
Sletto
Proff

PostPosted: 23.06.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Synes fremdeles at vi kunne prøvd oss på Željko Buvač.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 23.06.2020 12:19    Post subject: Reply with quote

Ansett Hareide å bli ferdig med det. Vi trenger ikke forsøk på "utvikling" av trenere og one hit wonders I andre klubber. Sandefjord treneren er sikkert en brukbar trener. Men han har fortsatt kun erfaring fra Sandefjord. Bergdølmo har 0 erfaring som hovedtrener. Ikke skandinaviske trenere kan ikke språket og har falt igjennom i TL. Listen over utenlandske trenere uten suksess i TL er lang. Som situasjonen er nå så må vi slutte å snakke om Europa og konsentrere oss om TL. Vi er per nå ikke god nok for å vinne TL.

Vi trenger en som kan bygge opp klubben og ikke bare laget, der er Hareide en perfekt match. Så kan vi "utvikle" en assistent ala Sollied
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

BrennNedMålle! wrote:
Er det nå vi skal grave oss igennom det tjukke laget med tomme ølflasker, nedi Belgia, og grave fram Sollied?

Om de ordner det så Rema 1000 får eneretten på salg av Stella Artois i Norge går det sikkert bra Razz
BjarneS
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

- Saga må ha med seg Ulseth for å få et videointervju
- ...fordi Perry snakker KUN med Ulseth og vil ikke møte blikket til Saga
- Og Alstad sirkler som en hauk i kulissene

I det hele tatt mye å fordøye i ett enkelt bilde.

Herregud, dette hadde jeg helt glemt. Fantastisk bilde!
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 23.06.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Sletto wrote:
Synes fremdeles at vi kunne prøvd oss på Željko Buvač.

Gå fra sportsdirektør i Dynamo Moskva til trener i vingleklubben her? Rolling Eyes
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Bra liste orz, men personlig synes jeg at hvis Hamrén regnes som suksess må også Coolen det. Edit: Hamrén ble dessuten ydmyket i cupen i begge sine forsøk, så der spiller nok hukommelsen deg et puss.

Rini snudde skuta midt i et knalltøft kampprogram (+skademareritt fra helvete) og vant både serie og cup i sin ene sesong. Nådde EL-gruppespill og tok 1 poeng i en vanskelig gruppe. Lagoppstilling hjemme mot Leipzig (sammenlign med Hamrén under):
Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Hovland - Gersbach
Jensen - Konradsen - Denic
Levi - Søderlund - de Lanlay

Hamrén:
- 2008: tok over etter 7 kamper. På hans 19 kamper ble det 9-5-5 (1.68 poeng/kamp) med en råsterk ellever. Røyk mot 2. divisjonslaget Kristiansund i Hamréns første NM-kamp. Klarte 2 poeng i UEFA-cup (uavgjort mot FCK og Brügge) med denne elleveren:

Jarstein
Lustig - Demidov - Stadsgaard - Dorsin
Strand - Tettey - Skjelbred
Sapara
Iversen - Konan

- 2009: Vant serien. Røyk 5-0 mot Molde i NM. Tapte mot Qarabag i kvalik med denne elleveren:

Jarstein
Lustig - Lago - Stadsgaard - Dorsin
Tettey - Annan - Skjelbred
Konan
Iversen - Prica

- 2010: forlot laget på 2. plass etter 13 kamper.

Last edited by Resten må gå fan account on 23.06.2020 13:06; edited 1 time in total
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 23.06.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Med mindre treneren er trønder så blir det ikke noe spesielt bånd mot fans fra start uansett, så personlig kunne jeg tenkt meg å se at vi så til utlandet.

Nenad Bjelica er vel uten jobb? Litt kroatisk kraft hadde gjort seg. Smile

Med det som foregår på banen nå har vi ikke råd til å vente på Hareide, da frykter jeg det kan se fryktelig stygt ut.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 13:09    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Åge Hareide - Suksess. Serie og cupgull første sesong. En hårsbredd unna å kvale til CL i en vanskelig trekning. Kom fra seriegull med Brøndby i Danmark. Hadde også tatt seriegull med Helsingborg. Merritert som spiller med mange landskamper. 16 års trenererfaring.

Skjønt hvis vi ser bak resultatet, som det heter, så overtok Hareide et lag som hadde trent samhandling under Eggen i en mannsalder. Han kunne gjøre noen få grep for å forsterke ting, men den super-innøvde strukturen var jo allerede til stede.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Hareide "gled inn på en räkmacka" som det heter så fint på Svensk. Bordet var dekket og nesten hvem som helst kunne vel ha vunnet serien med den stallen og det systemet. Det finnes andre som har hatt betydelig dårligere forutsetninger enn ham og gjort det vel så bra hos oss. Oppskrytt.
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 23.06.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Så fordi han trente etter Eggen så er kriteriet for at han skal få "Suksess" -stempelet høyere enn for alle andre trenere vi har hatt?
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 23.06.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Bra liste orz, men personlig synes jeg at hvis Hamrén regnes som suksess må også Coolen det. Edit: Hamrén ble dessuten ydmyket i cupen i begge sine forsøk, så der spiller nok hukommelsen deg et puss.

Godt poeng. Jeg tok resultatene fra egen hukommelse, og jeg ser jeg har jobbet godt med å fortrenge straffetapet mot det daverende andredivisjonslaget KBK og skrekktapet mot Molde.. Likevel, prestasjonene i serien var ganske overlegne så jeg synes konklusjonen holder seg.

Ja, Coolen kan jeg til dels gå med på. Men han var her kort tid og satt ikke sitt preg på laget på samme måte, derav litt strengere vurdering.
Back to top
DaddyCool
Junior

PostPosted: 23.06.2020 13:28    Post subject: Reply with quote

Se til Nederland. FC Utrecht, og Marcel Mul. Trenger nye utfordringer etter å ha vært der siden 2013.. Cool
orz
Proff

PostPosted: 23.06.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Hareide "gled inn på en räkmacka" som det heter så fint på Svensk. Bordet var dekket og nesten hvem som helst kunne vel ha vunnet serien med den stallen og det systemet. Det finnes andre som har hatt betydelig dårligere forutsetninger enn ham og gjort det vel så bra hos oss. Oppskrytt.

Men han kunne også gjort det dårlig. Finnes nok av eksempler på trenere som har brutt ned et lag på kort tid. Moyes etter Ferguson er vel det mest kjente eksempelet.

Han gjorde en god jobb i å bygge videre på det som var, og satt seg nok i respekt fra første stund. Ikke bare-bare å komme inn i en spillergruppe som har oppnådd alt etter en leder som Eggen heller
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Ja, Coolen kan jeg til dels gå med på. Men han var her kort tid og satt ikke sitt preg på laget på samme måte, derav litt strengere vurdering.

Coolen står jo med glans på alle objektive parameter, selv i en objektivt sett maksimalt vanskelig situasjon - det som holdes mot hans vikariat er jo utelukkende subjektivt av natur. At han fikk sitte kort tid gjør jo ikke suksessen mindre, det blir mest stående som et spørsmål om hvorfor han ikke fikk fortsette (som er en annen diskusjon).

Ellers var selvfølgelig KBK-kampen stygg, men den Molde-kampen husker jeg som en affære der absolutt alle vinder blåste Moldes vei, inkludert begge lagenes og i særdeleshet dommerens prestasjon. Fryktelig resultat, men også helt atypisk som prestasjon, og skjemmer ikke Hamréns total noe videre, etter min mening.

At noen trener noensinne skal kunne blankt avfeies med å komme til dekket bord trodde jeg ærlig talt vi kunne droppe nå, siden temaet tross alt er å bytte ut han som tok over en firedobbel mester rett fra E-cuppoeng borte mot RB Leipzig som sendte de ut av turneringen, og heiv laget under streken på direkten.
number10
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Når du høre Kjetil Knutsen, på Trenerhjernen. Fare for gåsehud😃
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Det er da grei skuring, suksessoppskriften er enkel.

1. ansett Nils lenge nok til å få sving på samhandlingeni (ca 2 uker ifølge kilder her)
2. Ansett en trener tilø å rette på nyanser
3. Seriegull

Så kan mani starte på nytt med Prosjekt Perry, reparasjon Hamren og vinke fra grøfta etterhvert igjen, fær man tar en tlf til Nils for å høre om han tar på seg et 14 dagers engasjement ><

Det som står som skuffende etter ALL skuksessen Nils bragte til Lerkendal og Trondheim er at han ikke blir brukt flittigere nå man vet at han brenner for dette og det i tillegg til å være en fin gest, vært utrolig fornuftig.

Eirik burde bo i garasjen til Nils egentlig om han skulle ønske seg å beherske Rosenborg kulturen.

Realitycheck, det skjer ikke, vi får bare vente....
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 18:42    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at han ikke har blitt brukt mer er jo først og fremst at RBK vingler så voldsomt på trenervalgene. Hver gang vi bytter trener så kommer det jo inn noen med en helt annen filosofi enn forgjengeren. Og det skyldes etter min mening i stor grad at vi ikke har noen som sikrer en langsiktig plan. Vi har hovedtrener som til enhver tid rapporterer direkte til styret, og både trenere og styremedlemmer skiftes ut regelmessig. Det er jo ingen rød tråd i det vi driver med.

Hvorfor har vi ikke en sportsdirektør f.eks ? Og da tenker jeg ikke på den overgangssekretærjobben som Bjørnebye og Dorsin har hatt/har, men en som har myndighet til å stake ut klubbens sportslige retning, og f.eks sikre at trenere som ansettes passer inn med den sportslige filosofien klubben legger til grunn, og dermer sikrer en kontinuitet i arbeidet, selv om vi bytter trener av og til. Det blir jo helt håpløst å hele tiden drive og hoppe mellom 4-4-2 og 4-3-3 trenere (eller offensive/defensive, ballbesittende/langpælm for den del) annenhver gang, alt ettersom hvem som sitter i styret. Da kommer jo nye trenere til en spillertropp som er tilpasset helt andre roller enn det de selv ser etter. Det legger ikke akkurat til rette for kortsiktig suksess.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 21:34    Post subject: Reply with quote

Hva med Gert Heerkes?

Spøk tilside, vi har som tradisjon å forfremme assistenter og juniortrenere men når vi for engangs skyld hadde et talentfult trenerteam i ungdomsavdelingen så ble vi jammen meg kvitt dem fordi de kanskje ikke delte Hornelands filosofi...

Et par måneder senere sitter vi kanskje igjen med nebbet i postkassa. Ingen nederlendere, ingen Horneland og ingen filosofi
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 464, 465, 466 ... 582, 583, 584  Next
Page 465 of 584

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb