English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 320, 321, 322 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 10:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:
Merkelig "prosess" dette, som foregår i all offentlighet.

Foregår i all offentlighet? Merkelig påstand. De gjør jo alt de kan for å holde det unna offentligheten, unnviker alle spørsmål og gir ingen info.

Det er vel også helt naturlig, hvis denne "prosessen" innbefatter å hente ressurser, uansett om det er i stedet for eller i tillegg til. Vil jo helst unngå å ha journalistene flyende rundt å intervjue potensielle kandidater.

Jeg tror noe skjer temmelig snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes oppriktig at det står respekt av Hornelands handlinger i denne saken. Han går direkte til styret, for så å fortelle hvilke tanker han har for at dette skal bli bedre asap. Dette er tydeligvis tanker som ble godt mottatt av styret, og det er nå startet en prosess. Koteng sier også at Horneland ikke står i veien for noen løsninger når det kommer til å gjøre Rosenborg til et bedre lag, og dette raskt. Det er ikke kommet mye informasjon ut til folket, men slik det ser ut, kan det fort bli endringer i trenerteamet.

Horneland virker å være en innbitt kar, som ikke gir seg, men han har heldigvis egenskaper til å se at nå funker det dessverre ikke, og det MÅ skje endringer. Den prosessen som nå er startet, får vi inderlig håpe at bunner ut i noe godt, og det er særlig gode resultater på banen. Alle som jobber i og rundt a-laget til Rosenborg ønsker virkelig resultater, og det kjapt, det finnes det ikke tvil om.
Sevenseven
Proff

PostPosted: 23.06.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Skjønner fortsatt ikke hva denne prosessen handler om. Vi har jo allerede hatt et prosjekt som har feilet. Prosjekt Horneland har blitt Horneland prosessen....

Hvorfor kan ikke en styreleder for en gang skyld si: "det som er prestert er for dårlig, og hvis det ikke skjer noen store forbedringer, så må vi gjøre noe med trener situasjonen."

En spade er en spade, du lurer ingen med å kalle det en rake.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

kanskje han har lært av kåre-saken, ingen dum egenskap det
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Skjønner fortsatt ikke hva denne prosessen handler om. Vi har jo allerede hatt et prosjekt som har feilet. Prosjekt Horneland har blitt Horneland prosessen....

Hvorfor kan ikke en styreleder for en gang skyld si: "det som er prestert er for dårlig, og hvis det ikke skjer noen store forbedringer, så må vi gjøre noe med trener situasjonen."

Det er jo ingen som vet hva det dreier seg om, utenom de som er involvert.

Men et styre som lar en trener fortsette til sesong 2, etter en så katastrofal dårlig prestasjon som i fjor, vil fremstå som temmelig uprofesjonelle hvis de sparker treneren etter 2 kamper. Det er Donald klubb det.

Så takk og lov for at Horneland startet prosessen selv, for styret hadde antagelig ikke gjort noe før mellom 5 og 10 kamper.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Du verden. Høres ut som Hornet blir værende inntil videre.

https://www.nrk.no/tronde...1.15063265

For en fantastisk samling av klovner som har ført klubben ut i dette uføret. Hvem er det egentlig de forsøker å beskytte? Tror kanskje Koteng er mer opptatt av sin egen ræv enn å beskytte Horneland. Det er vel fort ensbetydende med egen avgang å avslutte prestisjeprosjektet alle visste ville mislykkes.

Sikkert så enkelt som:
-Koteng: Å, e han Hareide ledig no? Da må vi prøv oss på han, så kanskje han Horneland fortsette som assistent, så slepp vi å gi han sluttpakke
-Hareide: Eg e nyoperert og ikkje aktuell til ein trenarjobb før til høsten
-Koteng: Å fan.. Ja ja, vi får vel la han Horneland fortsett da...
Henning
Legende

PostPosted: 23.06.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:
Merkelig "prosess" dette, som foregår i all offentlighet.

Foregår i all offentlighet? Merkelig påstand.

Jeg synes det er merkelig at alle vet at de hadde et møte på søndag og deretter på mandag hvor de ble enige om å gjøre endringer, og at de involverte må svare på masse spørsmål og spekulasjoner om dette. Denne "prosessen" eller hva det er burde foregått uten at de fortløpende må svare på spørsmål fra pressen.
Back to top
frank
Senior

PostPosted: 23.06.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:

For det første: hvordan vet du at dette ikke har blitt sagt? For det andre: en styreleder må, i motsetning til deg og meg, gjøre mer enn å si at noe ikke er bra nok. De må gjøre noe med det, noe som ikke gjør situasjonen verre.

Skal Horneland få fyken med en gang? Før noen erstattere er på plass? Uten å bli hørt? (med de konsekvensene slik håndtering *igjen* vil ha for folks lyst til å komme til klubbe for å være trener).

Veeeldig enkelt å sitte på sidelinja og synse om hva som bør gjøres når man ikke har anvar gitt.
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 23.06.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Ideane mine:
eg tenke at me må vera aggressive og setta presset høyare
eg tenke at me ska spela meir gjennombruddshissig
eg tenke at me må skapa fleire sjangsar
eg tenke at me må skåra fleire mål enn motstandarlaget
eg tenke at me må begynna å vinna og ta trepoengara

Det virker som at det er ganske presist dette Horneland har lagt fram som sine ideer for styret, pluss "å skapa positive opplevelser":

https://www.adressa.no/10...1976b.html
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 11:49    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
oxbailla wrote:
Ideane mine:

Det virker som at det er ganske presist dette Horneland har lagt fram som sine ideer for styret, pluss "å skapa positive opplevelser":

https://www.adressa.no/10...1976b.html

Det er vel ikke noen som tror at det som sies til en journalist er detaljene i det de faktisk planlegger?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Hvis Horneland sitter på så gode planer for hvordan vi skal bli bedre kunne det kanskje vært en liten ide for han å implementere disse i løpet av de 18 månedene han faktisk har ledet klubben?

Så han presenterer ideer etter 18 måneder som han ikke har tenkt på eller vurdert gode nok i løpet av de 18 første månedene og klubben tenker ja nå ordner det seg. Det er jo nesten bare provoserende om de ideene fungerer.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes det er merkelig at alle vet at de hadde et møte på søndag og deretter på mandag hvor de ble enige om å gjøre endringer, og at de involverte må svare på masse spørsmål og spekulasjoner om dette. Denne "prosessen" eller hva det er burde foregått uten at de fortløpende må svare på spørsmål fra pressen.

Det er ikke merkeligere enn at alle bevegelser både til Koteng og Horneland overvåkes av et par hundre tusen trøndere. Det er da på ingen måte slik at klubben selv har proklamert dette, de har tvert imot vært "umulig" å få i tale, og måtte servere noen standardfloskler til media på trappa utenfor Brakka i går, for å roe ned hysteriske pressefolk som hadde samlet seg opp der.

Noen ganger blir jeg forundret over hvor mye folk finner å kritisere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles:

Forstår jeg deg rett i at du mener at hvis de har trent, og følt at de fikk til mye i hele vinter, fram til Koronapausen, og at de etterpå faller tilbake til slik det var i fjor, så er det bare å kaste hansken og gå av?

Er ikke det en ny situasjon hvor man prøver å finne virkemidler for å finne tilbake?
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 23.06.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

"Enten er jeg hovedtrener eller så får jeg sparken"

Skal man tro på dette, betyr det at 2 ting er avkreftet:
- Horneland har selvinnsikt nok til å trekke seg dersom det ikke skulle snu i løpet av kort tid
- Den opprinnelige struktureringen hvor han var hjelpetrener under en manager kommer ikke til å skje. Assistent under Hareide er uaktuelt.

edit: Mangel på selvinnsikt og vilje til å fratre frivillig øker nok betrakelig jo nærmere stupet man kommer. Er enkelt å framstå som ydmyk ovenfor tilliten når man ikke ser for seg at det kan bli en realitet med trenerskifte. Kåre framstod jo også ydmyk i forhold til nettopp dette i de første 2 årene, men da møte-SMSen kom fra Koteng ble det rettsak istedet.

Last edited by ballbingen on 23.06.2020 12:11; edited 1 time in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent på onsdag kveld, 8 poeng bak Molde... Er det virkelig mulig å stå imot det presset?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
"Enten er jeg hovedtrener eller så får jeg sparken"

Skal man tro på dette, betyr det at 2 ting er avkreftet:
- Horneland har selvinnsikt nok til å trekke seg dersom det ikke skulle snu i løpet av kort tid
- Den opprinnelige struktureringen hvor han var hjelpetrener under en manager kommer ikke til å skje. Assistent under Hareide er uaktuelt.

Ikke tro på noe du. De prøver å holde spekulasjonene nede for å få en tanke arbeidsro.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 23.06.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Ideane mine:

Det virker som at det er ganske presist dette Horneland har lagt fram som sine ideer for styret, pluss "å skapa positive opplevelser"

Der var du godt inne i spåkula. Samtidig er det vanskelig å tro at en sånn 'peptalk' med noe nøkkelpersonell, som hvis dette skulle være hele innholdet vanskelig skulle rettferdiggjøre at han skulle inn på nok et totimers møte dagen etter, denne gangen med hele styret, for alt dette er jo ting som Horneland allerede mener, og som han har ansver for 100% alene. Og det er jo ingenting av dette som svarer til bildet av en frittenkende og løsningsorientert hovedtrener som snur alle steiner for å stake ut en kurs videre.

Skulle man oppsummert dette i en setning, ville det vært: "Horneland krever mer av det samme, og krysser fingrene for det åpenbare".

Kanskje er det så enkelt at han følte han måtte konkret be om ryggdekning fra styre og administrasjon for å få en eller annen form for arbeidsro. Jeg tror fortsatt det er mer sannsynlig at han har ønsket en eller annen form for sportslig hjelp, og dermed stilt plassen sin til disposisjon. Kanskje foreslått å gå ned som assistenttrener, men diskutert seg fram til at det neppe fungerer. Så har vi panikkjobbet med et alternativ (Hareide), uten å få de svarene vi trengte på kort sikt (kneskade? for kort svarfrist?), og derfor puttet eggene tilbake i kurven, sendt høna ut til revene igjen, og nå håpes det ganske blindt på at vi skal ha like mye tur og flyt - og dyktighet - som da vi trengte tilsvarende resultater i fjor høst mot Molde og Glimt for ikke å gå sportslig bankerott i prosjektet.

Taper vi mot Glimt er han nok i praksis ferdig uansett - da kan vi potensielt få angre på at vi har fjernet mange vikaralternativer fra klubben nylig.
Flaav
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:26    Post subject: Reply with quote

Hornelands nye plan. "Siden eg har gått bort i fra alt av egen fotballfilosofi og spillideer og det ikkje funke har eg no løsning på ka eg ska gjer; Nils-Arne Eggen parodi! Eg kan nesten god trønder også no. -bettre Helland, e ska skyta de me hæglæ om du ikj skåræ."
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg har vanskelig for å forestille meg at stå hadde vært verre om Rini hadde fått fortsette. Jeg savner Rini jeg.
Nidarosballklubb
Proff

PostPosted: 23.06.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Her er ideene Horneland presenterte for styret:

- å vinne fotballkamper.
- å få positive opplevelser

Så nå er de inne i en prosess som innebærer å trene på dette.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 23.06.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:

Det er ikke merkeligere enn at alle bevegelser både til Koteng og Horneland overvåkes av et par hundre tusen trøndere.

Jeg tror ikke flere hundre tusen trøndere er klar over hva Koteng og Horneland snakker om hvis de møtes, så jeg holder fast på at det er dumt at slik informasjon kommer ut.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Kanskje er det så enkelt at han følte han måtte konkret be om ryggdekning fra styre og administrasjon for å få en eller annen form for arbeidsro. Jeg tror fortsatt det er mer sannsynlig at han har ønsket en eller annen form for sportslig hjelp, og dermed stilt plassen sin til disposisjon.

Jeg tror det er dette som er prosessen. Om det innebærer at han går av, blir ass eller andre løsninger er ikke greit å si.

Det som er sikkert, er at noe må skje, hvis ikke blir det like ille start som i fjor.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 23.06.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vel ærlig talt ikke klubben selv vet hva som er prosessen her - jeg tror det som vanlig er fullstendig ad hoc og uten noen som helst plan. Jeg tror de har låst seg såpass fast i en idé om at det automatisk skulle gå så bra nå at de ikke engang vurderte hva som ville være konsekvensen dersom ikke resultatene kom fra start.

Selv ikke en definitivt fallende trend gjennom treningskampene - som i seg selv burde være et hint om at vår utvikling ikke var like god som hos våre konkurrenter - gjør at noen begynner å tenke contingency planning.

Så lenge vi ikke har noen løsningsalternativer på bordet - som jeg leser dette som - så tror jeg det er lite vi kan gjøre for å påvirke sesongstarten nå. Vi er plent nødt til på en eller annet vis finne en seier hjemme mot Glimt - og det ser ut som vi vil trenge både prestasjon og flaks der - og klare å slite oss til noe mot Brann også, ellers får vi ikke den selvtilliten vi trenger i mangel på en spilleplan noen tror på.

Det er vel en mer enn middels sjanse for at vi i første omgang kaster penger på problemet ved å kjøpe fri Børven for alt for mye penger, og parallelt forsøker å få Ciljan spilleklar så tidlig som overhodet mulig. Kanskje hiver oss på Henriksen. Annet er det vanskelig å se at vi kan gjøre.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror ikke flere hundre tusen trøndere er klar over hva Koteng og Horneland snakker om hvis de møtes, så jeg holder fast på at det er dumt at slik informasjon kommer ut.

Hva slags informasjon har kommet ut, da? At de møttes på søndag og forberedte seg til styremøtet på mandag? At de jobber med aktivt med å snu trenden?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henning
Legende

PostPosted: 23.06.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Ok, Orker ikke dette.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 320, 321, 322 ... 335, 336, 337  Next
Page 321 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb