English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torgeir Børven
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 25.06.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:

Forhåpentligvis, som jeg ser det, så blir det ingen overgang før 1.august.


Problemet er vel at overgang 1.august kan bety spilleklar fra 1.september, men enig med deg. Vi kan ikke la oss presse til å betale en million for hver uke han har igjen av kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 25.06.2020 13:39    Post subject: Reply with quote

Vi må jo regne vår verdi basert på når vi får han og hvor mange kamper det gjelder, ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten. Tre millioner for en tredjedel av sesongen kan være en god investering.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 25.06.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Bør vente ut denne helt frem mot fristen.

Odd balanserer nå på kniveggen. Er de for vrange havner de lett i fella vi gikk i rundt 2009/2010 hvor vi nektet spillere å gå. Resultatet for oss ble korte kontrakter og lite tidlige forlengelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vi må jo regne vår verdi basert på når vi får han og hvor mange kamper det gjelder, ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten. Tre millioner for en tredjedel av sesongen kan være en god investering.



Hvis det er helt sikkert at de sier nei til fire millioner, må vi da opp i fem?

Jeg synes tre millioner kan forsvares, men KUN med resultater. Og de er ikke alltid en garanti i fotball. Odd vet at vi er på en liten gambling-raid for å plaster blødende sår, så de forhandler selvfølgelig.

Krysser fingrene på at det ordner seg!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 25.06.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:

Hvis det er helt sikkert at de sier nei til fire millioner, må vi da opp i fem?

Er det helt sikkert at de sier nei til fire millioner? Tre millioner, foreslo jeg. Ikke fem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
EsseFjes wrote:

Forhåpentligvis, som jeg ser det, så blir det ingen overgang før 1.august.


Problemet er vel at overgang 1.august kan bety spilleklar fra 1.september, men enig med deg. Vi kan ikke la oss presse til å betale en million for hver uke han har igjen av kontrakten.


Det vil i teorien si opptil 9 uker før han er spilleklar. Det er et sterkt argument for å betale. I tillegg vet vi ikke om hva som skjer rundt Dino. Kanskje han har fått hjemlengsel? Det er mye som spiller inn.

Krysser fingrene!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
EsseFjes wrote:

Hvis det er helt sikkert at de sier nei til fire millioner, må vi da opp i fem?

Er det helt sikkert at de sier nei til fire millioner? Tre millioner, foreslo jeg. Ikke fem.


Jeg formulerte meg litt dårlig der. Jeg skjønner poenget ditt og er absolutt helt enig i at tre millioner burde blitt lagt frem som et tilbud. Da som et siste bud. Nå har de vel bydd fire millioner? Har de da ett siste bud på siste overgangsdag? Kanskje fem? Noe jeg synes blir for mye
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 25.06.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Sånn går det når man setter seg i en umulig forhandlingssituasjon.

Basert på tidligere gode erfaringer med den klubben, regner jeg med at vi slenger på 20 % brutto av eventuelt videresalg i tillegg til en fire-fem millioner i overgangssum...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 25.06.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Jeg formulerte meg litt dårlig der. Jeg skjønner poenget ditt og er absolutt helt enig i at tre millioner burde blitt lagt frem som et tilbud. Da som et siste bud. Nå har de vel bydd fire millioner? Har de da ett siste bud på siste overgangsdag? Kanskje fem? Noe jeg synes blir for mye

Mulig jeg ikke er helt oppdatert. Har oppfattet det slik at vi har bydd 2 og Odd vil ha 4. Da mener jeg det bør være mulig å bli enige om 3 og avslutte saken. Synes ikke vi skal strekke oss lengre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Så er påfølgende spørsmål: Skal vi gjøre det med engang, eller vente til siste dag i vinduet?
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 25.06.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Når man må betale så mye for en spiller som har kontrakt ut neste måned så burde overgangen helst skjedd i går, slik at man får mest ut av pengene. Hadde vært greit å hatt han allerede til neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 14:36    Post subject: Reply with quote

La det ligge, tullskap å betale så mye for så kort tid. Med permitteringene som har vært i klubben nå gir dette bare en uggen signaleffekt og nok en skramme i omdømmet
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 25.06.2020 15:37    Post subject: Reply with quote

Bøyer vi oss for Odd nå så fremstår vi i grunn som ganske så ryggradsløse. Her er det viktig at vi tenker litt lenger og ser når vinduet holder på å stenge. Det er dyrt for Odd også å gi fra seg en spiller midt i sesongen. I tillegg ser det ikke bra ut om de sitter og ruger på en spiller som holder på å forsvinne uansett. Det er tross alt ikke vi som pisser i brønnen om de holder spillern så lenge at han først kommer inn etter at vinduer og annet stenger. Lar vi oss presse av Odd nå så risikerer vi at neste spiller vi henter på bosman overgang vil koste mer fordi vi har vist at vi lar oss diktere der vi sitter med gode kort.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.06.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

Når målscoren Børven - Rosenborg viser 4-0 så langt, så er ikke kortene våre så enormt gode altså. Jeg tror Dino må putte to mot Glimt hvis vi skal få noe is tilbake i magen, ellers tror jeg vi punger ut fra 'redd Hornis-fondet'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Molde henter generelt gode unge norske spillere, med store muligheter for ytterliger utvikling, for prisklassen 3-4 millioner. Og så skal vi kaste 3-4millioner etter en norsk 28 årig spiller, med 6 uker igjen av kontrakten.. i så fall vil det være et solid bevis på alt for dårlig spillerkjøpspolitikk!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 25.06.2020 16:05    Post subject: Reply with quote

Uholdbart å betale 4 MNOK for 6 uker gir bare signal om at vi "driter" penger.
Ser i VG at Børven synes det er for mye og synes at 2 MNOK er på kanten slik at han har forståesen for at vi ikke skal kaste bort pengene.

Så får vi som klubb lære oss å være litt kynisk med andre klubber og la tiden og Børven få bygge opp press på sin nåværende arbeidsgiver ved å gjør det tydelig for Odd at motivasjonen for å fortsette utover 30 Juni er laber og at innsats/tilgjengelighet for spill i denne perioden kan bli kraftig påvirket.

Vi kan til og med få litt godvilje i pressen ved at Odd fort blir kritisk for at de ødelegger for Børven.

Odd har så vidt jeg har forstått utfordrende økonomi slik at det bør klinge dårlig hos dem å permittere og samtidig takke nei til friske midler som kunne sørget for lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 25.06.2020 16:23    Post subject: Reply with quote

Blir vi utklasset i kveld er vel sesongen spolert allerede, så da ser jeg ikke noe poeng i å kaste bort 3-5 mill på å få Børven tidligere. Sesongen er ikke spolert poengmessig, men blir vo utklasset av B/G er ståa på klubben så rævva at en Børven fra eller til hjelper ikke oss til topps i år. Det handler om mer enn en enkeltspiller slik vi fremstår nå.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.06.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Børven hjelper nok lite uansett om vi ikke får litt mer orden på det offensive kollektivet. Som sagt tidligere så hjelper det ikke hvor malfarlig han er så lenge vi skaper minimalt med sjanser. Kollektivt skaper vi jo ingenting overhodet. De sjansene vi greier å skrape sammen kommer soft oftest av at Adegbenro drar av et par mann, eller tilsvarende enkeltmannsprestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 25.06.2020 17:18    Post subject: Reply with quote

Ville vært morsomt om Børven blir presentert i pausen i kveldens kamp. Tror dog ikke det skjer, men er lov å håpe.

Både tror og håper at klubben klarer å komme til enighet med Odd før helgas kamp mot Brann. Tror det ville gitt en enorm boost inn mot det tette kampprogrammet i de kommende ukene. Et arbeidsjern, som attpåtil scorer mål.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.06.2020 17:35    Post subject: Reply with quote

Vi kan la Odd få på plass erstatteren før vi legger inn et aller siste bud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 25.06.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

Regner med Odd melker Børven for alt de kan før de sender han hit. Altså at de tviholder på han til etter lørdagens kamp, slik at de da fikk hatt han i 4 runder i stedet for at de hadde sluppet han med engang. I tillegg så får de penger for han og vil ha fått en erstatter på plass.

Odd kommer nok til å bli fornøyd uansett utfall, med unntak av hvis RBK driter i alt og venter til september med å registrere Børven, noe som er utrolig lite sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 27.06.2020 19:09    Post subject: Reply with quote

Ny skåring i dag. Bare bla opp.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.06.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Scoring nr. to for dagen. Blir morsomt å få en spiss som scorer på mulighetene han får. Tror dette kommer til å bli meget bra!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 27.06.2020 19:27    Post subject: Reply with quote

2x av Børven nå mot Start. Jeg kjenner at det er helt greit om de betaler fullpris akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 27.06.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Med en ny trener som evner å få ut det beste av mannskapet, samt Skjelbred og Børven inn på laget, kan dette bli veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 28, 29, 30  Next
Page 13 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb