English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 469, 470, 471 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mikeøsten
Senior


Joined: 13 Feb 2012
Posts: 126

PostPosted: 26.06.2020 00:16    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
rbk-medlem:

RBK teller ikke bare poeng og titler. Underholdning er det som holder klubben opp og gir penger i kassa både fra sponsorer og tilskuere.

RBK sparket en trener som vant serien allerede før Eggen ble trener første gang, fordi fotballen var kjedelig og publikum likte den ikke.

Kåre hadde kommet inn i den problematikken før han ble sparket. Det var pipekonserter på lerkendal, og man så at svært mange sesongkortplasser sto tomme.

Det var helt riktig å sparke Kåre. Prosess og timing var derimot dårlig.


Jajo, både enig og uenig. Man kan ikke gi fyken til trenere uten at ting er på stell i forkant, det er vel fort der det stort sett pleier å ligge. Men jeg tar heller kjedelig fotball med seiere, over grufull fotball med tap.

Styret har en hælvetes jobb foran seg, skal de dra laget og publikum tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.06.2020 00:16    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Føler meg ganske sikker på at Henriksen tar over til Hareide blir frisk.


Bør vel være en god mulighet. Hareide ansettes, men Henriksen får stå for ting i begynnelse på ordre fra Hareide til han er frisk nok selv til å være med 100%.

Spent på om det kommer noen andre navn opp av hatten. Sollied er jo ett, men jeg så si jeg er utrolig skeptisk til han mtp at det vel er 15 år siden han sist trente et lag med stor suksess og at han de siste 7 årene knapt har vært trener.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 26.06.2020 00:20    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
rbk-medlem:

RBK teller ikke bare poeng og titler. Underholdning er det som holder klubben opp og gir penger i kassa både fra sponsorer og tilskuere.

RBK sparket en trener som vant serien allerede før Eggen ble trener første gang, fordi fotballen var kjedelig og publikum likte den ikke.

Kåre hadde kommet inn i den problematikken før han ble sparket. Det var pipekonserter på lerkendal, og man så at svært mange sesongkortplasser sto tomme.

Det var helt riktig å sparke Kåre. Prosess og timing var derimot dårlig.


Så du synes det var verdt det? Du synes der vi er nå var verdt den avgjørelsen? Det er helt legitimt av deg å mene det – jeg vil bare klargjøre at du ikke med troverdigheten i behold mene at det var riktig å sparke Ingebrigtsen uten at du samtidig også aksepterer konsekvensene det har medført.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 26.06.2020 00:23    Post subject: Reply with quote

Sollied eller Hareide. Vi må ha en sterk leder som vet hvordan man vinner. Vil gjerne se maalen som assistent. Kjetil Knutsen vil ikke uansett komme hit per dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 26.06.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Vil anta Skjelbred snur på flekken og tegner ny kontrakt i Tyskland dersom det utenkelige skulle skje at Stoltidis-hylleren Sollied kommer snublende inn døra på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 00:28    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem: Tror ikke det er noen som forsøker å ta fra Kåre merittene han fikk, men det er også ganske greit etablert at pilene etterhvert begynte å peke nedover. APOEL 2016 er sett på som et vendepunkt, og det er masse tall på dette (noen finner sikkert linker til ELO-ratings og greier).

Det er også sånn at forliket som ga Kåre ti mill skjedde like før RBK skulle presentere sin side av saken i rettssaken. Det hadde kanskje ikke blitt sett på som en formelt korrekt sparking uansett, men det er ingen tvil om at RBK hadde ting ved Kåre de var misfornøyd med. Det snakkes om ganske slapp tilstedeværelse på treningsfeltet og litt av hvert annet.

At han så endte med å ta 10 mill fra klubben han elsket over alt etter selv å ha sagt at det bare var et tidsspørsmål før han ble sparket gjør at det er vanskelig å se ham i trenerstolen igjen på kort sikt. Og selvfølgelig umulig under de delene av styret som sparket ham.

Jeg låner en frase fra Zorac som sa noe ala at hvis du er i et forhold som har gått fra å være bra til å bli dårlig, slår opp, og så havner i et nytt dårlig forhold, så var det ikke nødvendigvis feil å slå opp med hu første allikevel. Nå ble konsekvensen av Kåre-sparkingen til slutt at Horneland ble ansatt, men selv om Horneland viste seg å bli en dårlig match for klubben, betyr ikke det at å sparke Kåre var feil.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 26.06.2020 00:35    Post subject: Reply with quote

Det var helt åpenbart at både klubben og Kåre ville ha godt av å ta en pause fra hverandre. Slitasje over tid, motivasjon osv. Jeg tror en pause ville vært bra for alle parter, men at Kåre kunne komme tilbake siden for en ny suksessfull æra. I det perspektivet synes jeg det var innmari synd at det hele skulle skje med så mye bitterhet og offentlig oppvask, på en måte som gjør det helt umulig for Kåre for å kunne trene oss på kort og mellomlang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Fspirit
Junior


Joined: 25 Jun 2020
Posts: 8

PostPosted: 26.06.2020 00:37    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det var helt åpenbart at både klubben og Kåre ville ha godt av å ta en pause fra hverandre. Slitasje over tid, motivasjon osv. Jeg tror en pause ville vært bra for alle parter, men at Kåre kunne komme tilbake siden for en ny suksessfull æra. I det perspektivet synes jeg det var innmari synd at det hele skulle skje med så mye bitterhet og offentlig oppvask, på en måte som gjør det helt umulig for Kåre for å kunne trene oss på kort og mellomlang sikt.


Og så klarte dere å skvise ut en klubblegende som Hoftun i samme slengen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.06.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

Føler toget bør ha gått for Sollied nå. Han har utsatt og utsatt det - og han bør heller ikke få det nå som han er desperat og "ingen andre" vil ha han. Det han gjorde for 20+ år siden bør uansett ikke kvalifisere til RBK-jobb nå. Langt mellom høydepunktene hos Sollied i dette årtusenet.

Hareide er et greit valg. Høres dog mer ut som en midlertidig løsning heller enn noe langsiktig. Autoriteten han etterhvert har opparbeidet seg kunne gjort underverker utover i årets sesong. Men om festfotball er hamret inn som lov i RBK-boka er neppe Hareide mannen i det lange løp. Danmark har i alle fall spilt svært konservativt, og det har også der vært en del rare spillervurderinger.

Har null tro på at styret besitter nødvendig oversikt til å kunne plukke noe utenlandsk - men tror klubben kunne hatt godt av å hente en person som ikke har stor kjennskap til norsk fotball. Så slipper man kanskje automatiske laguttak basert på antall landskamper langt inne i fortiden, som ofte har gått bekostning av spillere med større kvaliteter. En trener som ser at Serbecic har mer på banen å gjøre enn Hovland og Valsvik f.eks. Det er ikke så jævla vanskelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 26.06.2020 00:43    Post subject: Reply with quote

Det er nærmest utrolig å se Rosenborg i den situasjonen klubben er i nå. For det første så ser vi resultatene av Bjørnebye sin elendige jobb, all den tid han var hovedarkitekten bak ansettelsen av Horneland/Emberland. Mine kilder tett på klubben sier (hvis du tviler så sjekk hvem som avslørte at vi skulle signere Konan Ya i 2006) at det har vært en fullstendig kollaps i arbeidet Emberland har prøvd å fått gjennomslag for offensivt - kombinasjonen av dårlig lederskap og mangelfull kompetanse har ført klubben til den eneste riktige beslutningen man kan ta nå.

På den andre siden så er det ingen klare kandidater. Hareide har allerede takket nei til tilbudet - hvem står vi igjen med da? Alt tyder på at Henriksen får ansvaret ut sesongen. Heldigvis har vi trøndere pondus og styrke - uten det hadde vi alle mistet motet i dagens tilstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.06.2020 00:45    Post subject: Reply with quote

Fspirit wrote:
puckno wrote:
Det var helt åpenbart at både klubben og Kåre ville ha godt av å ta en pause fra hverandre. Slitasje over tid, motivasjon osv. Jeg tror en pause ville vært bra for alle parter, men at Kåre kunne komme tilbake siden for en ny suksessfull æra. I det perspektivet synes jeg det var innmari synd at det hele skulle skje med så mye bitterhet og offentlig oppvask, på en måte som gjør det helt umulig for Kåre for å kunne trene oss på kort og mellomlang sikt.


Og så klarte dere å skvise ut en klubblegende som Hoftun i samme slengen.


Vet ikke med resten her, men har vanskelig for å se på mennesker som saksøker klubben for mange millioner som "klubblegender". Spillerkarrièren til side - Hoftun gjorde en elendig jobb som sportsdirektør, og burde vært tuppet ut av klubben lenge før han helt korrekt ble sparket i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 26.06.2020 00:47    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Det er også sånn at forliket som ga Kåre ti mill skjedde like før RBK skulle presentere sin side av saken i rettssaken. Det hadde kanskje ikke blitt sett på som en formelt korrekt sparking uansett, men det er ingen tvil om at RBK hadde ting ved Kåre de var misfornøyd med. Det snakkes om ganske slapp tilstedeværelse på treningsfeltet og litt av hvert annet.

At han så endte med å ta 10 mill fra klubben han elsket over alt etter selv å ha sagt at det bare var et tidsspørsmål før han ble sparket gjør at det er vanskelig å se ham i trenerstolen igjen på kort sikt. Og selvfølgelig umulig under de delene av styret som sparket ham.

Jeg låner en frase fra Zorac som sa noe ala at hvis du er i et forhold som har gått fra å være bra til å bli dårlig, slår opp, og så havner i et nytt dårlig forhold, så var det ikke nødvendigvis feil å slå opp med hu første allikevel. Nå ble konsekvensen av Kåre-sparkingen til slutt at Horneland ble ansatt, men selv om Horneland viste seg å bli en dårlig match for klubben, betyr ikke det at å sparke Kåre var feil.


Partene ble enige om at innholdet i forliket skulle holdes internt, så hvor du har summen fra vet ikke jeg, men jeg kan i alle fall ikke bare tro på den sånn helt uten videre. Ikke at det har stor betydning – det er godt mulig den stemmer, men jeg utfordrer deg likefullt til å presentere hvor du har denne påståtte informasjonen fra. Jeg vil også tilføye at jeg synes det er en ganske urimelig formulering å si at Ingebrigtsen "endte med å ta 10 mill fra klubben", som om han brøt seg inn på Brakka i nattens mulm og mørke og stjal. Nei, det var altså et forlik. I et forlik er det to parter som blir enige, følgelig er det omtrent like rimelig å si at RBK ga ham 10 mill av egen fri vilje som at han tok de.

Videre må jeg nok si at jeg opplever den metaforen du viser til som ganske dårlig. Det er en veldig stor forskjell på forholdet mellom trener og ledelse i en fotballklubb, og på forholdet mellom et kjærestepar. Det er i grunn to svært ulike typer relasjoner.

Jeg vil gjenta et argument jeg har presentert tidligere: Når du sparker en trener i toppfotballen så er det, med mindre noen annen konkret begrunnelse foreligger, alltid snakk om det sportslige. Altså at det nåværende ikke er godt nok. Da forplikter man seg til å sørge for at det alternativet man kommer med faktisk fører til noe bedre, hvis ikke har man rett og slett mislyktes, og man står som ansvarlig for konsekvensene og bør ta de på en like fair måte som Horneland akkurat har tatt beslutningen om å avslutte samarbeidet med RBK. Det er en evne styreledelsen i Rosenborg mangler. Og noen andre begrunnelser enn det sportslige ble ikke presentert i Ingebrigtsens tilfelle. Tvert imot. Det var kun det sportslige man brukte som begrunnelse. Hva ryktebørsen ellers måtte hoste opp er ikke pålitelig informasjon.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 00:59    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
Partene ble enige om at innholdet i forliket skulle holdes internt, så hvor du har summen fra vet ikke jeg, men jeg kan i alle fall ikke bare tro på den sånn helt uten videre. Ikke at det har stor betydning – det er godt mulig den stemmer, men jeg utfordrer deg likefullt til å presentere hvor du har denne påståtte informasjonen fra.


https://www.vg.no/sport/f...opplevelse

og en god del andre artikler. Det er ikke et eksakt tall, men det er nok ikke så veldig feil heller.

RBK-medlem wrote:
Jeg vil også tilføye at jeg synes det er en ganske urimelig formulering å si at Ingebrigtsen "endte med å ta 10 mill fra klubben", som om han brøt seg inn på Brakka i nattens mulm og mørke og stjal. Nei, det var altså et forlik. I et forlik er det to parter som blir enige, følgelig er det omtrent like rimelig å si at RBK ga ham 10 mill av egen fri vilje som at han tok de.


Ok. Som RBK-supporter så er det ~10 millioner som klubben ikke kan bruke til å styrke laget osv. Ikke dermed sagt at han ikke hadde rett på det - klubben inngikk tross alt forlik. Men det er en faktor som er med på å avgjøre om jeg ønsker ham tilbake. Når saken startet handlet dette nemlig om prinsipper og trenernes rettigheter og sånt. Man kan tydeligvis sette en prislapp på prinsipper.

RBK-medlem wrote:
Videre må jeg nok si at jeg opplever den metaforen du viser til som ganske dårlig. Det er en veldig stor forskjell på forholdet mellom trener og ledelse i en fotballklubb, og på forholdet mellom et kjærestepar. Det er i grunn to svært ulike typer relasjoner.


Ok, så det er ikke akkurat det samme, altså?

Men poenget fra metaforen står: Selv om RBK gjorde det som skulle vise seg å være et feil valg som erstatter, så betyr ikke det at det var feil å sparke Kåre. Jeg tror du vil finne at det er en ganske stor andel av de som synes det var rett å sparke Kåre som var misfornøyd med at Horneland ble ansatt. Det ene var ikke en uunngåelig konsekvens av det andre. Og denne prosessen har en stor del av skylden for at Stig Inge Bjørnebye ble så upopulær som han ble.

RBK-medlem wrote:
Jeg vil gjenta et argument jeg har presentert tidligere: Når du sparker en trener i toppfotballen så er det, med mindre noen annen konkret begrunnelse foreligger, alltid snakk om det sportslige. Altså at det nåværende ikke er godt nok. Da forplikter man seg til å sørge for at det alternativet man kommer med faktisk fører til noe bedre, hvis ikke har man rett og slett mislyktes, og man står som ansvarlig for konsekvensene og bør ta de på en like fair måte som Horneland akkurat har tatt beslutningen om å avslutte samarbeidet med RBK. Det er en evne styreledelsen i Rosenborg mangler. Og noen andre begrunnelser enn det sportslige ble ikke presentert i Ingebrigtsens tilfelle. Tvert imot. Det var kun det sportslige man brukte som begrunnelse. Hva ryktebørsen ellers måtte hoste opp er ikke pålitelig informasjon.


Hvis et debattforum kun skal forholde seg til pålitelig informasjon blir det stusselig her.

Men ja, jeg har hørt ting, og nei, det er egentlig ikke relevant, fordi klubb og Kåre inngikk et forlik, her er penger, vi snakker ikke mer om det. At Kåre så fikk pratet litt dritt om RBK i "ekspertjobb" i ettertid var bare litt krydder til maten.

Når det er sagt, så er det også mange som mener at forrige styre - som også utgjør deler av nåværende styre - har malt seg inn i et solid hjørne ved å legge såpass mye prestisje i Horneland-ansettelsen. Det er mange som mener at de ikke kan ha tillit til å nå ta jobben med å finne nestemann igjen. Kåre var en populær herremann og det er mange som ikke har glemt måten det skjedde på, som igjen er en separat sak; Altså, man kan godt argumentere for at det var rett å sparke Kåre, men at formalitetene og måten det skjedde på var for dårlige. I sum kommer styret ikke veldig bra ut av dette uansett hvilken side av Kåre-debatten man er på.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 26.06.2020 01:03    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Fspirit wrote:
puckno wrote:
Det var helt åpenbart at både klubben og Kåre ville ha godt av å ta en pause fra hverandre. Slitasje over tid, motivasjon osv. Jeg tror en pause ville vært bra for alle parter, men at Kåre kunne komme tilbake siden for en ny suksessfull æra. I det perspektivet synes jeg det var innmari synd at det hele skulle skje med så mye bitterhet og offentlig oppvask, på en måte som gjør det helt umulig for Kåre for å kunne trene oss på kort og mellomlang sikt.


Og så klarte dere å skvise ut en klubblegende som Hoftun i samme slengen.


Vet ikke med resten her, men har vanskelig for å se på mennesker som saksøker klubben for mange millioner som "klubblegender". Spillerkarrièren til side - Hoftun gjorde en elendig jobb som sportsdirektør, og burde vært tuppet ut av klubben lenge før han helt korrekt ble sparket i 2018.


Akkurat det med Hoftun handlet mer om hvordan han ble behandlet. Han fikk sparken muntlig og nærmest i en bisetning i forbifarten, typ "ja, du Erik er jo også ferdig da". Det var liksom litt uverdig med tanke på hvor mange år han har vært en del av klubben. Og uavhengig av kvaliteten på arbeidet man har gjort er det greit at oppsigelser blir gjort på en ryddig og ordentlig måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 26.06.2020 01:09    Post subject: Reply with quote

Og det hadde vært hårreisende dårlig personalpolitikk om RBK hadde brukt andre argumenter enn det sportslige for å sparke Kåre.
Man kunne selvsagt ha brukt hans stadig større fravær på feltet. Det var jo til slutt på nivå med Støres oppmøteprosent i utenrikskomiteen på Stortinget de siste årene. Men da hadde selvsagt det også blitt ramaskrik

Kåre mista fullstendig grepet etter at Svensson mista ballen på Kypros i sluttminuttene, og derfra og inn gikk det bare en vei.
Hverken RBK-medlem eller jeg vet faktisk hvilke kandidater som var aktuelle fra sommeren 2018, men det er godt mulig at klubben hadde ting som skar seg i siste liten, slik at det ser ut som man bare sparket kåre uten å ha klar ny trener.
Det betyr ikke at det var feil å sparke kåre. Det var helt riktig, men 6mnd for seint. Det som var feil, var å ansette horneland/emberland, istedet for å la Coolen fortsette til den soleklare hovedtreneren som passet klubbens spill og filosofi var funnet.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 26.06.2020 01:52    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Men poenget fra metaforen står: Selv om RBK gjorde det som skulle vise seg å være et feil valg som erstatter, så betyr ikke det at det var feil å sparke Kåre. Jeg tror du vil finne at det er en ganske stor andel av de som synes det var rett å sparke Kåre som var misfornøyd med at Horneland ble ansatt. Det ene var ikke en uunngåelig konsekvens av det andre. Og denne prosessen har en stor del av skylden for at Stig Inge Bjørnebye ble så upopulær som han ble.


Mitt inntrykk er at det er mange som mener det var riktig og sparke Ingebrigtsen men feil å ansette Horneland, ja. Så forstår jeg at dette er noe det ikke er mulig å bli enig om, men jeg gjentar igjen at dersom man vil fremstå som ansvarlig og helhetstenkende, så må man være bevisst hva en treneravskjedigelse fører med seg. Så er det jo slik at en uunngåelig konsekvens av å sparke en trener er at du må ansette en annen. Nøyaktig hvem det blir avhenger selvfølgelig av en rekke omstendigheter fra gang til gang, men det er altså to prosesser som henger direkte sammen. Det er derfor jeg tillater meg å konfrontere supportere som fremdeles mener sparkingen av Ingebrigtsen var helt riktig med dette. Rett og slett fordi jeg ikke er spesielt begeistret for supportere som er så lite bevisste konsekvenstenkning.

OrionPax wrote:
Hvis et debattforum kun skal forholde seg til pålitelig informasjon blir det stusselig her.


Det er meget mulig, og uten at jeg kan uttale meg på vegne av noen andre enn meg selv så kan jeg si at i alle fall jeg er svært lite opptatt av underholdningsverdien i å debattere dette. Jeg er opptatt av fakta og argumentene. Så får jeg i så fall tåle å bli omtalt som stusselig eller kjedelig.

OrionPax wrote:
Når det er sagt, så er det også mange som mener at forrige styre - som også utgjør deler av nåværende styre - har malt seg inn i et solid hjørne ved å legge såpass mye prestisje i Horneland-ansettelsen. Det er mange som mener at de ikke kan ha tillit til å nå ta jobben med å finne nestemann igjen. Kåre var en populær herremann og det er mange som ikke har glemt måten det skjedde på, som igjen er en separat sak; Altså, man kan godt argumentere for at det var rett å sparke Kåre, men at formalitetene og måten det skjedde på var for dårlige. I sum kommer styret ikke veldig bra ut av dette uansett hvilken side av Kåre-debatten man er på.


Her tror jeg vi har en ikke ubetydelig grad av enighet. Men jeg er nysgjerrig på å vite hva du mener: Synes du at Ivar Koteng og Rune Bratseth fortsatt bør være sentrale i disse beslutningsprosessene? Vi behøver ikke gå inn i begrunnelser for ja eller nei her, for det hører vel strengt tatt hjemme i en annen tråd, men det hadde vært fint å få et ja eller nei.

Sletto wrote:
Og det hadde vært hårreisende dårlig personalpolitikk om RBK hadde brukt andre argumenter enn det sportslige for å sparke Kåre.
Man kunne selvsagt ha brukt hans stadig større fravær på feltet. Det var jo til slutt på nivå med Støres oppmøteprosent i utenrikskomiteen på Stortinget de siste årene. Men da hadde selvsagt det også blitt ramaskrik

Kåre mista fullstendig grepet etter at Svensson mista ballen på Kypros i sluttminuttene, og derfra og inn gikk det bare en vei.
Hverken RBK-medlem eller jeg vet faktisk hvilke kandidater som var aktuelle fra sommeren 2018, men det er godt mulig at klubben hadde ting som skar seg i siste liten, slik at det ser ut som man bare sparket kåre uten å ha klar ny trener.
Det betyr ikke at det var feil å sparke kåre. Det var helt riktig, men 6mnd for seint. Det som var feil, var å ansette horneland/emberland, istedet for å la Coolen fortsette til den soleklare hovedtreneren som passet klubbens spill og filosofi var funnet.


Strengt tatt så hadde det ikke vært hårreisende dårlig personalpolitikk dersom det faktisk hadde vært en fullt ut legitim utenomsportslig grunn. At Brutter'n plutselig hadde vist seg å være rasistisk, for eksempel. Det er ikke hårreisende personalpolitikk å avskjedige noen som handler helt i strid med virksomhetens verdigrunnlag eller lignende. Det er faktisk en veldig normal reaksjon. Så finner jeg rett og slett påstanden din om nevnte oppmøteprosent veldig lite troverdig. Dersom Rosenborgs hovedtrener hadde nærmest sluttet å møte opp på trening, så hadde ikke akkurat det blitt noen liten sak i pressen, så den påstanden faller på sin egen totale urimelighet.

Videre deler jeg rett og slett ikke påstanden om at han "mista fullstendig grepet" etter én kjedelig kampopplevelse. Hadde så vært tilfelle hadde ikke laget cruiset inn en nu Double samme høst. Og det hadde i alle fall ikke blitt enda et seriegull eller E-cuptriumf mot Ajax et helt år etterpå. Så også denne påstanden blir veldig lite troverdig.

Så er det for så vidt en riktig og viktig påminnelse du kommer med at vi jo ikke vet i hvilken grad klubben allerede var i en prosess med å ansette en potensiell erstatter før Ingebrigtsen fikk sparken. Det må også jeg være ærlig på. Men det fremstår i alle fall ikke som at det var noe slikt på gang. Så kommer vi ikke til å bli enige om hvorvidt beslutningen om sparkingen var riktig i seg selv eller ikke, men jeg holder altså som sagt Ingebrigtsen som den beste RBK-treneren per i dag. Selv om jeg vet han er uaktuell så lenge styrelederen er den han er. Det er synd at vi har en styreleder som, til tross for hva han sier, legger så mye personlig prestisje i å fortsette i vervet fremfor å slippe nye krefter til selv om det nå er umulig å forsvare den situasjonen han har ført klubben i. Jeg håper vi er griseheldig med neste ansettelse, slik vi var med Ingebrigtsen i 2014. Men jeg tviler.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 26.06.2020 02:02    Post subject: Reply with quote

Så når du ikke vet hva som har foregått bak lukkede dører ang trener ansettelse, så forutsetter du at rbkstyret ikke hadde en plan?
Og det etter at du selv etterlyste fakta på hvor mye kåre trua til seg ved hjelp av offentlig innsyn i alt og alle på brakka?
Og I tillegg, så høres det ut som om du ikke makter å se annet enn glorien over kåres hode. Han var og er tydeligvis ufeilbarlig i dine øyne.

Det blir fryktelig vanskelig å ta deg seriøst når du holder på sånn.
Er du fra Molde?
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 26.06.2020 02:18    Post subject: Reply with quote

Sletto wrote:
Så når du ikke vet hva som har foregått bak lukkede dører ang trener ansettelse, så forutsetter du at rbkstyret ikke hadde en plan?
Og det etter at du selv etterlyste fakta på hvor mye kåre trua til seg ved hjelp av offentlig innsyn i alt og alle på brakka?
Og I tillegg, så høres det ut som om du ikke makter å se annet enn glorien over kåres hode. Han var og er tydeligvis ufeilbarlig i dine øyne.

Det blir fryktelig vanskelig å ta deg seriøst når du holder på sånn.
Er du fra Molde?


Akk, det var vel et tidsspørsmål før noen ikke evnet å argumentere noe mer og måtte ty til slikt. Men okei, jeg kan ikke la et toskete personangrep stå uimotsagt.

1. Jeg forutsetter ikke at RBK-styret ikke hadde en plan. Jeg antar det basert på måten både sparkingen og den påfølgende ansettelsesprosessen foregikk. Altså konkluderer jeg i etterkant basert på den informasjonen som er tilgjengelig. Du er hjertelig velkommen til å argumentere for at både avskjedigelsen og påfølgende ansettelsesprosess var eksempler til etterfølgelse dersom du mener det.

2. Som ateist ser jeg ikke glorier noe sted, ei heller over Ingebrigtsens hode. Jeg kan nevne flere ting jeg mener han gjorde feil: En tendens til for høye og statiske indreløpere som han nektet å justere når motstanderne begynte å finne ut av det. Starstruck av Bendtner og tillot ham altfor mye plass og makt i garderoben. For dårlig til å håndtere kritikk etter hvert som forventningene ble høyere. Absolutt ingen ufeilbarlig hverken mann eller trener. Men bedre enn noe realistisk alternativ per dags dato.

3. Nei, jeg er ikke fra Molde. Har faktisk aldri bodd utenfor Trøndelag.

Det er synd at du i stedet for å i det minste forsøke å finne reelle argumenter kommer med et slikt barnslig forsøk på personangrep. Dersom det er én ting jeg forutsetter, så er det at voksne mennesker klarer å oppføre seg. Du både kan og vet bedre enn dette. Kom heller med reelle argumenter, så kan vi i stedet fortsette en seriøs diskusjon.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 26.06.2020 03:09    Post subject: Reply with quote

Dette er vel et like godt tidspunkt som noe til å gjenta hva jeg skrev i denne tråden den 20. juli 2018:

vegardj wrote:
Jeg har null tro på at ledelsen i klubben har, eller kommer til å skaffe, kompetansen som må til for å finne en hovedtrener som er både god nok og spiller riktig type fotball. I beste fall får vi en ny Hamrén. En ny Kåre er utopi.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2020 04:51    Post subject: Reply with quote

Det blir en grundig prosess denne gangen.
Koteng bruker et halvt års tid på å sitte å klø seg på taska og surfe på Facebook, før han kommer på at "å fan vi skoill jo ha ein træner!".
Han ringer Klopp. Et par-tre måneder seinere, når han omsider har fått noenlunde helbreda hørselsskaden etter en time med Klopps hånlatter, ansettes Otto Ulseth.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 26.06.2020 05:24    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Det blir en grundig prosess denne gangen.
Koteng bruker et halvt års tid på å sitte å klø seg på taska og surfe på Facebook, før han kommer på at "å fan vi skoill jo ha ein træner!".
Han ringer Klopp. Et par-tre måneder seinere, når han omsider har fått noenlunde helbreda hørselsskaden etter en time med Klopps hånlatter, ansettes Otto Ulseth.


Bytt ut Koteng i innlegget ditt, med Bratseth, Espelund, Winsnæs og Dorsin så er det nok noe i det du skriver Smile Koteng er nok ikke så veldig direkte nvolvert i den prosessen før det nærmer seg signering.

Bielsa fører sikkert Leeds til opprykk. Han elsker utfordringer. Koteng kan gå inn som trenersponsor..så henter vi han.
Men om han gjør som han han gjorde FØR han tok jobben i Leeds, ser igjennom alle kampene fra fjorårssesongen og forteller ledelsen hvilke spiller han ikke ønsker med videre fordi de ikke er gode nok, så vil vi stå nesten uten spillere...og Bielsa er nok også da død av kjedsommelighet...

Vi må i alle fall få inn en trener som tør å bruke andre spillere enn de faste traverne når de ikke fungerer. Kåre, Coolen, Hangeland...mange klippekort. For mange.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 05:42    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
PerO wrote:
rbk-medlem:

RBK teller ikke bare poeng og titler. Underholdning er det som holder klubben opp og gir penger i kassa både fra sponsorer og tilskuere.

RBK sparket en trener som vant serien allerede før Eggen ble trener første gang, fordi fotballen var kjedelig og publikum likte den ikke.

Kåre hadde kommet inn i den problematikken før han ble sparket. Det var pipekonserter på lerkendal, og man så at svært mange sesongkortplasser sto tomme.

Det var helt riktig å sparke Kåre. Prosess og timing var derimot dårlig.


Så du synes det var verdt det? Du synes der vi er nå var verdt den avgjørelsen? Det er helt legitimt av deg å mene det – jeg vil bare klargjøre at du ikke med troverdigheten i behold mene at det var riktig å sparke Ingebrigtsen uten at du samtidig også aksepterer konsekvensene det har medført.


Sparking er en sak. Valg av trener en annen sak.

Synd de valgte en trener som fortsatte den dårlige utviklingen, men det kan skje ved ansettelser. Alltid en risiko.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 26.06.2020 06:48    Post subject: Reply with quote

- Nordlie
- Hareide
- Knutsen

Nordlie er en umiddelbar løsning, som også kan få laget til å ta en snu-operasjon over natta. Knutsen er en langsiktig løsning. Hareide noe midt-i-mellom, men er jo også sykemeldt frem til høsten eller noe - da er sesongen altfor godt i gang. Glimt skal sikkert ha for MYE for å slippe Knutsen nå. Jeg tenker Nordlie ville vært et godt valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Howie
Junior


Joined: 10 May 2005
Posts: 74

PostPosted: 26.06.2020 07:02    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
- Nordlie
- Hareide
- Knutsen

Nordlie er en umiddelbar løsning, som også kan få laget til å ta en snu-operasjon over natta. Knutsen er en langsiktig løsning. Hareide noe midt-i-mellom, men er jo også sykemeldt frem til høsten eller noe - da er sesongen altfor godt i gang. Glimt skal sikkert ha for MYE for å slippe Knutsen nå. Jeg tenker Nordlie ville vært et godt valg.


Nordlie? Takk, men definitivt nei takk! Det er forsåvidt godt mulig han kunne fått noe fornuftig ut av spillergruppa og 4-3-3 mann er han også, men jeg vet bare ikke hvor godt jeg hadde taklet å se Tom Nordlie stå på sidelinjen med RBK-logo på treningsjakka si...

Hareide? Mitt 'go-to' i nåværende situasjon. Det bør borge for en to-tre år med, om ikke full festfotball på banen, så får vi stødig håndverk på de aller fleste plan og høyst sannsynlig en periode med litt ro rundt klubben. Det hadde vært særdeles behagelig akkurat nå! Henriksen får styre skuta frem til Åge sitt kne er til å leve med.

La Knutsen få herje et par år til i Bodø frem til han er god og klar for å ta turen til ulvene her i Trondheim Wink
_________________
Veni, Vidi, Vici!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.06.2020 07:04    Post subject: Reply with quote

Jeg håper klubben velger en trener ut fra filosofi og ikke ut fra "pondus". Spillergruppa er en rådløs gjeng ribbet for selvtillit, ikke en mett gjeng med primadonnaer, det de trenger er en trener med riktig filosofi. Knutsen må derfor stå øverst på lista, og hvis han ansettes må han få tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 469, 470, 471 ... 772, 773, 774  Next
Page 470 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb