English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 475, 476, 477 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 26.06.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

håper klubben har innsett at hovedtreneren ikke kan gå på opplæring i jobben sin. vi trenger en som allerede står for den artige og angrepsvillige fotballen vi alle ønsker å se.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 26.06.2020 12:33    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis Åge Hareide ikke var uspiselig nok så bør ihvertfall styret se på hans oppførsel sist han var her. Aldri likt han som trener heller, til tross for resultatene. Håper inderlig vi får tak i noen andre. Hvis ikke får jeg holde meg for nesa når jeg ser kamper. Det var som når Mourinho var Utd-manager.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.06.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Ingenting er bedre enn om Trond faktisk hadde lykkes, men sannsynligheten for det er så lav at vi virkelig ikke burde gå i den retningen.

Hadde vært mye mer positiv til Trond rett etter kåre f.eks, nå trenger vi noen som er 100% på fra første sekund og som har bevist at de har det som skal til i forrige UKE ikke for ti år siden.


Ja, Trond Sollied er litt gambling. Han har ikke prestert i forrige uke, men de trenerne som har prestert i forrige uke har gjerne jobb nå,ikke sant? Og Rosenborg har vel ikke råd til å kjøpe ut en trener med suksess.

Det positive med ham er jo spillestilen, kjennskapen til klubben og det at han er selvuttalt veldig motivert for å komme tilbake. Og jeg synes han fortjener bedre enn å få masse alkohol bemerkninger slengt etter seg. Han har vært tørrlagt noen år og man må jo tro på folk når de sier de har kommet seg.

Men så har han jo blitt litt eldre og jeg vet ikke hvor oppdatert han er.
Men jeg synes han er et alternativ som passer inn.

Ellers lurer jeg litt på om ikke virusgreia spiller inn litt på hvem som vil komme. Tenker at det er stor sjans for at det blir en skandinavisk trener, kanskje mest sannsynlig norsk.

Jeg er ikke så utrolig oppdatert på trenere utenom noen av de som er nevnt her inne selv men håper jo vi får et spennende navn..

Om noen forresten vil se hvem som er ledige kan de se det på transfermarkt og leke seg litt der : https://www.transfermarkt...aretrainer
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 26.06.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Dersom det er riktig at Sollied har slitt med personlige problemer som bla alkohol over tid, da er det en mulighet for at hjernen har fått seg en trøkk og at alt ikke fungerer slik det gjorde.

Det er en ting.

Så har man det faktum at han har vært arbeidsløs i mange år. Ikke uten grunn vil jeg tro.

Sollied er ikke litt gambling. Sollied er hasard-spill. Det har vi virkelig ikke råd til å ta sjansen på.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 26.06.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

En Trond Sollied, i den utgaven som han hadde sist han trente RBK, hadde vært en no brainer. Tror dessverre at den utgaven av Trond Sollied ikke eksisterer lenger.
Personlig ønsker jeg meg en utenlandsk trener, eller i hvertfall en trener som kan komme med litt nye impulser fra andre ligaer, og som forhåpentigvis har et bredt nettverk av spillere.
Ser svært få aktuelle norske trenere som gir meg en umiddelbar "yes" opplevelse. Knutsen tror jeg hadde falt gjennom her. Hareide er snart 67 år, og har pensjonert seg to tre ganger alt. Skeptisk til ham også.
Hvilken type fotball foretrekker Jørn Andersen? I hvertfall en norsk trener med utenlandske impulser.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det mulig for (presumtivt) mentalt oppegående personer å helt seriøst tro at de jobber med noen trener for framtidig ansettelse? Det blir Henriksen minst ut denne sesongen, med mindre man klarer å skaffe de 50 underskriftene som trengs til ekstraordinært årsmøte.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 26.06.2020 13:09    Post subject: Reply with quote

JJ kommer faktisk med noen relativt gode forslag på eurosport.no for en gangs skyld

Joachim Jonsson wrote:

- Flemming Pedersen(FC Nordsjælland)
- Jens Gustafsson (IFK Norrköping)
- Kjetil Knutsen (Bodø/Glimt)


Får nok aldri tak i KK midt i sesongen, kan noen av de andre være aktuelle? Velger å ignorere kommentaren om Rekdal ut sesongen som midl trener...

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.06.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Han eks. Brøndby treneren virket interessant ved første øyekast i alle fall, håper klubben sjekker ut slike alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.06.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Eggen lanserer da Trond Sollied:

https://www.adressa.no/10...2120b.html

Quote:

Eggen vil ikke lansere nye kandidater for trenerjobben.

– Det tar jeg selvsagt til styret direkte, sier han.

Men på direkte spørsmål rundt Åge Hareide, svarer Eggen slik:

– Skal man bli RBK-trener, er det en jobb som krever hele deg. Om Åge kan tenke seg det, er det klart at han kan bli RBK-trener, sier Eggen.

Eggen nevner også - på eget initiativ - Trond Sollied. Som også har trent laget tidligere:

– Trond er jo den som har spilt «mest RBK» utenfor Norge, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 26.06.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

Under overskriften "Fotballens fjolls", så er det en kronikk om Koteng. Hva det er som gjør at han ikke klarer å trekke seg - er for meg uforståelig. Det må jo være kun basert på en subjektiv følelse for seg selv, og ikke for RBK som helhet. Det savner vel sidestykke i RBK historie, hvordan han har klart "å kåle til" RBK...

https://www.dagbladet.no/...a/72609656
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2020 13:21    Post subject: Reply with quote

I følge en i "Rosenborg"-tråden på VGD, trengs det underskrift fra 50 medlemmer for å få i stand ekstraordinært årsmøte. Burde være lett overkommelig!
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

Bart1: Det er dog greit å huske på at Morten P har omtrent samme forhold til Koteng som du tilsynelatende har. Sannsynligvis mer anstrengt. Tror ikke Koteng har gjort én ting som ikke P har klart å spinne i negativ retning de siste årene.

Og Morten P. er ikke akkurat gullstandarden på noe som helst.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.06.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Under overskriften "Fotballens fjolls", så er det en kronikk om Koteng. Hva det er som gjør at han ikke klarer å trekke seg - er for meg uforståelig. Det må jo være kun basert på en subjektiv følelse for seg selv, og ikke for RBK som helhet. Det savner vel sidestykke i RBK historie, hvordan han har klart "å kåle til" RBK...

https://www.dagbladet.no/...a/72609656


Nå er det vel gjerne rette rævva som fiser når Dagbladets fotballpalme kaller noen for fotballens fjols da.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Kaaremaal
Junior


Joined: 15 Apr 2015
Posts: 78

PostPosted: 26.06.2020 13:31    Post subject: Henriksen Reply with quote

Har et oppriktig spørsmål til de som har mer inngående kjennskap til enkeltpersonene i RBK enn meg selv:

Henriksen tar nå over midlertidig. Det har han også gjort før. Henriksen har jobbet tett på A-laget i en mannsalder, sett trenere komme og gå og jobbet med både "den riktige" og den "uriktige" måten å spille RBK-fotball på.

Hva er grunnen til at ingen lanserer ham som mulig arvtaker, hverken supportere, media, eksperter eller forum-folk? Er det avklart at han ikke er skikket/motivert eller annet?

Dette er ikke en post for å hverken lansere eller fremme ham som vår nye hovedtrener - jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvorfor han alltid sees på som den åpenbare caretaker men aldri som hovedtrener.
_________________
En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.06.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Henriksen har tidligere sagt at han ikke er en aktuell kandidat til å være hovedtrener.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 26.06.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Tidligere trener i FC Midtjylland, Kenneth Andersen, bør være et navn å sjekke ut. Sluttet som hovedtrener i fjor høst. Gikk visstnok tilbake til akademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

jorji wrote:
JJ kommer faktisk med noen relativt gode forslag på eurosport.no for en gangs skyld

Joachim Jonsson wrote:

- Flemming Pedersen(FC Nordsjælland)
- Jens Gustafsson (IFK Norrköping)
- Kjetil Knutsen (Bodø/Glimt)


Får nok aldri tak i KK midt i sesongen, kan noen av de andre være aktuelle? Velger å ignorere kommentaren om Rekdal ut sesongen som midl trener...

https://www.eurosport.no/...tory.shtml


Eurosport-Jokke er litt som Jesper Mathisen, men med fotballkunnskap. Sier mye og har meninger om det meste. Han kan ofte ta feil (selv om han forsøker å analysere og begrunne), men han sier også en god del jeg er enig i. Kjenner ikke godt til to av dem, og er generelt skeptisk til trenere fra Allsvenskan (Norling...), men denne dansken, til tross for at han spiller 3-4-3, virker spennende. Knutsen er nok helt umulig å få akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 26.06.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Henriksen har tidligere sagt at han ikke er en aktuell kandidat til å være hovedtrener.


Samme Henriksen var ikke like bestemt på samme spørsmål i dag. Dog usikker på hvor mye vi skal legge i det.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

Koteng har oppskriften klar: "Vi ser etter en flink trener med litt CV som kan komme inn og kan gjøre at dette gode laget leverer resultater."

kilde: https://www.tv2.no/sport/11518040/
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 26.06.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Det er jo faen meg juleaften, nyttår, påske og bursdag på en gang for hovedstadspressen når de kan hovere over tilstandene i rosenborg. Makan til tynt skjult skadefryd skal du lete lenge etter.

Og spesielt hvis du som trønder tar stor plass i media og ikke legger deg flat, da får du virkelig passet ditt påskrevet.

Man kan si mye om Koteng, men jeg husker hvordan det var før han ble styreleder. Jeg tenker også han får alt for lite kred for å ta støyten for avgjørelser som rosenborgs _styre_ har tatt.

djises
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 26.06.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

Koteng sa ikke så mye angående trenere, men grunnet koronaviruset mente han det ville være økonomisk vanskelig å se utenfor Norges grenser..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.06.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

Altså, der vi er nå så ser jeg tre muligheter:

1. Gå for en som har erfaring og pondus nok til å trykke på de rette knappene for å få den responsen vi trenger på kort sikt, det er fort Hareide og ingen annen som kan, hvis Eggen melder at han har orken så blir det jo enkelt, men det er lite som tyder på at det er tilfellet.

2. Noe midlertidig fra egne rekker mens en sonderer hva som er tilgjengelig (Henriksen).

3. At man finner ut at siden forventningene til 2020 ikke er allverden så kan man gjøre et sjansespill med lav kostnad dersom det blir feil, type Trond Sollied på måned-til-måned-kontrakt.

Jeg ville foretrukket #1 med Hareide som det opplagte navnet, men vil også kunne tenke meg #3 foran #2 med Henriksen, og da kan en gamble på om Sollied kan finne tilbake til sitt gamle jeg igjen for eksempel, dog jeg ville vært mer tilbøyelig til å prøve oss på en nederlender jeg da, finnes sikkert flere av samme slag som Herkees der, så jeg synes Dorsin bør ta seg en telefon til Rotterdam å spørre Coolen om han kan være behjelpelig med å finne noe spennende som kan vurderes.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Koteng har oppskriften klar: "Vi ser etter en flink trener med litt CV som kan komme inn og kan gjøre at dette gode laget leverer resultater."

kilde: https://www.tv2.no/sport/11518040/


Blir vel sikkert Emberland da
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Man kan si mye om Koteng, men jeg husker hvordan det var før han ble styreleder. Jeg tenker også han får alt for lite kred for å ta støyten for avgjørelser som rosenborgs _styre_ har tatt.

djises


Noen av oss husker også den "grundige prosessen" de lovte i forbindelse med at KI fikk fyken. Den endte som kjent med Horneland, som til tross for det de ga inntrykk av, viste seg å ha vært førstevalg hele tida (samt at prosessen neppe faktisk starta før særlig lenge før han ble ansatt).
Så lenge det er det samme inkompetente styret forsatt, med unntak av Dorsin, kan noen gi meg EN eneste grunn til at det skal gå noe annerledes denne gangen?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie ut sesongen. God nok trener til at vi ikke rykker ned, og det er vel der lista ligger for denne sesongen nå. I tillegg kjører han knallharde treninger slik at troppen er i god fysisk stand til 2021 sesongen.

Da har vi kjøpt oss tid til å overtale Knudsen eller Hareide eller noen annen som er under kontrakt til å ta over fra 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 475, 476, 477 ... 772, 773, 774  Next
Page 476 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb