English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 477, 478, 479 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.06.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle ønske at vi nok en gang klarte å vende nesen mot litt sterkere fotballmiljøer enn det norske, som det tyske eller nederlandske. Det ville også tatt med seg en viss uvisshet, litt nye øyne, som kunne løftet spillerne litt opp på tå, gitt de en følelse av at vi kanskje har og får til noe de andre klubbene ikke gjør.

Aller helst skulle jeg selvsagt ønske at klubben, klok av skade, allerede hadde et igangsatt arbeid med å vurdere aktuelle fremtidige trenere fra inn- og utland.

Dessverre tror jeg ingen av disse ønskene slår til i et RBK som tydelig har vendt seg mot sin egen navle igjen, og dessuten nekter å ta konsekvensen av at risikoen etter hvert blir stor for at de mislykkes med det de prøver på. Større sjanse for at vi ansetter Rekdal for å 'videreføre Eiriks prosesser', slik at styret kan redde litt ansikt hvis det går bra.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 26.06.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

Det er jo komplett silly season når det gjelder trenernavn nå, så da slenger jeg ut Bob Bradley.
Der må det vel være nok autoritet, fremoverrettet fotball, CV, og angrepsvillig fotball?
Lagbygger er han også.

PS! Jeg slenger ut navnet som sagt. Et slags Hail Mary kast fordi folk presterer å nevne Rekdal, Nordli, og Sollied...
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 26.06.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

Skeptisk til Hareide. Tror hans tid som klubbtrener er over. Kanskje en risiko for at han takker ja i mangel av noe annet, og oppdager at motivasjon og drive egentlig ikke sterk nok. Og hvorfor gikk det åt skogen i Viking ? Fungerer kanskje bedre i en rolle som manager. RBK har tross alt andre utfordringer også når det gjelder ansvar for den sportslige utviklinga. Jeg synes f.eks ikke at Dorsin fremstår som en sterk, klar og skinnende ledestjerne. Det er noe veikt og svakt over hele hans vesen. Det kom f.eks til uttrykk i intervjuet i pausen Molde/RBK.

Last edited by bæærnt on 26.06.2020 14:25; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 26.06.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Ønskeliste:
1. Hareide
2. Maalen
3. Hugo Carlos Rodrigues Ganchinho Pereira
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.06.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

Hvis valget er ingen trener ut sesongen (Riktignok Trond Henriksen som leder laget) eller Trond Sollied så hadde jeg tatt Sollied. Som noen andre nevnte her så kunne det jo kanskje vært en ide å sett hvordan det vil gå med han i trenerstolen ut sesongen og så får man velge i desember om det fungerer eller om man må se på andre løsninger.

Vanskelig å få tak i noen andre nå vil jeg tro hvis Hareide takker nei. Da blir det neppe noen nye mann i lederstolen før til neste sesong igjen om man da som sagt ikke velger Sollied.


Last edited by Vegard2711 on 26.06.2020 14:26; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 26.06.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

Og sistnevnte er bartender hvor ? Cool
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.06.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Skeptisk til Hareide. Tror hans tid som klubbtrener er over. Kanskje en risiko for at han takker ja i mangel av noe annet, og oppdager at motivasjon og drive egentlig ikke sterk nok. Og hvorfor gikk det åt skogen i Viking ? Fungerer kanskje bedre i en rolle som manager. RBK har tross alt andre utfordringer også når det gjelder ansvar for den sportslige utviklinga. Jeg synes f.eks ikke at Dorsin fremstår som en sterk, klar og skinnende ledestjerne. Det er noe veikt og svakt over hele hans vesen. Det kom f.eks til uttrykk i intervjuet i pausen Molde/RBK.


Hvem i all verden skal du ha i stedet? Alkoholikeren? Maalen? Trond Nordsteien? Disse utenlandske trenerne det snakkes om er uoppnåelige. RBK har ikke råd grunnet penger som er sløst bort på tull.


Riktig at Dorsin ikke er noen sterk leder, han ble ansatt fordi han er en ekte rosenborger. Kompetanse og annet vet ikke styret noe om.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 26.06.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen. Mannen som lager magi i alle garderober.
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 14:41    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
RÃ¥nny wrote:
Til dere som vil ha Sollied: Hvorfor?

Mannen har ikke prestert på 15 år..


Fordi han har:

1. CV.

2. Eggen har nevnt han.

3. Tiden vi er i(Corona bl.a).

Pluss flere andre punkter som har vært ramset opp flere ganger her inne.


CV er en ting som går ut på dato. Sollied har i praksis 11 kamper på sin cv
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 26.06.2020 14:49    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Dette var så bra sagt at jeg gjentar det:

Henning wrote:
Jeg håper klubben velger en trener ut fra filosofi og ikke ut fra "pondus". Spillergruppa er en rådløs gjeng ribbet for selvtillit, ikke en mett gjeng med primadonnaer, det de trenger er en trener med riktig filosofi. Knutsen må derfor stå øverst på lista, og hvis han ansettes må han få tid.


Jeg siterer deg sånn at det ikke blir glemt.

Vi bør legge så mange millioner på bordet som Bodø Glimt ønsker for en pakkeløsning med Knutsen og Berg. Da løser vi både trenerproblemet og Selnæs-problemet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Når Koteng i sier han håper og tror de vil ha en trener klar så raskt som mulig, så tyder vel det på at Hareide har sakt ja.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.06.2020 14:53    Post subject: Reply with quote

Problemet er at vi er avhengige av å få ja fra de to også, uansett hvor mye penger vi tilbyr Glimt.

Jeg tror ikke Knutsen er tilgjengelig så lenge Glimt har noe los på et gull, men kunne kanskje latt seg friste i tilfellet 2./3.-plass og miste 4-5 nøkkelspillere nok en gang.

Jeg tror dessverre også Patrick "Molde er Norges fineste bortebane" Berg liker lukten av gummigranulat om morgenen, og allerede har blinket seg ut en blå drakt i størrelse ett nummer for liten. Og så stopper vi der, av hensyn til familienavnet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.06.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Når Koteng i sier han håper og tror de vil ha en trener klar så raskt som mulig, så tyder vel det på at Hareide har sakt ja.


Da er han ikke klar så snart som mulig. Da er han klar til høsten. Det er jo en evighet til
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 26.06.2020 14:57    Post subject: Reply with quote

både Eggen og Skammelsrud har nevnt Trond Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 26.06.2020 14:57    Post subject: Reply with quote

Hareide har noe uoppgjort her og er lysten på å avslutte på mer verdig vis enn sist. Jeg føler meg ganske sikker på at dette ender med han. Kunne vel knapt kommet inn på et "enklere" tidspunkt, heller. Hopper ikke akkurat etter Wirkola denne gangen.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 26.06.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Noen av oss husker også den "grundige prosessen" de lovte i forbindelse med at KI fikk fyken. Den endte som kjent med Horneland, som til tross for det de ga inntrykk av, viste seg å ha vært førstevalg hele tida (samt at prosessen neppe faktisk starta før særlig lenge før han ble ansatt).
Så lenge det er det samme inkompetente styret forsatt, med unntak av Dorsin, kan noen gi meg EN eneste grunn til at det skal gå noe annerledes denne gangen?


Husker det godt og det var ikke noe pent syn. Men å legge det på Koteng tror jeg er direkte urettferdig. Tror han holder fingrene av fatet når det gjelder sportslige vurderinger. Det er nok andre i styret og stell som drev den prosessen fram.

Han er selvsagt ansvarlig som leder, men skylden tror jeg du må plassere et annet sted.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 26.06.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Dersom du har lyst til å trene en fotballklubb, så lar du ikke et operert kne stå i veien i 2-3 måneder. Det høres veldig rart ut. Burde i såfall kunne startet umiddelbart, og deltatt så mye man klarte.
Back to top
View user's profile Send private message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 106
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 26.06.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Mye snakk om at det å komme inn som trener nå til en klubb i kaos er det ingen som vil. MEN, potensialet som ligger i laget og klubben er ekstremt mye høyere enn det vi har fått se de siste kampene. I tillegg er Per og Børven rett rundt hjørnet. Som nevnt tidligere så hopper man ikke etter Wirkola. Hvem som helst med litt entusiasme kan gå inn i å snu dette. Spillergruppa er relativt uten konflikter, bra konkurranse, unggutter på vei opp, en rutinert stamme osv osv.
En trener som ikke tørr ta jobben pga uro bør ikke være aktuell i utgangspunktet. Her finnes det bare muligheter. Skulle det gå til helvette skylder man bare på Koteng og organisasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle Hareide ville hoppe inn med en gang i dette
skrøpelige laget !! De kan jo knapt sentre til hverandre..
Han vil nok ha en pre-season så han kan stå inne for resultatet og prestasjonene.
Spørsmålet er om han ønsker en klubb jobb med alt hva det innebærer fra dag til dag.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 26.06.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Hvorfor skulle Hareide ville hoppe inn med en gang i dette
skrøpelige laget !! De kan jo knapt sentre til hverandre..

Det er jo nettopp derfor. Dette er en type utfordring som trigger sånne som han. En klubb med mye ressurser og enormt med uforløst potensiale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 26.06.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Hvem i all verden skal du ha i stedet? Alkoholikeren? Maalen? Trond Nordsteien? Disse utenlandske trenerne det snakkes om er uoppnåelige. RBK har ikke råd grunnet penger som er sløst bort på tull


Roper bare et lite varsko når det gjelder Hareide. Ikke noe annet enn det. Og nei takk til de lokale heltene som du viser til.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
tr0ndern wrote:
Noen av oss husker også den "grundige prosessen" de lovte i forbindelse med at KI fikk fyken. Den endte som kjent med Horneland, som til tross for det de ga inntrykk av, viste seg å ha vært førstevalg hele tida (samt at prosessen neppe faktisk starta før særlig lenge før han ble ansatt).
Så lenge det er det samme inkompetente styret forsatt, med unntak av Dorsin, kan noen gi meg EN eneste grunn til at det skal gå noe annerledes denne gangen?


Husker det godt og det var ikke noe pent syn. Men å legge det på Koteng tror jeg er direkte urettferdig. Tror han holder fingrene av fatet når det gjelder sportslige vurderinger. Det er nok andre i styret og stell som drev den prosessen fram.

Han er selvsagt ansvarlig som leder, men skylden tror jeg du må plassere et annet sted.


Koteng sa nå i intervju på TV2 at han ikke kjente navnet på Horneland når han ble ansatt (sikkert satt på spissen) så vi kan nok legge bort teorien om at dette er Kotengs prestisjeprosjekt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.06.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Riktig at Dorsin ikke er noen sterk leder, han ble ansatt fordi han er en ekte rosenborger. Kompetanse og annet vet ikke styret noe om.


Det ligger tross alt en advokatudanning der, da, og erfaring som agent. Litt er det, i tillegg til RBK-historien.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Verstefar
Junior


Joined: 01 Sep 2014
Posts: 15

PostPosted: 26.06.2020 15:51    Post subject: Reply with quote

Det at det er en gammel kjempe, hvor kaos rår, tror jeg gjør det lettere å få ansatt en bra trener.

Da Kåre fikk fyken, var det en klubb med svært gode resultater, hvor ikke engang flere seriegull på rad, var bra nok. Den neste treneren da måtte ha resultater fra dag én. Alternativene var CL eller fiasko.

Nå derimot, er situasjonen en helt annen. Nå kan en ambisiøs trener bygge opp laget på nytt, uten at det forlanges suksess fra første øyeblikk.

Videre tenker jeg at Sollied nå bør få sjansen, med kontrakt ut året, såfremt vi ikke får lokket Knutsen nedover.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 26.06.2020 16:05    Post subject: Reply with quote

Både Nordlie og Sollied hadde nok sagt ja til en kort kontrakt, noe jeg ser på som en fordel. Så kan man heller hente Knutsen på sikt - han blir sikkert også grisedyr å kjøpe løs fra Glimt.

Mistenker at det blir Hareide da, og det er ikke noe dumt valg. Føler vi trenger noen som kan piske disse spillerne ordentlig i gang.

For som noen skrev tidligere. Tror ikke RBK er så attraktive som vi liker å tro, eller styret tror, selv ikke i norsk målestokk. Mye problemer, krav som man ikke møter i andre klubber osv. For utenlandske trenere er nok RBK ennå mindre attraktive.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 477, 478, 479 ... 772, 773, 774  Next
Page 478 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb