English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 486, 487, 488 ... 582, 583, 584  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
HeXX
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt meg å sett den konstellasjonen jeg ja, men styret i RBK er ikke så glad i spennende tanker.

Med Vrbas statistikk og filosofi, samt bakgrunn som forsvarsspiller, kunne et samarbeid med Ivers fungert veldig bra, forutsatt at begge hadde vært innstilt på det. Men som sagt, oddsen for at dette skjer er vel mindre enn t vedkommende som nettopp vant drøyt 400 mill i lotto ringer og vil gi meg gevinsten...

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Spillselskapene setter vel ofte odds i stor grad utifra hva de tror det blir satt penger på?

Kommer litt an på hva det er de setter odds på. Som regel bruker de avanserte matematiske modeller for å beregne odds på f.eks fotballkamper. I tillegg til at de har oversikt over hva andre bookmakere setter, kontaktnettverk, og naturligvis hvordan spillmønstrene er.

I forhold til en treneransettelse så er det nok mest basert på kontaktnettverk, hva som skrives i pressen og spillemønster, siden det ikke er noe datagrunnlag å basere utregninger av sannsynlighet på. Den type odds er gjerne litt mer usikker enn standard HUB tippeodds, men de har nok en viss kontroll på hva de gjør.

Last edited by Sløvsekken on 27.06.2020 22:44; edited 1 time in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Uansett: Å bruke dette fra 2005 som en begrunnelse for å ikke ønske Sollied som trener er bare for dumt. Finnes andre, bedre grunner, så får vi se.

Det synes jeg lagets viktigste spiller, Per Christian Skjelbred, skal få lov til å ta stilling til.

Ikke det at jeg tror det blir aktuelt da, etter noen referansesjekker.
Back to top
blubbin
Proff

PostPosted: 27.06.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
blubbin wrote:
Uansett: Å bruke dette fra 2005 som en begrunnelse for å ikke ønske Sollied som trener er bare for dumt. Finnes andre, bedre grunner, så får vi se.

Det synes jeg lagets viktigste spiller, Per Christian Skjelbred, skal få lov til å ta stilling til.

Tviler på om den godeste Per Christian bærer
nag til Trond Sollied. Ikke burde P. Christian ha noe som helst å si for dette spørsmålet, heller.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 27.06.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
blubbin wrote:

Er det noen her som faktisk VET og kan dokumentere at Trond Sollied har et alkoholproblem, eller er dette bare rykter fordi han er sett full på TV en gang?

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 27.06.2020 23:20    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg egentlig driter i hvem som blir trener nå, hvis den trener ansettelsen er startskuddet på en ny ære i RBK, hvor man bygger en organisasjon, spillestil, og spillerroller som man har tenkt å være tro mot de neste 30åra, hvor alle drar i samme retning fra G15 til old boys, hvor rollene på banen drilles inn allerede på G15, slik at når en ny spiller kommer opp på alaget så vet han hva han skal gjøre ut ifra posisjonen han blir tildelt.
Jeg vil egentlig ha blåkopi av ajaxmodellen I RBK, men ser at det kan bli vanskelig. Men at man iallefall har de samme overordnede linjene og tankegangen rundt kontinuitet, spillestil, roller og samhandling, burde være fullt mulig. Vi kan ikke fortsette å falle fullstendig sammen hver gang man tester ut en ny trener
Back to top
digre
Senior

PostPosted: 27.06.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Hva med å tilby jobben til Erik Selnæs? Så kan han guilt trippe broren sin til å komme hjem og fikse jobben som sentral midtbanespiller.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 00:02    Post subject: Reply with quote

Kreativ plan. "It's so crazy, it just might work!"

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 00:20    Post subject: Reply with quote

Kan man lage en ønskeliste?

evt en poll?

Hvem vil du ha som ny trener i RBK?

Mine top 3:

1. Vrba
2. Knutsen
3. Hareide
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 00:28    Post subject: Reply with quote

Vi får jo ikke de vi vil ha uansett. Kanskje bedre med en «Vær så snill å ikke ansett disse»-liste. Vi har et såpass udugelig styre at det kan være lurt.

- Skullerud
- Reka
- Riise
- Horneland (just in case)
- Perry

La oss få denne listen komplett og undertegnet av noen tusen FØR de annonserer valget.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Vi får jo ikke de vi vil ha uansett. Kanskje bedre med en «Vær så snill å ikke ansett disse»-liste. Vi har et såpass udugelig styre at det kan være lurt.

- Skullerud
- Reka
- Riise
- Horneland (just in case)
- Perry

La oss få denne listen komplett og undertegnet av noen tusen FØR de annonserer valget.

Ta med Tom Nordlie før du sender den inn Smile pls!
Back to top
Neeskens
Proff

PostPosted: 28.06.2020 00:41    Post subject: Reply with quote

Hvis dette IKKE blir Hareide så tipper jeg alle involverte i prosessen er kjempe nervøse og engestelige for hva de skal finne på/,komme opp med

Last edited by Neeskens on 28.06.2020 00:42; edited 1 time in total
Back to top
Trolling?
Senior

PostPosted: 28.06.2020 00:41    Post subject: Reply with quote

Det burde absolutt lages en sånn liste.

Ta gjerne med Tom Nordlie, Wiggen, Mons Ivar Mjelde, Ivar Morten Nordmark og Karl Oskar Emberland også.

Last edited by Trolling? on 28.06.2020 00:44; edited 2 times in total
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 00:43    Post subject: Reply with quote

Av ting jeg anser som realistiske:

1. Hareide
2. Sollied (hvis han er kvitt diverse personlig grums).
3. Knutsen

n*. Zorbeltuss
n+x*: Skullerud

*n er et veldig høyt tall.
*x er også et veldig høyt tall.
Nidarosballklubb
Senior

PostPosted: 28.06.2020 00:44    Post subject: Reply with quote

Koteng ut, Kåre inn!
Back to top
Trolling?
Senior

PostPosted: 28.06.2020 00:48    Post subject: Reply with quote

Noen som har peiling på underskriftskampanje på nettet?

Kan vi få laget dette?
larsarus
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 00:49    Post subject: Reply with quote

Helt umulig.

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 01:02    Post subject: Reply with quote

Den etablerte sannheten i mange år er at Maalen kan sin fotball men er for liten, og at vi kun ser han som analysemann eller assistent?

Er Knutsen så mye mer? Har han formatet til å løfte RBK til de høydene vi forventer? Jeg har skikkelig sans for fotballen, men ser liksom ikke for meg at en bergenser fra Glimt kan dundre inn, vekke trua, få alt han peker på av spillere og sette avtrykk på omgivelsene fra første dag? Det høres voldsomt ut, men det er jo den type trener mange av oss ønsker. Får han så utrolig mye mer goodwill fra de 20 000 potensielle betalende enn Skullerud ville gjort?

Tror ikke filosofi og spillestil vil helt "gjøre det" for oss denne gangen. Vi trenger en skikkelse som liksom er noe mer, og som "tar rommet" med sin blotte tilstedeværelse. Vi liker Bodø godt, og fotballen de spiller, men de er jo mygger som Haugesund, GIF Sundsvall, Stabæk o.l vi har prøvd før. Alle omstendigheter kan ganges med 10 i Rosenborg. Bare organisasjonens størrelse, de sportslige målene og medietrykket er overveldende nok. Av de nevnte 20 000 er det mange som er tvilende, lei eller endatil apatiske nå. Dette tror jeg styret og sportslig ledelse umulig overser mer. Uten corona-restriksjoner: Hvor mange hadde kommet for å se RBK-Glimt?
11 000? 9 000? 7 500? Du vinner ikke dette berget av folk over av nok en "grei ES-trener" de færreste utenom oss fotball-nerds kan noe særlig om. Det er ikke noe press på Aspmyra og Nadderud. Skal vi ha en norsk trener bør han ha vært borti noe større. Han har kanskje mislyktes, men er da bedre rustet og har lært. Den læringa må ligge i CV denne gangen. Lerkendal skal ikke være læringsstedet. Ikke HVER GANG, det har ikke klubben råd til.

Forsøksvis rangering av ballasten til våre hovedtrenere de siste 20 årene:
1. Hareide
2. Hamrén
3. Høgmo
4. Janne
5. Ola
6. Kåre
7. Perry
8. Horneland
9. Tørum

Tar ikke med interim her. Rambo og NAE.
Naturlig nok en subjektiv liste mange vil være uenig i, men hovedtendensen jeg ser er at du bør ha levd noen år, prøvd litt her og der og gjerne hatt noen stempel i passet for å ha pondus til å få til noe med RBK.

JA, jeg regner selvsagt spill under NAE som en viktig ballast for både Ola, Kåre og Perry og tar også med ting som City-oppholdet.
Åge spilte også der og i Norwich, og hadde lyktes med Molde, Helsingborg og Brøndby da han kom. Suksess i tre land. I det store og hele synes jeg listen korresponderer med hvordan de har greid denne jobben.

Og derfor er jeg skeptisk til en treneransettelse der "over evne"-resultater med et ES-lag uten press er det eneste på rullebladet. Selv om KK og Glimt spiller kul fotball etter mitt hjerte. På en CV ville jeg vektlagt det mer om han har vært tre år i Holland og kjempa med ryggen mot veggen med Go Ahead Eagles eller over tid greid å utvikle toppspillere av talenter i en tilsvarende klubb. Fordi middels-minus til svake klubber i Holland, Tyskland osv. egentlig minner mer om RBK enn det Haugesund og Glimt gjør.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 02:14    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Pavel Vrba med litj-Ivers som assistent kunne fungert.

jeg måtte le litt av denne- No hard feelings, men mye kreativt på dette forumet RBK
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 10:08    Post subject: Reply with quote

Oppmannen, jeg mener du undervurderer hvor viktig spillestil. At en såpass todimensjonal og begrenset trener som Kåre kunne komme fra en assistentjobb med avbrekk som bilselger og markedssjef for Clarion Stjørdal og nærmest revolusjonere klubben viser at Rosenborg har overkomplisert treneransettelsene nesten hver eneste gang.

Jeg mener bestemt ar både Knutsen og Maalen kunne fått dette til å fungere.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 10:21    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke rekruttere lettvektere som ikke har bevist noe som helst, det går til helvete uansett hvor faglig dyktige de er, vi har sett det før, dig uten at jeg vil påstå at JJ og Hornet et al er faglig dyktige da. Men det å hente den treneren som gjør det godt i Elite Serien akkurat nå er en oppskrift vi har prøvd før, og det ender med at det blir take-away hver gang.
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 28.06.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

Ja, Hareide er et "trygt" valg med en viss garanti, men ikke tilgjengelig nå.
Knudsen er risikabelt men store muligheter på sikt om han takler presset. Sollied fyller mange kriterier om han tar en personlig timewarp eller noe og fungerer optimalt. Men det vet vi jo ikke. Og så vet vi jo at styret ikke kommer til å imponere med å dra opp noen fantastisk trener med gode resultater og stor karisma fra utlandet, det har de jo vist. Så da blir det en eller annen b-trener fra skandinavia, gjerne en med et merkelig navn som ikke er utpreget 4-3-3 eller spesielt merittert og vi får høre ordet "spennende" trener og "stor tro". Men håper jo såklart å bli positivt overrasket. Er vel egentlig enig i at en lettvekter er farlig nå. Nå må vi få mest mulig ut av spillerstallen på kort tid før vi faller helt ut av det.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Den etablerte sannheten i mange år er at Maalen kan sin fotball men er for liten, og at vi kun ser han som analysemann eller assistent?

Hvorfor analyse? Jeg synes riktignok Maalen framstår med god forståelse når han snakker fotball, men har han vist noe som tilsier at det er spesifikt analyse han er god på?
Neeskens
Proff

PostPosted: 28.06.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

Hareide har aldri spilt Eggens 433 det må vi være klar over.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Vi kan gjerne hente Maalen eller Knudsen men vi kan ikke forvente at de skaffer oss titler med en eneste gang, de trenger tid og det tror jeg hverken RBK som klubb eller majoriteten av supporterne har, folk kommer heller ikke til til Lerkendal for å se Maalen med et RBK-lag med halvparten av juniorer med fremtiden forran seg, taper 4-0 mot Sandefjord og at det er greit fordi det blir bra om 2-3 år.

Det har jeg NULL tro på.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 486, 487, 488 ... 582, 583, 584  Next
Page 487 of 584

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb