English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 493, 494, 495 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 29.06.2020 12:45    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg håper vi får noe trygt og godt denne gangen. Så kan f.eks Hareide få skikk på spill og tropp. Når han da slutter etter et 2-3 sesonger, kan vi med utgangspunkt i en velfungerende tropp, finne noe spennende som kan utvikle videre.


Amen.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.06.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Jonas wrote:
Hva er det som fascinerer så mye med denne Zorniger? Vant ikke noe tittel med Brøndby, importerte en hel del fra 2. Bundesliga (spilte kamper uten noen dansker på laget) og fikk tilslutt sparken. Opplys meg gjerne.

Det mest fascinerende er at han er en utlending med erfaring fra Skandinavia, og storklubber som Leipzig. Er lei av gjenbruk av norske middelmådige trenere, som enten har vært i klubben før, eller som har prøvd seg med mer eller mindre hell i andre norske klubber. Er også greit om trenerne har litt framtid foran seg, ikke bare mye historiske preferanser. Jeg mener klubben trenger en mann utenfra. En som har prøvd seg i andre klubber og land, og som ikke har vært i klubben før. Om denne mannen er Zorniger eller Pochettino kan diskuteres. Tror førstnevnte er en mann det er mulig å friste, siden han allerede har vært i en mindre klubb i Skandinavia.


Leipzig spilte vel i tysk 3. division når Zorniger var klubbens trener?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 29.06.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Ratatosk wrote:
Jonas wrote:
Hva er det som fascinerer så mye med denne Zorniger? Vant ikke noe tittel med Brøndby, importerte en hel del fra 2. Bundesliga (spilte kamper uten noen dansker på laget) og fikk tilslutt sparken. Opplys meg gjerne.

Det mest fascinerende er at han er en utlending med erfaring fra Skandinavia, og storklubber som Leipzig. Er lei av gjenbruk av norske middelmådige trenere, som enten har vært i klubben før, eller som har prøvd seg med mer eller mindre hell i andre norske klubber. Er også greit om trenerne har litt framtid foran seg, ikke bare mye historiske preferanser. Jeg mener klubben trenger en mann utenfra. En som har prøvd seg i andre klubber og land, og som ikke har vært i klubben før. Om denne mannen er Zorniger eller Pochettino kan diskuteres. Tror førstnevnte er en mann det er mulig å friste, siden han allerede har vært i en mindre klubb i Skandinavia.


Leipzig spilte vel i tysk 3. division når Zorniger var klubbens trener?


Nivå 4. Tok dem opp til toppen av nivå 2 etter to strake opprykk. Håndplukket av moderne tysk fotballs gudfar, Ralf Rangnick.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 29.06.2020 13:23    Post subject: Reply with quote

@WillyO

WillyO wrote:
Alexander Zorniger skal bli Rosenborgs neste trener. Ekstrem spillestil og stort fokus på unge spillere. Presterte godt i Brøndby.


Kommer dette fra noe inside, eller er det bare litt ivrig språkbruk?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 29.06.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Maro wrote:
Tove sier at Eurosport kommenterer navn som ikke er aktuelle. Det bør gjelde Skullerud. RBK


Tror heller det gjelder Sollied


Har Eurosport nevnt Sollied?
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 29.06.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

Nu må jeg indrømme, at jeg ser skammeligt lidt fodbold uden om Rosenborg, men har så småt forhørt mig om Flemming Pedersen fra mennesker der er klogere end mig. Nordsjælland spiller teknisk flot fodbold. Lidt Tiki-Taka. Desuden er Nordsjælland kendt for at være nærmest ekstremistiske i deres sats på unge spillere. Alt i alt synes jeg det lyder lidt spændende
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 29.06.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Flemming Pedersen høres spennende ut. Står for attraktiv, offensiv fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1046
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 29.06.2020 13:36    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg håper vi får noe trygt og godt denne gangen. Så kan f.eks Hareide få skikk på spill og tropp. Når han da slutter etter et 2-3 sesonger, kan vi med utgangspunkt i en velfungerende tropp, finne noe spennende som kan utvikle videre.


Jeg er enig i dette. Hareide hadde passet perfekt nå! SAMTIDIG som Dorsin begynner jobben med å finne treneren som skal overta om 3-4 år..... Denne kan gjerne fases inn som hjelpetrener ila perioden- med åpne kort for å unngå mer vont blod!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.06.2020 13:36    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
Nu må jeg indrømme, at jeg ser skammeligt lidt fodbold uden om Rosenborg, men har så småt forhørt mig om Flemming Pedersen fra mennesker der er klogere end mig. Nordsjælland spiller teknisk flot fodbold. Lidt Tiki-Taka. Desuden er Nordsjælland kendt for at være nærmest ekstremistiske i deres sats på unge spillere. Alt i alt synes jeg det lyder lidt spændende

Interessant. Har du litt mer info om Pedersen? Ellers så er det ergelig at Rosenborg ikke snappet opp Kasper Hjulmand når de hadde sjansen (etter at Hjulmand fikk sparken i Mainz), Nordens klart beste trener etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.06.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

Dersom treneren skal være klar innen 2 uker, som ble nevnt i denne tråden, så er Hareide etter eget utsagn uaktuell. Kun aktuell fra høsten, det vil si september.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.06.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

Kan jo bli enig nå likevel Wink Når det er sagt så skal man ikke legge for mye i det som sies til pressen. Han svarte også på et tidspunkt hvor Horneland var RBK trener, og det kan like godt ha vært en kommentar for å slippe støy rundt det. Hareide har vært ute en vinterdag før vettu Smile
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.06.2020 14:31    Post subject: Reply with quote

Har jo vært nesten ingen skriverier om Hareide etter at Horneland fikk sparken, og det er nok fordi han selv meldte seg uaktuell frem til høsten. Hadde nok vært enorm pågang fra media og andre hadde han ikke sagt noe om kneoperasjonen, så det var et sjakktrekk av Hareide uavhengig av hvor mye sannhet det var i akkurat det utsagnet.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 29.06.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Har hørt litt på Hareides podcast Teknisk sone de siste dagene. For en fin og klok mann. Bør ikke være noen tvil om at han bør få jobben hvis han har lyst. Tydelig og sterk personlighet som kommer til å sette soleklare krav til prestasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Koteng sier listen er kort.De sier de må ha det klart innen kort tid da det haster!!!. Så sier Dorsin at han nå fokuserer på Børven overgangen.
Tove er trygg på TV når de spør om ny trener. Det er bare å vente på at Hareide kommer. Og da får vi en meget dyktig trener som ikke trenger noen å lene seg på hverken offensivt eller defensivt. Han kan sitt fag og er en meget klok mann.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.06.2020 14:58    Post subject: Reply with quote

Ikke bare er lista kort, den er "velljdi" kort. "velljdi velljdi" kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.06.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ikke bare er lista kort, den er "velljdi" kort. "velljdi velljdi" kort.


Tore På Sporet har også den schwungen Tommel'n opp! Tommel'n opp!
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 29.06.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg håper vi får noe trygt og godt denne gangen. Så kan f.eks Hareide få skikk på spill og tropp. Når han da slutter etter et 2-3 sesonger, kan vi med utgangspunkt i en velfungerende tropp, finne noe spennende som kan utvikle videre.


Enig. Vi har ikke råd til å "gamble" på å finne noe som er fremtida nå. Vi må stable oss på beina igjen først og fremst.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.06.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Rart med det, når man leverer under pari gang på gang synker forventningene. Det er ikke lenge siden vi ville stilt kritiske spørsmål rundt Hareide, på linje med andre solide alternativer. Nå trygler alle om at han skal si ja.

Styret har virkelig klart å vanstyre denne klubben gjennom enkelte fryktelige valg og håndteringer under Koteng. Men styremedlemmene er virkelig ikke frikjent de heller.

Jaja, krysser alt jeg har for at man har lagt fluesopp-røykingen litt til side for en stakket stund, og tar et edruelig og godt valg denne gangen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.06.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

Personlig ligger håpet mitt i at SIB er vekk og Dorsin inne, og at det utgjør en forskjell. SIB var tydelig tilhenger av NFF-skolen, så får vi vel se hvilken skole Dorsin har gått.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 29.06.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Hareide kan fint bli ansatt innen to uker, og så bli mer delaktig på feltet etter hvert.

Jeg tror dette med at han er nyoperert nå like mye dreier seg om at han kanskje trenger en ferie og - gitt at vikar-trenerne Henriksen og Dorsin får til et opplegg som fungerer OK - at det fint kan gå litt tid fra sparkingen av Horneland til en ny permanent trener kommer inn og former et nytt team rundt seg. Litt mindre stress for alle parter. Kanskje må Hareide og eventuelle andre kandidater også ta en runde med familien m.m., før en beslutning blir tatt.

Slik som Koteng og Dyrhaug uttalte seg i Eurosport-intervjuet, så virker det som at noen nå er i tenkeboksen, og at de regner med at det går veien og at en ny trener som spiller underholdende angrepsfotball er på plass om ikke lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

Som tidligere nevnt er Hareide fortsatt under kontrakt med DBU, og det kan hende at det ville blitt en avkortning i lønn/bonuser derfra om han hadde overtatt RBK nå. Blir fort noen hundretusener det også, og han er jo møring Wink

"Til høsten" kan kanskje være så snart siste lønninga fra DBU er inne på konto, da..?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.06.2020 16:09    Post subject: Reply with quote

Kontrakten til Hareide går vel ut etter EM-sluttspillet som er utsatt, og finalen skulle opprinnelig spilles 12. juli altså om 2 uker. Passer bra med det BuranBuran skrev...
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 17:59    Post subject: Reply with quote

Offisielt overtar Hjulmand 1. august, og kontrakten til Åge løper nok ut juli, har jeg sett i danske medier.
Så selv om Åge er fristilt nå og Hjulmand har tjuvstartet i jobben, er det ikke umulig at det er noen kroner det kan stå på.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 29.06.2020 18:43    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Glimt har vært RBK avd nord lenge. Dette er en av grunnene til at mange spillere (og trenerKåre samt Sollied) kommer derfra til RBK. Mange av lagene i lavere divisjoner i Nordland spiller 4-3-3. Der får de unge lovende lære seg roller og etter hvert kanskje bli gode nok til Glimt. Lettere å integrere spillere inn i fylkets elitelag. Dette samt ok JR. Satsning samt støvsuging av de gode guttene fra Nordland til å gå VGS i Bodø gir periodevis et godt lag. Dog for dårlig med penger til å være stabilt gode. Fotballen er ofte den samme uansett. Nå har de en trener som er bedre enn snittet og de har fått tak i billige rollespillere fra andre klubber i de posisjonene de ikke har gode nok lokale gutter. Da er de et av Norges beste lag.

Oppsummering: De driver slik som RBK drømmer om å gjøre dog med lite ressurser. Så om RBK hadde kunne kopiert dette med mer midler og i stor skala burde vi ha et lag som kan gå videre fra gruppespillet i Europaligaen;) Hilsen RBK-fan fra Nord.


Dette er en veldig fin formulering av poenget jeg prøvde å få frem.

Knutsen startet ikke fra bunnen av med byggverket, men han bygger på et solid fundament.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 29.06.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

Artikkel nå i Adressa. Sollied blir nok ikke vurdert for trenerjobben denne gangen heller.

"Trond Sollied bekrefter: Ønsker seg Rosenborg-jobben"

"Sollied hevder han ikke vet noen ting om navnet hans står på den lista.

– Jeg har ikke snakket med noen i Rosenborg nå om å overta som trener. Og det er ikke slik at jeg har en forventning om å høre fra dem heller. Men jeg skal fortsette som fotballtrener og skal ha meg ny jobb. Jeg vet at jeg kommer til å få tilbud i løpet av sommeren, men på grunn av koronasituasjonen er mye satt på vent i Fotball-Europa, sier han."

https://www.adressa.no/10...2263b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 493, 494, 495 ... 772, 773, 774  Next
Page 494 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb