English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 6 ]
Valsvik
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 4 ]
Zachariassen
54%
 54%  [ 54 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
8%
 8%  [ 8 ]
Børven
1%
 1%  [ 1 ]
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
22%
 22%  [ 22 ]
Ceide
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 100

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 03.07.2020 10:25    Post subject: Rosenborg - Strømsgodset Reply with quote

Rosenborg BK - Strømsgodset IF


vs.


Dato: 11.07.2020
Kl.: 20:30
Stadion: Lerkendal stadion
TV: TVNorge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.07.2020 02:01    Post subject: Reply with quote

Håper Per er klar til denne kampen, og at Rambo vraker Åsen til fordel for Tagseth. En så bevegelig og teknisk god midtbane er jo nesten til å få vann i munn av. I motsetning til Lundemo og Åsen hvor ting går litt sakte.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.07.2020 09:19    Post subject: Reply with quote

Tagseth, Skjelbred, Zachariassen er jo en ganske spennende midtbane rent ferdighetsmessig, med et mye større potensiale til å styre kampene, og spille ut etablerte forsvar, enn vi det vi har hatt siden 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.07.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Det er klart at vi står litt i limbo nå, der det er vanskelig å stikke ut noen tydelig strategi videre, men jeg skulle ønske vi nå kunne benytte oss av at vi får en tekniker som Skjelbred inn og bygget laget litt rundt ham. Bruke spillere som kan håndtere et høyere balltempo. Jeg liker også den midtbanen, overfladisk sett, men er litt usikker på om Tagseth har de der kreative fibrene vi ellers mangler i leddet. Ikke mange der som plutselig trer spissen igjennom, for å si det sånn.

Kanskje er det rett og slett en ny venstre indreløper vi trenger, som har litt mer playmaker i seg. En Borek Dockal eller Marek Sapara. Eller, aller helst, en Markus Henriksen (litt annen type ja, men drivende, god med ballen, trøndersk, "gratis"...)?

Så får vi følgende konstellasjon med førstevalg (backup):

Zachariassen (Konradsen, på sikt ung utfordrer) - Skjelbred (Tagseth) - NY (Åsen, på sikt Tørset J)

Så for å komme dit er det kanskje strukturelt best å starte med Åsen som venstre indreløper?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 06.07.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

Tror Carlo Holse kan bli en meget god indreløper. Gode ferdigheter og tempo/energi på den gutten.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.07.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

Ja, det er et veldig godt poeng. Han er jo egentlig en spiller som er utpreget skapende på akkurat den måten vi/jeg ønsker at den indreløperen skal være, samtidig som han kan navigere med lite plass. Så må han nok tøffe seg opp noen hakk for å ikke bli for sped i denne fysiske ligaen. Kanskje et prospekt for neste sesong?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 06.07.2020 16:23    Post subject: Reply with quote

Har fulgt Holse i FCK/Esbjerg og på det danske U21 landshold hvor han spiller fast central midt. Det er ud over min forstand at Rosenborg (så dem i går) kan vælge en Helland før Holse. Han har så meget drive og bevægelse og fodboldhjerne at han jo næsten spille alle de offensive pladser - men i min optik klart bedst centralt hvor han kan diktere det offensive spil. Han har nok lidt under manglende fast spilletid i FCK, men var rigtig stærk i Esbjerg hvor han spillede fast og fik trænerens tillid. Var jeg træner ville jeg prøve ham som den offensive af de centrale. Han læser spillet som meget få.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 06.07.2020 17:10    Post subject: Reply with quote

Det er en tanke å snu v på midten med Holse som 10er og Skjelbred og Zack / Tagseth som sittende midtbane. Kunne fungert knall. Særlig Skjelbred og Tagseth bak kunne blitt supre ball spillere i norsk sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 06.07.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

Holse som den offensive kreative kraft tror jeg ville blive en stor succes med hans blik for medspillere dybe løb og altid på farten. Når han først får en superspiller som Skjelbred ind til at dække af def. må det kunne fungere. Der er så meget bevægelse og løb omkring ham, som der jo slet ikke er med en Helland. Og den RBK centrale midt med med Åsen, Lundemo og Zac er jo nærmest uden offensive visioner. Men meget meget løbestærke. Det er vel også noget med hvordan man ønsker at stå som hold - jeg tænker bare at et top top mandskab som Rosenborg bør turde satse på at styre spillet og spille flot underholdende fodbold. Af de RBK kampe jeg har set her efter sommer har man jo overhovedet ikke været spilstyrende og det har heller ikke været ret underholdende. Jo sidste 30 min i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2020 18:01    Post subject: Reply with quote

Zach som sittende midtbanespiller er en veldig dårlig idé da styrken hans er boks-til-boks-løp. Gjelder iofs Tagseth også.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 06.07.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

For meg er Holse en ung Sapara med venstrefot. Jeg ser ikke noe poeng med å vente på å dyrke han som fast venstre indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.07.2020 19:12    Post subject: Reply with quote

Det var tenkt at Per Ciljan Skjelbred skulle begynne å trene med laget denne uken. Men hans første runde på feltet sammen med de andre spillerne på laget ble svært kort. Etter om lag ti minutter med forholdsvis rolig jogg, tok Ciljan seg til den skadede leggen mens han skar grimaser. Etter en kort prat med fysisk trener Christian Torbjørnsen forsvant han av feltet. Om han er klar til lørdagens kamp virker i øyeblikket usikkert.

(...)

Schwabe har heller ikke noe svar på om Hansen rekker neste match.

– Det er usikkert hvor lenge han er ute, og jeg kan ikke utelukke at han er tilbake allerede til helgen. Det avhenger av treningsuken, sier den medisinske koordinatoren.

Samuel Adegbenro ble tidlig byttet ut mot Brann etter at han ble tråkket på foten. Vingen var ikke med til Bærum, og ser fortsatt ut til å slite litt med ankel/vrist på høyrefoten. På mandagens trening var det nemlig tidlig slutt også for Adegbenro.

Les mer: Etter ti minutter var det slutt for Ciljan

Hansen:

– Vi får ta en vurdering. Det kjipe med lyseskader er at det ofte er relatert med belastning, det er ikke en strekk. Jeg håper det er en forbigående greie og at jeg er klar til helga, men det er vanskelig å svare på nå, sier han.

Les mer: Etter fem år i klubben fikk han endelig spille. Disse stjernerådene fikk Julian (21) rett før start

Schwabe er sitert på Skjelbred kan være aktuell "neste helg" i den førstnevnte saken, men det er snakk om førstkommende lørdag.

Ola Hobber Nilsen dømmer forresten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 07.07.2020 15:55    Post subject: Reply with quote

vil anta Per er ute 1-2 uker til..
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 07.07.2020 16:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Tagseth har mye større potensial enn Lundemo som sittende midtbanespiller. Lundemo skal bort, ingen grunn til å la han få spilletid. Framover er det Tagseth som kan erstatte Skjelbred ved skadet etz.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 07.07.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

Faye
Reitan - Reg - Valsvik - Trondsen
Zach - Skjelbred
Dino
Holse - Børven - Ceide

_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 08.07.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Faye
Reitan - Reg - Valsvik - Trondsen
Zach - Skjelbred
Dino
Holse - Børven - Ceide


Liker det forslaget. Få inn en ung og solid stopper for Valsvik (og en plan for utskifting av Reginiussen også, etter hvert), så blir det bra!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.07.2020 14:38    Post subject: Reply with quote

Syns det laget der bærer altfor mye preg av å tilpasse laget etter enkeltspillere (shoehorning in players). Som vi har gjort altfor mye i mange år nå, med Søder, Bendtner, Vilhjalmson, Chibuike, sikkert mange fler, med lite hell. Man kan snakke om at det gir oss noen ekstra muligheter, men det gir sannelig også noen negative effekter på laget som sjelden trekkes fram. Håper vi styrer unna den veien
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 08.07.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

Synes det høres smart ut å tilpasse laget etter de spillerne man har jeg. Er det ikke det som er godfot? Det motsatte, å sette opp laget uten å ta hensyn til hvilke spillere man har, er i alle fall vondfot.

Samtidig kan jeg være være enig i at 4-2-1-3-formasjonen til Jonas over ikke har så mye for seg. Defensivt bør vi fortsatt ligge i 4-3-3/4-5-1. Tolker man derimot forslaget som oppsetning offensivt er det i alle fall ingen grunn til bekymring – det skjer i praksis når vi har ballen allerede, skal Stabæk-kampen være et frempek. Dino går dypt og Børven vaker i rommet han skaper med løpet sitt. Det vil vi nok se mer av, men kanskje heller som grep når Helland må ut (som han ofte må, tipper jeg) enn som Plan A. Og grep er det bra at vi har!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 08.07.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
vil anta Per er ute 1-2 uker til..

Og det ser ut som at du får rett ...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

Av de mange skadde Rosenborg-spillerne er bare Erlend Reitan og André Hansen aktuelle mot Strømsgodset.

Reitan skadet låret i begynnelsen av juni og har mistet seks serie- og én treningskamp. Han har trent som normalt siden lørdag.

- Erlend ser bra ut. Planen er at han skal være med for fullt de kommende dagene. Så blir det ei vurdering inn mot helga. Det ser veldig bra ut for ham per nå, forteller medisinsk koordinator Haakon Schwabe overfor rbkweb.no.

Hansen måtte gi seg under oppvarminga mot Stabæk med lysketrøbbel. I formiddag sto han over spill på halv bane.

- André vil vi matche forsiktig. Han trente utendørs i dag og skal gjøre det i morgen og på fredag. Så får vi ta ei vurdering etterpå. Det har vært litt vondt og var mer vondt før kampen sist. Det kan roe seg ned igjen, men er det like vondt inn mot helga, er han ikke aktuell da heller. Hvis det er bedring, er han aktuell, kommenterer Schwabe.

(...)

Også Torgeir Børven sto over spill på halv bane i dag, men den nye spissen tok det bare med ro etter mange kamper for Odd og Rosenborg i sommer.

Les mer: Reitan snart klar, Hansen usikker

Viktigste valget på lørdag blir nok dermed om Ceide eller Islamovic skal starte. Henriksen innrømmer at han pønsker på saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 08.07.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Faye
Reitan - Reg - Valsvik - Trondsen
Zach - Skjelbred
Dino
Holse - Børven - Ceide


Samme ellever. Men jeg tror dette vil flyte bedre:

Faye
Reitan - Reg - Valsvik - Trondsen
Zach - Skjelbred - Holse
Ceide - Dino - Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Skjelbred er altså uaktuell. Dersom dere ønsker å diskutere mulige lagoppstillinger senere i sommer, henviser jeg til Rosenborg 2020.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.07.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

Faye
Reitan - Reg - Valsvik - Hedenstad
Trondsen
Zach - Tagseth
Børven - Dino - Helland


Helland kan legge noen innlegg mot våre to "fyrtårn"
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.07.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

Ikke sikkert det er så dumt å flytte Helland over for å slå innlegg faktisk. Den dragningen innover for å skyte finnes det vel knapt en back i Norge som går på lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 08.07.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

Jeg satser på at Helland tar plass på høyre-benk. Satser på følgende lag.

Code:
Hansen

Reitan Reginiussen Valsvik Trondsen

Zachariassen Tagseth

Islamovic

Agdenbenro Børven Ceide


Offensive backer som får ansvaret for å holde bredden.
Zachariassen og Tagseth for å løpe og dekke rom som backene etterlater seg og vær ballvinnere sentralt i banen.

Dino til å være oppspillspunkt og ballvinner i front, og løpe trioen i front konstant true inn bak forsvaret til Strømsgodset med Ceide og Agdenbenro som kanter som begge skal gå på mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb