English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 535, 536, 537 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 790

PostPosted: 15.07.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Bomaan94 wrote:
Om dere sjekker Adressa.no (Det er en pluss sak) men, så får dere se en god nyhet Smile


– Hvor langt er dialogen kommet?

– Det er vanskelig å beskrive. Men i og med at det ikke er noe klart, er vi ikke kommet veldig langt.

Vet ikke om dette er noen god nyhet akkurat Confused
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7424
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 15.07.2020 20:46    Post subject: Reply with quote

Førstevalget = Koteng sjøl tar trenerjobben, forutsett at han får dispensasjon fra NFF til kravene om trenerutdanning? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 15.07.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Dagen før bortekampen mot Start, sier klubbens sportslige leder og fungerende assistenttrener Mikael Dorsin dette om trenerjakten:

– Vi har hatt en plan vi følger, og så handler det om timing. Det er viktig at den timingen er riktig, at vi jobber for det vi tror på og vil, og prøver å få til det. Det er der vi er nå, og vi har god tro på at det blir som vi vil.

Med tanke på dette utsagnet fra Dorsin med mye trykk på timing så burde det være i favør eller disfavør for Sollied. Alt ettersom man velger å tolke det.
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 15.07.2020 21:02    Post subject: Reply with quote

Minner om at NAE i et intervju tidlig i prosessen uttalte seg positiv til Sollied som mulig Rosenborg-trener.

Om han journalisten i Dagsavisen har vært inne på noe, da og nå, så kan det vel tenkes at det jobbes opp mot Sollied også, samtidig som Hareide tygger på andre tilbud hvor han kan cashe inn langt mer i Rosenborg. Resultatene med Malmø og Danmark var såpass sterke at å trene Rosenborg rett etter Danmark vil være et steg tilbake.

Så jeg tipper det er slik: Hareide fikk et uformelt tilbud allerede helga før Horneland trakk seg. Han skulle tenke på saken. Sollied er en av få andre trenere som kan Rosenborg-stilen, blir intervjuet etter at NAE har gitt tommelen opp, og der står vi i dag, mens Hareide ikke har sagt ja eller nei, og Rosenborg også holder døra på gløtt for noen annen enn Sollied, fordi enkelte i styret er usikker på Sollied.

Suppe på spiker, men kanskje noe slikt...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.07.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

Kafanskavimedhan wrote:
- Vi har hatt en plan vi følger, og så handler det om timing. Det er viktig at den timingen er riktig, at vi jobber for det vi tror på og vil, og prøver å få til det.

Det der er bare Dorsin som troller Sollied...
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 16.07.2020 09:56    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg synes situasjonen nå minner meg om situasjonen etter at Ingebrigtsen måtte forlate. Det kommer raskt informasjonsdrypp fra RBK der de antyder at "dette er snart klart". Lista var først "veldig kort" - deretter var lista "enda kortere". Og akkurat som dengang så skal det ikke stå på pengene denne gangen heller.

Men tiden går - og det signeres ingen kontrakt... Nå sies det at "det kan ta tid".

Sist endte denne historien med at vi måtte ta til takke med en trener som sto langt nede på lista og som egentlig ønsket å være assistent og som ble en flopp.

Hvis det nå kommer enda en eller annen middelmådighet så betyr det to år til i skoddeheimen - nitrist.

Kjenner jeg lusa på gangen eller er jeg bare redd for skygger?
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Pucken
Junior


Joined: 21 Dec 2018
Posts: 12
Location: Trøndelag

PostPosted: 16.07.2020 10:19    Post subject: Reply with quote

Skullerud må vel gå ut oppsigelstiden..

Jeg kjenner meg ikke like optimistisk denne gangen som sist de hadde trenerplaner. Jeg hadde håpet på et laaaangt større navn enn Horneland, og denne gangen får det heller bli en opptur om de lander en god trener som har noe her å gjøre.

Synes det er rart at det skal ta så fryktelig med tid, hva med å spille med litt åpne kort og skape forventninger og litt trykk på kanditater? Tåler de ikke kjøret som kommer med dette har de ingenting på Lerkendal å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1295

PostPosted: 16.07.2020 10:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper de sliter med å overtale Trond Henriksen til å overta trenerjobben på permanent basis.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Det er en litt mindre sær sportslig leder nå enn forrige gang, og det gir i hvert fall meg litt ro i sjela. I tillegg til at klubben praktisk talt må ha noe litt tyngre og mer gjennomtenkt denne gangen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 61

PostPosted: 16.07.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

Skudd fra hofta: De har det mer eller mindre klart med Hareide. Han kan uansett ikke ta over før om et par mnd, og da venter de med presentasjonen så lenge bølgen av positive resultater vedvarer.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 16.07.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Om Hareide er klar så må det være mye bedre å offentliggjøre det enn å ikke gjøre det. Man slipper da spørsmål og mas rundt trenersituasjonen.
Syns egentlig at det er svakt av adressa & CO at de ikke er mer pågående.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 16.07.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Dette er jo klin likt det som skjedde etter KÃ¥re fikk sparken.

Vi ender nok opp med Vegard Hansen eller noe i den duren.
Tro meg.
Har null tro på at de sitter å forhandler med sitt førstevalg.
Eller kommer ann på hva førstevalget er.

Ansettelsen av Horneland burde fått flere hoder til å rulle.
Er faktisk fortsatt i sjokk over at en så inkompetent å merittløs trener landet den gjeveste trenerjobben i landet.

Fatter det fortsatt ikke ..
De ansatte en trener som er defensivt anlagt.. 442.
Så blir han etterhvert tvunget til å spille 433.. nå skal den samme gjengen finne en ny trener...
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 16.07.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Om Hareide er klar så må det være mye bedre å offentliggjøre det enn å ikke gjøre det. Man slipper da spørsmål og mas rundt trenersituasjonen.
Syns egentlig at det er svakt av adressa & CO at de ikke er mer pågående.


De bør gjøre det for å slippe mas, så kritiserer du media for å ikke mase?

Dette er trolig akkurat så enkelt det har blitt sagt. De er i dialog med en trener, og de har noen krav til hverandre som må avklares før de skriver under på noe.

Panikk kan man begynne å få når de ikke blir enige, og de skal ut og lete etter ny trener fra den kjempekorte lista si. Da blir jeg også stresset. Inntil videre tar jeg dette helt med ro.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.07.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
Skudd fra hofta: De har det mer eller mindre klart med Hareide. Han kan uansett ikke ta over før om et par mnd, og da venter de med presentasjonen så lenge bølgen av positive resultater vedvarer.


Noe sånt. Tipper Hareide per nu er eneste kandidat. Men kan uansett ikke ta over før til høsten. Kanskje usikker om han da bør binde seg allerede nå. Hareide har sikkert også stilt krav, både personlige og sportslige (midler og spillere).
Back to top
View user's profile Send private message
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 16.07.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Om det ikke er Hareide det jobbes med, tipper jeg vi hadde hatt ny trener allerede. Det bli, sjø. Smile
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 16.07.2020 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg lukter Hareide lang vei jeg også. Men jeg tror det er i Hareides interesse å drøye ting så han har en klar plan når han tar over, både i form av spillestil og hvilke spillere han ønsker. Kneet er i mine øyne en perfekt unnskyldning.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 16.07.2020 16:35    Post subject: Reply with quote

Den mer kyniske delen av meg er heller der at Hareide drøyer for å se om det kan dukke opp mer attraktive tilbud og drar Rosenborg logrende etter seg som en back-up/nødløsning om de jobbene han virkelig vil ha ikke skulle åpne seg opp. Holder Dorsin og Koteng akkurat passe varm.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 16.07.2020 16:41    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Den mer kyniske delen av meg er heller der at Hareide drøyer for å se om det kan dukke opp mer attraktive tilbud og drar Rosenborg logrende etter seg som en back-up/nødløsning om de jobbene han virkelig vil ha ikke skulle åpne seg opp. Holder Dorsin og Koteng akkurat passe varm.


Jeg tror ikke han er så veldig attraktiv i markedet - selv om verdien har økt etter han forlot landslaget.

Jeg er helt sikker på at det er Hareide de jobber med. Jeg tror at Hareide - i motsetning til Horneland - trenger gode betingelser, samt gode arbeidsvilkår (spillerkjøp - Koteng skal holde seg langt unna etc...) Det er det som drøyer. Så må også kneet leges..
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 16.07.2020 16:51    Post subject: Reply with quote

Deilig å endelig kunne ha en trener som stiller krav til klubben for å bli best mulig. La dette nå skje.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 16.07.2020 17:42    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Om Hareide er klar så må det være mye bedre å offentliggjøre det enn å ikke gjøre det. Man slipper da spørsmål og mas rundt trenersituasjonen.
Syns egentlig at det er svakt av adressa & CO at de ikke er mer pågående.


Adressa var vært totalt off på RBK etter et Løfaldli tok over.
Back to top
View user's profile Send private message
Vector
Senior


Joined: 16 Feb 2015
Posts: 154

PostPosted: 16.07.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Tor Ove Skullerud og Per Joar Hansen i tospann? Det fungerte svært godt på U21-landslaget. Spennende å se dette bli videreført i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1165

PostPosted: 16.07.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

"Alle" diskuterer Hareide. Men har det egentlig noen gang vært "bevist" at det faktisk er han vi jobber med, foruten at de fleste mener han er rett mann? Kan det være at Hareide ikke er nr 1 på listen og aødri har vært det? I og med at media skriver såpass mye om det er det nok noe i det, men kan ikke huske at noem har bekreftet noe som helst. Dog mulig jeg ikke henger med i timen her..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 16.07.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

Er jo stort sett aldri lekkasjer fra Brakka på den slags, det som typisk kommer ut i media skriver seg fra at de vi eventuelt forhører oss med plaprer.

Hvis Hareide eller hvem det nå er som vi driver og prater med ikke sier til media hva som foregår så vet sannsynligvis media ikke noe som helst.

Personlig tror jeg mest på to alternativer akkurat nå:
1. De driver og diskuterer med Hareide og ingen på utsiden av den prosessen har peiling på status og detaljer og hvorvidt det i det hele tatt er diskusjoner.
2. De har egentlig ingen gode kandidater for tiden og vurderer sterkt om de skal la Henriksen lede laget til en god mann blir tilgjengelig, muligens må de vente på sesongslutt i utlandet eller i Norge eller til noen får fyken eller hva det skal være.

Jeg sitter litt med en følelse av at bortsett fra Hareide så har de følgende alternativ til å kunne gå inn med en gang:
1. Gamble på Sollied eller (relativt) umerittert Nederlender/Trønder.
2. Ny runde med tilsvarende type som Horneland (dvs galskap, per def).

En type som Kjetil Knutsen tror jeg ikke er interessert i å komme hit før ihvertfall etter sesongen, og kanskje ikke før kontrakten hans begynner å tikke ut. Hvis vi har festet blikket på ham så tror jeg det nesten er optimalt å få Hareide fram til timingen stemmer for å få ham hit.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.07.2020 19:41    Post subject: Reply with quote

Ref. Adressa og Løkfaldli, han fortsetter jo bare en gammel tradisjon som har holdt på siden jeg var liten. Først var det Ullsokken og etter det kom Kroken, at Løken er akkurat like nedsnødd er jo business as usual og burde egentlig ikke komme som noen overraskelse.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 16.07.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Er jo litt rart. Er jo opptil flere her som skriver langt langt bedre, og mange som skriver mer vettugt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 535, 536, 537 ... 772, 773, 774  Next
Page 536 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb