English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 05.07.2020 22:36    Post subject: Reply with quote

Han var feier ja. Fattern jobba med han. Morten Moldskred søkte seg også jobb som brannmann i Trondheim når han signerte, men det blir en avsporing Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.07.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

Rambo om comebacket i RBK:

- Det er sånn som med sirkushestene: Du vil gjerne tilbake i manesjen når det har gått noen år. Jeg savnet jo fotballen, og fotball var like "lænt" egentlig. Jeg holdt på i idrettslaget Trond med ungene, men så ringte Bjørn Hansen en dag og lurte på om jeg kunne være med ham rundt kampene i 2. divisjon til U-laget, som vi kalte det den gangen. Det var den spede starten. Jeg ble juniortrener deretter og med videre.

Les mer: - Hver gang jeg trykket til litt ekstra, så var det jubel

Jeg er litt usikker detaljene om nøyaktig hvilket år Henriksen formelt var tilbake i en "offisiell" rolle, men Rune Skarsfjord var juniortrener i 2003 før han ble forfremmet til tredjetrener i A-stallen.

I 2004 ledet Skarsfjord og juniortrener Henriksen RBK2-kamper sammen. I 2005 ble Henriksen sjøl RBK2-sjef med Ingebrigtsen som ny assistent før han året etter ble tredjetrener.

Viktigste fakta for dagen er vel uansett at RBK har vunnet begge bortekampene med Rambo som trener, mens at Horneland bare tok tre borteseiere på 16 seriekamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.07.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvilken rolle han egentlig hadde under Horneland ? Nesten litt morsomt om han som var kjeglebærer for det forrige regimet utretter mer på 1 uke enn Horneland/Emberland fikk til på 18 måneder. Sier jo litt om hvor sinnsykt håpløst det prosjektet var.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 06.07.2020 22:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Hver gang jeg trykket til litt ekstra, så var det jubel

Haha, den historien om Vidar Riseth og juletresalg. Jeg ler høyt! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.07.2020 22:28    Post subject: Reply with quote

Riseth er jo legendarisk på det med salg. Han sto jo og kjørte salgspitch for poteter i intervju med TV2 rett etter kamp også Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 07.07.2020 00:00    Post subject: Reply with quote

Inviterte ikke han alle på visning på ei hytte på Frosta etter en CL-kamp en gang også?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Angriff
Proff


Joined: 08 Nov 2007
Posts: 432
Location: Jessheim

PostPosted: 07.07.2020 00:31    Post subject: Reply with quote

Han brukte i hvert fall halve Rasmus og Saga-podcasten til å reklamere for et husprosjekt på Frosta. Innser at denne tråden sporer helt av, beklager det, men siden vi er inne på Vidar Riseth, må jeg bare minne om dette fantastiske etter-kampen-intervjuet med Riseth og Gylfi Einarsson. For meg er dette det morsomste i hele youtube-katalogen Very Happy

https://www.youtube.com/w...WP13_DiQC0

Sorry, og tilbake til Trond Henriksen..
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 07.07.2020 07:39    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner jeg er sulten på flere Vidar Riseth-historier!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 07.07.2020 08:41    Post subject: Reply with quote

Riseth burde jo vært salgssjef i Rosenborg, da hadde det blitt fart på sponsorbudsjettet Razz
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 07.07.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

Men det er farlig også. Han kunne endt opp med å selge Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2020 21:11    Post subject: Reply with quote

På spørsmål om hva som er forskjellen på laget nå kontra før disse tre kampene med ham som sjef, vrir han seg.

Det later til å være litt vanskelig for den lojale klubbmannen Henriksen å svare uten at det peker for mye på mannen han tok over etter.

– Nei, assa. Huff.. Når det skjer et trenerbytte, er den første jobben egentlig å tilføre energi. Forenkle ting, og begynne i det små. Jeg har lagt inn små «triggere», både offensivt og defensivt, som vi har jobbet med hele veien. Slik har vi kommet litt mer i rytmen. Da kommer også smilet, og så er det plutselig litt artig å spille fotball igjen. Vi har fått igjen troen på oss selv, og nå synes jeg vi ser litt ut som et ålreit fotballag igjen, sier han.

(...)

– Jeg synes det er veldig artig. Men, alt har en sammenheng med at vi vinner fotballkamper. Det er altså så ille å tape. Det er som jeg sa etter seieren mot Stabæk. «Dæffen, det var deilig». Det gjør det så mye lettere å komme i gang med en ny uke.

Les mer: Henriksen om vikarjobben i RBK: Så langt har det vært kun én skuffelse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.07.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Trond Henriksen har fått prøve seg en del ganger nå i forskjellige roller, og har i tillegg (sannsynligvis) vært flue på veggen ved en del kritiske anledninger for RBK. Å dømme han etter hans aller første hovedtrener-gjerning tror jeg er urettferdig, all den tid han i ettertid har uttrykt han ikke ønsket hovedtrener-rollen utover det første forsøket han hadde, way back when... Der lærte han nok en del om seg selv, om rollen, om trykket fra media/utsiden, osv. Om han nå ønsket hovedtrener-rollen, så er han ikke samme trener som, relativt fersk, fylte rollen første gang det var behov for en hovedtrener-erstatter. Derimot har Henriksen vært en helt kurrant "caretaker" for RBK, de gangene han har trengtes i den roilen. Denne gangen kanskje mer enn noen gang tidligere...

Det som for min del skurrer litt er at Coolen, ikke han, ble midlertidig hovedtrener for RBK når Kåre ble sparket. De gikk ikke direkte tilbake til Henriksen, men Coolen fikk prøve seg. Kanskje historikken styrte dette.. Henriksen har i tillegg spesiell ansettelses-status (i følge Alstad), så mulig det også har spilt en liten rolle. Tar han en ny "permanent" hovedtrener-rolle så er neppe den ansettelses-statusen verd gull lengre. Ikke at jeg tror han lar det holde han tilbake, om han virkelig mente hovedtrenerjobben passet akkurat han best. Så kanskje han ennå ikke er klar for å ta rollen, men kanskje han vet for mye om prosessen inne på brakka som flue på veggen, og derfor også holder seg rett utenfor søkelyset.

Poenget mitt skulle egentlig være at jeg tror Henriksen 2 sannsynligvis har langt større sjanse for å lykkes enn Perry 2. Sannsynligvis også mer for penga enn Hareide 2 og Hamren 2, men om pengene er der så er nok potensialet og spenningen mange ganger høyere med alternativene enn Trond Henriksen. Men jeg tror tiden kommer for Trond Henriksen 2. Altså Rambo II. First Blood, Part II. Og da snakker jeg ikke om Markus, som i denne sammenheng sannsynligvis bare blir en parentes...
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 12.07.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Hadde Rambo gatt lyst til å være hovedtrener, hadde han sannsynligvis vært det i flere Eliteserieklubber allerede. Tror han trives utmerket godt som fast ansatt, og at det å jobbe i Rosenborg er hans store drøm
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 12.07.2020 12:36    Post subject: Reply with quote

Alt er riktig med Trond Henriksen på det bildet her. RBK

Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.07.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Henriksen og Dorsin har gjort en god jobb så langt. Vi har vunnet kamper og har litt bedre spill. Så får vi se fremover nå om dette fortsetter.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1460
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Suksess som kommer fort, forsvinner ofte fort også. At vi blir bedre i banespill litt etter litt er absolutt å foretrekke. Som nevnt over her er det egentlig en fryd å se en gammel RBK’er trene laget i joggedress med RBK-effekter, og du ser på hele fyren at han er fokusert. Alltid hatt sansen for Henriksen, altså.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2020 17:57    Post subject: Reply with quote

– Trond har trykket på de riktige knappene. Både han og Micke har stor erfaring fra snuoperasjoner. Micke som spiller, og Trond har jo nesten fagbrev i det som trener. Trond vet hva som skal til for å frigjøre energi. Det var veldig knytt, men han har fått tilbake humøret i gruppa og oppfordrer oss til å spille og ta sjanser, sier Helland.

– Har dere lyst til at Trond skal lede laget i mange uker framover, eller vil dere ha en trenerløsning klar så raskt som mulig?

– Akkurat nå har vi det veldig bra. Det er en garderobe som er veldig sammensveiset. Vi har folk på benken som er veldig skuffet over at de ikke spiller, men unner lagkameratene alt det beste. Vi har det fantastisk nå og det er litt som det var de årene vi vant seriegull: Veldig sammensveiset og vi unner hverandre suksess, sier Helland.

Les mer: Slik forklarer Helland RBKs snuoperasjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 19.07.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat verdensklasse, men 4-2-0 på sine første 6 kamper er ok.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.07.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Jobben til Henriksen er jo først og fremst å sanke poeng frem til ny trener er på plass, og det har jo stort sett gått greit. De som har gått rundt og trodd at vi plutselig skulle fremstå mye bedre, med et velfungerende offensivt kollektiv etter en håndfull treninger (det er faktisk ganske snaut med tid til annet enn restitusjon og kampforberedelse med dette kampprogrammet) med Henriksen har bommet ganske grovt. Om Henriksen var mannen til å gjøre det så hadde vi ikke jaktet ny trener. Han bistår klubben til man har ny trener på plass, fordi noen faktisk må lede disse treningene og ta ut lag. De som syter over det kan ta seg en bolle.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

– Jeg ble spurt om jeg ville, men det er selvfølgelig helt naturlig at jeg sier ja. Jeg har helt fra starten visst at vi ikke var sikker på hvor lang tid det skulle ta, og det har vært helt uvesentlig for meg. Jeg ga beskjed om at jeg blir her til alt ordner seg, sier «Rambo».

Les mer: «Rambo» nølte ikke da han fikk spørsmålet: – Jeg blir her til alt ordner seg

Da Trond fikk plass på A-laget til Rosenborg, fikk faren handikapplass inne på løpebanen i den gamle klokkesvingen, hvor han kunne se kampen fra den hvite Passaten sin.

– Og før kampene startet rullet pappa ned vinduet, og så kom hånda hans, og så vinket jeg tilbake. Det der ble et ritual vi gjorde før hver kamp, og som ga meg energi.

– Han var stolt?

– Ja, men han var ikke bare stolt over at jeg spilte på Rosenborg, for det syntes han var artig, men han var stolt av meg som menneske også, egentlig. Da jeg fikk den første jobben min i Posten var han fornøyd han, det var ikke gitt å ha en fast jobb da han vokste opp. Det var aldri noen forventninger om at jeg skulle utdanne meg til det ene eller andre, men vi skulle oppføre oss ordentlig, vise folkeskikk, være ærlig og ikke tro at vi var bedre enn andre.

(...)

– Jeg var oppe klokka seks, på jobb sju, og sprang med posten til halv tolv. Så var det inn med noen brødskiver før trening, og etter treninga sprang jeg enda ei postrute med reklame før jeg dro hjem og kanskje rakk et malingsstrøk før sengetid. I dag hadde jeg vært kisteklar med det samme programmet, men det viser hvor mye som bor i et menneske når du virkelig vil noe. Når det handler om å bygge en hverdag som er bra for familien, ja, da har du mye å gå på.

(...)

For et par år siden fikk han et staffeli, akrylmaling og noen lerret av kona, og Henriksen begynte så smått å male noen bilder på hytta. Under koronaen tok det litt av. Henriksen gjorde stua hjemme om til et atelier, og nå har ungene bestilt svære, abstrakte og fargerike bilder av faren.

Les mer: Råtassen Trond «Rambo» Henriksen avslører sine ukjente myke sider

Fint intervju med hedersmannen, som har noen overraskende sider!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gofoten
Proff


Joined: 25 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 27.07.2020 00:13    Post subject: Reply with quote

Har vært på 3 treninger å sett Henriksen i aksjon på feltet.

Min dom er at han på ingen måte er kvalifisert for å trene rbk eller noen andre lag på de 2 øverste nivåene i Norge.

Alt han roper på trening er stå høyt og trykk til.

En trener skal veilede spillerne under økten med sine tanker om hvordan han ønsker laget skal spillet. Om Henriksen ikke ser hvor lite eller dårlig bevegelsene er på trening vet jeg ikke men det sies ihvertfall ingenting om det. Og det er jo akkurat der problemene til rbk ligger.

Det som dog ropes er: God pasning Trondsen eller kom igjenn Eddy.

Ikke ulik trenerne i 3 og 4div.

Ingen ting hadde varmet rbk hjertet mitt mer enn å sett en ekte rbker briljere på trener siden med sine pedagogiske evner og forståelse for spillet. Men det å være en god spiller trenger ikke å bety at man er noen utpreget trener.

Ønsker Kjetil Knutsen velkommen etter at han har tatt seriegull med Bodø i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2020 00:29    Post subject: Reply with quote

Det er sånn det blir med et styrerom som bare sirkelrunker hverandre med de samme ideene og de samme ordene igjen og igjen, og "kjøper seg tid" ved å liksom tro at Rambo skal "holde skuta flytende" mens de kjører ny prosess akkurat like rådville som forrige gang.

Angrepsspillet består av lykke og fromme. Gi ballen til Samuel og kryss fingrene for at dette er dagen da han kommer forbi h.back etter 50 meter løp med ball i beina før dødlinja dukker opp som lyn fra klar himmel og tvinger han til å vende innover forsere gjennom spillerne som eventuelt står i veien. Eller håpe ballen spretter Hovlands vei så han kan snopple inn en knøvlete corner. Eller at Helland (mye bæ og lite ull) har "dagen" der både legg, kne, menisk, korsrygg, ringfinger, stortå og lyske kjennes fin og han kan briljere med geriatrisk eleganse og deflections fra alle mulige hold.

BLÆH.

Denne oppgaven er for stor for deg, Rambo. Det nytter ikke med plaster og litt aloe vera til en terminalpasient med lungekreft.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 27.07.2020 00:40    Post subject: Reply with quote

"De får en forholdsvis lettkjøpt straffe synes jeg, men vi er for svake i første omgang."

Straffen var jo klar.

Helt utrolig at han klarte å se at vi var svake Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 27.07.2020 00:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er så drita lei «lojale» og «hyggelige» eks-spillere som skal bidra i klubben uten å tilsynelatende inneha noe som helst kompetanse ut over nettopp det at de er eks-spiller, lojal og hyggelig.

Hvordan i all verden kan det bringe klubben videre?? Ikke noe personlig mot Trond Henriksen, men jeg skjønner virkelig ikke hva han er der for. Ikke er han noen god kampleder, og ikke har han gjort noe vesentlig med måten laget samhandler på.

Få det bort, fortere enn fy! Det må da gå an å finne midlertidige løsninger som er bedre enn det der...
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 27.07.2020 07:44    Post subject: Reply with quote

Mannen kan da vell ikke noe for at han er fotballdum. Her er det de over han som må stå til ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Next
Page 17 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb