English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torgeir Børven
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 30.06.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Lukter litt Søderlundcase av Børven. En som muligens finner sitt toppnivå her og forhåpentligvis skårer mange mål. Litt brokete historie med andre klubber enn Odds, og en alder som tilsier at det kan byne å dale ila noen år. Bra vi ikke knytter oss lenger enn ut 2022 sesongen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.06.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Vil vel påstå at Børven framstår langt sikrere foran mål enn Søderlund.

Bart1 wrote:
Rosenborg skal tidligere ha fått avslått et bud på cirka 2,4 millioner kroner, hvor noen hundre tusen var bonusbasert. Både RBK og Odd har stått hardt på sitt, men TA vet at klubbene har kommet til enighet tirsdag morgen. Summen ligger trolig litt i overkant av det RBK tidligere har fått avslått.


Oppdatert versjon:

Rosenborg fikk tidligere avslått et bud på cirka 2,4 millioner kroner, hvor noen hundre tusen var bonusbasert. Både RBK og Odd har stått hardt på sitt, men TA vet at klubbene har kommet til enighet tirsdag morgen. Summen skal være på rundt to millioner kroner, i tillegg til flere bonuserordninger.

Forhåpentligvis er ikke totalbeløpet særlig mer enn 2,4 millioner - bare at Odd har fått større andel umiddelbart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 30.06.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Velkommen til RBK Børven:) Utrolig glad for at han kommer nå og ikke i sept samt at man kan signere fjorårets og det som foreløpig er årets toppscorer for 2.4 mill. Det som er hevet over en hver tvil er at avslutteregenskapene er meget skarpe. Får vi til spillet og det blir litt innlegg scorer han 20+ . Det er en stund siden vi har hatt en slik avslutter. Er litt spent på hva han kan bidra med i spillet. Usikker på hvor sterk han er på feilvendte oppspill. Inntrykk av at kombinasjonsspillet og arbeidskapasiteten er bra. Han er en av de få i ES som ikke fomler med å "få av sikringa". Her smeller det kjapt hver gang muligheten er der. Det er helt herlig Smile
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.06.2020 22:24    Post subject: Reply with quote

NRK med sju minutter fra Værnes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 30.06.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

Ikke stor fan av denne signeringen, men kan godt like mentaliteten og hvordan han fremstår mtp. overgangen. Veldig offensiv og klar for å komme igang. Trenger mer slikt - synes store deler av spillergruppa virker stappmett på suksess. Får håpe han og PCS kan få litt inspirasjon inn i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 30.06.2020 23:53    Post subject: Reply with quote

Både Islamovic og Børven er helt latterlige signeringer. Etter min mening, så har ikke RBK hatt en ordentlig klassespiss siden Prica. Og det begynner jo og bli noen uker siden.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 01.07.2020 02:05    Post subject: Reply with quote

Scorer Børven 15-20 mål for RBK denne sesongen, så må jeg si at jeg bryr meg lite om han ikke har like ekstreme ferdigheter som tidligere RBK spisser. Det viktigste er jo tross alt at han scorer.

Han står med 27 mål på de siste 34 Eliteseriekampene. Fortsetter han i noen lunde samme spor her så tror jeg ingen her kommer til å klage.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 01.07.2020 09:25    Post subject: Reply with quote

Var vesentlig mer skeptisk til signeringen for noen kamper siden. Men nå har Børven fortsatt akkurat der han slapp i fjor, så har blitt gradvis mer og mer positiv.

Virker også som han har mentaliteten på plass. Han vil til klubben for å vinne, han sier han skal gjøre sin jobb både ved å score mål og ved å gjøre "drittarbeidet". Måten han fremstår i intervju på er bra. Smile

Håper han kan komme inn å gjøre en forskjell!
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 60

PostPosted: 01.07.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

Børven er med i troppen i kveld, ikke Per. Spiller sannsynligvis ikke fra start.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 01.07.2020 10:08    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Både Islamovic og Børven er helt latterlige signeringer. Etter min mening, så har ikke RBK hatt en ordentlig klassespiss siden Prica. Og det begynner jo og bli noen uker siden.


Når du er så bombastisk på at dette er helt latterlige signeringer av RBK, hvem skulle DU helst signert da? Ronaldo, Lewandovski, eller Salah?
Virker mest som du sitter å syter, og det hadde mest sansynlig ikke vært bra nok uansett hvem RBK hadde signert. Prica var god han, men også han hadde sine svake kamper .
Du har ikke en gang latt Børven trekke RBK-skjorta over skuldrene før du begynner å klage på hvor latterlig det er..
skjerp deg kis !
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 01.07.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Hvor mye var det vi betalte for å låne Rushfeldt i sin tid? Var det en mill pr kamp eller noe sånt?
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 01.07.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Enten er forumet fullt av tilbakestående idioter, evt så har det kommet en masse troll inn det siste året.
At Børven liksom skal være en latterlig signering, bare understreker påstanden min.
Samme gjelder for så vidt folk som ikke har fått med seg en dritt av hva Hareide har gjort siden 2005, og bare husker han som Molde trener for 25 år siden, og derfor ikke vil ha han nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 01.07.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Sett nå RUSK på de mest opplagte surpompene her inne, så slipper man å irritere seg over det verste surmaga sprøytet. Og da tenker jeg ikke på Senador, noe moro må man nå ha det her inne.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 01.07.2020 16:57    Post subject: Reply with quote

Børven er nok ikke en latterlig signering, men han er en høyst usikker signering som kun har fungert optimalt i en av de 4 klubbene han har vært innom så langt. I tillegg så er han nå i en alder som gjør at han neppe blir bedre i årene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 01.07.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

Signeringen av Børven er strålende, men å betale over to millioner for å kjøpe fri fire uker av en kontrakt synes jeg er i overkant. Særlig nå når alle snakker om at økonomien er stram, og siden vi selv lar de fleste spillere gå gratis fra klubben. Jeg håper bare at det ikke går utover eventuelt budsjett som brukes på ny hovedtrener. Utover det er det bra vi var på ballen tidlig og fikk signert en solid spiller på utgående kontrakt, og en spiller som sannsynligvis kunne gått til utlandet om han ville.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 01.07.2020 17:24    Post subject: Reply with quote

I en normalsituasjon med nesten 1 kamp i uka, hadde jeg vært enig i at 2mill for 4uker hadde vært helt håpløst. Men det tror jeg forsåvidt at Odds også hadde skjønt.
Med årets mildt sagt spesielle situasjon, og flyttingen av overgangsvinduet start til 8.sept, så snakker vi ikke om 4 kamper. Vi snakker om at vi har kjøpt ut Børven slik at han kan spille 12 serierunder bare fram til 30.august
(runde 5 I kveld, runde 17 30.august). Mest sannsynlig 13 eller 14 runder før overgangsvinduet åpner igjen.
Altså et sted mellom 1/3 og 1/2 sesong.

Er det fremdeles like idiotisk å betale 2mill for eliteseriens hotteste måltjuv?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 01.07.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

Mer enn godkjent i dag, ser jo ut som en skikkelig god lagspiller!

Putter han mål i tillegg tror jeg dette kan bli sinnsykt bra RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.07.2020 22:04    Post subject: Reply with quote

Får en liten følelse av at skal vi spille med Børven så må Helland og Åsen ut av laget, rundt ham så trengs det mer fotrapphet og kombinasjonsferdigheter.

Synes uansett at Helland bør bak Ceide og Adegbenro i køen jeg da, og Tagseth vs Åsen er litt hipp som happ i mine øyne.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

Forresten er han født på Voss, om noen lurer. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.07.2020 22:49    Post subject: Reply with quote

En klubb som spilte i Europa League i 2019/20-sesongen ville signere han, men han så en unik mulighet i Trondheim i stedet.

– Jeg kunne reist ut, men jeg følte når Rosenborg kom på banen så var det flere ting som var riktig. Rosenborg er jo Norges største klubb og hvis de ikke vinner serien så gjør de det som kreves, for å vinne den. Så jeg reiste opp her for å vinne noe. Hvis jeg skulle ha sjansen til det, så tror jeg det var nå.

Et nytt utenlandsopphold er ikke helt lagt på is, men det ligger foreløpig ikke i tankene hans. Først skal han vinne titler og score mål på Lerkendal.

– Jeg får begynne der jeg begynte i fjor, med 15 målpoeng og minst ti av dem skal være scoringer. Så får vi ta det derfra, sier han om hva han krever av seg selv i RBK-trøya.

Les mer: Slik vurderer Børven starten i Rosenborg

MÃ¥ tro at det er snakk om Lugano.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 31.07.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Børven er ikke god til å holde på ballen med motspiller i ryggen, men han vinner faktisk en del hodedueller. Man ser også at han ønsker å få til et kombinasjonsspill med kortere pasninger og flikker, men uansett om det er en flikk eller en hodeduell er det aldri noen bevegelse inn bak eller i nærheten av Børven. Ikke for på noen måte å frita han fra sitt ansvar, han må bedre spillet sitt, men det burde gå an å få utnyttet hans kvaliteter bedre, slik vi ser da Reitan endelig klarer å slå et godt innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2020 16:11    Post subject: Reply with quote

Etter trening kan han gjerne bli sittende igjen på Brakka og slår av en prat med hvem enn som ønsker å prate.

– Jeg drikker litt kaffe etter trening og er sosial. Det er fint det.

Nettverket hans i byen består foreløpig av lagkameratene.

– Jeg har ikke så mange kompiser som bor her, faktisk. Det har vært det tidligere, men de har flyttet. Det er i hvert fall ingen jeg vet om, og hvis jeg ikke gjør det så er de vel kanskje ikke så gode venner, tenker jeg, sier han og ler.

Blant annet ble det organisert en fisketur med noen av lagkameratene, men Øystese-mannen sto over selve fiskingen.

– Jeg og Harald (Pedersen, spillerkoordinator i RBK) satt bare og drakk kaffe, så var det de andre som sto for fiskingen, forteller han, og kunne avsløre at de gikk tomhendt hjem.

Les mer: Når RBK-spissen ikke er på jobb, henger han på Brakka
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

Børven er jo en Frode Johnsen med tempo.. tror Hareide vil få det beste ut av ham, så vil han putte mye mål for oss. liket steget og typen godt. .
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 06.08.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Da er vi avhengig av andre spillere som klarer å holde på ball med mann i rygg i angrepsleddet. Kommer til å falle totalt gjennom i Europa uten dette.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.08.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

Tja. Det finnes jo andre måter å bruke spissen til å holde på ball enn å banke den opp i kroppen på ham i brytekamp. Selv om det nok er enklest. For eksempel å vite hvor og når vi spiller ballen opp mot ham vil kunne gi ham sjansen til å møte og ta med seg ball, og det å være litt flinkere til å spille seg ut vil både kunne åpne litt plass og gjøre den delen av spillet mindre viktig.

Men jeg ser ikke bort fra at for eksempel Dino eller Samuel vil kunne være bedre løsninger enn Børven mot lag som spiller oss veldig dype (Europa er jo både Valur og Tottenham). Det har vi forsåvidt sett både i gode og onde dager, at vi gjerne gjør noen sånne taktiske trekk for å kunne true sterkere lag på en spesifikk måte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 28, 29, 30  Next
Page 19 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb