English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
2%
 2%  [ 2 ]
Reitan
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
2%
 2%  [ 2 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 3 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
8%
 8%  [ 6 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
2%
 2%  [ 2 ]
Børven
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
50%
 50%  [ 36 ]
Åsen
2%
 2%  [ 2 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
25%
 25%  [ 18 ]
Total Votes : 72

Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 08:54    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Problemet er at du vet aldri hvordan Helland kommer til å være.

En ting er ganske forutsigbar, og det er at dødballene hans er vesentlig dårligere på kunstgress. Innlegg generelt, men der har jo kvaliteten vært sterkt varierende også på gress.

Så jeg står på det: på kunstgress bør han aldri starte, da er det ikke nok oppside igjen. Han er jo best mot slitne bein, men jeg kan forstå at man tar seg råd til ham på hjemmebane, spesielt når vi ikke har annet enn dødballer å by på. Der har han en helt annen spisskompetanse.

Men han er faktisk en god del av grunnen til at vi ikke har annet enn dødballer nå. Han er både statisk og langsom, og ser nesten bare etter muligheten til å lage poeng selv. Skyter fra dårlige posisjoner, filmer for å få frispark. Drar seg tilbake gjennom ledd mens han tenker. Og der kan ikke han være nå når han ikke har fart til å utfordre med ball. Vi behøver en lagspiller hvis vi skal spille med ruttisen.
enojado
Rutinert

PostPosted: 03.08.2020 09:20    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Oppmannen wrote:
Nidarosballklubb wrote:
Dette laget klarer til og med å få Skjelbred til å spille som en middelmådig spiller

Ikke si noe stygt om Per Ciljan. Da kommer forumpolitiet og banker deg opp. Vi snakker tross alt 2000-tallets store skandinaviske spiller her. Spilt ti år i Bondusligan. Sier jo alt egentlig. Gleder meg til restriksjonene letter, for da kommer det til å bli reeelativt stinn brakke på Lerkendal for å det mildt.

Det var ikke en kritikk mot Ciljan, men mot RBK generelt som er i en krisesituasjon hvor samtlige underpresterer pga manglende samspill og plan.

Tja, Skjelbred fikk vel kun et brudd i mot seg, ellers svært sikker med både ball og pasninger. Utrolig å se at vi har en spiller som spiller av seg press. Opptil flere episoder hvor han spilte ut på en touch hvor selvfølgelig nestemann mistet ballen eller hadde en pasningsfeil. Man så ved et par anledninger hva som bor i han og hvor høyt tempo han kan ha. Omtrent den eneste som går hardt i duellene på midten også. Problemet er medspillere som ikke henger med.
Synes heller det var en overraskende svak kamp av Tagseth, men han kommer til å bli bra og bør være en rotasjonsspiller. Begynner å bli usikker på om Zacha har nivået man forventer i laget. Helland er rett og slett altfor ustabil og stort sett ikke god nok. Med de få "toppene" han har i kampene burde han likevel være ute av laget - kunstgress eller ei.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Zac har nok nivået å vell så det, men det blir tilfeldig mye slik vi spiller i dag. skal se når vi får ting på stell så går det mye bedre.

Se bare på Brunstad Fet i Glimt!
WT62
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 09:46    Post subject: Reply with quote

Siden spenningen i sesongen for vår del er over så brukte jeg litt tid i går til å følge med på spillsekvensene. Jeg lurer litt på hva de egentlig har trent på/ trener på ?
Det er noen basisregler å følge hvis man ikke har klare definerte spillemønster
-angrip ledig rom foran ballfører og bak ett pressledd
- angrip ledig rom hvis du er ballfører- da skaper du rom for andre
-sørg for å ha flest mulig spillpunkt bak motstanders pressledd

Vi bryter med alt dette.
Indreløperne blir passive og venter på ball på fot og gjerne feilvendt
Har vi rom å angripe slås det heller støtte eller sideveis,få som utfordrer
Backene våre står bredt på linje med stopperne, får pasning og satt under press har bare keeper, stopper som sikre alternativ.
At SIB i sin visdom har sikret oss eliteseriens dårligste ballspillere som stoppere et en annen sak,de er gode til å rydde unna , men evner ikke å starte angrep
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

forklaringen på de siste 30 er jo så enkelt som at Odd slepper seg litt bakpå siden de leder med 2 mål. vi begynner å ta mer risiko for å skåre, når vi får ett mål så løsner det enda mer for vi får mer energi inn i laget.
MariusV
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 11:07    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig slik at Odd slapp seg ned, men jeg klarer ikke annet enn å glede meg litt over toppnivået til Rosenborg. Ett av Norges beste lag for tiden slipper seg ned i 20 minutter på en 2-0-ledelse og er egentlig ganske heldige som får poeng ut av det.

Så er jeg selvfølgelig særdeles, veldig og mektig skuffet over at vi er så dårlige mesteparten av tiden. Er jevnt over et trist skue å se Rosenborg om dagen.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

moomoo
Quote:
Faye er på rett vei men så går ballen via Reitan(?) og skifter retning mot korthjørnet.
Vet ikke om du har stått i mål selv, men det er utrolig vanskelig å stoppe den når du har vekt på feil bein pga retningsforandring.

Riktig at den får en liten retningsforandring, men den er ikke stor nok til at Faye går fri her. Han går også altfor tidlig på skuddet, som kommer fra en ganske skrå vinkel, og står på bakbeina. Det blir han straffet for. Jeg skjønner det er vanskelig, men nå spiller han på det øverste nivået i Norge, og ikke for en 4 divisjonsklubb.

moomoo
Quote:
Faye er for meg et kjempetalent som kan bli skikkelig skikkelig god om et par sesonger

Jeg er ikke like skråsikker, men i så fall bør han bli lånt ut i mellomtiden.

moomoo
Quote:
Synes han gjorde en kjempeingripen når han kastet seg frem og var på ballen på det lave innlegget, det er modig!

Modig, men det var en kamikadze inngripen som han ikke hadde kontroll over. Han fikke heller ikke klarert situasjonen. Situasjonen oppstod også på grunn av en stor feil av Faye.

Personlig synes jeg Faye er en slags miniversjon av Pickford. Har noen flotte refleksredninger, men samtidig gjør han mye ut av ingenting. Har får dårlig rekkevidde, er usikker i feltarbeidet, og er får dårlig med beina.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Noen observasjoner:

Det går for tregt i forvarsrekka vår, både i kroppen og i hodet. Hvis bevegelsene kommer høyere opp i banen så oppfattes det så sent at øyeblikket uansett blir borte. I tillegg er pasningene som går på tvers så slappe at det er null problem for motstandere å sideforsyve og samtidig holde topp struktur

Henriksen sier i intervjuet etter kampen at i tillegg til trippelbyttet så kjørte de laget, men især backene høyere opp for å skape overtall på sidene. Da er spørsmålet mitt; hvorfor ikke starte slik?

Hadde håpet at Dahl Reitan skulle vise seg fram så det blir umulig å velge Hedenstad igjen. Nå er jeg i tvil. Mulig Hedenstad blir valgt fordi han slår cornere når Helland ikke spiller

Helland holder på med sitt, og det kan like gjerne være destruktivt for det kollektive angrepsspillet vårt som konstruktivt. Holse er en mer dynamisk type som bidrar med fotrapphet og rytme. Sistnevnte bør starte og Helland bør være supersub

Tagseth ser bedre ut når han er sentral midt eller en av to sentrale, heller enn indreløper.

Faye Lund bør få tid på seg til å dempe ballen og deretter sende pasning. Når han blir presset til å ta den på direkten kan ballen like gjerne gå utover sidelinja eller til motspiller som til medspiller
Pirlo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Tagseth ser bedre ut når han er sentral midt eller en av to sentrale, heller enn indreløper.

Dette. Synes helt klart hans egenskaper gjør seg bedre på sentral midtbane. Synes også kampen han startet som sentral (Stabæk elelr kampen før) var hans beste for RBK. Synd det er timet dårlig med Skjelbred tilbake.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:

Riktig at den får en liten retningsforandring, men den er ikke stor nok til at Faye går fri her. Han går også altfor tidlig på skuddet, som kommer fra en ganske skrå vinkel, og står på bakbeina. Det blir han straffet for. Jeg skjønner det er vanskelig, men nå spiller han på det øverste nivået i Norge, og ikke for en 4 divisjonsklubb.

moomoo
Quote:
Synes han gjorde en kjempeingripen når han kastet seg frem og var på ballen på det lave innlegget, det er modig!

Modig, men det var en kamikadze inngripen som han ikke hadde kontroll over. Han fikke heller ikke klarert situasjonen. Situasjonen oppstod også på grunn av en stor feil av Faye.

Personlig synes jeg Faye er en slags miniversjon av Pickford. Har noen flotte refleksredninger, men samtidig gjør han mye ut av ingenting. Har får dårlig rekkevidde, er usikker i feltarbeidet, og er får dårlig med beina.

Ser resonemange ditt, men står fast ved at 2-0 ikke er en keepertabbe. Mulig han er for tidlig over der, men en sånn retningsforandring på så kloss hold er fryyyktelig vanskelig.
Slik jeg ser det gjør han ingenting annet enn å kanskje være en smule urutinert.

Men ja, han har en stor jobb å gjøre for å bli bedre med beina og den kamikazeingripen var som du nevner nettopp etter en sånn feil, men jeg trekker pluss for at han er uredd så får vi satse på at Jamtfall har lært seg noen flere teknikker som han kan skolere Faye i :p
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 14:57    Post subject: Reply with quote

Synes Faye burde ha tatt begge målene jeg, eller iallefall så burde vår førstekeeper gjøre det.

Men såvidt jeg husker kom begge målene som resultat av dumme brudd imot som laget må ta kollektiv skyld for.
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at Andre hadde tatt iallefall 1 av de to men Faye er ung og kommer til å bli bedre og bedre Smile

Hansen hadde nok ikke solgt seg like lett på 2-0 (mere erfaring) men vanskelig å laste det første, spratt rett forran og helt i hjørnet.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Det første målet er vel plassert og spretter rett foran keeper. Lunding har gjort det der flere ganger denne sesongen, og vi har åpenbart ikke studert det.

Mål nummer to er en deflection. En veldig god keeper kunne gjort noe med de skuddene, men det er ikke tabber.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Det blir feil å fokusere veldig på keeper når presset er ikke eksisterende på begge målene.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

vanskleig å være uenig DEW :p
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Mål nummer en er ikke noen tabbe, men kanskje noe en keeper med større rekkevidde hadde plukket. Den er vel for eksempel ikke verre enn Holses skudd som Rossbach tar?

Mål nummer to er en tabbe for meg. Ja, den skifter retning, men det er ikke veldig nært hold, og ballen forsvinner tilsynelatende omtrent gjennom Faye og i mål. Må faktisk klare å stokke beina på den. Ikke noen gigantisk blunder, men dårlig keeperspill.

Ellers var jeg litt nysgjerrig på den der utrusingen etter hans egen pasningsfeil.. han holder vel strengt tatt på å bokse en ball Rashani ikke når i beina på ham?
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 16:54    Post subject: Reply with quote

uansett om målene er tabbe eller ikke så kommer begge skuddene av et helt håpløst kollektiv som ikke holder mål.

Det første målet kommer av at vi lar en spiller som selv Supperud har nevnt at kan å skyte får 4 timer på seg til å kutte innover til en plass hvor han kan skyte fra. Eneste som prøver å gjøre noe der er Zach (?) som prøver å sette rævva i veien. Er ikke en kjeft som går på man.

På det andre målet så er det 100% fokus på ballen mens Kaasa og Rashani har 200km med plass til å posisjonere seg. Når ballen da går til Kaasa så må vi flytte fokus over på han da ingen av de 5 som er tilbake for å forsvare har fulgt noen andre enn den personen som har ballen. At en guttevalp i mål skal få all skylda for et skudd som aldri burde kommet syns jeg blir feil. Den sjansen hadde fort kunna blitt stoppet før det blei farlig om ikke 5 man skal stoppe en spiller med ball.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Page 17 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb