English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.08.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Synes de skal ringe til Odd og finne markedsverdi for 2 kamper med Samuel.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 27.08.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke veldig krise at han må stå over en kamp vi uansett hadde regnet med han ville være uaktuell til fordi han var solgt.

Så fremt han ikke skyfles bort til første og beste klubb som er villige til å legge noen kroner på bordet (bank, bank), så synes jeg dette er gode nyheter. Talentet er så rått at hvis Hareide klarer å drille ham inn i et ordentlig, velfungerende system, så kan han bli en enormt god spiller for oss. Det er heller ingen ulempe for Ceide at han i en alder av 18 år ikke skal bli udiskutabelt førstevalg på venstresida. Med Adegbenro, Ceide og Holse som bekler vingene, er vi i mine øyne tilfredsstillende god forspent der, så vi kan handle midtstopper og venstreback i stedet.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.08.2020 12:24    Post subject: Reply with quote

Nå har jo Samuel av en eller annen grunn vært i to kamptropper på rad etter skade uten å få spille et minutt, så det kan vel hende klubben ikke synes det er så viktig å ha ham klar mot Breidablik og Stabæk heller. Det var vi jo forberedt på, for å si det sånn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 27.08.2020 12:36    Post subject: Reply with quote

Ikke solgt?!?!! Perfekt. Litt synd for Dino og Børven, men dette er nok den nye midtspissen vår. Ceide- Adegbenro- Holse i angrepsrekka vil jeg glede meg til å se i kamp. Adegbenro vil binde opp folk i midten på ren trussel om hva han er istand til. Mens vi har en spille- og en driblekant på flankene. Tror at det uansett vil maxe potensialet til Adegbenro og laget at han er minst mulig med i det oppbyggende spillet, og nærmest mulig kassa til motstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 27.08.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Kommer aldri til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 27.08.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Ikke solgt?!?!! Perfekt. Litt synd for Dino og Børven, men dette er nok den nye midtspissen vår. Ceide- Adegbenro- Holse i angrepsrekka vil jeg glede meg til å se i kamp. Adegbenro vil binde opp folk i midten på ren trussel om hva han er istand til. Mens vi har en spille- og en driblekant på flankene. Tror at det uansett vil maxe potensialet til Adegbenro og laget at han er minst mulig med i det oppbyggende spillet, og nærmest mulig kassa til motstanderen.


Den angrepsrekka er til å sikle etter (dersom Holse klarer å holde et stabilt høyt nivå). Europeiske lag kommer til å pisse i bukse og vi kommer for første gang til å komme videre i EL-gruppespill med sånn type fart i laget. Håper Hareide tør å gjøre store endringer. Å prøve på det samme år etter år uten resultat hjelper ikke. Håpløst med trege Dino og Børven på topp internasjonalt.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Svært synd at dette salget gikk i vasken.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 27.08.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Vi har alt for ofte sluppet til spillere for tidlig etter skadeopphold i det siste. Kanskje er det hell i uhell at han må hvile til etter landslagspausen.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 27.08.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Haha. Oppi det hele er jeg ikke det minste sjokkert at tilsynelatende ingen i klubben har fått med seg karanteneregler utenfor Schengen. Nesten rart han ikke fikk spille mot Stabæk, ble skadet igjen og atpåtil satte hele troppen i karantene slik at vi var nødt til å benytte juniorlaget i neste kvalikkmatch.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 27.08.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Da tror jeg muligens du har sett på noen gamle bilder, for de har en flunkende ny stadion med 25000 plasser ser det ut som.



Ok. Er i allefall ikke denne stadion som er avbilda pÃ¥ hjemmesiden deres. Den sÃ¥ rinelig sliten ut i forhold til dette ..😁
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Synes de skal ringe til Odd og finne markedsverdi for 2 kamper med Samuel.


Haha 😃 Dagens!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 27.08.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Fotball er ferskvare. En stund siden han var vår beste spiller.

Han var vel strengt tatt vår beste spiller i hele vår, fram til skaden kom. Eneste som presterte noe som helst på motstanderens banehalvdel!
Back to top
View user's profile Send private message
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 396
Location: Tromsø

PostPosted: 27.08.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

La oss vente å se hvor kritisk det blir da.
Vi snakker om en spiller som har spilt lite for oss så langt i år + at kampene han går glipp av er hjemmekamper mot Breidablikk og Stabæk. Bør kanskje kunne gå greit - med eller uten Samuel.
Det kan til og med hende dette kommer beleilig mtp skadesituasjonen. Nå får han god tid til å bli skadefri og fit for fight.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.08.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Ikke solgt?!?!! Perfekt. Litt synd for Dino og Børven, men dette er nok den nye midtspissen vår. Ceide- Adegbenro- Holse i angrepsrekka vil jeg glede meg til å se i kamp. Adegbenro vil binde opp folk i midten på ren trussel om hva han er istand til. Mens vi har en spille- og en driblekant på flankene. Tror at det uansett vil maxe potensialet til Adegbenro og laget at han er minst mulig med i det oppbyggende spillet, og nærmest mulig kassa til motstanderen.


Jeg tror også dette kunne vært veldig spennende. Ikke automatisk suksess, riktignok, men jeg tror det kunne vært interessant med Holse og Adegbenro i nærheten av hverandre mens Ceide utfordret i rom.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Usikker på det med Adegbenro som spiss. Han har vel minimal erfaring med det, og er jo ikke kjent som noen notorisk målscorer. Får litt sånn Chibuike offside vibber av det, men det kan jo selvsagt hende det funker. Kunne kanskje heller tenkt meg å se Ceide og Adegbenro på hver sin kant, og Holse på midtbanen sammen Skjelbred og Zachariassen. Da har man 2 veldige driblere på kanten, i tillegg til en særdeles målfarlig midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.08.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å bli kjent som noen notorisk målscorer før man har prøvd midtspissplassen vet du Wink

Jeg synes Samuel er en god avslutter, problemet hans har jo alltid vært å komme seg i scoringsposisjon selv, delvis fordi han som regel starter med ballen i beina på 30 meter. De gangene han er inne i feltet synes jeg han ofte er i nærheten av noe. Bra skuddfot, sterk og spenstig, bra i lufta. Ikke noen tanksenter, men så får vi også veldig lite ut av tanksenterne våre slik det er. Veldig sjelden vår midtspiss knuser stopperen i lufta og scorer.

Ikke umulig at han kunne puttet mer enn de andre alternativene, men det hadde selvsagt vært en klar fordel dersom han hadde startet omtrent tjue ganger så ofte i bakrom i en sånn rolle.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 27.08.2020 13:39    Post subject: Reply with quote

Som flere trodde.

Karantene.

https://www.vg.no/sport/f...t-av-spill
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 27.08.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe RBK kan få forlenget kontrakten hans, om ikke annet med ett år, så vi slipper å gi han bort til Jul.
Det har vært alt for mange spillere som har forlatt rbk gratis i det siste.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vanskelig å bli kjent som noen notorisk målscorer før man har prøvd midtspissplassen vet du Wink

Jeg synes Samuel er en god avslutter, problemet hans har jo alltid vært å komme seg i scoringsposisjon selv, delvis fordi han som regel starter med ballen i beina på 30 meter. De gangene han er inne i feltet synes jeg han ofte er i nærheten av noe. Bra skuddfot, sterk og spenstig, bra i lufta. Ikke noen tanksenter, men så får vi også veldig lite ut av tanksenterne våre slik det er. Veldig sjelden vår midtspiss knuser stopperen i lufta og scorer.

Ikke umulig at han kunne puttet mer enn de andre alternativene, men det hadde selvsagt vært en klar fordel dersom han hadde startet omtrent tjue ganger så ofte i bakrom i en sånn rolle.


Ja som sagt, det kan jo godt hende det funker. Han er jo langt i fra hjelpesløs i avslutningene.

Den store fordelen med det er jo at han faktisk er en spiller som kan skape ting på egenhånd da, mens spisser som Islamovic og Børven i større grad må spilles gode hele veien, og ikke greier å utrette så mye på egenhånd. Adegbenro har jo ferdighetene til å dra av både 1, 2 og 3 mann. Det er vel neppe drømmen til store trege norske midtstoppere å skulle foholde seg til en spiss som kan finte dem bort i pølsebua titt og ofte.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 27.08.2020 14:56    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Får litt sånn Chibuike offside vibber av det, men det kan jo selvsagt hende det funker.

Chibuike! Der har du en glemt diamant. Han spiller visst nå i Falkenberg i Allsvenskan etter et noget eksotisk intermesso i Israel, Tyrkia og Kazakhstan.

Og hvem kan vel glemme denne spådomskronikken fra Kroksæter i Adressa: Dra på brekket, Chibuike!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 27.08.2020 15:31    Post subject: Reply with quote

Min påstand er at det beste (villeste) vi har sett av Samuel har skjedd med fungerende spill rundt ham. Som Zaphod81 og flere påpeker:

Messi hadde sett ut som Frank Strandli på slutten av karrieren i Hornelands Rosenborg. Og i Ingebrigtsens fluesopp-røykende nedadgående kurve.

Han har vist syke ting alene også. Når ingenting fungerte stod han alene for all offensiv trussel.

Oppsummert: sett ham inn i Hareides fungerende 11’er og han vil være en åpenbaring som kan selges for langt større summer enn hva det sannsynligvis var snakk om nå.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.08.2020 15:43    Post subject: Reply with quote

Ja det høres fint og flott ut men realiteten er at en spillers verdi aldri øker i siste kontraktsår.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 27.08.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Så han skal spille seg i form og så selges for 50-10 millioner med under ett år igjen med kontrakten?

Det har jeg troa på.

Adegbenro har vel ca. null insentiv til å fornye kontrakten slik situasjonen er. Han ser også at andre klubber er interessert. Og han kan forhandle fram en bedre lønn hvis han går på Bosman enn om han skal selges.

Dette kommer til å ende opp med et storinnkjøp som går gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2020 16:02    Post subject: Reply with quote

Så er spørsmålet om "Hareides fungerende ellever" vil være fungerende med en sånn type spiller som bærende offensivt element? Det å banke et Rosenborgsk samhandlingsmønster inn i knollen på en nigerianer som jeg mistenker har hatt null rettleding lenge tror jeg er krevende. Må jo gi det en sjanse likevel, for om noen skal få det til må det være en kapasitet som Å.H.

Frykter for at Kåre og Hornelands taktiske tilnærming til Samuel har vært et blankt ark med påskrifta "YOU GO!". Du får spille 90 min uansett siden du har skills til å få det til sjøl, en av de ørti tusen gangene du prøver. Han trenger kyndig ledelse. 90% tillit og oppmuntring og 10% irettesettelse. For han ligger det ikke latent å trille til indreløper på blank kasse hvis han øyner muligheten til en siste dragning som åpner opp for han selv. Han må LÆRE det, men det gjør han ikke hvis ingen lærer det bort til han.

Ceïde har et voldsomt potensiale på ballferdigheten han også. Og er atten år og i bratt utvikling. Høyere tak. Større videresalgsprospekt. Mener han bør være førstevalg nå.

Det kan oppstå ny dynamikk og søt musikk med Hareide/Samuel selvfølgelig. Men av erfaring, jeg skal ikke begynne med Chibuike for da blir "10'er Fanboysene" sinte, så sliter jeg med å se for meg at han skal kompensere for tre års tapt læring på denne høsten. Han viser ikke antydning til å spille andre gode og forstår ikke basale ting som at bevegelse skal utløse pasning, ikke omvendt. Permanente skylapper.

Uff, dette var sikkert kjemperasistisk og etnosentrisk skrevet. Trekker tilbake alt. Samuel er en godfotspiller, Chibuike en gudebenådet 10'er hvis han hadde fått sjansen i denne rollen som ikke fins, og Didier Konan hadde eksplodert under Eggen i 2010 om vi hadde beholdt han. Også uforståelig at vi ikke sikret oss Jevtovic permanent. Kanonspiller det også. Gjelder å bygge laget rundt sånne diamanter.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Det å banke et Rosenborgsk samhandlingsmønster inn i knollen på en nigerianer som jeg mistenker har hatt null rettleding lenge tror jeg er krevende. Må jo gi det en sjanse likevel, for om noen skal få det til må det være en kapasitet som Å.H.


Tja, det der er vel litt sånn gammelmodig stereotyp, er det ikke det ? Jeg vil ikke påstå at han akkurat har hatt de beste læremestrene i RBK så langt, med en Kåre Ingebrigtsen som mista det helt og en Horneland som sannsynligvis hadde passet bedre i engelsk fotball på 80-tallet. Tror man skal avvente og se hva det blir til.

Mye her kommer jo an på situasjonen hans også. Om han faktisk vil vekk så blir det jo fort til at han må slite benken. Om Hareide vil satse på han og han er åpen for å forlenge, så tror jeg ikke det skal være veldig problematisk å få han til å gi ballen til lagkameratene innimellom.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 105, 106, 107  Next
Page 95 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb