English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2020/21
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vår Herre
Proff

PostPosted: 28.08.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Glimt i den formen de er nå kan være skumle for de fleste. Hadde vært gøy å se de mot Rangers eller FCK.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.08.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Glimt ser ut til å kunne få det tøft i neste runde. Kan trekke blant annet AC Milan, Tottenham, Rangers, FCK, Malmø og Wolfsburg.

Hadde vært så fuckings nice om de trakk FCK og vunnet kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Legende

PostPosted: 28.08.2020 13:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det blir ekstremt viktig for Glimts e-cupavansement å trekke hjemmebane/kunstgress - det vil ha langt større innflytelse enn (annet enn de største ytterpunktene av) lagene de møter.

Glimt har 2-1-0, 7-5 (2,33) på gressbane i hjemlig serie, noe som jo ikke akkurat er avskrekkende dårlig, men ser man litt bak resultatene er det altså det ene av bare to poengtap, pluss to av de tre andre kampene (2-1 Sandefjord, 3-2 Rosenborg) der de har vært i mest trøbbel i år.

På kunstgress har de altså 11-1-0, 46-13 (2,83), på kunstgress borte 4-1-0, 19-7 (2,60). Hjemme er de selvfølgelig utilnærmelige med tre poeng blank. Langt flere poeng altså, og i tillegg er jo målproduksjonen en helt annen på plastdekke. Glimt ser ut til å ha prioritert det å beherske kunstgresspillet veldig høyt, og det går fort på bekostning av gresskampene.

Jeg tror altså de kan sjokkere nesten hvem som helst av tilgjengelige motstandere så lenge de får gjøre det i Bodø, men trekker de for eksempel Malmö borte tror jeg fort de ryker.
2mas
Sjef

PostPosted: 30.08.2020 00:17    Post subject: Reply with quote

Sist lørdag sesongåpnet Celje hjemme mot Mura. Mandag testet en av Mura-spillerne positivt for korona. Onsdag møtte Molde Celje på samme arena. Som et resultat av dette ble Muras kvalifiseringskamp i Europa League i Estland torsdag utsatt.

Også hos motstander Nomme Kalju har en spiller testet positivt. De to klubbene med påvist smitte er nå i karantene.

– Vi har hatt kontakt med Celje i dag og vil ha daglig dialog framover, slik at vi har kontroll på hvordan situasjonen utvikler seg i Slovenia. Vi jobber nå med å innhente informasjon om hvor mye denne spilleren var på banen, og i hvilken grad han var i kontakt med folk i Celje-leiren. Før kampen mot Molde dokumenterte Celje at alle prøver var negative, og så vidt vi vet har ingen der avlagt positiv prøve. Den varierende inkubasjonstida gjør likevel at smitte er teoretisk mulig. Vi følger situasjonen nøye, understreker Strømskag.

Les mer: Korona-alarm etter Moldes tur til Slovenia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MkBerg
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Molde på tur til Azerbajdsjan. Absolutt mulig med avansement.
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 31.08.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

Husker Qarabag ja...
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 31.08.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Qarabag er noe ganske annet i dag enn da vi møtte dem i 2009(?), da. De kvalifiserte seg blant annet til Champions League i 2017 ette å ha slått FCK i play off.
Troillongan
Proff

PostPosted: 31.08.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å bli helt enig med meg selv angående Molde. De sliter jo i serien så lenge de spiller kvalifisering. Samtidig håper jeg de ryker ut så snart som mulig. Det beste er om de holder ut så lenge som mulig uten å få noe som helst, som i praksis er å ryke i runde 3, eller?
Zorac
Legende

PostPosted: 31.08.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Molde tar ikke gull, og får derfor ikke CL-kvalik neste år. Jeg har vondt for å se at både Odd, KBK og vi holder stabile nok prestasjoner til at alle går forbi Molde, så det er lite sannsynlig at de havner utenfor E-cup uansett. Økonomien er også totalt uvesentlig for Molde, slik at det spiller liten rolle om de taper noen millioner i plasseringspenger i serien eller "kvalifiseringspenger" i Europa.

Det meste blir da hipp som happ, og vi står igjen med et grunnleggende ønske om å få Molde lengst mulig ned på tabellen. Så ja, det kan vel hende det aller mest gunstige er om Molde kommer lengst mulig i Europa-kvalifisering uten å komme dit. Gjerne hvor alle kampene går til straffekonk.
zaphod81
Legende

PostPosted: 31.08.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal tenke med hjernen så kan gjerne Molde ryke ut i playoff til EL-gruppespill (igjen). På en regntung bortegressmatte mot en lite navngjeten motstander fra et land fullt av pandemi og borgerkrig. Slik at alle tenker 'typisk eledige Molde' der de kommer flaksende hjem i et enogenhalvmotors propellfly med kamptroppen full av lett minesplintskade og smittsom sykdom som kun rammer moldensere.

Med hjertet? Heia Qarabag, sjarmnivået i turneringen er uansett uendret.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Greie trekninger for oss og Glimt ihvertfall.

Jeg har ikke veldig god kontroll på nivået bak Celtic/Rangers, men jeg antar at Aberdeen blir tøft men overkommelig for Viking sin del.
Macha
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 12:35    Post subject: Reply with quote

Aberdeen er vel det laget som har gitt Celtic mest motstand mens Rangers lå nede? Tror Viking får det tøft, hvertfall med nåværende form.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 12:44    Post subject: Reply with quote

Zaphod: At hjernen skal få viljen sin fordrer vel at hjertet gjør det også?
zaphod81
Legende

PostPosted: 31.08.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Deeet kan vel hende, jeg har ikke helt oversikt over turneringsformatet. Er det kanskje sånn at dersom de vinner denne, så er de garantert gruppespill i EL? Da synes jeg i så fall de har sluppet billig gjennom trekningen. Og da er jo konklusjonen rimelig åpenbar.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Dette er 3. runde, så vinner Molde mot Qarabag så blir det playoff mot Salzburg, Olympiakos, Slavia Praha eller Zagreb/Ferencvaros, ja.

Nå tviler jeg litt på om Celje/Qarabag er noe lettere enn BATE/Maribor viste seg å være ifjor, mens Molde fort kan få noe mye tøffere enn Zagreb i playoff.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Synd ikke Glimt trakk Milan da. Tenk på alle de interessante spørsmålene "journalistene" kunne stilt til Zlatan om Northug, som vi nå går glipp av.
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 31.08.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Dette er 3. runde, så vinner Molde mot Qarabag så blir det playoff mot Salzburg, Olympiakos, Slavia Praha eller Zagreb/Ferencvaros, ja.

Nå tviler jeg litt på om Celje/Qarabag er noe lettere enn BATE/Maribor viste seg å være ifjor, mens Molde fort kan få noe mye tøffere enn Zagreb i playoff.

Satse på at Qarabag tar Molde. Nå tror jeg ikke Molde vinner en CL play off som jo er eneste runde med dobbeltoppgjør, men ser helst at de ryker nå så de kan ryke i EL play off også. I hvert fall greit at de ikke tar med seg play off bonusen RBK fikk i fjor for å ryke som er på 5 mill euro. I tillegg til pengene man får for EL.
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 01.09.2020 09:46    Post subject: Reply with quote

Nå kan faktisk Glimt trekke Milan igjen, nesten så du lurer på om det er et ønskeoppgjør for UEFA. De kan i tillegg trekke LASK og AEK Athen, så ingen enkle matcher for dem.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 01.09.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

Molde trakk vinneren av Ferencvaros / Dinamo Zagreb i Play Off til Champions League, og begynner på hjemmebane. Tror ikke vi trenger å frykte at Molde skal komme seg forbi dette hinderet, dersom de skulle klare å slå ut Qarabaq Smile

Edit: For øvrig litt merkelig at Dinamo Zagreb og Ferencvaros møtes igjen i 3. kvalikrunde og trekker den norske seriemesteren i Play Off, akkurat som i fjor Rolling Eyes

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 01.09.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Nå kan faktisk Glimt trekke Milan igjen, nesten så du lurer på om det er et ønskeoppgjør for UEFA. De kan i tillegg trekke LASK og AEK Athen, så ingen enkle matcher for dem.

Da vi spilte mot LASK satt jo jeg med følelsen av at vi kunne feid de av banen dersom vi hadde vært litt gode på akkurat den måten Glimt er gode, i stedet for å bli nedkjempet i krigefotball. Tror det er samme greia her - får de hjemmekamp kan de slå ut alle unntatt kanskje Milan. Bortekamp blir tøft. Men man skal heller ikke kimse av shock and awe på kunstgress nord for polarsirkelen.
Troillongan
Proff

PostPosted: 01.09.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Er det slik at Molde kun har tre kvalikkrunder, mens vi har fire til EL? Eller henger jeg ikke med her..
Henning
Legende

PostPosted: 01.09.2020 11:29    Post subject: Reply with quote

Alt i alt vil jeg si at Molde har vært veldig heldig med sine trekninger, minner litt om våre trekninger i fjor. De får Qarabaq på nøytral bane og det er tross alt ikke pokka umulig å slå ut Zagreb heller, slik vi så med oss i fjor.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 01.09.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Er det slik at Molde kun har tre kvalikkrunder, mens vi har fire til EL? Eller henger jeg ikke med her..

Molde har 3 kvalikrunder + Play Off (i praksis 4. kvalikrunde, men med full Champions League-sminking av stadion, hymne etc.) til CL mens vi har 3 kvalikrunder + Play Off til EL. Ryker Molde ut i en av rundene hopper de inn i neste kvalikrunde i EL (i dette tilfellet rett i EL Play Off om de ryker mot Qarabaq). Kommer de seg til CL Play Off får de 5 mill euro i bonus slik som vi gjorde i fjor, og ryker de kommer de rett inn i EL-gruppespill med ytterligere 70-80 mill euro tikkende inn på konto.

Jeg håper med andre ord de ryker mot Qarabaq! RBK

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 01.09.2020 11:48    Post subject: Reply with quote

Molde er så heldig som det går an etter min mening. Kunne ikke hatt en større sjanse på CL en dette, lagene tatt i betraktning.
Back to top
Troillongan
Proff

PostPosted: 01.09.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Ja det var det jeg tenkte også, derfor jeg ble overasket at de ikke hadde en runde til.. Dette kan jo potensielt resultere i CL for Molde jo.. Hjelpes.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25  Next
Page 5 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb