English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2020/21
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Rayman wrote:
Nå kan faktisk Glimt trekke Milan igjen, nesten så du lurer på om det er et ønskeoppgjør for UEFA. De kan i tillegg trekke LASK og AEK Athen, så ingen enkle matcher for dem.

Da vi spilte mot LASK satt jo jeg med følelsen av at vi kunne feid de av banen dersom vi hadde vært litt gode på akkurat den måten Glimt er gode, i stedet for å bli nedkjempet i krigefotball.

Enig i det, samtidig hadde LASK noen imponerende kamper i forrige sesong, hvor de var bedre enn i kampene mot oss. Men de er nok allikevel den beste trekningen for Glimt, særlig å få de hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 01.09.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
Molde trakk vinneren av Ferencvaros / Dinamo Zagreb i Play Off til Champions League, og begynner på hjemmebane. Tror ikke vi trenger å frykte at Molde skal komme seg forbi dette hinderet, dersom de skulle klare å slå ut Qarabaq Smile

Edit: For øvrig litt merkelig at Dinamo Zagreb og Ferencvaros møtes igjen i 3. kvalikrunde og trekker den norske seriemesteren i Play Off, akkurat som i fjor Rolling Eyes


NÃ¥ er det vel bare en kamp? Slik at Molde da eventuelt bare er hjemmekamp mot Zagreb unna CL? Fysj.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

To kamper i CL-playoff som vanlig. Heldigvis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Glimt med bortekamp mot AC Milan. Det var synd, Glimt kunne virkelig kommet seg til gruppespill i år med en litt greiere motstander.

Viking borte mot Sporting, da ender det vel også der for deres del hvis de slår Aberdeen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 01.09.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Hadde vært sykt kult om Glimt hadde slått de da Smile
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 01.09.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Veldig synd at Glimt ikke fikk hjemmekamp mot AC Milan. Det tror jeg hadde blitt en tøff fight. Nå blir det i hardeste laget.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 01.09.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

Juch wrote:

Viking borte mot Sporting, da ender det vel også der for deres del hvis de slår Aberdeen.


Hvem vet. Husker at de knuste Sporting 3-0 hjemme da Peter Schmeichel spilte der Cool
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

Definitivt, men bortekamp på gress er ikke deres største styrke.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Merker meg at Qarabag - Molde i motsetning til de fleste andre oppgjørene fortsatt ikke har havnet i lista til UEFA. Dermed blir det vel nøytral bane, som antatt.

Forrsten fikk i går både Ludogorets og Tirana walkover i 3. runde av europaligakvalifiseringa for seriemestere.

Tidligere har det bare pleid å være et lag som har fått walkover i 2. runde, sånn som Sarajevo i fjor. Handler vel rett og slett om å få kabalen til å gå opp i disse koronatider.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 02.09.2020 05:42    Post subject: Reply with quote

Er det sånn at dersom Qarabag ikke klarer å finne en nøytral bane så får Molde walk-over? Tilsvarende, hvis vi ikke finner en nøytral bane mot tyrkerne så ryker vi ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2020 07:16    Post subject: Reply with quote

Det stemmer. Ganske nervepirrende kvalifisering i år. Irriterende at Molde skulle få CL-kvalifisering akkurat i år, hvor mye tilfeldigheter kan spille inn...
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2020 08:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har mareritt om at Molde kommer til CL bare fordi en spiller hos motstanderen tester positivt Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 02.09.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

Håper på Molde i CL. Det vil få RBK til å for engangsskyld ville våkne opp og satse mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 02.09.2020 09:29    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Jeg har mareritt om at Molde kommer til CL bare fordi en spiller hos motstanderen tester positivt Neutral


Huff, får virkelig ikke håpe du er sanndrømt! Confused
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.09.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Håper på Molde i CL. Det vil få RBK til å for engangsskyld ville våkne opp og satse mer.


Eh.. javel? Hvor mye mer våken mener du klubben blir? Hvilke endringer skal det liksom gi?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 02.09.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Kan de ikke bare kjøpe vekkerklokke?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.09.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Håper på Molde i CL. Det vil få RBK til å for engangsskyld ville våkne opp og satse mer.


Jeg tror ikke RBK vil satse mer enn ellers hvis Molde skulle bli hakkekylling i CL-gruppespill.

Jeg heier av prinsipp på alle norske lag i europa, inkludert Molde. Men jeg heier veldig mye mer på Glimt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 02.09.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

At noen kan ønske vår største konkurrent å komme inn i Europas pengebinge og få 300 millioner rett på bok, det forstår jeg rett og slett ikke Neutral
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.09.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Håper og tror Molde ryker. Satse på at Qarabag er i form. Hvis ikke så tror jeg de skal få det tøft i play off hvor det jo skal spilles to kamper. Dinamo Zagreb (om det blir det) var svake mot oss i play off i fjor, men når de kom inn i gruppespillet så var det på et helt annet nivå. Satse på at de legger seg på det nivået nå i kvaliken.

Selv om de bare så vidt slo ut Cluj så synes jeg det var lovende. De fikk altså en spiller utvist tidlig i 2 omg når de ledet 1-0. Så utlignet Cluj før Dinamo Zagreb tok ledelsen igjen med 10 mann 12 min før slutt. Så var de uheldige på slutten og slapp inn 3 min på overtid. Deretter fikk de kampen til straffer etter å ha spilt 70 min med en mann mindre.

Cluj er ikke noe dårlig lag om dagen. Var i EL i fjor etter å ha slått Astana, Maccabi Tel Aviv og Celtic i kvaliken og tok deretter 12 av 18 poeng i gruppe med Rennes, Lazio og Celtic. Tapte deretter på bortemål mot Sevilla i utslagsrundene.

Riktignok ikke gitt at det blir Dinamo Zagreb. Ferencvaros kan jo skape trøbbel som de gjorde for Celtic. Men vi får nesten håpe at de ikke gjør det slik at Zagreb går videre. Skulle det bli Molde Ferencvaros i play off så kan det bli litt for jevnt for min smak.


Last edited by Vegard2711 on 02.09.2020 14:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 02.09.2020 14:25    Post subject: Reply with quote

På en annen side har de mistet Dani Olmo siden vi møtte dem..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.09.2020 14:25    Post subject: Reply with quote

Holde med Molde skjer ikke. Da må det i såfall være at det er særdeles fordelaktig for RBK at de vinner en spesifikk kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.09.2020 14:42    Post subject: Reply with quote

Bare for å ta det. Dette tullet med å skulle holde med alle norske lag, i hvert fall Molde synes jeg det bør bli slutt på. Med de nye endringene som skjer med europacupene til neste år når den 3 turneringen kommer, så skal det veldig mye til for at Norge skal ha noe nytte av at de norske lagene gjør det bra.

Ligger man mellom 16 og 29 plass på ligarankingen så er det egentlig ett fett (Norge ligger stort sett mellom 22-27). Skal det ha noe å si så må flere norske lag ta seg til gruppespillet og gjøre gode gruppespill. Hjelper ikke å ryke i play off eller kvalle inn og ta 1-3 poeng. For ligaene som er topp 15 de har som regel flere lag som presterer år etter år, og minst et av dem går som regel et stykke i turneringene.

Greit at man holder med lag man ikke er rival med men å holde med et lag som Molde i en E-cup kvalik må jeg si er rart. De er våres største rival for tiden så jeg må si det er vanskelig å fatte at noen som er RBK supporter klarer å holde med dem.


Last edited by Vegard2711 on 02.09.2020 15:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Holde med Molde skjer ikke. Da må det i såfall være at det er særdeles fordelaktig for RBK at de vinner en spesifikk kamp.


Fullstendig enig. Jeg heier på Rosenborg, ferdig snakka. Jeg er selvsagt vesentlig nærmere å glede meg over at Glimt eventuelt kvalifiserer seg til CL neste år enn at Molde gjør det i år, men jeg er ikke i stand til å kose meg helhjertet over konkurrenters suksess. Spesielt ikke Molde.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 02.09.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

Glimt mot Milan kan for all del være morsomt.

Men Molde håper jeg ryker på første mulighet.
De er vel uansett garantert EL playoff om de ryker nå
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 03.09.2020 15:44    Post subject: Reply with quote

Nå ble akkurat Italia rødt område, det kan vel få konsekvenser for Glimt hvis de tar seg videre og skal spille mot Milan, da må vel en, i verste fall to kamper utsettes etter de kommer tilbake?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 28, 29, 30  Next
Page 6 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb