English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.08.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Hadde han ikke vært norsk, trønder og hett Henriksen men f.eks. vært fra Nederland og hett Marcus Van Heinrijksen med landskamper, spill i PL, Championship og Eredivisie så hadde mange av de negative vært positive mistenker jeg.

Markus Henriksen vil være en god signering for Rosenborg, ferdig snakka! Folk maser om at vi må gi trøndere sjansen, men når vi har mulighet til å hente en av de beste trønderne så er han ikke god nok Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 31.08.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Henriksen er en nobrainer. Vil han, så bør vi signere han. Vil trolig bli solgt igjen, noe som også gir økonomisk gevinst. Tror derimot ikke han spiller i Trondheim denne høsten!
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 31.08.2020 17:04    Post subject: Reply with quote

Ikke noe tvil om at han forsterker. Men en Henriksen uten motivasjon har jeg ikke så veldig lyst på. Skjelbred har om ikke ann et en motivasjon for å spille for oss all den tid utenlandskarrieren er over. Gjør deg ferdig med å tjen gryn Markus, så kommer du når du faltisk vil.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.08.2020 17:23    Post subject: Reply with quote

Kommer Henriksen hit i høst er det jo fordi han er motivert for å spille for Rosenborg! Har jo vært linket til Fenerbache og adressa erfarer at det er interesse fra flere land, så er det penger som motiverer tror jeg de fleste tilbud er bedre økonomisk enn det Rosenborg gir. Både lønn, men også såkalt "sign on-fee". Velger han Rosenborg er det nok alt annet enn penger som er årsaken i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 31.08.2020 17:24    Post subject: Reply with quote

Henriksen ville aldri vurdert Rosenborg hvis det ikke gir han motivasjon. Kommer han tilbake til klubben, er jeg 100% sikker på at motivasjonen er på plass. Det er trossalt en ekte Henriksen, og de gjør jobben sin skikkelig, etter hva jeg har sett!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 31.08.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

Skal ikke glemme at Henriksen er 3 barnsfar og har vel barn rundt skolealder nå. Så det kan jo friste å slå seg ned igjen i Norge nå. Har jo tross alt spilt 8 år i utlandet nå.

Skulle det dog dukke opp et skikkelig kontraktsforslag fra en tyrkisk klubb eller noe slik så kan det være vanskelig å takke nei. En siste kontrakt hvor han kan tjene 10 mill + i året.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 01.09.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Kommer Henriksen hit i høst er det jo fordi han er motivert for å spille for Rosenborg! Har jo vært linket til Fenerbache og adressa erfarer at det er interesse fra flere land, så er det penger som motiverer tror jeg de fleste tilbud er bedre økonomisk enn det Rosenborg gir. Både lønn, men også såkalt "sign on-fee". Velger han Rosenborg er det nok alt annet enn penger som er årsaken i alle fall.


Enig i det. Men nå antar jeg han har hatt mulighet til å signere for oss i et års tid uten å netopp gjøre det. Så da er fortsatt min innstilling at han ikke er motivert. Om det skulle skje må det i så fall være nå med Hareide som trekkplaster.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 02.09.2020 13:23    Post subject: Reply with quote

Han kommer hit så lenge han ikke har noe bedre tilbud fra utlandet - verre er det ikke. De fleste fotballspillere vil tyne ut mest mulig penger i løpet av sin karrière, men så er spørsmålet hvor stor interessen for Henriksen egentlig er?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 02.09.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Hvis han kommer til oss, velger han oss over en god del andre klubber som tilbyr mer i lønn. Han vil til utlandet om det rette tilbudet dukker opp, men ikke for enhver pris. Jeg tror Rosenborg står høyt oppe på ønskelista hans, men ikke helt på toppen - noe som er naturlig siden dette trolig er hans siste sjanse til å få en skikkelig god kontrakt i et bra fotballand.

Kommer han hit er jeg helt sikker på at han vil gi 100%!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 02.09.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

Ligger en del rykter på diverse nettsider siste dagene om at Besiktas og Galatasaray forsøker å få signert ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 02.09.2020 15:44    Post subject: Reply with quote

Kan virke som om tyrkiske klubber har fått øyne opp for norske spillere og at de trolig har en litt annen oppførsel og mentalitet enn mange av de andre utenlandske spillerne som hentes til Tyrkia.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 02.09.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

Ja før henta de gjerne over the top eks-stjerner fra PL osv. Er det nå sannhet i disse ryktene så antar jeg Henriksen fort havner i en av de klubbene, vil vel få en bra lønn på Free transfer sikkert. Men siden det er landslagspause nå så kompliserer vel det litt også så vi får sikkert ikke høre noe enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 02.09.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Bra betalt nedi der. Til og med Linnes sitter vel på en kontrakt på over 10 mill i året. Han er jo mindre merittert enn Henriksen. Så kan skjønne om det frister Henriksen å ta en siste slik kontrakt i et par år før han kommer tilbake igjen. Men vi får vente å se hva som skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 02.09.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

Med respekt og melde.

Galatasaray er en skikkelig storklubb. Med ca.50k på kampene sine
En voldsom interesse.

Henriksen velger nok Gala også basert på dette, og at det er to nordmenn der fra før.
Galatasaray er i hvert fall en større klubb en feks belgiske og de nederlandske klubbene. Unntaket her er Ajax.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

Besiktas er ryktet å friste med 15 millioner i årslønn.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 02.09.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Hva ligger de best betalte på i Rosenborg?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.09.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

Tore var i overkant av 4 millioner på skattelisten sist gang (det var vel i fjor, så summene er fra 2018. Listene for 2019 kommer vel om ikke lenge). Han var den høyest betalte av de som fortsatt er i klubben. Mike Jensen tjente 6.5mill og Bendtner 8.9mill samme året. Dette vil jo da være inkludert evt. bonuser for seriegull og europa league, og evt. private sponsoravtaler.

Last edited by Sløvsekken on 02.09.2020 19:21; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.09.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

3 mill og det er vel med prestasjonsbonuser vil jeg tro. Noen er kanskje litt over, men da har de fått bonus for Europa-spill.
Back to top
View user's profile Send private message
blackwater
Proff


Joined: 14 May 2007
Posts: 341

PostPosted: 03.09.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Interesse fra Danmark ja. Det sier hvor lite lyst han har på Rosenborg om han velger det.

(dog virker det som han har takket nei)

https://www.nettavisen.no...13980.html
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.09.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Hehe, man kan vel ikke akkurat laste Henriksen for at klubber han ikke er interessert i melder interesse.

Midtjylland har grassalt mye bedre råd enn oss, det er bare å innse. De var jo villige til å matche FCKs betingelser til Pione Sisto på ca. 80 millioner i totalpakke. Og de er derfor sannsynligvis en del bedre enn Rosenborg per dags dato. Dersom Henriksen (forståelig nok) er ute etter en siste kontrakt utenlands med mye høyere lønn enn det han får i Rosenborg så er det klart at Midtjylland, seriemester i trygge Danmark, bør vurderes.

Går han til Aalborg så er jeg tilbøyelig til å være enig. Vi må kunne forvente at han ikke dropper RBK for marginalt bedre betalt i en dårligere klubb.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
blackwater
Proff


Joined: 14 May 2007
Posts: 341

PostPosted: 03.09.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i. Jeg tenkte på Ålborg. At han skulle velge Midtjylland for gode penger har jeg god forståelse for. Nødvendigvis ikke så mye bedre sportslig enn Rosenborg, men til en langt bedre økonomisk pakke vil jeg tenke meg.

Samme som Sælnes som sier ja takk til 100 mill i Kina, men nødvendigvis ikke det beste sportslige valget.

Penger vinner som regel 10 av 10 ganger
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.09.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

https://www.duhuliye.com/...33898.html

google translate versjon fra denne tyrkiske siden :

Beşiktaş stood up in the transfer. Kartal continues its efforts to reinforce its missing positions as soon as possible. While the Black and White management continued their search for the midfield, they had a meeting with the Norwegian football player Markus Henriksen, who was in charge of his testimonial.

3-YEAR CONTRACT WITH HENRIKSEN

Lastly, while the 28-year-old player who wears the Bristol City jersey is offered a 3-year contract, the negotiations are progressing in a positive direction. It turned out that some clubs, besides Beşiktaş, also aspired to Henriksen. Henriksen, who started football in his country's Rosenborg team, played in Alkmaar, Hull City and finally in Bristol. Successful midfielder gives confidence with his experience.

60 GOALS, 44 ASSISTS IN 353 MATCHES

Henriksen played 353 games throughout his career, producing 60 goals and 44 assists, and his performance in the teams he played in. Beşiktaş is expected to complete this transfer as soon as possible.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1025

PostPosted: 04.09.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Tyder vel på at han "glipper" for oss da...
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 04.09.2020 17:53    Post subject: Reply with quote

15 millioner i årslønn i 3 år - altså 45 millioner totalt - skjønner godt at han velger det foran det RBK kan tilby...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

Ifølge VG på vei til FC Porto. Kul overgang for Markus om det går i gang.

Hadde egentlig aldri særlig tro på han i RBK-drakt i denne omgang.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 133, 134, 135  Next
Page 101 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb