English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pa Konate
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.09.2020 04:10    Post subject: Reply with quote

Ikke god nok for Malmö, men god nok for RBK? Hmm..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 08.09.2020 06:37    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Lord Oakley wrote:
Sett han mange ganger opp igjennom.... jeg er sabla skuffa!!


Ja, det er ikke nødvendigvis oss andre forunt å se alt av svensk superettan og amerikansk USL. Da regner jeg naturlig nok med at du har bedre kontroll på spillerens kvaliteter enn dilettanten Hareide.


Ja, har sett han spille en del ganger. Ser i overkant mye, deriblant Allsvenskan og MLS...Han var god i 2016, men det var den eneste sesongen han har spilt fast førstelagsfotball fram til i fjor. Stort sett har han vært rotasjonsspiller eller backup(om ikke han har hatt en del skader jeg ikke vet om, noe som kan hende)...I fjor spilte han fast og gjorde det ikke veldig bra, om det var pga laget trakk han ned eller det er der nivået ligger skal jeg ikke uttale meg for mye om; men at han var alt annet en imponerende i fjor, det står jeg for. Hvordan han har vært i år vet jeg ikke mye om, annet en det jeg har hørt, altså at han har vært en av de beste forsvarsspillere i superettan.

Så sier jeg ikke at jeg har sett ALT av han, men særlig de årene i Malmø og fjorårssesongen har jeg fått med meg litt av han...Hadde håpet og trodd Hareide skulle være såppas til trekkplaster at man fikk tak i noe mer spennende...

Men igjen; Hareide er flink, og det er jo supert om han klarer å få Konate sin karriere på riktig vei igjen..
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 08.09.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

Tipper covid og tapte tilskuerinntekter er hovedgrunnen til salg og budsjettkjøp i år. Det er smart når man tenker lenger enn nesetippen.

*kjenner ikke til spilleren, men antar Hareide gjør det og har trua på at han kan gjøre en bedre jobb enn vårt nåværende utvalg av venstrebacker...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2020 10:56    Post subject: Reply with quote

Som andre er inne på tror jeg dette er ren sikringskost. Backer er det dårlig med i Norge (tidvis utskjelte Hedenstad er vel faktisk blant de aller beste), kanskje spesielt på venstresiden, og prisene er høye. Det kan meget vel være at det heller ikke er tilgjengelig særlig med kandidater - i hvert fall som vi har kontroll på per nå - som både er gode nok og klare for å steppe rett inn som samtidig vil til oss og ikke sprenger banken. Så får vi heller se etter en litt feitere fisk i vinter/neste år.

Vi må ha en venstreback inn nå og her er en som er klar fra dag én, tidligere har vist bra nivå, og er så godt som gratis. Det er om ikke annet lav risiko, og det skal ikke all verden til for å i det minste matche Hedenstad i posisjonen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 08.09.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

Hvorfor valgte vi da å selge Trondsen med tap midt i sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 08.09.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Fordi han ville videre; passer ikke inn på vår midtbane hverken som anker eller indreløper, og ikke gira på å være permanent back...skulle vi få penger for han så var det nå..
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 08.09.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

Vi er jo midt i en meget alvorlig økonomisk krise for klubben da. Styrer mot 50 mill i minus, det er klart at vi må selge det vi kan og hente billig.

Så er det jo rimelig å anta at denne spilleren har noe å bidra med når Hareide kjenner han såppas godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.09.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Det underskuddet er uten tilskudd fra staten dog. Vi kan potensielt få dekket 70% av tapte billettinntekter, så det reelle tapet blir nok en god del lavere.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 08.09.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Hvorfor valgte vi da å selge Trondsen med tap midt i sesongen?


Fordi alternativet hadde vært å selge med ENDA større tap når kontrakten gikk ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.09.2020 14:43    Post subject: Reply with quote

Trondsen hadde kontrakt ut neste sesong. Om han var lite villig til å signere ny kontrakt (f.eks pga at han ikke var prioritert som midtbanespiller) så måtte vi selge han nå om vi skulle få penger for han. Det var jo ganske opplagt at han ikke var veldig gira på å spille venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 08.09.2020 16:05    Post subject: Reply with quote

Ser jeg postet i feil tråd, bekreftet at Hareide ønsket Pa;
https://www.adressa.no/sp...i/BlV7a0/_
Quote:
Hareide vil ha svenske til RBK: - Jeg har ringt ham selv
Både Mikael Dorsin og Åge Hareide bekrefter at RBK vil ha Jönköpings Pa Konate. I første omgang ut året.

Skeptisk til spilleren, men det er jo stort sett kun oppside ved saken her. Men det burde ikke være eneste VB inn..


Last edited by jorji on 08.09.2020 16:34; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.09.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

At de vil ha han ut året i første omgang tyder jo på at man primært vil kjøpe seg tid her. Tipper at de hadde siktet seg inn på Pereira, og at de vil ha mer tid til å finsikte nå når han glapp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.09.2020 16:11    Post subject: Reply with quote

At Eurosport-svensken er negativ er i alle fall et godt tegn.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 08.09.2020 16:24    Post subject: Reply with quote

Jeg satser på at både Hareide og Dorsin vet mer enn oss sofavitere (i hvert fall meg) med 2,78 studiepoeng i fotballtrening under coach-jakka. Men jeg synes at klubben har alt for mange " kan kanskje havne på rett kjøl igjen"-prosjekter.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.09.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

Positivt å se at det bare er en midlertidig løsning. Gitt at han ikke når sitt livs beste form her i høst riktignok. I hvert fall fint å se at klubben gjør ting mer taktisk smart nå enn tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.09.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Tja, vil tro han uansett skriver kontrakt ut neste år e.l., men med lav lønn.

Joestlaachmkr wrote:
Ikke god nok for Malmö, men god nok for RBK? Hmm..


– Han spilte en del kamper i Allsvenskan, pluss kamper i Champions League og klarte seg godt. Det er en spennende spiller, som var uheldig og brakk et bein i foten da han kom til SPAL i Italia og Serie A. Det stoppet nesten hele karrieren hans. Så forsøkte han seg i USA og trivdes dårlig der, så han dro tilbake til Sverige, fortsetter Hareide.

Les mer: Hareide bekrefter ønske om å hente tidligere elev: – Jobber med å få ham hit

– Jeg synes Åge Hareide er en fantastisk trener. Det er bare å se på resultatene han fikk med Malmø, og også hvordan karrieren hans har vært etterpå, sier Pa Konate til Adresseavisen.

(...)

På svensk nivå to spiller Konate uten lønn, på en kontrakt som går ut etter denne sesongen.

– Jeg spiller gratis. Men det går fint, sier han.

Les mer: Kobles til Rosenborg: – Åge er en fantastisk trener
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 242
Location: Nordmøre

PostPosted: 08.09.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Overgangen er ønsket/godkjent av en særdeles dyktig, kompetent, erfaren trener. Jeg er optimist.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 08.09.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

Leste at Hareide sa at Konate var hurtig. Da har han i hvertfall den egenskapen som er mest mangelvare i troppen!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 08.09.2020 18:59    Post subject: Reply with quote

I forsvarsfirer'n er spilleforståelse minst en like stor mangelvare som fart.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 08.09.2020 19:14    Post subject: Reply with quote

Troppen som helhet skriker etter hurtighet! Vi har vel knapt en spiller på topp 30 lista når det kommer til seriens raskeste spillere!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

En billig spiller med "prøvetid" hos en merittert trener som går god for ham. Jeg klarer ikke å finne så mye å kritisere her.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 08.09.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...HRsrQiQAg4

Her leker han seg med PSG i hvertfall..
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 08.09.2020 21:08    Post subject: Reply with quote

Vi får inntil videre være villig til å gi Konate sjansen, Hareide bør jo ha god peiling på ham, og gutten er billig.

PS! Har sett 1.omgang til U21 i dag og Riisa har ikke imponert. Mye mer imponert av høyreback Mickelson. Def som off.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.09.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

En ting er sikkert, og det må være at det må være bedre med Konate inn på back ut året enn at vi skal se Hedenstad/Valsvik der.

Nå som det jo er bekreftet at det i første omgang vil være ut året så synes jeg ikke man bør legge så mye vekt på overgangen. Det kjøper RBK tid til å forhåpentligvis finne et enda bedre alternativ etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 08.09.2020 21:20    Post subject: Reply with quote

Hareide var tydelig på at de skulle være dobbel dekning over alt, så det var godt mulig å at det kom en til i sommer; om ikke så ble dette løsningen ut året og man henta en annen i vinter igjen....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next
Page 3 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb