English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - PSV Eindhoven
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
6%
 6%  [ 5 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 5 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
10%
 10%  [ 8 ]
Henriksen
4%
 4%  [ 3 ]
Zachariassen
8%
 8%  [ 6 ]
Skjelbred
21%
 21%  [ 16 ]
Holse
20%
 20%  [ 15 ]
Islamovic
21%
 21%  [ 16 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 74

Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.09.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per de har 30 dagers returrett...
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Tipper begge, i 4-2-3-1, med Zachariassen foran, for mest mulig stabilitet defensivt.


Det alternativet hadde jeg ikke tenkt på. Smile
Men mister vi ikke litt av Zachariassen sine styrker med han som offensiv? Løpsstyrken ser jeg for meg at kommer mer til sin rette ved at han ligger litt lavere. Tror ikke han er så god som tilrettelegger eller fordeler bak spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

Personlig mener jeg Zachariassen ikke bør være 10'er, fordi han er for svak med ball til det, men med tanke på at det stort sett han som har vært den fremskutte så tipper jeg det blir han foran Henriksen og Skjelbred mot PSV også.

Ellers enig med deg at Zachariassen funker bedre offensivt når han får komme fra dypere i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 28.09.2020 12:03    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av posisjon på de tre så har vi i hvertfall en ekstremt løpssterk, bevegelig midtbane med gode press-spillere. Veldig viktig kvalitet i slike oppgjør.

Og så blir det spennende å se hvordan Hareide sin uttalte ambisjon om press-spill kan utvikles videre. Ganske stor oppgradering på den fronten med Ciljan for Lundemo, Henriksen for Åsen og Holse for Helland. Og med kjøpet av Zach begynner det å se bra ut.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 28.09.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Den midtbanen må vel fort være skandinavias beste slik det er nå.

PCS-Zach-Henriks


SÃ¥ angrepstrioen

Holse-Børv/Dino-Samuel


Det der er bra!

Hareide får orden på relasjonene må dette bli bra!!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 28.09.2020 13:48    Post subject: Reply with quote

Synd vi ikke har en midtspiss i samme kvalitet som resten av angrepet og midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

Angrepet vårt generelt har jo ikke vært godt nok. Det er lett å se seg litt blind på det at f.eks Holse (dog er han den mest høyest målpoeng pr kamp såvidt jeg vet) og Ceide er store talenter, som potensielt kan bli fryktelig gode på sikt, og at Adegbenro kan gjøre fikse ting, men når man begynner å telle opp målpoengene som er produsert av de som har spilt i de 3 fremste posisjonene så er det faktisk ganske skrøpelig. F.eks har de bare scoret 16 av lagets 36 ES mål. Sluttproduktet til angrepsrekka må opp.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.09.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Angrepet vårt generelt har jo ikke vært godt nok. Det er lett å se seg litt blind på det at f.eks Holse (dog er han den mest høyest målpoeng pr kamp såvidt jeg vet) og Ceide er store talenter, som potensielt kan bli fryktelig gode på sikt, og at Adegbenro kan gjøre fikse ting, men når man begynner å telle opp målpoengene som er produsert av de som har spilt i de 3 fremste posisjonene så er det faktisk ganske skrøpelig. F.eks har de bare scoret 16 av lagets 36 ES mål. Sluttproduktet til angrepsrekka må opp.


Ceide og Adengbenro er jo ikke akkurat målfarlig. Med litt bedre system og opplæring er det håp om å få sluttproduktet opp. De har jo det som skal til.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.09.2020 15:34    Post subject: Reply with quote

Stor forskjell på Ceide og Adegbenro på den fronten, som nevnt tidligere. Adegbenro har egentlig bare Helland foran seg på poengsnitt av kanter vi har brukt mye de siste årene, mens Ceide dessverre produserer fint lite så langt.

Jeg er dog enig i at ingen av de er noen naturlige målmaskiner, men jeg vil hevde at Samuel er en god del nærmere - han har langt større duellstyrke i boksen, og er mye mer aggressiv på å finne rom. Jeg tror hans målproduksjon vil heve seg så snart vi begynner å skape mer, men han må også komme seg i bedre kampform selv. Det er litt stusslig nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Potensialet er jo der, men de rene tallene er altså

Børven 4 mål, 1 assist
Ceide 0 mål, 3 assist
Adegbenro 0 mål, 0 assist
Holse 4 mål, 3 assist
Helland 2 mål, 4 assist
Islamovic 6 mål, 0 assist

Det er jo ikke akkurat voldsomt i en liga hvor Pellegrino har scoret 19.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.09.2020 17:02    Post subject: Reply with quote

Utrolig svakt om man ser til andre lag. Nå skal man jo ikke forvente de ville tallene B/G leverer, men ser man på B/G så er altså de tre fremste der nr 2, 3 og 4 på toppscorerlista og i tillegg til at de to kantene er 1 og 2 på assistlista.

Når man skal spille offensiv fotball slik som Glimt gjør eller feks om man ser på lag som Liverpool eller Man Utd, så kommer jo det aller meste av målpoeng fra de spillerne på topp. Greit å ha bra med bidrag fra midtbanen også men det er de på topp som skal stå for det meste.

Produksjonen blant de 3 fremste har jo vært veldig svak lenge for RBK. Det har vel nesten bare skjedd 1 gang de siste 10 årene at man har hatt en virkelig god sesong. I 2015 så scoret Søderlund 22 mål i ligaen mens Helland scoret 13 og Mikkelsen 8. Etter den sesongen så har kantspillerne til RBK ligget på 3-5 mål hver sesong i ligaen. Levering fra spissplass har også vært veldig opp og ned. Fra under 10 mål til over 20.


Last edited by Vegard2711 on 28.09.2020 18:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 28.09.2020 17:36    Post subject: Reply with quote

Helt vilt at B/G innehar andre-, tredje- og fjerdeplassen på toppskårerstatistikken (14, 14 og 12 mål).
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 28.09.2020 18:23    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er mer sjukt at Pellegrino faktisk er toppskårer enn det at Bodø/glimt har 3/4 han var jo helt begredelig før han kom til KBK
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 28.09.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Midtbanen vår er bra og den vil matche PSV sin, men at folk er så positive til angrepet vårt kan jeg ikke fatte. Vi er nr 2 i serien uten at en kjeft på topp har noe særlig med scoringer. Vi har spillere på kant med potensiale og de kan utfordre, men sluttproduktet er altfor svakt. Jeg ser det slik:
1. Treneren og midtbanen er knallbra
2. Keeperen er bra(har sett knallbra ut tidligere)
3. Reg og Holmar er bra
4. Hø backene holder ikke mål.
5. Pa har vært her for kort tid til å bli vurdert.
6. Midtspissene holder ikke høyt nok nivå.

Noen nye spillere og Åge et år eller to kan heve oss til Malmø-nivåSmile Synes vi har fått inn mye bra i Per,Holmar og Markus nå. De kommer fra rett hylle:)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.09.2020 22:03    Post subject: Reply with quote

Ikke helt uenig i vurderingen din, Pinne, - men det er ikke sikkert at alle Glimts angripere spiller for spiller er bedre enn våre. Handler jo mye om manglende samhandling. Børven, for eksempel, er jo en 'poacher', og avhengig av at det havner masse baller inne i 16-meteren der han er. For vingene handler det om trening på egne og andres bevegelser mer enn de rene avslutningsferdighetene, de har altfor sjelden kommet i gode posisjoner.

Hele Glimt produserer gode angrep, derfor skårer de mer. En stor del av Glimts ellever har vel spilt sammen ganske lenge nå; mens vi har bytta en haug. Var det 6-7-8 som var ute siden forrige e-cup?

Dette var laget mot Mjøndalen 22.9. i fjor:
André Hansen - Vegar Eggen Hedenstad, Even Hovland, Gustav Valsvik, Birger Meling - Anders Trondsen (Anders Konradsen 84), Marius Lundemo, Gjermund Åsen - Alexander Søderlund, Bjørn Maars Johnsen (Emil Ceide 73), Samuel Adegbenro (Emil Ceide 76)

Jeg antar at det tar litt tid å få ordentlig skikk på midtbanen, som jo bør være sentral i det å få trøkk i angrep og målsjanser. Har vært mange labre år med Kon og Lundemo som sentral midt ...

Jeg har for all del ikke noe imot skærpere midtspisser, men jeg vil jo tro at både de og vingene er kapable til mer, gitt at hele laget jobber sammen om å skape målsjanser.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 28.09.2020 23:36    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Dette var laget mot Mjøndalen 22.9. i fjor:
André Hansen - Vegar Eggen Hedenstad, Even Hovland, Gustav Valsvik, Birger Meling - Anders Trondsen (Anders Konradsen 84), Marius Lundemo, Gjermund Åsen - Alexander Søderlund, Bjørn Maars Johnsen (Emil Ceide 73), Samuel Adegbenro (Emil Ceide 76)

Han er jo tvilling, si.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.09.2020 00:02    Post subject: Reply with quote

En enorm forskjell på oss og Glimt er at nordlendingene står last og brast ved filosofien sin. De har definerte roller og et veldig klart spillemønster og henter spillere som (de mener) passer inn i rammeverket. Åge har gjort mye på kort tid, men laget bærer fortsatt preg av å i lang tid ha vært betasuppe satt sammen av mange kokker både i trener- og sportslig leder-stolen.

Skal vi komme i nærheten av en stabil storhetstid, må vi ha en grunnleggende plan for hvordan vi vil fremstå og ansette deretter - i alle roller. Det har vært for mange kjøp og ansettelser hvor tanken tydeligvis har vært at bare vi henter nok brukbare eller bedre spillere, vil summen bli god nok.

Vi har vært et skolekorps som tvinges til å spille improvisert frijazz for lenge og alt for ofte satset på at skarptromma kan erstattes med kornett bare denne har en klar og gjenkjennelig lyd.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.09.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Han er jo tvilling, si.


Hehe, jeg så det, men siden det er direkte klippet fra kamprapporten lot jeg det bare stå Smile
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg leste stat fra siste PSV kamp mot Heracles. De hadde 57% ball. 9 skudd og 2 på mål !!!!
Her er det å legge seg kompakt og la de avslutte fra distanse, så tar vi dem på kontring eller dødball...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 29.09.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

Foretrekker at motstanderen er lengst unna vårt mål.

For øvrig virker det som om mange har hengt seg opp i kampen deres mot Heracles men de har altså tatt 7 av 9 poeng hittil.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal forvente at vi klarer å holde PSV noe særlig langt unna målet vårt over noe tid..
Skal vi slå dem kan vi ikke fokusere på hvor gode de har vært men på hva vi er bedre på...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 29.09.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Ja, og jeg er veldig uenig i at det er en god ide å legge seg i forsvar og satse på kontringer. Forskjellen på det og det å bli spilt lavt er vel kun teoretisk. De gangene vi har utrettet noe i E-cup er når vi har presset motstanderen høyere i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 29.09.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Jeg synes det er mer sjukt at Pellegrino faktisk er toppskårer enn det at Bodø/glimt har 3/4 han var jo helt begredelig før han kom til KBK


Nja, kanskje det, men mener å huske han var veldig god for Mjøndalen i divisjonen under også. Uansett, det spillet Pellegrino har levert siden han kom til Kristiansund har ikke bare vært flaksemål og flyt. Han har faktisk vært veldig god, og blir brukt på en måte der han får utnyttet sine sterke sider.
Nesten litt morsomt at Pellegrino er 190 cm høy og veier 68 kilo. Omtrent som Birger Meling. Han har i alle fall ikke noe tungt steg da.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 29.09.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Jeg mener også vi bør ligge lavt og kompakt.PSV er ikke Ajax i etablert spill.De er bedre på kontringer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 29.09.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Ta det med ro folkens, det blir seier på torsdag.

https://www.instagram.com...UgkkCwBXI0
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Next
Page 5 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb