English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rasmus Wiedesheim-Paul
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.10.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

En del straffemål ser jeg i videoen under. Kan vel tyde på at han er ganske sikker på det i allefall Razz

https://www.youtube.com/w...wcn72EylDU
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 01.10.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Elfsborg, nr 3 i Allsvenskan la nylig inn et bud som ble avslått og han ble i sommer omtalt som en av Sveriges heteste talenter som mange klubber fulgte. Så det virker veldig spennende i hvert fall.


AIK og IFK har og vært og snust på RWP.

Tipper Jurospårt-svensken er ute snart for å lyse død og forbannelse over at vi i det hele tatt vurderer spillere fra Superettan.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 01.10.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:


Tiltross for sine 187cm, synes jeg denne svensken ser ganske spinkel ut.


Litt som Brattbakk m.a.o. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 01.10.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

Saltfjellet wrote:
Tipper Jurospårt-svensken er ute snart for å lyse død og forbannelse over at vi i det hele tatt vurderer spillere fra Superettan.



I såfall trekker jeg all kritikk og kjøper trøya til Wiedesholm-Paul før Jonsson blir ferdig med å uttale navnet hans.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 01.10.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Fant en nyere podcast-episode med intervju av Rasmus:

https://anchor.fm/kevin70...aul-ehpkv8

Han har spilt på venstre side i 4-3-3 og liker å utfordre 1 mot 1.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 01.10.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Han virker å ha gode avslutningsegenskaper, er ikke redd for å bruke både høyre og venstre, noe som er en god egenskap. Er ofte på riktig sted i boksen, har grei fart, grei teknikk, tørr å utfordre, har et greit overblikk og pasningsfot også kan det se ut til...Masse positivt med han, men så har han vel ingen ekstreme ferdigheter som gjør at ikke større klubber er ute etter han. "Statsene" er jo veldig gode, så gjelder det å klare å gjenskape de hos oss da...Det ser vel ut de fleste plasser at han signerer ganske snart; blir kanskje presentasjon i pausen.

10 min med han her:
https://www.youtube.com/w...wcn72EylDU
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.10.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Nå er det vel Børven som byttes ut, da? Botheim er jo ikke i stallen pdd. Så jeg kjøper ikke helt premisset. Wink


Kommer jo an på hvordan du ser det. Min tankegang var en situasjon der vi har hatt en eller to "etablerte spisser" (Søder, Maars, Dino, Børven) og en yngre utfordrer (Botheim). Etter den tankegangen har vi byttet ut den yngre utfordreren men ikke erstattet den etablerte spissen som gikk.

Men det blir kanskje i overkant spissfindig?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 01.10.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

JåddJådd er på'n, uten å være helt dommedagsprofet. Betyr det at vi bør være bekymret?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 01.10.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Da har Eurosport-svensken uttalt seg.....

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1981

PostPosted: 01.10.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Litt annerledes og talentfull spiller bak Dino i køa. Ikke feil den tanken der.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 01.10.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Her sier han Rosenborg kan gjøre ett godt kjøp, men dino kommer til å være førstevalg fremover. Dette blir dermed en ganske vanskelig overgang å bedømme om det blir noe. Leser det sånn at Dino blir skada når vinduet stenger og denne gutten blir fast selv om han ikke får til annet enn å løpe inn i nærmeste reklameplakat
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 01.10.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
JåddJådd er på'n, uten å være helt dommedagsprofet. Betyr det at vi bør være bekymret?


NÃ¥ er jeg bekymret...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2020 12:36    Post subject: Reply with quote

"Rosenborg nærmer seg stortalentet Rasmus Wiedesheim-Paul fra Halmstad. Eurosports fotballekspert Joacim Jonsson beskriver det som en «spennende signering»"

Argh, hvorfor måtte han ødelegge moroa. Nå kan ikke dette gå bra.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 01.10.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med Tom Prica forresten?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 01.10.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Gikk til Aalborg, har kommet inn som innbytter i en kamp og ble utvist etter 13 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 01.10.2020 13:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Argh, hvorfor måtte han ødelegge moroa. Nå kan ikke dette gå bra.

Er det fordi han har vært sterkt kritisk til RBK-logistikk de siste årene at dette er en sånn stående vits her på forumet? Har han ikke stort sett rett når han slakter oss, egentlig? Han er jo mild sammenlignet med mange på dette forumet, og jeg tror vi skal være glad vi har noen i pressen som faktisk engasjerer seg når ting styres på en dårlig måte på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

Nei, det er fordi han som regel tar feil i alt han kommenterer. Fullstendig uavhengig av om det har noe med RBK å gjøre eller ikke..

Sjeldent møtt noen så inkompetent innen det de hevder de har som "interesse" eller yrke.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6547
Location: Heaven

PostPosted: 01.10.2020 13:21    Post subject: Reply with quote

Mann kan jo forstå skeptisen rundt pa konate,Men slakten var kanskje litt drøy.kritikken angående spiller logistikk har vært elendig over tid.

Nå har vi bynt og få inn kvalitet.Og spillere med erfaring.

Så liker jeg har vi også ser framover som med svenske spissen..mann må se i nåtid og framtid samtidig.

Jeg tror nok jonsson har god peiling på svensk fotball,Og stoler på det han sier at han er et stort talent.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri tenkt over det før nå, men er ikke Halmstad og Stabæks logoer omtrent klin like? Nesten lik stadion og.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.10.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Han har ikke spilt U21 så har er kanskje ikke ansett som et av de største talentene i Sverige. Men jeg synes det er veldig spennende at vi henter en spilletype som han her i ung alder.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 01.10.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Nei, det er fordi han som regel tar feil i alt han kommenterer.


Her tar du feil i hvert fall.
Sjeldent sett et innlegg som er så inkompetent.

Selv om Jonsson nødvendigvis ikke alltid treffer med det han sier, så vil de som hører på indre bane podcasten f.eks., få med seg at han ofte kommer med passende og "riktig" kritikk av både Rosenborg og andre klubber. Selv om det innimellom er åpne låvedører han slår inn.
Så denne tankegangen om at han alltid tar feil, og at hvis han sier noe så må det bety det motsatte, er i beste fall bare teit og litt latskap.

Jonsson har hyllet signeringene av Henriksen, Skjelbred og Zachariassen. Betyr det at det er dårlige signeringer da, siden det kommer fra han? Han tar jo tross alt alltid feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.10.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Ikke noe som er svart/hvitt. Eller jo Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.10.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Dette er bedre nyheter enn jeg hadde håpet på og la meg fortelle hvorfor!

Wiedesheim-Paul spilte jeg vell inn tidligere i en post en eller annen plass, og jeg har fulgt litt med ham i etterkant og dette er det jeg vet.

Wiedesheim-Paul har startet de fleste kampene og spilt 90 minutter (eller close) i de aller fleste.
- Han har puttet bra med mål, i kampen mot Umeå hadde han 3 før det ble 0 på 90 minutter mot Akropolis sist.
Totalt har han altså 13 på 18 kamper.
En relativt hurtig spiller med x faktor, kan avslutte med begge bein og har nese for mål samt plassering forran kassa.
- Han er flink i kombinasjons spill, er direkte og IKKE omstendelig.
- Ja han har ikke mange gule, men han er over 1.85 og helt ok i lufta selv om han ikke er noen Steffen.
- 21 år gammel og kan spille både spiss og på begge kantene.

Henter vi ham nå så garderer vi oss for en rimelig penge på flere felt.
- Vi har et alternativ til Dino som kan forandre kamp bildet.
- Vi har en venstre kant om Samuel drar
- Vi har en høyre kant om det kniper der
- OG ikke mindst, vi har en spiller som kan spille bak Dino og stikke bak forsvaret i kombinasjonsspill.

Henter vi Rasmus er jeg overbevist om at vi får en spiller som kan være med å løfte klubben opp og frem dit den hører hjemme de nmeste åra!

HERLIG Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 01.10.2020 14:03    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
RBKSandvika wrote:
Argh, hvorfor måtte han ødelegge moroa. Nå kan ikke dette gå bra.

Er det fordi han har vært sterkt kritisk til RBK-logistikk de siste årene at dette er en sånn stående vits her på forumet? Har han ikke stort sett rett når han slakter oss, egentlig? Han er jo mild sammenlignet med mange på dette forumet, og jeg tror vi skal være glad vi har noen i pressen som faktisk engasjerer seg når ting styres på en dårlig måte på Brakka.


Neida, han har ofte poenger der, selv om det ikke akkurat er banebrytende å stille spørsmål ved spillerlogistikken når vi står der uten venstreback.

Irritasjonsmomentet er eksempelvis når han starter med å slakte Konate som en spiller som overhodet ikke er god nok. Når Konate så viser tegn på å være et OK kjøp så forsøker han å vri diskusjonen til å heller dreie seg om spillerlogistikk.

Eller Jebali, som kom til å bli en katastrofe. Når det gikk greit, og han så ble solgt, så var visa at det raske salget beviste at dette var feil spiller, uten å nevne at Jebali faktisk puttet flere viktige mål i den korte tiden.

Jonsson er edgy for å være edgy, og når spådommene hans slår feil endrer han tema og erklærer seg selv som vinner. Kommentatorverdenens Donald Trump
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 01.10.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Ok. Jeg er ikke enig. Han er ofte bastant og da ser det dumt ut de gangene han bommer, men om man ser litt på kontekst så forklarer dette også en del. Det har blitt hans rolle i Eurosport å være besserwisseren fra Sverige, en rolle han iallefall spiller så til de grader ut i podcasten. Han setter ting veldig på spissen og pga høyt engasjement trekker det gjerne ut av proposjoner. Slakten av Konate var et typisk sånn eksempel. Det startet egentlig bare som en lett slakt på podcast, men så fyrer han seg selv opp og så renner det over - men jobben hans i podcasten er jo å være en sånn fyr. Tydelig at det engasjerer, så mange som hang seg opp i akkurat den ranten der.

Angående Jebali mente han at det var helt feil type for RBK, noe han hadde rett i. Han gjorde det bra mens han var her ja, men også på dette forumet var det bred konsensus om at det var vanskelig å se for set hvor han egentlig passet inn i ønsket spillestil.

Så ja, han er edgy for å være edgy. Det ble slik etter at de startet Indre Bane-podcasten. Det er en rolle han tydeligvis synes er morsom, og det er en rolle som skaper mye debatt. Tror egentlig det er hele poenget også.

Høres ut som jeg forsvarer JJ nå, og det gjør jeg på sett og vis, men han har vokst på meg. Han er svensk, sier mye dumt og er bastant på grensen til det parodiske, men samtidig har han et (ekte) engasjement for norsk fotball man bare kan drømme om å se hos Bengt Eriksen, Marius Skjelbæk, Carsten Skjelbred, Jonas Bergh-Johnsen, Asbjørn Myhre og hele den gjengen til Eurosport. Synes han sammen med Bernt Hulsker og Gunhild Toldnes er de som gjør mest for å bygge engasjement rundt norsk fotball etter mange år i skyggenes dal, og for det vil jeg gi han kred og respekt. Opplever også at han har bedre oversikt over lag og spillere utenfor "toppen" enn de fleste andre eksperter, og selvsagt også i Sverige.


Last edited by Hedon on 01.10.2020 14:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
Page 2 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb