English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 02.10.2020 01:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Mikkelsen wrote:
Hvor realistisk er det med Amin Younes? Knallgod venstreving for Ajax som ble solgt til Napoli. Men ser han står oppført med ganske få kamper.

Du klager på alle spillere vi bli koblet til og kritiserer jobben som blir gjort, så er dette det du kommer opp med selv. En tysker med flere landskamper som spiller for Napoli og er i sin beste alder. Jajja, det er bra lett å finne gode spillere når man ikke har mer filter enn som så...


Det bør være en forskjell mellom en fotballfan og en RBK-ansatt som tjener millioner i året. Scouting i RBK er elendig, det tror jeg alle er enig med meg i.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 02.10.2020 06:52    Post subject: Reply with quote

Enig i at man skal forvente mer av klubben enn forumbrukere, men ditt innlegg avslører at du har null realitetsforståelse og helt håpløse forventninger til hva klubben kan signere. Det gjør kritikken din av klubben totalt verdiløs.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 02.10.2020 08:41    Post subject: Reply with quote

100% enig med Henning.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 02.10.2020 10:00    Post subject: Reply with quote

Personlig håper vi kanskje tar en titt på de følgende spillerne for å styrke troppen mot neste sesong.

Bartolec
Varela
Mickelson
Mannsverk
Kitolano
Hanche-Olsen

De to første antok jeg var urealistiske, men kanskje ikke likvell? Iallefall Høyreback trenger vi.
Mickelson sier seg vell selv, kan bekle begge backer og vært god i år.
Mannsverk har vist at han har høyt toppnivå i Obos i år og kan enda bli veldig mye bedre.
Kitolano minner mye om Tettey og bør være på blokka om vi skal ha en ny indreløper etterhvert.
Hanche-Olsen kan enda bli bedre og kan være et alternativ på stopperplass.

Spendt på hvem som går og hva Åge tenker rundt tropp oppbygging forran neste sesong.
Uansett så må vi ha en ny back åkke som, så kommer det an på Besim og Heggem vil jeg tro om det kommer inn noen i stopperrekka.

Viser iallefall mot PSV at vi mangler hurtighet og ferdigheter 1v1 i forsvarsrekka.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.10.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

100% enig med RBKSandvika.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.10.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Hanche mest trolig til Standard Liege. Det var synd, hadde en fjern drøm om å se ham i Rosenborg.
https://www.budstikka.no/...all/605043!/
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 02.10.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig i at man skal forvente mer av klubben enn forumbrukere, men ditt innlegg avslører at du har null realitetsforståelse og helt håpløse forventninger til hva klubben kan signere. Det gjør kritikken din av klubben totalt verdiløs.


Nå syns jeg du bør slappe litt av. Jeg skrev innlegg innlegget med spørsmål, og sa aldri "RBK MÅ HENTE HAN". Det jeg har kritisert klubben mest for når det gjelder logistikk, er når det kommer til åpenbare feil. Vi allle så og si var i mot hentinga av Dino. Ja, han gjorde det kanskje bra mot PSV mtp. antall dueller vunnet. Men alt i alt ikke bedre spiss enn f.eks. Bjørn Bergmann Siguardsson som en OBOS-klubb hentet. Leke James i MFK er også bedre enn Dino. Kjartansson er også bedre. Det er flere eksempler på spillere som vi burde og kunne hentet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.10.2020 13:39    Post subject: Reply with quote

Men både Kjartanson og Sigurdarson er jo rundt 30 som enkelte her på forumet mener er alderen hvor spillere burde vært rulla inn på gamlehjemmet. Vi kan jo ikke hente sånt Razz
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 02.10.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Hanche mest trolig til Standard Liege. Det var synd, hadde en fjern drøm om å se ham i Rosenborg.
https://www.budstikka.no/...all/605043!/


AH-O mangler en del, bla fysikk. Er heller ikke spesielt god på å forsere ledd. RBK bør gå for noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.10.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

I og for seg et poeng, - men hvis Standard Liege vil ha ham med hans åpenbare feil og mangler, hvem måtte vi konkurrert med hvis han i tillegg hadde bedre fysikk og var flinkere til å passere ledd?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.10.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Det er så deprimerende at Standard Liége omtales som en sånn klubb som vi bare gråtende må strekke våpen for hvis de skulle lukte litt på en spiller vi gjerne vil ha eller beholde. Hakket sterkere resultater i EL enn oss - ja, men dette er da ikke noen klubb som kun henter komplette spillere?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.10.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Altså man må innse hvilket nivå RBK og norsk fotball faktisk er på. Vi har hverken økonomi eller sportslig attraktivitet til å hente spillere som er interessante for lag i større og bedre ligaer. Da må vi i såfall være veldig tidlig ute, før de blir oppdaget av bedre lag.

Hadde Islamovic hatt avslutteregenskapene til Børven, eller Eyjolfsson farten til Skjelvik så hadde de ikke spilt i Eliteserien. Det er utfordringen vi har her oppe på steinrøysa. Vi må basere oss på å utnytte spillernes sterke sider til det ekstreme, slik Eggen gjorde på 90-tallet og slik Knudsen har gjort i Glimt i år. Komplette spillere uten markante svakheter spiller ikke i Eliteserien i Norge. I allefall ikke spesielt lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.10.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er så deprimerende at Standard Liége omtales som en sånn klubb som vi bare gråtende må strekke våpen for hvis de skulle lukte litt på en spiller vi gjerne vil ha eller beholde.


Det var mest hvis han her Vinche-Lanche i tillegg hadde bedre fysikk og var flinkere til å passere ledd og hva det nå er for andre mangler han har.

Men, "gråtende må strekke våpen for". Det handler vel veldig ofte om hva slags lønn klubben tilbyr? Om noen frister med dobbelt lønn av RBK og ting ellers ser sånn passe greit ut, så stiller vi jo ganske svakt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.10.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Fun facts Standard Liege;

Lånte penger fra Fellaini for å beholde proffkontrakten tidligere i år, snedig at de har penger å handle for...
https://www.worldfootball...os-report/

Klubbdirektør Michel Preudhomme redda straffe fra Sverre Brandhaug i 0-0-kampen mot Mechelen på Lerkendal i september 1989, en kamp vi spilte bra i men vi klarte ikke få ballen i mål. Jeg husker den redningen som om det skulle være i går, en smak av europeisk toppklasse på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 02.10.2020 17:12    Post subject: Reply with quote

Håpet er at vi nå kjøper smart (har vel egentlig ikke noe annet valg med skrinne inntekter). Fokus på gode basisferdigheter, tempo og smartness. Det siste i motsetning til 2 nåværende alternativ på kant som sannsynligvis kjenner gresstustene på Lerkendal mye bedre enn sine egne lagkamerater. Eller 3 av 4 midtstoppere som ikke takler høyt press, eller som ikke kan gå av ett eller to pressledd med ball. Blir heller ikke lei meg om Helland kan ta med seg noen kompiser - f.eks Åsen - etter invitasjon fra Kåre i Bergen. Det kan gjerne være en annen Kåre enn han i Brann for min del. Samme det bare vi blir kvitt røkla.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.10.2020 18:08    Post subject: Reply with quote

Det S08 fikk resultater med før, og dels Ranheim, og B/G nå, er å satse på unge spillere med passende ferdigheter som i tillegg virker ekstra treningsvillige og lettrente. De har samlet yngre spillere som jobber knallhardt akkurat slik treneren ønsker, og har skapt gode lag med god samhandling.

Slik kan det gjøres. Utfordringen kommer når de beste selges, da er det vanskeligere å holde seg i topp seks, når du tross alt er en liten klubb med lav omsetning. Men for dem gjør det ikke like mye å ikke være i toppen i mange år av gangen. For oss er det mer vrient når omgivelsene forventer topp 3 hvert bidige år, og noe annet enn første plass strengt tatt er irriterende.

Vi må også ha noen gamle som er gode men for gamle til å få de største tilbudene utenlands. Så spørs det hvor mange unge lovende vi til enhver tid klarer å holde i gang ...

Nå er jeg ferdig med innlegget og innser at jeg ikke aner hva jeg prøver å si.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.10.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Glimt har stått av første bølge, noe som er mer enn for eksempel Sarpsborg fikk til (som vel solgte ni spillere eller noe slikt på kort tid rundt Europa-eventyret), men jeg tror det er begrenset hvor lenge man kan selge unna sine største profiler etter kort tid. Joda, det blir penger på bok, men vi vet - kanskje mer enn noen - at pengene må forvaltes rett for å gi verdi.

Glimts styrke er også deres potensielle svakhet; ved å nermest utelukkende hente unge treningsvillige typer risikerer de at disse forsvinner så fort de blir gode, og man er avhengig av meget god oversikt for å fylle på, og det er ikke all verden rom for å bomme. Har man en gruppe rutinerte og voksne spillere som det sannsynligvis ikke kommer all verden med bud på i tillegg, tåler man nok bedre at det er gjennomtrekk rundt denne stammen.

Jeg vet ikke om Glimt er et korthus eller en betongkloss - det gjør vel ingen, men på Aspmyra som alle andre steder er det bare et visst antall brikker som skal fjernes før det rakner. Så vil tiden vise hvor bærekraftig filosofien er, og hva som skjer når det ikke lykkes med å finne like gode eller bedre erstatninger til de som forsvinner. Kanskje er det nok at Knutsen forsvinner, som jeg antar er et aktuelt tema i løpet av et par år - maks.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 03.10.2020 07:35    Post subject: Reply with quote

Du kan likegjerne legge til RBK anno 1996 i den sammenligningen. Det var samme dynamikken og vi mistet et halvt lag før vi møtte Juventus. Men spillerne som kom inn var eldre, mer erfarne og ikke minst mer stabile.

Det kan gjøres riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.10.2020 07:59    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Henning wrote:
Enig i at man skal forvente mer av klubben enn forumbrukere, men ditt innlegg avslører at du har null realitetsforståelse og helt håpløse forventninger til hva klubben kan signere. Det gjør kritikken din av klubben totalt verdiløs.


Nå syns jeg du bør slappe litt av. Jeg skrev innlegg innlegget med spørsmål, og sa aldri "RBK MÅ HENTE HAN". Det jeg har kritisert klubben mest for når det gjelder logistikk, er når det kommer til åpenbare feil. Vi allle så og si var i mot hentinga av Dino. Ja, han gjorde det kanskje bra mot PSV mtp. antall dueller vunnet. Men alt i alt ikke bedre spiss enn f.eks. Bjørn Bergmann Siguardsson som en OBOS-klubb hentet. Leke James i MFK er også bedre enn Dino. Kjartansson er også bedre. Det er flere eksempler på spillere som vi burde og kunne hentet.


Som sagt RBK klarer ikke å hente spillere som er god nok. Dino er 80%, men kan ikke score mål når det gjelder. Når hentet vi en ving sist med fart og gjennombruddskraft?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.10.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Du kan likegjerne legge til RBK anno 1996 i den sammenligningen. Det var samme dynamikken og vi mistet et halvt lag før vi møtte Juventus. Men spillerne som kom inn var eldre, mer erfarne og ikke minst mer stabile.

Det kan gjøres riktig.


Kommer litt an på hvem som forsvinner. De vil ha mye større problemer med å erstatte Berg/Saltnes enn Hauge f.eks. Samme var egentlig med RBK den gangen. Hadde Skammelsrud, Strand og Hoftun forsvunnet ville vi fått mye større problemer. Det blir litt som å fjerne grunnmuren i laget.


Last edited by Sløvsekken on 03.10.2020 12:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 621
Location: Ã…fjord

PostPosted: 03.10.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Michel Preud'homme ja Smile. Det er nostalgi. Ikke bare reddet han straffen, men vingene våre var vel også alene med keeper flere ganger? Har sjelden vært så skuffet etter en RBK-kamp som da. Håpet vi likevel kunne ta dem i returen da. Endte vel 0-5, om jeg ikke husker feil...
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.10.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
robbie wrote:
Du kan likegjerne legge til RBK anno 1996 i den sammenligningen. Det var samme dynamikken og vi mistet et halvt lag før vi møtte Juventus. Men spillerne som kom inn var eldre, mer erfarne og ikke minst mer stabile.

Det kan gjøres riktig.


Kommer litt an på hvem som forsvinner. De vil ha mye større problemer med å erstatte Berg/Saltnes enn Hauge f.eks. Samme var egentlig med RBK den gangen. Hadde Skammelsrud, Strand og Hoftun forsvunnet ville vi fått mye større problemer. Det blir litt som å fjerne grunnmuren i laget.


Mulig jeg tar feil, men Berg hos BG fremstår mye bedre enn det hans kvaliteter egentlig byr på. Det skyldes i hovedsak at både kant og sideback hos BG står høyt i banen, og tvinger motstanderen til å stå bredt. Han får dermed mer eller mindre enerom på midten, vagger rundt omkring, og får strø baller nærmest uforstyrret både på fot og i rom. Når laget ellers også står samlet med korte avstander så kan han spille med mye mindre risiko i pasningsspillet sammenlignet med sentrale roller i andre lag i ES. RBK inkludert. I tillegg må motstanderne forholde seg til 2 ballsikre og bevegelige stoppere.

Jeg tror verken at han eller Saltnes er avgjørende for kontinuitet eller suksess for BG i kommende år. Det handler i mye større grad om konsept, ide, typer og gjennomføring. I så måte så tror jeg BG ligger 2-3 år foran oss om vi sammenligner de sportslige fundamentene pr idag. Med fare for at Hareide kanskje er mye mer resultat- enn utviklingsorientert på sine gamle dager, så kan det tenkes at det vil ta tid før vi har et solid sportslig fundament på plass. Helst før nestemann overtar stafettpinnen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 03.10.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Daniel Eid. Bare å smekke masse penger på bordet og kjøpe først som sist. Høyre vingback med 12 målpoeng, dvs 4 mål og 8 assist på 18 kamper for Sogndal. Spiller meget bra så langt borte mot Ranheim. God defensivt også, utifra hva jeg kan se.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 03.10.2020 15:55    Post subject: Reply with quote

Bare å namedroppe Totland på motsatt side hos Sogndal også. 5 + 6 for han så langt. Drøye tall på Sogndal altså.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.10.2020 17:17    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:

Mulig jeg tar feil, men Berg hos BG fremstår mye bedre enn det hans kvaliteter egentlig byr på. Det skyldes i hovedsak at både kant og sideback hos BG står høyt i banen, og tvinger motstanderen til å stå bredt.


Ikke helt enig der. Patrick Berg er ganske komplett som sentral, og har både ferdigheter med ball og i pasningsspillet, samt at han dekker bra med rom defensivt. Saltnes litt det samme, han er bra defensivt og kan jo faktisk spille midtstopper også, samtidig som han bidrar bra offensivt. Spillere med såvidt bredt spekter er ganske sjelden i norsk fotball, så jeg tipper de vil få klart større problemer med å erstatte dem, kontra da eksempelvis Hauge og Zinckernagel.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93, 94  Next
Page 91 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb