English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Reitan
12%
 12%  [ 14 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
0%
 0%  [ 1 ]
Skjelbred
9%
 9%  [ 11 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 2 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
63%
 63%  [ 72 ]
Islamovic
7%
 7%  [ 9 ]
Zachariassen
3%
 3%  [ 4 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 114

Author Message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.10.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

Må få meg nye briller. Jeg ser ikke grunnen til 7’ere folk setter på Dino.

Selv ser jeg en full, treig hest som galopperer rundt der fremme, og slenger armer og bein uvilkårlig rundt seg. Av og til treffer et lem ballen og ballen endrer retning. Til og med i mål.

Men jeg sliter virkelig med å se at han - til tross for målpoeng - vil bidra til å utvikle angrepsspillet vårt til hurtig fremoverrettet fotball.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 05.10.2020 00:03    Post subject: Reply with quote

Typisk bananskall dette, kun 3 dager etter en tøff kamp i Europa. Hadde ikke trodd vi skulle være så solide. Minner meg om tida med Hamren.

Vi ser veldig bra ut når vi får satt et høyt press. Synd vi ikke klarer det oftere. Det er dette som er Åges viktigste grep. Det kommer til å gjøre oss dominante. Med spillere som Zach, Holse, Ciljan og Henriksen er det mulig å presse og stresse en motstander til vanvidd.

Skikkelig mannfolk-kamp, og vi har mye muskler og fightere utpå banen med den lagoppstillingen. Det er vondt å møte oss. Det nest mest gledelige etter press-spillet er at vi har en trener som evner å ta ut et lag og taktikk etter forventet kampbilde. Odd ble fullstendig nøytralisert.

Så gjenstår det å få grep om det offensive. Men Åge har hatt ca 1 god treningsuke til sammen med fullt lag og uten behov for restitusjon. Måtte neste sesong bare komme!
Back to top
View user's profile Send private message
Jitta138
Proff


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 326
Location: Groningen

PostPosted: 05.10.2020 01:12    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Jitta138 wrote:
Hansen 5

Reitan 6
Tore 5
Holmar 6
Pa K 3

Henriksen 6
PCS 8 BB

Holse 6
Konradsen 5
Zach 7

Dino 5

Hedenstad 5
Tagseth 4


Confused Tommel'n ned


But why? Other bors' also show similar.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 06:57    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Men jeg sliter virkelig med å se at han - til tross for målpoeng - vil bidra til å utvikle angrepsspillet vårt til hurtig fremoverrettet fotball.


En RBK-midtspiss må ikke nødvendigvis være rask så lenge det er fart nok på vingene og minst én indreløper. Om han etterhvert blir bedre til å ta imot baller som ensom spiss, og fordele dem tilstrekkelig presist til riktig medspiller, så burde det funke bra.

Foreløpig er det litt tomt rundt ham, men jeg synes ikke det er vanskelig å se at noen Zachariassen-løp vil kunne plukke opp en andreball og holde god fart i spillet forover.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2020 07:33    Post subject: Reply with quote

Vi vinner og det etter en stor nedtur.. Det er bra av Hareide.
Synes vi er litt Chealse under Mourinho....
Neste sesong kjemper vi om gullet igjen og da med litt flere folk på tribunen får vi håpe.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.10.2020 08:44    Post subject: Reply with quote

Der sist utgave av 'merkelig laguttak' ble en fiasko må dette kunne sies å ha vært en suksess. Vel er det ikke lyden av harper og englesang på Lerkendal å legge opp laget for å stå imot defensivt mot et lag som ligger bak oss på tabellen, men verken resultatet eller sjansestatistikken lyver i denne kampen. Zachariassen knebler og kvester Espen Ruud, vi står veldig trygt defensivt og gir bort få overganger.

Akkurat dette var det jo egentlig også grunn til å tro på forhånd. Spørsmålet var jo alltid om vi kom til å skape nok selv med en såpass baktung kampplan. Svaret er vel egentlig 'tja'. Vi skaper nok til at et par mål ville vært helt ok uttelling, samtidig som vi slipper til såpass lite at vi skal være veldig uheldige for å tape kampen. Heldigvis har vi over normal uttelling, er litt heldige med spretten i feltet, og får kampen inn i vårt spor. Mye av grunnen til at vi klarer å skape noe særlig i denne oppstillingen har vi fått på sølvfat fra København - Carlo Holse gjør nok sin beste RBK-kamp her, og er totalt instrumental for oss. Nivåforskjellen mellom ham og angrepsmakkerne med ball i beina er rett og slett brutal. Får vi prestasjoner på dette nivået jevnt fra ham, og klarer å slippe løs enda flere bevegelser rundt ham, så trenger vi knapt andre offensive strenger å spille på. Helt til vi mister ham til en storklubb om et halvt år. I denne kampen gjør det dermed ikke så mye at venstresida er litt lam i etablert spill.

Når det gjelder det andre spørsmålstegnet - midtbanekonstellasjonen - så vil jeg hevde at det vil være bedre å bytte plass på Skjelbred og Henriksen. Sistnevnte løser rollen sin bra nok, men han har ikke det der råe arbeidsområdet som Skjelbred har, og mangler også farta til å gå gjennom ledd på taktomslag, som vi har sett Skjelbred gjøre i økende grad hos oss. Dermed blir han litt mer som en oppgradert Lundemo, en mer statisk type. Skjelbred, på sin side, synes jeg blir redusert til løpsmaskin som indreløper, det skjer egentlig litt lite rundt ham, og han har tilsynelatende heller ikke mandat til å gå så høyt i banen som Konradsen. Konradsen, igjen, er et naturlig valg som sistemann i midtbanetrioen så lenge Doff brukes annetsteds, og løser jo rollen med sine plusser og minuser. Han er ofte involvert på siste tredel, og har frihet til å vandre i mellomrommet, men han er jo skrekkelig dårlig med ball når medspillerne skrur opp tempo. Jeg synes altså at en annen rollefordeling ville vært bedre, der man i større grad lar Henriksen søke mellomrommet primært på venstre side (der ikke Holse er), og den andre indreløperen (Zach eller Kon) jobbe mer i lengderetning og starte rundt Holse.

Men som sagt: alt i alt en bra kamp mot en tradisjonelt tøff motstander for oss, og en forestilling av en type jeg regner med å se flere av under Hareide.

Børs:

Hansen 5 - Ikke satt all verden på prøve. Sjanseløs på målet. Ikke helt patent når han kvester offside-Bakenga. Ivrig på igangsetting.

Reitan 7 - Den beste kampen hans for RBK. Helt annen innstilling enn tidligere, og er veldig aggressiv på å komme framover. Må trene på innlegg, for det er tynt med gode innlegg fra mange gode posisjoner. Pluss for (heldig) scoring på et meget godt løp.

Reginiussen 5 - Fikk slite godt med Simovic i lufta, og måtte for en gangs skyld strekke våpen og velge en annen løsning. Kriger ballen inn til Doff på 2-0. Opphever offside på 2-1.

Holmar 6 - Rolig med ballen. Tar seg greit av det som kommer i sitt område. Kunne ha scoret.

Konate 5 - Kommer mer med offensivt i rommet Zachariassen etterlater seg. Gode innlegg når han får sikte. Klinker til i duell, og må ut.

Skjelbred 5 - Løper, jager, presser og gjenvinner baller. Sliter med å sette særlig preg på kampen offensivt, det blir mye sidelengs og ned i hjørnet.

Henriksen 5 - Posisjonerer seg godt, men er verken en terrier eller en regista i den dype rollen. Flink i duellene med Simovic når han tar over den jobben.

Konradsen 4 - Kommer seg til mange gode posisjoner, men mangler ofte teknikken til å gjøre noe ut av de. Utilsiktet assist. En del knallharde mottak i mellomrom.

Holse BB 8 - Silkemyk opptreden, strør baller rundt seg når han får plass i mellomrommet. Flink til å snike seg til plass på overganger. Assist og skaffer straffe, og har en fot borti mye av det vi skaper. Kan bli enda mer direkte og raskere på avtrekkeren når han kommer i skuddposisjon selv, da kommer det til å hagle målpoeng.

Dino 6 - Snedig kontrast mellom å være kantete en del av tiden, for så å slå til med noe veldig bra. Lager en scoring nærmest ut av ingenting, og setter en straffe halvsikkert. Kunne ha scoret enda en gang.

Zachariassen 6 - Tøff og ekkel å spille mot, og løper mye. Ikke helt hjemme som breddeholder på venstre, men har luktesans for situasjonene sentralt. Putter nok en scoring.

Hedenstad 5 - Litt usikker under press. En strøken gjennombruddspasning i uventet rom.

Tagseth 5 - Kommer inn og får jobben gjort. Har vokst seg til en posisjon der han er den naturlige erstatteren for flere av midtbanespillerne. Må ta et gult kort.

Samuel - Kommer inn på vunnet kamp, og rekker ikke markere seg all verden.

Hareide 7 - Nøytraliserer Odd sine styrker, og den typen kampplan må vi bare lære oss å bli glade i.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2020 08:53    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Må få meg nye briller. Jeg ser ikke grunnen til 7’ere folk setter på Dino.

Selv ser jeg en full, treig hest som galopperer rundt der fremme, og slenger armer og bein uvilkårlig rundt seg. Av og til treffer et lem ballen og ballen endrer retning. Til og med i mål.

Men jeg sliter virkelig med å se at han - til tross for målpoeng - vil bidra til å utvikle angrepsspillet vårt til hurtig fremoverrettet fotball.

Det spørs bare om du har på feil briller. De du har er nok innstilt på det beste en kan se for seg i en klubb på vårt nivå, en spiss som er overalt, alltid gjør noe konstruktivt med ballen, kombinerer, og banker inn mål. Nostalgibrillen, om du vil. De som kanskje lønner seg å ta på er fot i bakken-brillen. Den tar innvover seg økonomiske rammer og potensial, og sammenligner i større grad med spissene vi har hatt de siste årene, som Søderlund. Dino ser faktisk ganske god ut med de.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.10.2020 08:55    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Dæven, selv Reidar i Adressa har latt flaska stå i dag og presentert en børs som henger någenlunde sammen med det som ble vist.


Reagerte på det samme, ingen hårreisende karakterer denne gangen. Kanskje han har fått hjelp til leksene av broren.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 05.10.2020 09:11    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

Selv ser jeg en full, treig hest som galopperer rundt der fremme, og slenger armer og bein uvilkårlig rundt seg. Av og til treffer et lem ballen og ballen endrer retning. Til og med i mål.


Laughing

Du kan no få sagt det eksil Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.10.2020 09:29    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Må få meg nye briller. Jeg ser ikke grunnen til 7’ere folk setter på Dino.

Selv ser jeg en full, treig hest som galopperer rundt der fremme, og slenger armer og bein uvilkårlig rundt seg. Av og til treffer et lem ballen og ballen endrer retning. Til og med i mål.

Men jeg sliter virkelig med å se at han - til tross for målpoeng - vil bidra til å utvikle angrepsspillet vårt til hurtig fremoverrettet fotball.


Virker som om du gir karakter basert på en type spiss Dino ikke er. Du må nesten vurdere han ut i fra rollen han har og hva han er ment å gjøre for laget.

Han vinner bortimot alle dueller, han er god til å ta imot oppspill og fordele baller, han er sterk som få, og det er ekstremt vanskelig å ta fra han ballen, han er god i press og gjenvinning, han har god teknikk på små flater til å være så stor og sterk, og er meget god i kombinasjonsspill med andre på laget, har stor treffprosent i pasninger og bidrar til å vende spill og spille frem andre. I tillegg er han en habil avslutter. Nei, han er ikke veldig rask. Men hadde han vært det i tillegg så hadde han spilt i en helt annen liga enn vår.

Han kan absolutt bidra til hurtig fremoverrettet angrepsfotball, spesielt i kontringer og overganger der han som oppspillspunkt kan vri ball ut på siden eller slippe bak til Per eller Markus for eksempel, som kan slå opp og ut på backene. At vi skal spille han gjennom på løp bak backrekka til motstander? Nei. Men vi har to vinger som skal kunne gjøre dette.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 05.10.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

Sa ikke Eggen noe om å bli god på det du var god på? Og noe i retning av at det var trenerens ansvar å sette sammen et lag og en struktur der alle fikk maksimalisert effekten av det de var gode på, og minimalisert virkningene av det de var dårlige på? Var ikke det litt av kjernen i Eggens filosofi?

Jeg tror det er litt av kjernen i det Hedning skriver over. Og for første gang på lenge virker det som om vi har en trener som tenker på samme måte, selv om han ikke nødvendigvis spiller en blåkopi av Eggen fotball. Hatten av for Åge så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 05.10.2020 10:34    Post subject: Reply with quote

Bevares, det skjer jo ting rundt spetakkelet. Han scorer mål og holder på ball. Det er likevel besnærende å se på PSV, eller andre lag som ligger på hylla over oss, hvor kontant, raskt og fremoverrettet det er.

Mens vi har Islamovitch, med tempo og teknikk som er en aldrende Rex Rodney verdig.

Jeg ser imidlertid en fordel - Hareide får tid til å bygge opp laget mens Dino kan holde på ballen i mellomtiden. Laughing
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.10.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Vi trenger nok en spiss som er bedre på mer enn det Dino er, hvis vi skal håpe å ta tilbake hegemoniet i hjemlig serie og slå bedre fra oss i Europa. Han er en ren duellspiss, og bedre enn Søderlund med ballen i beina (men hvem er ikke det), men heller ikke glimrende i den delen av spillet.

Men Dino er god nok til å fylle en rolle nå, og kan sånn sett også hjelpe oss med å definere hvordan en fremtidig spiss bør se ut.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Jeg håper også vi på sikt får en bedre spiss enn Dino, men synes bekrivelsene dine, eksil, er sterkt overdrevet. At du klarer å frustrere deg så mye over Dino etter å ha hatt Søderlund i klubben i fire (fem?) år er jeg litt overrasket over!

Han er treg, men så og si alt han gjør er konstruktivt. Milevis foran Søderlund eller Gytkjær i kombinasjonsspill, solid teknikk, meget godt overblikk. Milevis foran Bendtner i arbeidsinnsats, og antageligvis den sterkeste, rent fysisk, av disse fire. Minuset er at han nok ganske klart er den tregeste og antageligvis den svakeste avslutteren også. Styrken ved Dino er at det han er god på er han ordentlig god på. Hadde han vært en bedre avslutter ville jeg ikke hatt noen innvendinger mot å ha ham som førstevalg på lengre sikt. Jeg vil gjerne ha noen med mer eksplosivitet og målteft på toppen, men det vil fortsatt være nyttig å ha en tanksenter som Dino i stallen. En spiss som er et oppspillspunkt og gjør laget rundt ham gode.

Når det gjelder min børskarakter på syv synes jeg den var velfortjent. Vanvittig innsats, vant bøttevis med dueller, satt opp medspillerne gjentatte ganger i meget gode posisjoner _og_ scorer to mål. Legg til at han hadde nitti minutter med knokkeldueller fire dager tidligere og at motstanderen er en av de bedre vi møter i norsk målestokk så blir det veldig strengt å sette noe lavere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 05.10.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Joda LarsG, jeg setter det på spissen. Det kan sågar være tilnærmingsvis ufint å trekke sammenligninger til Rex Rodney og hestesport forøvrig. Jeg ber kneggende om unnskyldning for det.

Jeg vedder imidlertid på at jeg jubler like mye som deg over Dino når han lykkes. Men jeg er frustrert over svakhetene hans. Først og fremst tempo, og dernest teknikk.

Med Carlo i tet har vi nå spillertyper fremover det begynner å lukte fugl av. (Eimen av hest avtar stadig) Det gir oss mulighet til å utvikle angrepsspillet vårt, også mtp tempo. Det er der mitt største ankepunkt ligger. Dino er verdifull nå, jeg ser det. Men vi må videre.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 05.10.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

Jeg må føye til:

Det touchet han hadde på scoringen (ikke straffen) var klasse. Det var anløp til håndgemeng rent teknisk i forkant, men så lander han så til de grader på bena med touchen i mål likevel.

Som å miste alt serviset utover bordet men så lander det som stilfull borddekning for 11 personer. Og tente stearinlys.

Det må jo sies å være en god egenskap.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Joda LarsG, jeg setter det på spissen.


Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 992

PostPosted: 05.10.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Jitta138 wrote:
But why? Other bors' also show similar.


Perhaps he disagrees with the low score for Holse (vs PCS), dunno...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 14:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
. Vi skaper nok til at et par mål ville vært helt ok uttelling, samtidig som vi slipper til såpass lite at vi skal være veldig uheldige for å tape kampen.


Er vel sånn jeg ser for meg Hareide-stilen, slippe til lite og skape "noe" ... blir spennende å se. Forhåpentligvis klarer vi å få til flere perioder med bedre angrepsspill.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.10.2020 17:06    Post subject: Reply with quote

Vi skapte jo ikke mindre i går enn i veldig mange kamper under Kåre og Horneland. Vi scorte 4 og kunne lett puttet flere. At det mangler litt offensivt, ja. Men det var på ingen måte en kjedelig kamp hvor vi skapte svært lite.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 17:34    Post subject: Reply with quote

Odd hadde ballen litt vel mye og fikk styre litt vel mye sett opp mot at det var på Lerkendal. Noen perioder var bra, andre lengre perioder var ikke spesielt underholdende.

(Mye morsommere å klage og syte etter seier!)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 05.10.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Det er bemerkelsesverdig hvor fort Hardeide fikk litt dreis på den defensive organiseringen. De har ikke fått trent særlig mye - det er kamper tett i tett og det har vært landslagssamlinger som har tappet treningene for folk. Men likevel har vi sett bra fremgang i det defensive. Odd slapp nesten ikke til i går. Odd hadde ballen en del, men det var ikke mye de egentlig skapte. Innimellom kjørte vi kollektivt høyt press også - og det virket faktisk (ikke hver gang, men man ser åpenbart at her har de trent på noe).

Så har de nok ikke trent så mye på offensiv samhandling ennå. Det blir derfor litt feil å sage over Islamovic foreløpig synes jeg. Når vi har fått trent på offensivt spill så tipper jeg at det blir bedre også.

Det rare er jo at de andre trenerne ikke jobbet med dette. Vi har f.eks. etterlyst kollektivt press i mange år - det har vært åpenbart for "alle", inkludert amatører som meg selv. Hvorfor tok ikke de andre trenerne tak i det? Eller gjorde de det, men klarte ikke å få spillerne til å forstå? Er det de pedagogiske evnene som svikter?

Så er det fremdeles ikke alt som stemmer defensivt heller, men det er klart bedre enn det var for kort tid siden. Se f.eks. på Hedenstad i går - det var en av de beste kampene han har spilt. Fyren blir jo flinkere hvis han trener på det han skal.

Nå skal jeg gå inn på eurosport.no og se igjennom highlights fra i går - det blir koselig Smile
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 05.10.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

Horneland ble ansatt nettopp for å få dreis på press-spill og defensiv organisering. Hareide fikk til mer på to uker enn Horneland fikk til på to år.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.10.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Det rare er jo at de andre trenerne ikke jobbet med dette. Vi har f.eks. etterlyst kollektivt press i mange år - det har vært åpenbart for "alle", inkludert amatører som meg selv. Hvorfor tok ikke de andre trenerne tak i det? Eller gjorde de det, men klarte ikke å få spillerne til å forstå? Er det de pedagogiske evnene som svikter?


Tror du er inne på noe her. Horneland hadde jo dette som mål, og iallefall første året trente de mye på det. Men åpenbart sviktet det på gjennomføringen. Enten det å få spillerne til å forstå, eller den riktige balansen i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.10.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Horneland ble ansatt nettopp for å få dreis på press-spill og defensiv organisering. Hareide fikk til mer på to uker enn Horneland fikk til på to år.


Det er her inkompetansevelde Bratseth og co har feilet totalt. De har undervurdert mange faktorer med tanke på å ansette trener. Spør du meg virker det som Bratseth mener at «det her er så vanskelig at vi får bare prøve».
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb