English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 476, 477, 478 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.10.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mener du at han ikke bruker Excel?


Det går naturligvis i Open Office...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.10.2020 22:19    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Perry og Sørloth i krangel Spent på hva Sørloth har sagt som har såret det sarte egoet til Hestehviskeren denne gangen.

Etter at ledelsen hadde invitert spillerne til å dele sine tilbakemeldinger, kom uenigheter mellom deler av spillergruppen og trenerteamet til overflaten under et lagmøte på tirsdag, dagen før 1-0-seieren over Nord-Irland. Blant annet utspilte det seg en fyrig scene mellom spissen Alexander Sørloth og assistenttreneren Per Joar Hansen.

Tja... inviterer man til åpenhet bør man jo som leder også være forberedt på å få høre meninger... Razz Perry er tidenes største dott innen fotball...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 17.10.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Branns poengsnitt halvert under Ingebrigtsen.

https://www.vg.no/sport/f...mjoendalen

Får assosiasjoner til Gollum i Ringenes Herre. Sitter med Rosenborgmillionene i hula under Fløibanen og godter seg...mens alt går til helheim rundt ham.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2020 21:56    Post subject: Reply with quote

Levi-hattrick i Varberg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.10.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

AIK stod för den kanske största värvningsbomben i sommar när klubben gjorde klart med landslagets högerback Mikael Lustig, 33.

(...)

SportExpressens kan avslöja att det är den folkkäre artisten och hängivne AIK-supportern Niklas Strömstedt och hans kompis, tv-profilen och programledaren för Nyhetsmorgon Steffo Törnquist, som ligger bakom värvningen.

Tillsammans har duon alltså sett till så att AIK kunnat betala Lustigs sign on-bonus som enligt SportExpressens väl initierade uppgifter låg på 600 000 kronor.

– Ja, vi hade ju tänkt vara anonyma, säger Törnqvist, innan han börjar berätta historien bakom värvningen.

– Det är väl trevligt. Jag kan säga att jag hade två bevekelsegrunder till varför jag gjorde det. Nicke är ju hängiven AIK:are, med märket tatuerat på armen till och med, så är det ju inte för mig. Jag har ju blivit AIK:are när våra söner föddes med några månaders mellanrum och sedan har vi gått på matcher med sönerna.

Läs mera: De betalade AIK:s värvning av Lustig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2020 15:44    Post subject: Reply with quote

Sommaren 1999 gjekk [Alexander Ødegaard] frå Førde til Sogndal og fekk for alvor eit namn i norsk toppfotball. Sidan blei det spel både i Rosenborg og Viking. Stavanger-klubben hadde aldri betalt så mykje for ein spelar som dei gjorde då dei sikra seg den lynraske spissen i desember 2005. Han blei verande i Viking i drygt fem år, så gjekk han vidare til den franske klubben Metz.

I 2012 hadde han fått nok av profftilværet. Han ville heim til Sunnfjord og spele for eit Førde-lag som den gongen var i tredje divisjon.

Etter å ha levd av fotballen sidan han signerte for Sogndal i 1999 var det slutt. Han måtte spenne av seg knotteskoa og skaffe seg ein jobb.

- Eg hadde ingen idé om kva eg ville. Eg snakka med Førdetrenar Knut Erik Folland og leiaren i Førde fotball, Per Øyvind Storvik, om kva eg skulle finne på. Det var dei som kontakta bilbransjen, og Frydenbø Bilsenter ville gi meg ein sjanse.

Bilinteressa låg i botnen, men sal hadde han null erfaring med. Han starta på scratch, med bruktbil og ansvar for å lage salsannonsar.

(...)

Hausten 2015 slutta Alexander som Førde-spelar og la fotballen på hylla for godt. Ankelen gjorde vondt, og noko var annleis. Han følte ikkje lenger «passion».

- Før stod eg opp og trente og hadde fri på kveldane, no kom treninga på toppen av jobb og ungar og oppussing av hus. Då er ein ikkje så gira på å reise til Eikefjord klokka sju om kvelden for å spele kamp. Det kosta meir enn det smakte, i alle fall då vi rykte ned, seier han.

Les mer: I 13 år var jobben hans å spele fotball. Alexander hadde ingen plan B. Så ringde telefonen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 24.10.2020 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner litt på å være et svakt menneske nå....men....skadefryden er biiitelitt god.....

Sjekk det bildet! Very Happy

https://www.vg.no/sport/f...o-maaneder
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 24.10.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

Ja, alt ser ut til å gå etter "den store planen". Brann berger plassen med et nødskrik i år, og Kåre får en sesong til. Etter litt opp og ned i treningskampene og en dårlig sesongåpning i 2021 må Kåre gå. Horneland tar over som trener, og Brann rykker ned.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 24.10.2020 22:49    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jeg kjenner litt på å være et svakt menneske nå....men....skadefryden er biiitelitt god.....

Sjekk det bildet! Very Happy

https://www.vg.no/sport/f...o-maaneder


Horneland i profil i snøen ser litt ut som Rasputin.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 24.10.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

Hahaha! Very Happy

Rasputin - Det nye navnet på Hornis!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 25.10.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

Russia's greatest love machine!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 25.10.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Har jo vært mange runder med Horneland-kallenavn, men jeg føler meg klar for å adoptere Rasputin hands-down.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 25.10.2020 16:05    Post subject: Reply with quote

Haha! Jeg har gått rundt og humret helt siden i går etter sammenligningen med Horneland med lua på bildet - og Rasputin..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 27.10.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Stort, eksklusivt intervju, Horneland og Ingebrigtsen om samarbeidet, filosofien og nedrykk:

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.10.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

Haha Rasputin er jo innertier da. Jeg er for.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 27.10.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Hvis vi blir kvitt Rass-Putin i det hvite hus nå så er ihvertfall kallenavnet ledig.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 30.10.2020 20:53    Post subject: Reply with quote

Sesongen over for Brede Moe.

https://www.namdalsavisa....-4-1310027
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 30.10.2020 22:52    Post subject: Reply with quote

For noen nydelige assister Midtsjø hadde for AZ på 2-0 og 3-0.

At Kåre Ingebrigtsen konsekvent plasserte ham feilvendt på offsidelinja er kriminelt. Hadde trengt slike pasninger etter Selnæs dro.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.10.2020 23:02    Post subject: Reply with quote

Håper både han og Svensson får muligheten til å prøve seg i en større liga til neste år. Svensson har vel kun kontrakt ut sesongen så han kommer nok til å dra uansett men Midtsjø bør slå følge med han ut.

De er jo begge i sin beste alder nå (27 år) og det er ikke mer enn et år eller to til før man begynner å bli uaktuelle for mange klubber mtp alder. Er litt nå eller aldri til neste år om de skal få muligheten i en større liga.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 01.11.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

100 % Sport: Første stikk til Selnæs og Shenzhen i nedrykksduell

Ole Kristian Selnæs og hans Shenzhen vant 1-0 i første oppgjør mot Shijiazhuang i nedrykksspillet i kinesisk superliga fotball. Selnæs var involvert i vinnermålet, som kom på overtid. Selnæs spilte hele kampen for Shenzhen. På overtid i første omgang hadde han en stor sjanse da han skjøt fra hjørnet av 5-meteren rett over motsatt kryss.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.11.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

Fra hjørnet av 5-meteren rett over motsatt kryss?

Dæven, det må ha vært litt av skudd. Synd den gikk under tverrliggeren da.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2020 13:34    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Ole Kristian Selnæs og hans Shenzhen vant 1-0 i første oppgjør mot Shijiazhuang i nedrykksspillet i kinesisk superliga fotball.

Spilte 2-2 i dag og berga dermed plassen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.11.2020 18:49    Post subject: Reply with quote

TA tar en prat med Børven på telefon mandag kveld. Det er en drøy måned siden 28-åringen forlot Rosenborg til fordel for tyrkiske Ankaragücü etter kun tre måneder i Trondheim.

– Det går bra her. Jeg har kom-met meg i leilighet og fått ting på plass ganske fort, sier Børven.

Han leier leilighet i et av Ankaras penere strøk. Det samme gjør flere av lagkameratene hans i Ankaragücü.

– Det er mange nye spillere i klubben. Det ble vel hentet over 10 stykker i forrige overgangsvindu. De fleste bor i den samme bygningen som meg. Det er et fint område. Spillerne har blitt anbefalt å bo her eller i nærheten. Når vi bor nærme hverandre, gjør det ting enklere, sier den tidligere Odd-spissen.

(...)

– Folk i Norge er ofte litt skep-tiske når det snakkes om Tyrkia, men det er bedre enn jeg hadde trodd. Klubben har fikset alt og ting har vært veldig enkelt, sier Børven, som også kan melde om at lønna har kommet til tida. Tyrkiske klubber har hatt et noe frynsete rykte på dette området.

– Jeg får det jeg skal, og jeg er ikke bekymret for det, sier Børven.

Les mer: Slik er Torgeirs nye liv i Tyrkia

Martin Langagergaard stopper i FC København, hvor han har været tilknyttet siden 2018.

Læs mere: FC København stopper samarbejdet med mentaltræner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.11.2020 19:49    Post subject: Reply with quote

Alexander Sørloth, the son of legendary striker Gøran, is granted his debut at the tender age of 17.

Unlike his father, who cut a stockier and more muscular figure during his illustrious playing days, Alexander is gangly and awkward at first glance. Jogging onto the pitch in a shirt bearing the number 37, he assumes his role at the sharp end of a Rosenborg side that has already plundered five goals this evening.

Read more: Alexander Sørloth: the making of the King in the North
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

– Jeg var jo skuffet da jeg fikk sparken. Tiden leger alle sår, så nå er jeg glad når RBK vinner og scorer. Men det gikk en stund før jeg klarte å riste av meg den, innrømmer Hoftun.

– Jeg har vært RBK-supporter hele tiden, men følelsen var litt annerledes en periode. Det blir jo som en kjærlighetssorg, sier han.

– Hva var vendepunktet?

– Etter 2018-sesongen, da vi gikk inn i sesongen 2019. Da hadde det gått noen måneder og jeg hadde begynt i ny jobb selv.

(...)

Kåre Ingebrigtsen ringer Hoftun hver gang han får jobb.

– Det er annenhver uke det, humrer Hoftun.

Les mer: Eggen ringte RBK-legenden en dag for sent: – Det var helt gull å dra til Molde

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 476, 477, 478 ... 536, 537, 538  Next
Page 477 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb